Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2007, 18:22
Verwijderd
Ik wil eigenlijk mn cyclus verleggen.
Like.. ik stop op zaterdag en ik word dan meestal pas donderdag ongesteld, tot de week erna dinsdag.

Ik wil dat eigenlijk van maandag tot vrijdag in 1 week gooien.
Hoe kan ik dat t beste aanpakken?
Oud 29-05-2007, 18:29
Verwijderd
En ik heb, dankzij alle stress met examens enzo, al een weekje of 2 last van een beetje diarree. Het is niet heel erg, geen watervallen ;x.
Ik slik mn pil 's avonds, en ik heb er nooit echt last van 's nachts ofzo, als ik dan naar de wc moet, of 's ochtends (beetje TMI, maar ik wil t toch graag zeker weten).
Ben ik nog wel 100 % beschermd?

Laatst gewijzigd op 29-05-2007 om 18:34.
Oud 29-05-2007, 18:47
Verwijderd
Cyclus verschuiven kan het best door na de gewone pilstrip nog een paar dagen uit een reservestrip te slikken en dan gewoon weer 7 dagen stopweek te houden. Eventueel kun je ook een paar dagen eerder ophouden, maar als je dan in de eerste week van de strip erna een pil vergeet is de kans op zwangerschap groter dan wanneer je dat 'normaal' zou doen, dus een paar dagen langer is veiliger (zo lang je niets vergeet maakt het niet uit trouwens).
En een beetje diarree is niet erg, de pil wordt opgenomen in de dunne darm en diarree ontstaat bijna altijd in de dikke darm (alleen bij ernstige darminfecties en bij sommige aangeboren chronische darmziekten wordt de opname in de dunne darm minder).
Oud 30-05-2007, 03:00
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
[I]namens mijn vriendin:

hoi,
ik kom er dus achter dat ik de pil van maandag was vergeten. ik slik mijn pil altijd voor het slapen gaan en de tijden varieren nogal, meestal is dit rond 1 uur 's nachts of later. nu heb ik net mijn pil van maandag en dinsdag achter elkaar geslikt. ik slik nu al een paar maanden door, en hierover staat niks in de bijsluiter. ben ik nu nog veilig of kan ik beter de dokter bellen? het is ook altijd stressen als je die stomme dingen vergeet!

alvast bedankt.
__________________
hello dave.
Oud 30-05-2007, 10:06
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als je doorslikt, telt alles als week 3.
Dus je had of meteen moeten stoppen en een stopweek houden, of je moet nu dus nog minimaal een hele strip erachteraan slikken.
__________________
Keep on rockin'
Oud 30-05-2007, 10:12
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
Citaat:
nu heb ik net mijn pil van maandag en dinsdag achter elkaar geslikt
dus;

Citaat:
of je moet nu dus nog minimaal een hele strip erachteraan slikken.
.
__________________
hello dave.
Oud 31-05-2007, 06:25
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik kwam er dinsdag achter dat ik mijn pil van vorige week vrijdag ben vergeten. (Maar heel even thuis geweest, haast met trein halen) Op het moment dat ik erachter kwam, was het dus te laat om een MAP te halen of veilig te vrijen.

Het was pil 7 die ik vergeten ben dus ik weet dat ik een risico heb gelopen. Ik heb (van de twee dagen ervoor en erna) op vrijdagochtend sex gehad en op zondagavond.

