Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2005, 20:50
Maran
Maran is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-11-2005 @ 15:34 :
Ik wil niet afvallen maar gewoon gezond eten en op gewicht blijven en dat lukt me ook wel aardig. Ik heb alleen een 'probleem'. Ik heb echt heel weinig vrije tijd en in de tijd die ik dan heb heb ik echt geen zin om te gaan sporten maar ik vind het toch belangrijk om te bewegen. Hoe kan ik zorgen dat ik ondanks mijn gebrek aan tijd toch genoeg beweging krijg? Ik neem al de trap in plaats van de lift of de roltrap, fiets naar het station in plaats van met de bus, loop in het weekend soms een heel eind over strand etc. Iemand nog meer tips?
thuis sporten met iets ala billy blanks bootcamp (van die tellsell gedoe) ik heb kopietjes gekocht via marktplaats en het is goed te doen, leuk en je ziet nog resultaat ook. Gewoon oefeningen doen in je kamer, echt lekker
Oud 15-11-2005, 21:44
Fietsertje
Fietsertje is offline
Wat een hoop mensen denken is dat je door goed op je voeding te letten gaat afvallen.. Echter, als je af wil vallen moet je gewoon zorgen dat je meer kcal verbruikt op een dag, dan dat je er binnenkrijgt. Door niet te sporten kun je wel afvallen, maar dan moet je dus een dermate streng dieet gebruiken waar weinig kcal inzitten. Tijdens een normale dag werken verbruik je volgens mij 900 kcal. Aangezien er hier denk ik toch vrij veel studenten rondhangen, die veel stil zitten, heeft dit weinig zin. Sleutel tot afvallen is nog altijd bewegen geweest.. En als je dat goed doet, dus duurtraining.. val je af. Van fitness kun je afvallen, echter ook bijkomen als je op een verkeerde manier fitnesst. Veel mensen denken door lekker actief bezig te zijn en al die apparaten af te gaan in de sportschool val ik af. Zeker in het begin val je veel af, vanwege het feit dat het overtollige vet wordt verbrand. Na enkele weken worden mensen weer zwaarder, simpel omdat ze spieren aan het kweken zijn. En spieren wegen toch nog net wat meer dan vet weegt.. Afvallen doe je door duurtraining op een lage intensiteit. Rennen, crosstrainen, fietsen, skeeleren, en dan bij voorkeur langer dan een half uur. Want in het eerste kwartier worden alleen suikers (en dus koolhydraten) verbruikt. (vandaar ook die Snickers, een hoog gehalte aan suiker, en daarna schakelt je lichaam snel over op het verbranden van vetten, maar goed, daar zijn de meningen over verdeeld) Om een langer verhaal kort te maken, hou bij hoeveel kcal je op een dag binnenkrijgt en zorg dat je er meer op een dag verbruikt.
__________________
Have fun, ride bikes!
Oud 15-11-2005, 21:47
Mara
Mara is offline
Verwijder jezelfs alsjeblieft uit 't topic en ga eerst eens de theorie goed leren, kom daarna maar terug.

Om een voorbeeld te noemen, het feit dat je denkt dat een normaal iemand 900kcal op een dat nodig heeft is bespottelijk.
Oud 15-11-2005, 21:50
Fietsertje
Fietsertje is offline
Ik schrijf toch ook dat je op een dag werken 900 kcal verbruikt..? Je hebt tussen de 2000 en 2500 kcal nodig
__________________
Have fun, ride bikes!
Oud 15-11-2005, 21:55
Mara
Mara is offline
Formuleer het dan tenminste correct.

"Tijdens een normale dag werken verbruik je volgens mij 900kcal."

