Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2006, 13:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Anneka schreef op 20-07-2006 @ 20:59 :
Met deze warmte heb ik echt totaal geen trek in eten. Ik eet net zo makkelijk niet, en pas echt als ik begin met eten heb ik trek. Wat zijn nou echt lekkere dingen voor met deze warmte?
Frisse dingen. Doe bijv. tomaat of aardbeien op brood, maakt 't al een stuk aantrekkelijker. Salades, dingen met citroen, gewoon, iets fris. Je krijgt sowieso minder binnen nu door 't weer (heeft bijna iedereen gok ik) maar dat is geen ramp.
Oud 21-07-2006, 13:33
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Als je te veel op groenten gaat teren, krijg je amper je dagelijkse behoefte aan o.a. eiwitten en caloriën binnen. Dus niet te veel schrappen.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 13:38
Verwijderd
Wat dat betreft: ik ga volgende week op fietsvakantie. Al in maart ofzo gepland, we konden toen natuurlijk niet weten dat het 30 graden zou zijn! Het wordt een uur of 6 fietsen per dag (ik vrees dat daar niet tegenop te eten valt, maar ik zal natuurlijk gewoon minstens m'n normale hoeveelheden eten), en ik heb met mezelf afgesproken dat ik tijdens het fietsen elk uur een liter water drink, tenzij ik dan heel vaak naar de wc moet, want dan is het niet nodig natuurlijk. Maar ik ben bang dat ik door al dat drinken tekorten krijg aan mineralen. Ik heb wel mulitivitaminepillen gekocht die ook mineralen bevatten, maar ik weet niet of dat genoeg bevat. En ik wil natuurlijk niet opeens flauwvallen ofzo. Ik weet wel dat ik kalium kan halen uit peulvruchten en koffie, en natrium natuurlijk uit zout dus ik neem zoute snoepjes mee, maar heeft iemand nog andere tips of voorzorgsmaatregelen?
En is een liter per uur genoeg? voor de vierdaagse werd mensen aangeraden om 2 liter per uur te drinken, maar dat lijkt me wel érg veel
Oud 21-07-2006, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Milan Dado schreef op 21-07-2006 @ 14:33 :
Als je te veel op groenten gaat teren, krijg je amper je dagelijkse behoefte aan o.a. eiwitten en caloriën binnen. Dus niet te veel schrappen.
tomaat en komkommer kunnen natuurlijk ook bíj kaas of vleeswaren op brood, dan is het toch frisser
Oud 21-07-2006, 13:51
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2006 @ 14:38 :
Wat dat betreft: ik ga volgende week op fietsvakantie. Al in maart ofzo gepland, we konden toen natuurlijk niet weten dat het 30 graden zou zijn! Het wordt een uur of 6 fietsen per dag (ik vrees dat daar niet tegenop te eten valt, maar ik zal natuurlijk gewoon minstens m'n normale hoeveelheden eten), en ik heb met mezelf afgesproken dat ik tijdens het fietsen elk uur een liter water drink, tenzij ik dan heel vaak naar de wc moet, want dan is het niet nodig natuurlijk. Maar ik ben bang dat ik door al dat drinken tekorten krijg aan mineralen. Ik heb wel mulitivitaminepillen gekocht die ook mineralen bevatten, maar ik weet niet of dat genoeg bevat. En ik wil natuurlijk niet opeens flauwvallen ofzo. Ik weet wel dat ik kalium kan halen uit peulvruchten en koffie, en natrium natuurlijk uit zout dus ik neem zoute snoepjes mee, maar heeft iemand nog andere tips of voorzorgsmaatregelen?
En is een liter per uur genoeg? voor de vierdaagse werd mensen aangeraden om 2 liter per uur te drinken, maar dat lijkt me wel érg veel
800 ml per uur is gezond, meer niet, kan zelfs schadelijk zijn.
En dat je veel naar de wc moet, wil niet per se zeggen dat je te veel water binnenkrijgt. Probeer toch zeker een 500-800 ml per uur te drinken al je fietst.
Wat betreft mineralen heb ik eigenlijk geen idee.



Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2006 @ 14:39 :
tomaat en komkommer kunnen natuurlijk ook bíj kaas of vleeswaren op brood, dan is het toch frisser
Dat zeg ik ook. Bij, niet in plaats van. Dus niet schrappen.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Milan Dado schreef op 21-07-2006 @ 14:51 :
800 ml per uur is gezond, meer niet, kan zelfs schadelijk zijn.
En dat je veel naar de wc moet, wil niet per se zeggen dat je te veel water binnenkrijgt. Probeer toch zeker een 500-800 ml per uur te drinken al je fietst.
Wat betreft mineralen heb ik eigenlijk geen idee.
Dat meer schadelijk kan zijn, komt vooral doordat je nieren het dan niet meer aankunnen. Als je overtollig vocht uitzweet ipv uitplast, is méér dan dat niet per se schadelijk.

En nee, dat hoeft dat niet te betekenen, het kan ook betekenen dat je diabetes mellitus of diabetes insipidus hebt, maar dat heb ik niet . Dan nog zou het niet betekenen dat ik te veel zou drinken, maar wel dat ik meer zou drinken dan noodzakelijk is. Als ik vaker dan eens per 2 uur naar de wc moet, ga ik wel minder drinken, want het kost onderweg ook gewoon moeite om steeds aan water te komen en om een plek te vinden om naar de wc te gaan (dat wordt nog wat, ik ga met 3 jongens, die kunnen tegen een boom, dus ik ben de enige voor wie we regelmatig een toilet moeten zoeken )
Oud 21-07-2006, 14:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Sarah, je kunt zakjes ORS meenemen, die hebben precies de goede verhoudingen suikers/zouten/mineralen dacht ik. Wordt vaak gebruikt bij diarree ed, om niet uit te drogen, maar lijkt me met dat fietsen in deze temperaturen ook wel handig.
Oud 21-07-2006, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2006 @ 14:57 :
(dat wordt nog wat, ik ga met 3 jongens, die kunnen tegen een boom, dus ik ben de enige voor wie we regelmatig een toilet moeten zoeken )
Doe een rokje aan, als je echt moet, kan je achter een boom (met broek is dat zo'n gedoe) En jullie fietsen vast wel door dorpjes enzo; als je ergens een café ziet, even uit voorzorg naar de wc gaan, dan is de kans dat je achter een boom moet kleiner, natuurlijk. Komt vast goed
Oud 21-07-2006, 14:09
Verwijderd
een rokje is weer niet handig met fietsen he, dan zitten m'n benen tegen het zadel

waar vind ik ORS?
Oud 21-07-2006, 14:13
Verwijderd
Oh ja, dat plakt irritant. Misschien voor nood een plastuit?

ORS hebben ze volgens mij wel in een beetje een grote drogist. Zeker bij een apotheek.
Oud 21-07-2006, 14:48
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2006 @ 14:57 :
Dat meer schadelijk kan zijn, komt vooral doordat je nieren het dan niet meer aankunnen. Als je overtollig vocht uitzweet ipv uitplast, is méér dan dat niet per se schadelijk.
Daarom zei ik ook "kan schadelijk zijn" en niet "is schadelijk".
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 15:28
Verwijderd
volgens de apotheker was het niet nodig, moest je echt héél veel zweten voordat ORS nodig was
Oud 21-07-2006, 16:20
Klaasklever
Klaasklever is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-06-2006 @ 17:19 :
Oók zijn er goede en slechte vetten. Slechte zijn dus die uit de friet. Verzadigd. Góede vetten zijn (meervoudig) onverzadigde vetten, zoals in vette vis, nootjes en (olijf)olie.
Geld dat ook voor gebakken vis? Ik doe een poging iets minder te eten, maar ik lust nogal graag een gebakken visje. Als die vetten niet/nauwelijks kwaad kunnen, dan kan ik me er wel aan wagen
Oud 21-07-2006, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Klaasklever schreef op 21-07-2006 @ 17:20 :
Geld dat ook voor gebakken vis? Ik doe een poging iets minder te eten, maar ik lust nogal graag een gebakken visje. Als die vetten niet/nauwelijks kwaad kunnen, dan kan ik me er wel aan wagen
Als je met 'gebakken vis' een vis bedoelt die gebakken is in de koekenpan, dan geldt dat ook daarvoor.