Mijn vraag is dus niet: heb ik een risico gelopen? Want dat weet ik (eerste week pil vergeten). Maar hoe groot zal dat risico ongeveer zijn? Want ik loop mezelf nu helemaal gek te maken.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 31-05-2007, 16:28
Pandora
Avatar van Pandora
Pandora is offline
@stout!: Ik heb dat ook een keer gehad en zat me destijds eveneens op te vreten. Toen ik het aan een vriendin vertelde deed zij er vrij laconiek over, 'was haar ook zo vaak gebeurd' en 'nooit problemen gehad'. Dat nam bij mij de zorgen wel enigszins weg. Uiteindelijk werd ik ook gewoon ongesteld. De kans dat je zwanger raakt is in principe natuurlijk aanwezig maar volgens mij wel behoorlijk klein (iig bij langdurig pilgebruik). Afwachten tot de menstruatie dus, maar probeer je tot die tijd niet al te veel zorgen te maken.
__________________
put on your red shoes
Oud 31-05-2007, 16:44
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
stout! schreef op 31-05-2007 @ 07:25 :
Mijn vraag is dus niet: heb ik een risico gelopen? Want dat weet ik (eerste week pil vergeten). Maar hoe groot zal dat risico ongeveer zijn? Want ik loop mezelf nu helemaal gek te maken.
Het is maar net hoe je het wilt bekijken. Er zijn geen onderzoeken die hier cijfers over geven, dus dat is gewoonweg niet bekend. Als het goed is, is zonder de pil op het ideale moment met bij zowel de man als vrouw een goede lichamelijke conditie de kans op een bevruchting 34% (ik weet niet meer zeker waar ik dit cijfer van heb onthouden). Als je er dus vanuit gaat dat je niet op het ideale moment bezig bent geweest, maar 1 pil bent vergeten en je baarmoeder waarschijnlijk niet in haar oppervruchtbaarste conditie zal zijn, schat ik het heel erg laag in. Maar stel; het is 5%, toch zou jij binnen die 5% kunnen zitten.

Je kan dus net zo goed zeggen 50% kans. Of je bent het wel of je bent het niet.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 31-05-2007, 17:22
Verwijderd
34% is echt veel te hoog hoor
20 % van de stellen die regelmatig seks heeft, is na 1 maand zwanger. Het gemiddelde Nederlandse stel heeft 7,5 keer per maand seks, maar stellen die een kind willen zullen het wel vaker doen (al was het alleen maar omdat ze jonger zijn dan het gemiddelde Nederlandse stel). Dus dat zou neerkomen op 2,67 % kans per volledig onbeschermde keer, maar dat is natuurlijk een onzingetal, want op het ene monent in je cyclus heb je 0 % kans en op het andere 10 % ofzo.
En dit was inderdaad niet volledig onbeschermd, omdat met 1 keer de pil vergeten niet de hele pil compleet onwerkzaam wordt, hij wordt gewoon minder werkzaam. Dus dan is de kans op zwangerschap minder. Het valt alleen niet goed te zeggen minder dan wát.

Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 17:25.
Oud 31-05-2007, 17:59
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
stout! schreef op 31-05-2007 @ 07:25 :


