Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2009, 11:46
Mewmew
Avatar van Mewmew
Mewmew is offline
Ja, ik weet dat er al meerdere topics voor het kopen van een laptop gemaakt. Ik heb ze even doorgelezen, maar ik vond niet de antwoorden waar ik naar zocht.

Ik heb dus een laptop voor mijn HBO Bio-informatica nodig, waar ik in septemer mee begin. Ik heb al wat rondgekeken en wat leuke dingetjes gezien, maar ik kwam ergens niet uit. Ik een formulier ontvangen waarin de minimale eisen voor de laptop staan, en één daarvan is een lange accu. Echter, bijna alle laptops die ik heb gezien hadden een batterijduur van gemiddeld 2 uur. Er waren modellen bij die het volgens de verkoper 8 uur vol hielden, maar die waren minstens een half keer zo langzaam als een 'normale' laptop.

Dus, ik vraag me nu af; is die 2 uur voldoende? Zijn er nergens aansluit punten waar ik gewoon kan werken? De laptops die het 8 uur volhouden zijn pas sinds dit jaar uit, dus als ik een jaar eerder van school was gegaan had ik daar niet eens de keuze uit. Heeft iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2009, 12:17
ganralph
ganralph is offline
tja, als jij die laptop tijdens de lessen nodig hebt, en de school heeft niet genoeg stopcontacten voor je hele klas, dan heb je dus iets nodig dat het bijna een hele schooldag volhoudt. toch ga ik er niet van uit dat je school van je verwacht dat je een accu met een duur van 8 uur gaat aanschaffen.

2 uur zal idd een goed gemiddelde zijn, en niet genoeg voor twee colleges of zo. bij veel merken heb je volgens mij duurdere accu's hebt (niet standaard meegeleverd) die het een uurtje of wat langer volhouden.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 13:20
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
2-4 uur op een gewone accu is redelijk standaard en wil je meer, dan betaal je daar ook veel meer voor of gaat het ten koste van de snelheid. Het lijkt me sterk dat je meer dan 2-4 uur met een accu moet doen van je studie, zeker om wat je hierboven zegt.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 17:51
Mewmew
Avatar van Mewmew
Mewmew is offline
Bedankt voor de hulp, ik heb besloten om maar een 'gewone' laptop te kopen. :]

Ik heb rondgekeken, maar ik zit nu flink te twijfelen tussen 3 type laptops.

Een HP. Ik vind het alleen erg jammer dat deze DDR2 heeft. :/ Maar hij heeft 64 Bits Vista, en ik heb gehoord dat dit veel beter is dan 32 Bits (waarom eigelijk?).


Intel® Pentium® dual core processor t4200
4 GB werkgeheugen

500 GB Harde schijf, 5-in-1 cardreader, WiFi b/g, 10/100/1000 LAN Ethernet voor LAN, ADSL- en kabelmodem, Bluetooth, ATI Radeon™ HD 4530 Graphics 512 MB, DVD-brander met Lightscribe, webcam, 4 x USB, 1 x HDMI, voorzien Microsoft® Windows® Vista™ Premium 64 bits
€749,-

Een Acer. Met DDR 3, maar er staat niet bij of het 32 of 64 Bits Vista is.


Een link i.p.v de specs, want deze lijst is wel erg lang.
http://www.topproduct.nl/hardware/no...ificaties.html
€566,-.

Nog een Acer, ook met DDR3 en weer onduidelijk welke Vista. Hij ziet er hetzelfde uit als die andere Acer. Als het goed is is deze beter dan die andere Acer toch?
http://www.topproduct.nl/hardware/no...ificaties.html
€699,-.

Als iemand nog andere (betere) laptops weet, graag!
Het liefst 4 GB DDR3, maar 4 GB DDR2 kan ook wel
Op zijn minst 320 GB harde schijfruimte (die niet te langzaam is, is 5400 goed?)
Een eigen videokaart (512 MB vind ik best)
Een goede (duo?) processor
Een gemiddelde accuduur (2-4 uur)
15,6 inch
LED of backlight LED scherm zou leuk zijn, is beter voor de accuduur
Niet te zwaar, maar alle 15,6 inch laptops zijn wel een beetje hetzelfde qua gewicht toch?
Maakt niet uit welk merk, maar ik wil niet via internet bestellen (dus Dell valt al af)
Max. budget is €800,- of misschien €900 als ik hem helemaal geweldig vind

Bedankt voor de hulp alvast. ^^

Laatst gewijzigd op 16-08-2009 om 18:09.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 19:03
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
DDR3 of DDR2 maakt geen noemenswaardig verschil (een paar procent, hooguit - merk je niet), dus daar zou ik een laptop niet om laten staan.

64-bit Windows is niet 'beter' dan 32-bit, maar je hebt het wel nodig als je 4GB RAM of meer hebt. Met 32-bit Windows kun je nl. nooit de volledige 4GB benutten, maar ligt de max ergens tussen 3GB en 4GB (verschilt per systeem).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 10:51
Mewmew
Avatar van Mewmew
Mewmew is offline
Ik heb inmiddels een keuze gemaakt, omdat DDR2 en DDR3 niet zoveel verschil blijkt te zijn heb ik toch voor een HP gekozen, de DV6 serie. ^^ Leuk dingetje, ik typ dit vanaf mijn laptop.

Bedankt voor de hulp.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Welke laptop voor studie
linn567
12 25-05-2017 11:33
Software & Hardware Laptop nodig voor studie gamedesign - Suggesties?
Verwijderd
10 23-08-2013 22:02
Studeren Laptop voor studie
Liquigas
2 16-09-2011 18:04
Software & Hardware Advies nieuwe laptop
Verwijderd
5 29-04-2009 14:11
Software & Hardware [Laptop] ontwikkeling?
Verwijderd
17 03-11-2005 12:41
Software & Hardware [Laptop] Toshiba of Acer
T_om
15 20-07-2004 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.