Als je ermee dingen bedoelt als kibbeling of andere vis die gefrituurd is in een deegjasje, dan niet, dan is het meeste vet frituurvet
Oud 21-07-2006, 20:00
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2006 @ 17:25 :
Als je met 'gebakken vis' een vis bedoelt die gebakken is in de koekenpan, dan geldt dat ook daarvoor.

Als je ermee dingen bedoelt als kibbeling of andere vis die gefrituurd is in een deegjasje, dan niet, dan is het meeste vet frituurvet
Het vet dat van nature in de vis zit is goed, het vet waarin je het bakt niet.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 20:08
Klaasklever
Klaasklever is offline
Nu we toch over vis bezig zijn: vis in blik, zoals sardines bijvoorbeeld? Zit daar geen extra (verzadigd) vet bij in?
Oud 21-07-2006, 20:41
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Zoveel weet ik niet van die vetten af
Ik weet wel dat de 250 gram gefrituurde kibbeling die ik net op heb, vooral slechte vetten bevat
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 20:59
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ik weet wel dat je tonijn in blik met en zonder olie hebt. Die zonder olie daar zit gewoon water bij in. Scheelt wel echt veel in kcal.
Oud 21-07-2006, 21:33
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
liek88 schreef op 21-07-2006 @ 21:59 :
Ik weet wel dat je tonijn in blik met en zonder olie hebt. Die zonder olie daar zit gewoon water bij in. Scheelt wel echt veel in kcal.
Lijkt me niet meer dan logisch Zelfde heb je met vruchten, die kunnen op sap en op suiker
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 22:22
Verwijderd
maar tonijn bevat uberhaupt nauwelijks vet, dus ook nauwelijks gezonde visvetten.

Sardines uit blik worden wel bewaard op olie, maar dat is zonnebloemolie. Zonnebloemolie bevat niet zo veel omega-vetzuren als visvetten, maar het is ook niet slecht voor je, zoals alle vloeibare plantaardige vetten.
Oud 21-07-2006, 23:03
Verwijderd
Het lijkt een beetje of je de "gezonde" vetzuren ongelimiteerd kunt eten maar het blijft vet he mensen! Elke dag vette vis is natuurlijk niet gezond.
Oud 22-07-2006, 00:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je hebt wel elke dag vet nodig hoor. En dan het liefst gezonde vetten zoals die in olijfolie en pindakaas.
Oud 22-07-2006, 09:57
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 22-07-2006 @ 00:03 :
Het lijkt een beetje of je de "gezonde" vetzuren ongelimiteerd kunt eten maar het blijft vet he mensen! Elke dag vette vis is natuurlijk niet gezond.
Niets ongezonds aan, zo lang je er niet van aankomt (of ook als je er wél van aankomt, als je te dun was)
Oud 22-07-2006, 13:26
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-07-2006 @ 10:57 :
Niets ongezonds aan, zo lang je er niet van aankomt (of ook als je er wél van aankomt, als je te dun was)
Ik wil alleen droog gewicht, eiwitten en spiergroei voor mij dus
Maar je hebt gelijk: het is maar net wat je "doel" is met je gewicht en je uiterlijk op dat gebied.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 23-07-2006, 19:25
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Is dit niet errug veel? --->>

O: glas halfvolle melk en 2 boterhammen met boter en 1x hartig en 1x zoet beleg
T: glas halfvolle melk en tussendoortje (bijvoorbeeld 2 plakjes ontbijtkoek met boter)
M: glas halfvolle melk en 3 boterhammen met boter en 2x hartig en 1x zoet beleg
T: glas vruchtensap en tussendoortje (bijvoorbeeld pakje sultana's) en een stuk fruit
A: 200 gram groente, 200 gram aardappel, 100 gram vlees, 1 lepel saus en 200 ml vla
T: stuk fruit, glas melk en tussendoortje (bijvoorbeeld zakje smoeltjes)