Mijn vraag is dus niet: heb ik een risico gelopen? Want dat weet ik (eerste week pil vergeten). Maar hoe groot zal dat risico ongeveer zijn? Want ik loop mezelf nu helemaal gek te maken.
Dat risico zal heel laag zijn. Rond de 1,5% ofzo.
Daarnaast was het op de laatste dag van je eerste week. Dus dan zal de kans nog wel lager zijn.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 31-05-2007, 19:14
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-05-2007 @ 18:22 :
34% is echt veel te hoog hoor
Mijn punt was ook dat zelfs bij de meest ideale situatie de kans niet zo hoog is. Ik geloof dat dit het aantal bevruchte eicellen was dat daadwerkelijk innestelt. Ik heb alleen nog niet de moeite genomen om het op te zoeken maar zo relevant is het ook niet hoeveel dat precies is.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 31-05-2007, 20:20
__
Avatar van __
__ is offline
oké, mijn situatie: maandagavond heb ik de laatste pil van mijn pilstrip genomen. dit was de tweede strip achter mekaar, aangezien ik dus een stopweek overgeslagen had. maar goed, nadat ik maandagavond dus die pil genomen had, heb ik (nog niet eens een half uurtje daarna) een heel klein beetje kots/slijm uitgespuugd, aangezien ik toen (en nog steeds) een beetje ziek was. ik dacht er verder niet bij na, maar mijn moeder vroeg me vandaag of de pil dan nog wel veilig is. ik neem aan van wel, omdat het echt bijna niks was, maar om het zekere voor het onzekere te nemen, hier dan mijn vraag: zal ik a.s. maandagavond weer aanvangen met m'n nieuwe strip? hierdoor hou ik dan óf de stopweek precies 7 dagen in het geval dat ik de pil onverhoopt eruit gespuugd/gekotst heb, óf ik kort de stopweek 1 dagje in in het geval dat die pil toch binnen gebleven is. is dit een goede oplossing en klopt dit gewoon, of zie ik iets over het hoofd?
alvast bedankt
Oud 31-05-2007, 21:40
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
__ schreef op 31-05-2007 @ 21:20 :
oké, mijn situatie: maandagavond heb ik de laatste pil van mijn pilstrip genomen. dit was de tweede strip achter mekaar, aangezien ik dus een stopweek overgeslagen had. maar goed, nadat ik maandagavond dus die pil genomen had, heb ik (nog niet eens een half uurtje daarna) een heel klein beetje kots/slijm uitgespuugd, aangezien ik toen (en nog steeds) een beetje ziek was. ik dacht er verder niet bij na, maar mijn moeder vroeg me vandaag of de pil dan nog wel veilig is. ik neem aan van wel, omdat het echt bijna niks was, maar om het zekere voor het onzekere te nemen, hier dan mijn vraag: zal ik a.s. maandagavond weer aanvangen met m'n nieuwe strip? hierdoor hou ik dan óf de stopweek precies 7 dagen in het geval dat ik de pil onverhoopt eruit gespuugd/gekotst heb, óf ik kort de stopweek 1 dagje in in het geval dat die pil toch binnen gebleven is. is dit een goede oplossing en klopt dit gewoon, of zie ik iets over het hoofd?
alvast bedankt
De belangrijkste vraag is natuurlijk of je "onbeschermde" seks hebt gehad.
Maar in het algemeen: Als je binnen ongeveer 2-3 uur braakt nadat je de pil hebt ingenomen is de regel dat je dit moet beschouwen als niet ingenomen. Aangezien het op de laatste dag is van je pilgebruik (derde week) had je dus meteen moeten doorgaan met de volgende strip. Een andere optie is en dat is eigenlijk al vanzelf gebeurd, dat je meteen stopt met de pil en na 7 dagen stoppen gewoon weer begint. Dat is dus aankomende maandag.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"

Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 21:43.
Oud 31-05-2007, 23:33
__
Avatar van __
__ is offline
maar als ik mn volgende strip dus maandag weer begin, is er sowoieso niks aan de hand toch? de laatste keer onbeschermde seks was vorige week donderdag, maar dat zou dan verder geen punt geweest zijn toch?
wat een getwijfel pff. ik weet t allemaal wel, maar even nachecken en horen dat je het goede doet, is altijd wel fijn natuurlijk.
Oud 01-06-2007, 10:38
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
__ schreef op 01-06-2007 @ 00:33 :
maar als ik mn volgende strip dus maandag weer begin, is er sowoieso niks aan de hand toch? de laatste keer onbeschermde seks was vorige week donderdag, maar dat zou dan verder geen punt geweest zijn toch?
wat een getwijfel pff. ik weet t allemaal wel, maar even nachecken en horen dat je het goede doet, is altijd wel fijn natuurlijk.
Prima oplossing hoor.
Niks geen twijfel, je weet het dus best!
__________________
Keep on rockin'
Oud 01-06-2007, 14:35
Verwijderd
Feedback 'Diane'?
Oud 01-06-2007, 17:40
Evelicious
Evelicious is offline
Ik ben zondag gestopt met de 1e strip van de pil, dus zegmaar voor het eerst dat ik de pil gebruikt. Nu ben ik nogsteeds niet ongesteld. Moet ik over 2 dagen gewoon weer met de pil beginnen en hebben jullie dit toevallig ook gehad??
Oud 01-06-2007, 18:13
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Evelicious schreef op 01-06-2007 @ 18:40 :
Ik ben zondag gestopt met de 1e strip van de pil, dus zegmaar voor het eerst dat ik de pil gebruikt. Nu ben ik nogsteeds niet ongesteld. Moet ik over 2 dagen gewoon weer met de pil beginnen en hebben jullie dit toevallig ook gehad??
In ieder geval gewoon weer beginnen.
Ik heb het zelf niet gehad, maar je menstruatie kan inderdaad afwijken van het natuurlijke ongesteld worden.
__________________
Keep on rockin'
Oud 01-06-2007, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 01-06-2007 @ 15:35 :
Feedback 'Diane'?
nooit problemen mee gehad, mn acné verdween ook. Heb m jaar of drie/vier zonder problemen geslikt. Door mn heftige menstruaties slikte ik altijd 3 / 4 strippen achter elkaar, maar kreeg steeds vaker doorbraakbloedingen, op het laatst al in de 2e week van strip 2. Dus toen overgestapt naar Yasmin en nu Microgynon.