Nee, je verbruikt ten eerste al mínstens 1000 om je lichaam in stand te houden, daar komen nog de kcal bij van het 'bewegen'.
Oud 15-11-2005, 22:31
Verwijderd
hmmm dus volgens jou val je sneller af als je een snicker eet voor het hardlopen? vanwege de suiker
Oud 16-11-2005, 08:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 15-11-2005 @ 23:31 :
hmmm dus volgens jou val je sneller af als je een snicker eet voor het hardlopen? vanwege de suiker
Nee zo beweert hij het niet.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-11-2005, 09:19
saturnus1
saturnus1 is offline
Hij heeft wel een punt. Afvallen doe je pas wanneer je meer calorien verbruikt dan je binnenkrijgt, zo simpel is dat. Alleen doet hij het volgens mij niet op een gezonde manier, en is het beter dat wel te doen.
Volgens mij is het namelijk niet alleen zo dat mensen willen afvallen maar dat ze dat ook voornamelijk gezond willen doen. Dus zorgen dat je wel genoeg mineralen en vitamines binnenkrijgt. Je bent niet echt gelukkig als je heel dun bent maar toch vroeg doodgaat door altijd een tekort van alles te hebben.
Oud 16-11-2005, 09:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Maar iedereen weet dat toch onderhand wel Dat je meer moet verbruiken dan je binnenkrijgt (duh, dat is logisch) en dat je dus eigenlijk ook moet gaan bewegen. Dat is niets nieuws.
Oud 16-11-2005, 09:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-11-2005 @ 10:25 :
Maar iedereen weet dat toch onderhand wel Dat je meer moet verbruiken dan je binnenkrijgt (duh, dat is logisch) en dat je dus eigenlijk ook moet gaan bewegen. Dat is niets nieuws.
Klopt.

Overgens kun je ook prima afvallen zonder te sporten door een tekort te creeeren van 500 cal, alleen gaat het dan iets langzamer (halve kilo per week), omdat je met sporten erbij 1000 cal per dag kunt creeeren waardoor je in theorie 1 kilo per week kunt afvallen.
Je kunt met 1500 cal alsnog genoeg en gezond eten. Voor 1500 cal kun je 8 boterhammen eten, veel groente en fruit en een goede avondmaaltijd van 500 cal en tussendoortjes als yoghurt/kwark.
Het nadeel is alleen dat je niet mooi slank wordt. Je valt wel af, je wordt wel dunner, maar niet strakker en misschien heb je dat maatje 36 wat je wil hebben, het ziet er (in bikini) niet zo mooi uit als bij de meisjes op tmf.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-11-2005, 09:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja ok Dat weet ik. Maar had geen zin om dat er allemaal bij te vermelden
Oud 16-11-2005, 20:05
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-11-2005 @ 10:25 :
Maar iedereen weet dat toch onderhand wel Dat je meer moet verbruiken dan je binnenkrijgt (duh, dat is logisch) en dat je dus eigenlijk ook moet gaan bewegen. Dat is niets nieuws.
Lol, dat dacht ik ook ja, maar ik kom ook wel eens op een ander forum, en wat daar allemaal voor een onzin verkondigd wordt, daar stuiterde ik zowat van uit mijn bed

Oftewel, zo slecht is dit topic nog niet
Oud 16-11-2005, 20:12
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-11-2005 @ 21:05 :
Lol, dat dacht ik ook ja, maar ik kom ook wel eens op een ander forum, en wat daar allemaal voor een onzin verkondigd wordt, daar stuiterde ik zowat van uit mijn bed

Oftewel, zo slecht is dit topic nog niet
Bedoel je het forum van valtaf of weer een andere?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 16-11-2005, 20:17
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 16-11-2005 @ 21:12 :
Bedoel je het forum van valtaf of weer een andere?
Die van valtaf, daarvan val ik ook van m'n stoel ... die mensen zijn echt naief , maar ja wie wil er niet afvallen zonder er iets voor te hoeven doen hè , en afvallen kan natuurlijk alleen als je niets eet ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-11-2005, 20:23
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
blurred schreef op 16-11-2005 @ 21:12 :
Bedoel je het forum van valtaf of weer een andere?
Ja die ook, maar ik bedoelde die van Viva, onderdeel 'lijf'. Zitten echt wel mensen die serieus en goed bezig zijn hoor, maar ook mensen die de dag doorkomen op een stuk komkommer en een bordje avondeten, en dan ook nog een gezin moeten runnen enzo
Oud 17-11-2005, 09:06
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
on topic:
Sinds lange tijd laat ik ook maar wat van me horen. Met mij gaat het inmiddels best wel goed. Ik kom heel langzaam aan. Ik vind het aan de ene kant fijn dat het langzaam gaat, zo kan ik het goed accepteren en ik val tenminste niet af. Ik ben nog steeds stiekem bang dat ik niet 'goed' meer ben als ik een gezond gewicht heb, maar ik blijf wel gezond eten. Ik zou liever willen dat het iets sneller zou gaan,maar goed.
Ik eet eigenlijk heel vaak, kleine beetjes in plaats van grote maaltijden in een keer. Ik weet dat dit ook vaak bij afvallen aangeraden wordt, dus ik vroeg me af of het aankomen hindert?