Dit is toch niet normaal?
Oud 23-07-2006, 19:45
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 23-07-2006 @ 20:25 :
Is dit niet errug veel? --->>

O: glas halfvolle melk en 2 boterhammen met boter en 1x hartig en 1x zoet beleg
T: glas halfvolle melk en tussendoortje (bijvoorbeeld 2 plakjes ontbijtkoek met boter)
M: glas halfvolle melk en 3 boterhammen met boter en 2x hartig en 1x zoet beleg
T: glas vruchtensap en tussendoortje (bijvoorbeeld pakje sultana's) en een stuk fruit
A: 200 gram groente, 200 gram aardappel, 100 gram vlees, 1 lepel saus en 200 ml vla
T: stuk fruit, glas melk en tussendoortje (bijvoorbeeld zakje smoeltjes)

Dit is toch niet normaal?
Opzich ziet het er niet slecht uit, ik vraag me alleen af of het wel gezond is zoveel melk te drinken (voedingscentrum raad 2-3 zuivelproducten op een dag aan).
Oud 23-07-2006, 20:59
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 23-07-2006 @ 20:25 :
Dit is toch niet normaal?
Jawel! zeker als je niet aankomt mag je blij zijn dat je veel kunt eten Inderdaad wel veel zuivel, daar zou je wat aan kunnen veranderen.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 23-07-2006, 23:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Vijf boterhammen en drie gezonde tussendoortjes, plus een normale avondmaaltijd. Dat ziet er juist hartstikke normaal en gezond uit. Het lijkt misschien enorm veel, maar je hebt het echt nodig (zeker in je tienerjaren).

De melkproducten zijn op dit moment belangrijk omdat ze calorieen bevatten (denk ik zo). Vijf keer zuivel op een dag is wel veel overigens Ik weet niet of je deze lijst zelfstandig volgt, of via een dietiste ofzo?
Anders kan je ook best 1x melk inwisselen voor 1x vruchtensap, lijkt me
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 24-07-2006, 07:38
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik heb deze lijst gekregen van een meisje uit het Rintveld (=kliniek voor eetstoornissen)...
En zij zei dat deze lijst is om te stabiliseren op een normaal gewicht, alleen kan ik me niet voorstellen dat iedereen zoveel eet op een dag!
Ik kom er trouwens nog wel beetje van aan....
Oud 24-07-2006, 10:30
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Het verschilt per persoon... Ik heb een actieve levensstijl, maar een caloriebehoefte van rond de 1400 kcal...
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 24-07-2006, 11:52
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 24-07-2006 @ 08:38 :
ik heb deze lijst gekregen van een meisje uit het Rintveld (=kliniek voor eetstoornissen)...
En zij zei dat deze lijst is om te stabiliseren op een normaal gewicht, alleen kan ik me niet voorstellen dat iedereen zoveel eet op een dag!
Ik kom er trouwens nog wel beetje van aan....
Dat komt omdat je lichaam opeens meer calorieen bij krijgt. Later stabiliseert zich dit en zal je lichaam eraan gewennen. Later zul je misschien nog wel meer nodig hebben!
Oud 24-07-2006, 15:41
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-07-2006 @ 12:42 :
Dat meisje uit België deed het toch? Aargghh, hoe heet ze toch, ik heb haar al een tijdje niet gezien hier.
Denk dat je mij bedoelde ? (ben op vakantie geweest)
Nu ja ik vond het in elk geval onzin
Het voedingsadvies dat ze gave kan iedereen hier op het forum je wel geven
Die oefeningen kan je zelf ook bedenken/doen
En buiten dat het heel ontspannend was heb ik geen andere effecten van die ozon gemerkt
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 24-07-2006, 20:22
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Eigenlijk een stom 'probleem': ik ben onwijs gek op melk. Wij hebben thuis halfvolle melk, en ik drink daar minstens 4, vaak wel 5 glazen van (zou zo niet kunnen zeggen hoeveel ml dat is, vaak wel minstens driekwart liter per dag). Is dat heel slecht voor je? Het is natuurlijk beter dan zoveel cola drinken maar volgens mij is teveel nooit goed. Ik vraag t maar even omdat jullie het hier ergens over teveel zuivel hadden.
Oud 24-07-2006, 20:27
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Als je vlees een keer wil vervangen bij de warme maaltijd door kaas, hoeveel gram moet je dan rekenen? (dus hoeveel gram kaas ipv 100gr vlees)