Mijn lichaam wende dus aan de hormonen, maar denk dat dat met vele pillen wel is. T blijven medicijnen.

Oja, en ben niet veel aangekomen, wel merkte ik dat ik ineens vrouwelijke vormen had, haha..
Oud 02-06-2007, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 01-06-2007 @ 15:35 :
Feedback 'Diane'?
Ik ben heel erg uitgedijd, ruim 5 kilo in 1 maand aangekomen.
(voornamelijk tetten, dus zo ernstig vind ik t niet).
Ik merk wel dat ik meer last heb van buien. Ik kan heel erg depri zijn of heel erg opgewekt, bijna manisch.

Mijn ongesteldheid is nu ook heel raar.
Ik stop voor de stopwerk op zondag en ik word meestal pas donderdag ongesteld (soms vrijdag als t een stressvolle week is).

Verder is t een weldaad voor mn huid en met doorslikken heb ik nooit problemen met doorbraakbloedingen.. (althans.. nóg niet gehad).
Ik slik m nu een jaar.
Oud 02-06-2007, 08:15
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 01-06-2007 @ 15:35 :
Feedback 'Diane'?
Mijn lichaam reageerde blijkbaar raar, ik slikte hem niet voor de acne en had dus zelf geen last van puistjes, maar toen ik met de pil begonnen was kreeg ik opeens aanvallen die pas weggingen toen ik stopte met de pil.
Oud 02-06-2007, 09:20
Verwijderd
Dat klinkt namelijk allemaal niet zo goed, terwijl ik dat ding juist voorgeschreven kreeg omdat ik problemen heb met huid en krampen door die rigevidon troep. En euh, liever geen enkel kilootje er meer aan want het gaat er zo moeilijk af, dus dat wordt feest (not)
Oud 02-06-2007, 20:58
Verwijderd
Ik gebruik nu sinds ongeveer 4 maanden Microgynon 30, en waar ik bang voor was is de waarheid geworden: Ik heb er grotere borsten van gekregen.
Ik ben hier niet blij mee, wat iedereen ook zegt. Maar als ik nu aan mijn huisarts vraag om een andere pil denk je dat ze me deze dan ook geeft om deze reden?
En is het eigenlijk wel zo dat m'n borsten dan weer kleiner kunnen worden, of blijven ze voor altijd hetzelfde?
Oud 02-06-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 02-06-2007 @ 21:58 :
Ik gebruik nu sinds ongeveer 4 maanden Microgynon 30, en waar ik bang voor was is de waarheid geworden: Ik heb er grotere borsten van gekregen.
Ik ben hier niet blij mee, wat iedereen ook zegt. Maar als ik nu aan mijn huisarts vraag om een andere pil denk je dat ze me deze dan ook geeft om deze reden?
En is het eigenlijk wel zo dat m'n borsten dan weer kleiner kunnen worden, of blijven ze voor altijd hetzelfde?
Ik denk niet dat ze kleiner worden door een andere pil, eerlijk gezegd. Het is ook natuurlijk nooit zeker of het aan de pil ligt, want op je achttiende kunnen je borsten ook zomaar besluiten om nog een stukje te groeien. Maar als je vraagt om een andere pil (om bv. te voorkomen dat ze meer groeien) dan wil je huisarts vast wel op z'n minst met je meedenken.
Oud 02-06-2007, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 02-06-2007 @ 22:12 :