Ik heb ook nog een paar vraagjes over gezonde voeding! Ik eet zo goed als nooit vlees, alleen heel af en toe kip. Ik eet zo'n 4 keer per week vis, en anders een vegetarische vervanging(quorn of valess), of dus kip. Kan ik hierdoor bepaalde voedingstekorten krijgen?
Dan nog een vraagje of pasta en pizza. Eet ik tegenwoordig ook weer, maar we maken de pasta en de pizzabodem zelf en alle ingredienten ook vers enzo. Is het dan ongezond voedsel of is dit wel gewoon gezond?
Oud 17-11-2005, 09:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-11-2005 @ 10:06 :
on topic:
Sinds lange tijd laat ik ook maar wat van me horen. Met mij gaat het inmiddels best wel goed. Ik kom heel langzaam aan. Ik vind het aan de ene kant fijn dat het langzaam gaat, zo kan ik het goed accepteren en ik val tenminste niet af. Ik ben nog steeds stiekem bang dat ik niet 'goed' meer ben als ik een gezond gewicht heb, maar ik blijf wel gezond eten. Ik zou liever willen dat het iets sneller zou gaan,maar goed.
Ik eet eigenlijk heel vaak, kleine beetjes in plaats van grote maaltijden in een keer. Ik weet dat dit ook vaak bij afvallen aangeraden wordt, dus ik vroeg me af of het aankomen hindert?

Ik heb ook nog een paar vraagjes over gezonde voeding! Ik eet zo goed als nooit vlees, alleen heel af en toe kip. Ik eet zo'n 4 keer per week vis, en anders een vegetarische vervanging(quorn of valess), of dus kip. Kan ik hierdoor bepaalde voedingstekorten krijgen?
Dan nog een vraagje of pasta en pizza. Eet ik tegenwoordig ook weer, maar we maken de pasta en de pizzabodem zelf en alle ingredienten ook vers enzo. Is het dan ongezond voedsel of is dit wel gewoon gezond?
Door vaak te eten is je stofwisseling wel op topsnelheid bezig. Maar als jij op deze manier wel genoeg 'durft' te eten omdat je op een langzame manier aankomt, zou ik het toch even zo houden. Als je gewend bent aan de gezonde hoeveelheid, zou je kunnen proberen langzaam naar max 6 'maaltijden' over te schakelen en evt nog iets minder, mocht je dat fijn vinden. Hierdoor zou misschien je stofwisseling iets langzamer kunnen gaan, al weet ik dat natuurlijk niet zeker. Want zolang je genoeg eet, kan je lichaam ook gewoon alles netjes verbranden... Maar antwoord op je vraag, ik denk wel dat het het aankomen enigsinds belemmert...
Ik weet niet hoe je met beleg omgaat en tussendoortjes? Misschien slim om veel pindakaas en gewone kaas te eten. Niet heel slecht, maar veel cal en goede vetten. Nootjes als tussendoortjes zelfde verhaal. Geen lightproducten meer gebruiken. En meer cal eten dan je verbrandt. Ik weet niet of je veel sport, maarj uist op die dagen extra eten, voor de extra energie.

Vaak vis eten is goed . Zitten lekker veel eiwitten in. Kip is ook prima. Of je echt veel mist, geen idee. Hoogstens vitamine B. Maar tegenwoordig zijn vervangers redelijk goed. Ei kun je overgens ook eten ter vervanging. Ik eet zelf eigenlijk ook alleen kip en soms vis, maar slik iig vitaminepillen. Dus die kunnen ook geen kwaad.