(ik heb hele lekkere 20+ kaas van de markt die erg lekker is voor door een maaltijdsalade voor 's avonds dus vroeg het me ff af )

Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 20:30.
Oud 24-07-2006, 20:29
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Lyne schreef op 24-07-2006 @ 21:22 :
Eigenlijk een stom 'probleem': ik ben onwijs gek op melk. Wij hebben thuis halfvolle melk, en ik drink daar minstens 4, vaak wel 5 glazen van (zou zo niet kunnen zeggen hoeveel ml dat is, vaak wel minstens driekwart liter per dag). Is dat heel slecht voor je? Het is natuurlijk beter dan zoveel cola drinken maar volgens mij is teveel nooit goed. Ik vraag t maar even omdat jullie het hier ergens over teveel zuivel hadden.
tja, 500ml is dagelijks aanbevolen. en in dat topic over melk blijkt het 'overbodig' te zijn, dus is misschien wel iets teveel van het goede ja.
Oud 24-07-2006, 23:35
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 24-07-2006 @ 21:29 :
tja, 500ml is dagelijks aanbevolen. en in dat topic over melk blijkt het 'overbodig' te zijn, dus is misschien wel iets teveel van het goede ja.
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat melk echt zo slecht voor je is, of dat het overbodig is. Maar ik weet ook niet of het slecht is om meer dan 3 glazen te drinken. Ik denk dat je dan al snel te veel verzadigde vetten binnenkrijgt. Misschien zou het dan beter zijn om magere melk te drinken? Ik gok maar wat.
Oud 25-07-2006, 09:10
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 25-07-2006 @ 00:35 :
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat melk echt zo slecht voor je is, of dat het overbodig is. Maar ik weet ook niet of het slecht is om meer dan 3 glazen te drinken. Ik denk dat je dan al snel te veel verzadigde vetten binnenkrijgt. Misschien zou het dan beter zijn om magere melk te drinken? Ik gok maar wat.
ik vind ook niet dat het slecht is ofzo, maar als je echt véél halfvolle melk drinkt op een dag, zou je je miss wel zorgen moeten gaan maken om de verzadigde vetten ja.
Magere melk is dan idd beter. Als je dan gewoon 500ml per dag aanhoudt/ 3glazen, dan is er naar mijn mening niks teveel/slechts aan.
Oud 25-07-2006, 10:28
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 24-07-2006 @ 21:27 :
Als je vlees een keer wil vervangen bij de warme maaltijd door kaas, hoeveel gram moet je dan rekenen? (dus hoeveel gram kaas ipv 100gr vlees)

(ik heb hele lekkere 20+ kaas van de markt die erg lekker is voor door een maaltijdsalade voor 's avonds dus vroeg het me ff af )
Uhm, ik heb een vegetarisch kookboek, daar staat het in...zal het even opzoeken