Ik denk niet dat ze kleiner worden door een andere pil, eerlijk gezegd. Het is ook natuurlijk nooit zeker of het aan de pil ligt, want op je achttiende kunnen je borsten ook zomaar besluiten om nog een stukje te groeien. Maar als je vraagt om een andere pil (om bv. te voorkomen dat ze meer groeien) dan wil je huisarts vast wel op z'n minst met je meedenken.
Mja, maar je hoort ook vaak dat ze weer kleiner worden als je met de pil stopt. En dat je van een andere pil bijvoorbeeld niet aankomt. Ik ben van deze pil namelijk wel wat aangekomen, misschien dat het daar ook mee te maken heeft.
Oud 02-06-2007, 21:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had last van bijwerkingen van microgynon 30 en wilde toen van pil switchen en heb toen tegen m'n huisarts gezegd dat ik wel van pil wilde switchen maar dat ik er absoluut niet van aan wilde komen of dat m'n borsten gingen groeien. Hij heeft er toen echt rekening mee gehouden, was best begripvol en toen heb ik Yasmin gekregen, die slik ik nu bijna drie jaar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-06-2007, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-06-2007 @ 22:51 :
Ik had last van bijwerkingen van microgynon 30 en wilde toen van pil switchen en heb toen tegen m'n huisarts gezegd dat ik wel van pil wilde switchen maar dat ik er absoluut niet van aan wilde komen of dat m'n borsten gingen groeien. Hij heeft er toen echt rekening mee gehouden, was best begripvol en toen heb ik Yasmin gekregen, die slik ik nu bijna drie jaar.
En heeft die geholpen?
Oud 02-06-2007, 22:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 02-06-2007 @ 23:00 :
En heeft die geholpen?
Ik ben er niet van aangekomen en m'n borsten zijn ook niet gegroeid Ik heb verder ook niet echt bijwerkingen alleen soms flinke hoofdpijn als ik ongesteld ben maar weet niet of dat van m'n pil komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-06-2007, 16:46
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik post het maar hier want ik verwacht dat het met de pil te maken heeft.

2 weken geleden ben ik ongesteld geworden en met de pil begonnen. De Cerazette. Ik ben met de pil begonnen omdat m'n menstruatie een beetje onregelmatig was en ik dat, zeker voor de zomer, erg vervelend vond. En met de Cerazette omdat ik niet goed tegen een "normale" pil kan. Anyway, 2 weken geleden dus. Afgelopen donderdag of vrijdag, kreeg ik een bloeding. En nou ja, dat is dus nog steeds bezig. Met vragen zijn:
1) Is dit een soort van doorbraakbloeding, waarschijnlijk door het net beginnen met de pil?
2) Hoe lang duurt zo'n bloeding gemiddeld? (het zou heeeel erg fijn zijn als het dinsdag over was )
3) Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?
4) Moet ik de huisarts hier over opbellen?


Alvast bedankt
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-06-2007, 17:21
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 03-06-2007 @ 17:46 :

1) Is dit een soort van doorbraakbloeding, waarschijnlijk door het net beginnen met de pil?
2) Hoe lang duurt zo'n bloeding gemiddeld? (het zou heeeel erg fijn zijn als het dinsdag over was )
3) Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?
4) Moet ik de huisarts hier over opbellen?