Pasta en pizza. Pizza ligt natuurlijk aan je ingredienten. Als jij veel groente op je pizza doet is het natuurlijk beter dan alleen kaas, extra kaas en salamie oid. De meeste cal zitten volgens mij in de kaas en deels in de bodem, maar dat is puur deeg. (de tomatensaus kun je zelf maken, dan is het minder cal... maar als je moet aankomen, hoef je daar niet echt op te letten). Pizza is niet per definitie slecht, maar het kan veel cal bevatten. Dus als jij er gewoon kaas op doet en verder veel groente ed, dan is het helemaal niet echt slecht. Sowieso is 600 cal normaal voor een avondmaaltijd, dus pizza komt daar niet zover boven, zeker niet als je hem zelf maakt, tenzij dus de 3 cm dikke laag kaas.
Pasta, zou niet weten waarom daar iets mis mee is. Veel koolhydraten, dat klopt, goed voor als je moet sporten. Bevat iets meer cal dan aardappelen, maar die zijn saai om elke dag te eten. Wat je in de pasta doet, hangt natuurlijk van jezelf af. Kaas en gehakt zijn de meeste cal, groente, kip en wat tomantensaus is wat minder cal.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-11-2005, 09:38
Verwijderd
Dat pizza ongezond is komt door de grote hoeveelheid kaas (=verzadigd vet) en zout (in de kaas en in de saus) en doordat er weinig groenten op zitten. Als je er meer groenten op doet dan 'normaal' is (of er sla bij eet) en minder zout in de saus, dan is het al gezonder dan diepvries/pizzabezorger pizza; als je er minder kaas op doet al helemaal. Maar op zich is het uberhaupt niet ongezond om zo af en toe eens niet gezond te eten, je lichaam kan dat best zo nu en dan hebben .
Pasta is überhaupt niet ongezond. Ja als je er een dikke roomsaus over doet en er geen groenten bij eet wel, maar gewoon met een groentensaus niet.

Als je regelmatig kleine beetjes eet, blijft je stofwisseling actiever en dat is niet super handig voor het aankomen, maar dat verschil is niet enorm. De meeste mensen hebben minder trek als ze vaak kleine dingen eten, maar als jij meer eten binnenkrijgt als het veel kleine maaltijden zijn, dan is dat gewoon goed.

Ik denk niet dat je een voedingstekort kan krijgen door je lage vleesconsumptie. Vlees is nuttig omdat het eiwitten, ijzer en vitamine b12 levert; vis en gevogelte levert dat ook allemaal en aan quorn zit extra ijzer en vitamine b12 toegevoegd en het is eiwitrijk. Aan valess zitten die dingen geloof ik niet toegevoegd, maar dat maakt niet zo veel uit zo lang valess niet het enige is wat je eet .
Oud 17-11-2005, 09:40
Verwijderd
oke twee bijna dezelfde posts
Voor zo ver ik heb begrepen gebruikt Sassiefje al lang geen light producten meer
Oud 17-11-2005, 09:53
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-11-2005 @ 10:40 :
oke twee bijna dezelfde posts
Voor zo ver ik heb begrepen gebruikt Sassiefje al lang geen light producten meer
nee dat klopt, alleen heel af en toe, als er niets anders in huis is (en dat is altijdin huis, want mijn moeder is op dieet)

Ik doe altijd lekker veel groenten op mn pizza, en niet zoveel kaas, want ik hou niet zo van kaas.. dus dat zit wel goed!
ik eet zo vaak omdat ik een grote maaltijd nog niet weggewerkt krijg...
Ik sport bijna elke dag, vrij intensief, en dat is wel een probleem want ik heb juist door het sporten geen honger en eet dan ook 2 uur daarvoor niets meer, omdat ik anders echt heel erg misselijk wordt. Maar ik drink dan veel vruchtensap enzo. Is dat goed?
Ik eet in het weekend wel nootjes, maar niet te vaak. Ik eet tussendoor van die liga-koeken of muesli/notenkoekjes. Room in het avondeten doen we nooit, omdat mn moeder dus op dieet is.