Er staat dit wat je nodig hebt als vlees:
75 tot 100 gram vlees of
25 tot 40 gram noten of
30 tot 50 gram kaas
Oud 25-07-2006, 11:08
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
ok super bedankt!
Oud 25-07-2006, 11:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 24-07-2006 @ 11:30 :
Het verschilt per persoon... Ik heb een actieve levensstijl, maar een caloriebehoefte van rond de 1400 kcal...
Hoe kan dat? Ben je een lilliputter?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 25-07-2006, 12:04
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-07-2006 @ 12:27 :
Hoe kan dat? Ben je een lilliputter?
1.85m, 81 kilo, atletisch gebouwd, train 3 á 4x per week, werk 40 uur. k Ga helaas veel te efficient met m'n energie om...
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 25-07-2006, 14:04
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik ben in december begonnen met afvallen op een niet al te gezonde manier. Ik ben weinig gaan eten en veel gaan sporten. Hierdoor verloor ik langzaam gewicht en zit ik nu op een totaal van 8 kilo dat ik kwijt ben. Ik heb in die periode een twee keer mijn gewicht weten te stabiliseren. Daarna viel ik weer af, wat ik niet erg vond, als ik maar niet aankwam.
Nu weeg ik weer een X gewicht, maar omdat ik straks op vakantie ga met mijn moeder, ontkom ik er niet aan om te eten. Ik zoek nu een manier om mijn gewicht op X te houden, maar wel iets meer te kunnen eten. Ik eet volgens mijn vriend nu ook veel te weinig, ik denk dat ik op sommige dagen niet aan de 1000 Kcal kom. Andere dagen wel hoor!
Maar heeft iemand tips hoe ik mijn gewicht stabiel kan krijgen/houden maar dat ik wel geoorloofd wat meer kan eten?
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 25-07-2006, 14:08
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Misschien door vooral gezonde dingen te eten? Van gezonde dingen kun je meer hebben zonder dat je aankomt.
Of misschien als je meer gaat eten ook meer bewegen ter compensatie. Ik weet niet of je een actieve of passieve vakantie hebt...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 25-07-2006, 15:11
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
In wat voorn eten zitten vooral weinig vezels? Ja ok, wit brood is bekend, maar in welke groenten bijv.?

Ook heb ik nog een ander vraagje: zijn champignons eigenlijk gezonde groenten? Zit er veel vet in? Eet ze nl met bakken, vind ze zo lekker
Oud 25-07-2006, 15:20
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
In champignons zit echt 0.0gr vet, maarja als je ze bakt zit er natuurlijk wel wat in
Oud 25-07-2006, 15:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 25-07-2006 @ 15:08 :
Misschien door vooral gezonde dingen te eten? Van gezonde dingen kun je meer hebben zonder dat je aankomt.
Of misschien als je meer gaat eten ook meer bewegen ter compensatie. Ik weet niet of je een actieve of passieve vakantie hebt...
Op sommige dagen eet ze minder dan 1000 calorieen. Waarom geef je dan als tip om meer te gaan bewegen?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 25-07-2006, 15:30
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-07-2006 @ 16:27 :
Op sommige dagen eet ze minder dan 1000 calorieen. Waarom geef je dan als tip om meer te gaan bewegen?
Dat doet ze nu... Maar wat nou als ze bedoelt dat ze op vakantie juist heel veel meer calorieën moet eten...? Dan kan het toch een tip zijn om daar meer te gaan bewegen?
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 25-07-2006, 15:58
lso
Avatar van lso
lso is offline
Heeft iemand hier ervaring met een proteďnedieet? Wat zijn jullie bevindingen? Vertel !
Oud 25-07-2006, 16:23
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-07-2006 @ 16:27 :
Op sommige dagen eet ze minder dan 1000 calorieen. Waarom geef je dan als tip om meer te gaan bewegen?
Dan slinger je de stofwisseling aan, kun je meer eten én afvallen

In theorie dan, want bij mij werkt theorie niet
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 25-07-2006, 17:36
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 25-07-2006 @ 16:11 :
zijn champignons eigenlijk gezonde groenten?
Champignons zijn geen groente, dat zijn schimmels
Maar als antwoord; zeker gezond, hoewel alleen nog maar champignons als "groente" eten natuurlijk niet goed is
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 20:49
Lichaam & Gezondheid (belangrijk!) Vraag en nog wat kijk maar!
*Amm*
2 13-09-2006 17:58
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding-en-gezondheid topic deel 13
moon
2 21-06-2006 17:15
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #9
Bloem
500 03-01-2006 14:11
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.