Alvast bedankt
Het zou heel goed kunnen dat het een doorbraakbloeding is, je lichaam moet even wennen aan het gebruik van de pil. Bij mij duurt zo'n bloeding meestal totdat ik een stopweek hou..
Ik zou me pas zorgen maken als het elke keer weer zo is, dan gaat er iets niet goed. Als het 1 of 2x voorvalt is het niet zo erg, zeker niet aan het begin..denk ook niet dat je hiervoor contact moet zoeken met je huisarts.
Oud 03-06-2007, 17:43
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Maar bij de Cerazette hou je geen stopweek en omdat ik pas 2 weken ver ben is het ook niet een "plaatsvervangende menstruatie". Dat had ik me nog wel kunnen voorstellen. Dat ik dan een maand nadat ik begonnen was weer een keer "ongesteld" werd omdat m'n lichaam nog in dat ritme zat of zo. Maar goed, ik ben 2 weken geleden nog ongesteld geworden en bij de Cerazette hou je geen stopweek dus ik hoop dat niet het enige moment is
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-06-2007, 17:50
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Bijwerkingen
Zeer vaak (> 10%): onregelmatig bloedverlies (50%), frequenter bloedverlies (20–30%), minder frequent of uitblijven van bloedverlies (20%). Bloedingsperiodes kunnen in lengte toenemen. Na enkele maanden zijn onregelmatige bloedingen gewoon.

link
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 03-06-2007, 22:19
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hmhm.. en hoe lang duurt zoiets ongeveer?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-06-2007, 22:25
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
grl schreef op 03-06-2007 @ 23:19 :
Hmhm.. en hoe lang duurt zoiets ongeveer?
De meeste bijwerkingen verdwijnen binnen drie maanden.
Hoelang je bloeding zelf duurt, is niet te voorspellen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-06-2007, 22:29
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Meh is er een manier om het sneller weg te laten gaan dan?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-06-2007, 23:36
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
grl schreef op 03-06-2007 @ 23:29 :
Meh is er een manier om het sneller weg te laten gaan dan?
Nou, ook niet echt
Bij sommige vrouwen houdt zo'n lichte bloeding aan tot de stopweek. Dan worden ze "echt" ongesteld en dan is het pas over. Bij andere vrouwen stopt het spontaan, en duurt het bijvoorbeeld maar 1 of 2 dagen. Dus hopelijk heb je geluk
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-06-2007, 23:40
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Stiekem wist ik dat al maar hoopte ik dat je zou zeggen: nou, je zou bla bla bla kunnen doen of laten!


Je kan altijd blijven hopen toch
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 05-06-2007, 10:37
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
hoi!

Ik ben sinds vandaag terug begonnen met mijn pil (na ze 2maanden niet genomen te hebben).
Nu is mijn vraag: vanaf wanneer ben ik weer veilig? Een week? Een maand?

wel moet ik ook vermelden dat ik momenteel nog voor 7 dagen aan een antibioticakuur zit.
Vermits dat de pilwerking doet afnemen(?) zou ik graag weten wanneer ik het terug "veilig" mag noemen.

Alvast bedankt!

Ps: ik neem meliane
Oud 05-06-2007, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Kwekky schreef op 05-06-2007 @ 11:37 :
hoi!

Ik ben sinds vandaag terug begonnen met mijn pil (na ze 2maanden niet genomen te hebben).
Nu is mijn vraag: vanaf wanneer ben ik weer veilig? Een week? Een maand?

wel moet ik ook vermelden dat ik momenteel nog voor 7 dagen aan een antibioticakuur zit.
Vermits dat de pilwerking doet afnemen(?) zou ik graag weten wanneer ik het terug "veilig" mag noemen.

Alvast bedankt!