Bedankt voor jullie reacties!
Oud 18-11-2005, 13:39
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Iedereen is hier volgensmij heel goed bezig,

Ik trouwens ook ,
Ik ben helemaal trots op mezelf, en eet zo'n 1500 kal per dag, en ik hoop dat ik toch wat afval, maar ik voel nx .

maarja, alles komt goed

Owja ik zou hier niet meer posten
__________________
Oud 18-11-2005, 16:15
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Mijn BMI is van 23,9 naar 22.3 gegaan, ben ik heel blij mee want ik zie het verschil (en andere mensen ook).
Ik weet dat ik geen overgewicht o.i.d. heb hoor, maar ik was in een jaar bijna 10 kilo aangekomen en dat is erg ongezond, dus vandaar dat ik wat tussendoortjes etc. geschrapt heb
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 19-11-2005, 18:30
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik wil er graag 2-3 kilo af, en omdat ik eigenlijk de hele dag honger heb wil ik maar iets minder calorieën gaan eten, en vooral beginnen met sporten.
Nu sport ik eigenlijk (bijna) niet, behalve gymlessen en naar school fietsen (oke, de school staat ver weg maar ik fiets erg sloom ). Ook heb ik totaal geen conditie.
Ik wou eigenlijk gaan hardlopen maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ik moet beginnen? Een soort van schema maken? En dan afwisselend lopen/rennen? (volgens mij ben ik namelijk na 2 min al doodmoe ). En verbrand je veel calorieën met hardlopen?

Oh en nog een vraagje: zijn zoute dingen slecht? Ik probeer geen vette sauzen enzo te eten maar dan grijp ik al snel naar iets zouts...
Oud 19-11-2005, 18:42
Verwijderd
zout is niet slecht voor je gewicht. Als je een verhoogde bloeddruk hebt moet je wel oppassen met zout voor je gezondheid, maar ik denk niet dat je een verhoogde bloeddruk hebt want je bent jong.
Met hardlopen verbruik je op zich vrij veel energie, maar als je het nog niet lang volhoudt is het in het begin nog niet erg veel natuurlijk .
Op inernet zijn veel hardloopschema's vooir beginners te vinden, zoals deze .
Oud 19-11-2005, 22:33
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 19-11-2005 @ 19:30 :

Oh en nog een vraagje: zijn zoute dingen slecht? Ik probeer geen vette sauzen enzo te eten maar dan grijp ik al snel naar iets zouts...
Op zich zijn zoute dingen niet echt slecht denk ik, wel natuurlijk als het gaat om chips, zoute pinda's e.d. Deze zijn meestal erg calorie- en vetrijk.
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 19-11-2005, 22:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 18-11-2005 @ 17:15 :
Mijn BMI is van 23,9 naar 22.3 gegaan, ben ik heel blij mee want ik zie het verschil (en andere mensen ook).
Ik weet dat ik geen overgewicht o.i.d. heb hoor, maar ik was in een jaar bijna 10 kilo aangekomen en dat is erg ongezond, dus vandaar dat ik wat tussendoortjes etc. geschrapt heb
Goed
Oud 19-11-2005, 23:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-11-2005 @ 23:36 :
Goed
Thanks ik vind het ook goed Ben niet echt wild aan het afvallen maar ik heb volgende maand een gala en mijn galajurk zat best wel strak... Ben benieuwd hoe hij volgende maand zit
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 20-11-2005, 10:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
freakje schreef op 19-11-2005 @ 23:33 :
Op zich zijn zoute dingen niet echt slecht denk ik, wel natuurlijk als het gaat om chips, zoute pinda's e.d. Deze zijn meestal erg calorie- en vetrijk.
Alleen is vetrijk niet altijd slecht. Je hebt gewoon vetten nodig en pinda's zijn daar een goede voor. Chips heb je van die kleine zakjes, is maar iets van 100 cal, dus dat is ook niet zo'n ramp.


Overgens, ik had lange tijd last van m'n stoelgang ed. Sinds ik elke dag 2 boterhammen met pindakaas eet, gaat het echt stukken beter. Heb nergens meer last van .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 20-11-2005, 15:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-11-2005 @ 00:48 :
Thanks ik vind het ook goed Ben niet echt wild aan het afvallen maar ik heb volgende maand een gala en mijn galajurk zat best wel strak... Ben benieuwd hoe hij volgende maand zit
Haha, dat vind ik ook altijd een mooie richtlijn, weer fatsoenlijk in bepaalde kleren passen

@Gothic, ik had hetzelfde Ik eet eigenlijk vrijwel elke dag wel een keer pindakaas, maar vorige week een paar dagen niet, en had meteen last. Toen ik tot de conclusie kwam dat ik geen pindakaas meer at en dat weer ging eten, was alles weer goed
Oud 21-11-2005, 16:09
Mara
Mara is offline
Kan je ook 'ontwennen' wat betreft koolzuur? Mij lijkt 't wel, aangezien ik er de laatste tijd veel meer 'last' van heb dan vroeger toen ik 1,5 liter cola op een dag dronk.
Oud 21-11-2005, 17:16
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-11-2005 @ 17:09 :
Kan je ook 'ontwennen' wat betreft koolzuur? Mij lijkt 't wel, aangezien ik er de laatste tijd veel meer 'last' van heb dan vroeger toen ik 1,5 liter cola op een dag dronk.
Ik denk het wel. Als je niet (meer) gewend bent om al dat koolzuur in je darmen te krijgen, zal je er (denk ik) meer last van hebben, dan wanneer je elke dag zoveel cola drinkt.

Ik drink zelf ook bijna geen frisdrank meer, en na 1 glas cola voel ik niks, maar als ik een avond veel cola drink, krijg ik echt zo'n opgeblazen buik.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 21-11-2005, 21:00
Maran
Maran is offline
ik heb datzelfde met cola en andere koolzuurhoudende dranken inderdaad.

Ik had een vraag namelijk: Hoe gezond/slecht is fruit nu eigenlijk. Ik ben sinds een paar dagen in de ban van mandarijntjes en eet normaal ook al veel fruit ernaast. Nu eet ik per dag makkelijk 6 mandarijntjes en nog iets van een appel (of twee ) ofzo. Is dit heel slecht? ivm fruitsuikers e.d. (ik ben wel aan de lijn)
Oud 21-11-2005, 21:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Maran schreef op 21-11-2005 @ 22:00 :
ik heb datzelfde met cola en andere koolzuurhoudende dranken inderdaad.

Ik had een vraag namelijk: Hoe gezond/slecht is fruit nu eigenlijk. Ik ben sinds een paar dagen in de ban van mandarijntjes en eet normaal ook al veel fruit ernaast. Nu eet ik per dag makkelijk 6 mandarijntjes en nog iets van een appel (of twee ) ofzo. Is dit heel slecht? ivm fruitsuikers e.d. (ik ben wel aan de lijn)
Het is vooral heel slecht voor je tanden om zo vaak zuur fruit te eten op een dag.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-11-2005, 21:06
Verwijderd
Maar als je ze in groepjes eet (dus bv. twee keer op een dag, drie mandarijnen per keer) is dat al een stuk minder dan wanneer je er de hele dag mee doet.
Oud 21-11-2005, 21:09
Maran
Maran is offline
Ok, nouja het gaat me niet speciaal om mijn tanden want die zijn vrij goed en kunnen dat wel aan hoop ik hehe. Hoewel ik ze idd per groepjes eet zoals Sarah zei. 's ochtends twee, 's middags twee etc.

Maar bedankt in ieder geval weet ik dat ik ook op mijn tanden moet letten, denk dara eigenlijk nooit zo bij na omdat ik nooit last heb van mijn tanden
Oud 21-11-2005, 21:30
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik drink bijna nooit koolzuur, en zodra ik een keer 2 glazen cola opheb loop ik de hele avond te boeren Wat bijzonder oncharmant is, zodat ik dus echt nooit cola drink.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 22-11-2005, 17:46
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-11-2005 @ 19:42 :
zout is niet slecht voor je gewicht. Als je een verhoogde bloeddruk hebt moet je wel oppassen met zout voor je gezondheid, maar ik denk niet dat je een verhoogde bloeddruk hebt want je bent jong.
Met hardlopen verbruik je op zich vrij veel energie, maar als je het nog niet lang volhoudt is het in het begin nog niet erg veel natuurlijk .
Op inernet zijn veel hardloopschema's vooir beginners te vinden, zoals deze .
Dankje

Ik drink ook geen koolzuur, van cola krijg ik altijd het gevoel alsof mijn buik gigantisch is opgeblazen .
Oud 22-11-2005, 18:55
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik drink wel een boel cola (light ) en mijn buik blaast er inderdaad heel erg van op, daarom drink ik het alleen 's avonds
Oud 22-11-2005, 19:50
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik drink ook veel cola light, Gewoon altijd al van kleins af aan gedaan, wel altijd light.
Heb er dan ook geen last van
__________________
Oud 22-11-2005, 20:48
Storm
Storm is offline
Citaat:
Maija schreef op 22-11-2005 @ 20:50 :

Heb er dan ook geen last van
Dat maakt het nog niet gezond.

Cola is sowieso niet echt gezond...light frisdranken zijn ook niet zo gezond ivm de zoetstoffen die er in zitten en dan idd nog de zuren en het koolzuur... Maar goed, 't is wel lekker. Zelf probeer ik het niet te veel te drinken (dus geen twee flessen per dag oid).
__________________
Leonoor
Oud 22-11-2005, 21:21
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 22-11-2005 @ 19:55 :
Ik drink wel een boel cola (light ) en mijn buik blaast er inderdaad heel erg van op, daarom drink ik het alleen 's avonds
Mijn buik blaast er helemaal niet van op.. Ik merk alleen dat m'n buik opblaast als ik echt heel veel eet.
Oud 23-11-2005, 10:18
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik vind het een beetje raar,
ik loop nu bij een dietist en die heeft me een energiebeperkend-dieet voorgeschoteld. Dat is niet gek natuurlijk, maar wel dat het totaal van de dag ongeveer 1050 kcal is. Ik moet behoorlijk wat afvallen maar is dit niet echt aan de TE weinige kant?
Oud 23-11-2005, 10:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ja dat is wel erg laag. Waarschijnlijk net zo laag (of lager!) dan je basaalmetabolisme. Je moet wel wat energie hebben om te fietsen ofzo toch?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 23-11-2005, 10:49
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vind ik ook aan de lage kant. Maar veel dietisten/zelfverklaarde dieetgoeroes lijken dat normaal te vinden tegenwoording. Ik zou er eens met je dietist over praten (toch min 1200kcal).
Ik las overlaatst een paar 'dieettips' van Piet Huysentruit
-de helft eten van wat je normaal eet
-max tss 1000 en 1200 (dit elke dag)
-niet meer na 7 uur eten
Jah tuurlijk val je dan af
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 23-11-2005, 11:47
Mara
Mara is offline
Ik drink ook niet veel frisdrank, 3 glazen cola light per week ongeveer. Alleen de cassis (ook light) was in de reclame dus dronk ik zo'n 3 glazen per dag vorige week en dat merkte ik wel!
Oud 23-11-2005, 13:49
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
ik drink wel veel cola... na ja, 3 glazen op een dag. en dat is wel bijna t enige wat ik op een dag drink. soms nog wel een glas water. heb gewoon weinig dorst en moet me echt dwingen om te drinken. cola is het enige wat ik drinken kan zonder een raar gevoel in mn buik te krijgen. (misselijk)

ook ik wil graag wat kilootjes kwijt. mn bmi is kleine 26,5. dus daar mag wel wat van af. ik weeg 76-78 kg. verschilt een beetje. ik ben 1.73m lang. mn streefgewicht is 70 kg. dat klinkt voor velen misschien veel, maar toen ik dat gewicht had, voelde ik me qua lichaam op mn best. (maatje 38-40)

nu is t alleen zeer lastig voor mij om gezond te eten. mede doordat ik snel moet overgeven van groenten en fruit. (schijn een soort van allergisch te zijn voor vitamine c) melk reageert mn lichaam ook niet goed op. van volkoren brood krijg ik last van mn ontlasting. na ja.. en zo nog meer dingen.
sporten, tja. beetje lastig. ik krijg t iedere keer weer voor elkaar met een ontstoken teen thuis te komen, wat dus rennen weer belemmert. krachttraining wil ik niet, werd me bij de sportschool waar ik zat afgeraden. ik heb nl behoorlijk veel spierweefsel en wil dat juist niet uitbreiden. (sportschool vind ik nu te duur, kost toch kleine 55 euro in de maand die ik binnenkort echt niet meer over heb) zit wel op de basketbal, maar ja. rennen he?

wie heeft er wat tips? vooral wat betreft t eten.

(toen ik full-time ben gaan werken, kwam ik in 1 jaar kleine 10 kilo aan. ging nl of met de bus naar t werk of met de auto ipv met de fiets naar school. schoolgym viel weg. geen vaste eettijden, aangezien ik mocht eten waneer ik wou in tegenstelling tot school. en op dat gewicht hang ik nu al 1,5 jaar.)
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 23-11-2005, 15:54
Mara
Mara is offline
Wat betreft eten: Zoek een dietist. Wij kunnen hier de standaard-tips geven, maar met jouw specifieke behoeften kan je beter naar een dietist.

Wat betreft die spieren: Wat een gigantische onzin. Zonder een exteem dieet of hormoonkuren word je niet zo maar een manwijf. Spiermassa is juist goed, daar krijg je een goed figuur van en je standaardverbranding gaat omhoog (je lichaam heeft meer kcal nodig om 'in leven te blijven' dus je valt sneller af).
Oud 23-11-2005, 16:44
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-11-2005 @ 11:18 :
Ik vind het een beetje raar,
ik loop nu bij een dietist en die heeft me een energiebeperkend-dieet voorgeschoteld. Dat is niet gek natuurlijk, maar wel dat het totaal van de dag ongeveer 1050 kcal is. Ik moet behoorlijk wat afvallen maar is dit niet echt aan de TE weinige kant?
Dieten uit de Libelle en de Margriet enzo mikken ook op 1000-1200 kcal per dag. Volgens mij zijn de meesten hier wat 'moderner' . Je zult vast wel snel afvallen met een dergelijk dieet, maar het verschil tussen 'normaal eten' en 'lijnen' is dan veel groter. Met een dieet van 1500 kcal kun je eigenlijk 'gewoon' eten alleen met weglating van vet belg, snoep, koek, frisdrank etc. etc. Volgens mij ga je gigantisch jojoen als je op 1050 kcal gaat lijnen.
Oud 23-11-2005, 17:42
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Experiment schreef op 23-11-2005 @ 17:44 :
Dieten uit de Libelle en de Margriet enzo mikken ook op 1000-1200 kcal per dag. Volgens mij zijn de meesten hier wat 'moderner' . Je zult vast wel snel afvallen met een dergelijk dieet, maar het verschil tussen 'normaal eten' en 'lijnen' is dan veel groter. Met een dieet van 1500 kcal kun je eigenlijk 'gewoon' eten alleen met weglating van vet belg, snoep, koek, frisdrank etc. etc. Volgens mij ga je gigantisch jojoen als je op 1050 kcal gaat lijnen.
Volgensmij als je het met begeleiding van een dieetist ok weer netjes opbouwt valt dat best wel te realiseren.

Maar zonder dieetiste zou ik persoonlijk 1500 kal aanhouden.
(IK BEN AFGEVALLEN!!, en eet 1500 (h))
__________________
Oud 23-11-2005, 18:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Beetje laat, maar voor degene die het nog lezen: Vanavond op RTL4 komt er een film over een meisje dat worstelt met boulimia, Sharing the Secret oid. Misschien wel 'leuk' om te kijken
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #10
Verwijderd
351 30-01-2006 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.