Ps: ik neem meliane
Als je met de pil bent begonnen op de eerste dag van je menstruatie is de pil meteen veilig; anders na 7 dagen.
Als de antibiotica de werking van de pil verminderen, staat dat in de bijsluiter van de antibiotica. 7 dagen nadat de kuur is afgelopen is het dan weer veilig.
Oud 07-06-2007, 00:26
tja...
tja... is offline
Heey
Ik had een vraag..
Want ik slik nu sinds een week de pil. En zou ik nu al mijn eerste ongesteldheid uit kunnen stellen dmv het langer doorslikken van de pil? Kan ik dus al meteen nadat ik mijn eerste strip heb geslikt, doorslikken met de volgende strip?
Of moet je eerst weer een keer ongesteld worden, en kan je de strip dáárna pas doorslikken? Het zou namelijk wel erg handig zijn als ik meteen door zou kunnen slikken, ivm vakantie..
Alvast heel erg bedankt!!!
Oud 07-06-2007, 07:43
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
tja... schreef op 07-06-2007 @ 01:26 :
Heey
Ik had een vraag..
Want ik slik nu sinds een week de pil. En zou ik nu al mijn eerste ongesteldheid uit kunnen stellen dmv het langer doorslikken van de pil? Kan ik dus al meteen nadat ik mijn eerste strip heb geslikt, doorslikken met de volgende strip?
Of moet je eerst weer een keer ongesteld worden, en kan je de strip dáárna pas doorslikken? Het zou namelijk wel erg handig zijn als ik meteen door zou kunnen slikken, ivm vakantie..
Alvast heel erg bedankt!!!
Je kunt gewoon doorslikken, de pil blijft dan veilig. Wel heb je kans op een doorbraakbloeding. Zeker omdat je lichaam nog niet gewend is aan de pil. Als je zo'n bloeding krijgt, is de pil nog steeds veilig hoor, maar hou er rekening mee als je op vakantie gaat
Ik zou het dus gewoon proberen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 07-06-2007, 23:09
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Ook even een vraagje:
Ik ben iets van 1,5 maand geleden gestopt met de pil, midden in mn pilstrip (misschien niet zo handig, maar had er niet over nagedacht). Toen ben ik gelijk ongesteld geworden (dus eerder dan normaal) en sinsdsdien (het is nu dus 6 weken later) niet meer.
Ik weet wel zeker dat ik niet zwanger kan zijn, maar ik vind het een beetje vreemd. Ik ben sinds de eerste keer dat ik ongesteld werd op de dag regelmatig geweest enzo.. Het kan aan examenstress liggen, maar dat denk ik eigenlijk niet. Moet ik hier iets mee?
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 07-06-2007, 23:19
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Envy schreef op 08-06-2007 @ 00:09 :
Ook even een vraagje:
Ik ben iets van 1,5 maand geleden gestopt met de pil, midden in mn pilstrip (misschien niet zo handig, maar had er niet over nagedacht). Toen ben ik gelijk ongesteld geworden (dus eerder dan normaal) en sinsdsdien (het is nu dus 6 weken later) niet meer.
Ik weet wel zeker dat ik niet zwanger kan zijn, maar ik vind het een beetje vreemd. Ik ben sinds de eerste keer dat ik ongesteld werd op de dag regelmatig geweest enzo.. Het kan aan examenstress liggen, maar dat denk ik eigenlijk niet. Moet ik hier iets mee?
Heb je gemeenschap gehad? Zo ja wanneer was dan de laatste keer en heb je gemeenschap gehad rondom het stoppen van de pil? Ik neem dus aan dat je nu ook geen pil gebruikt. Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat de reden is dat je gestopt bent.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 08-06-2007, 06:32
Verwijderd
Ik word net echt superdepressief wakker. Kan dat te maken hebben met dat ik gisteravond geen pil genomen heb, ivm mijn stopweek? Met hormonen enzo?
Oud 08-06-2007, 09:06
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Envy schreef op 08-06-2007 @ 00:09 :
Ook even een vraagje:
Ik ben iets van 1,5 maand geleden gestopt met de pil, midden in mn pilstrip (misschien niet zo handig, maar had er niet over nagedacht). Toen ben ik gelijk ongesteld geworden (dus eerder dan normaal) en sinsdsdien (het is nu dus 6 weken later) niet meer.
Ik weet wel zeker dat ik niet zwanger kan zijn, maar ik vind het een beetje vreemd. Ik ben sinds de eerste keer dat ik ongesteld werd op de dag regelmatig geweest enzo.. Het kan aan examenstress liggen, maar dat denk ik eigenlijk niet. Moet ik hier iets mee?
Het is heel normaal dat je lichaam het niet weer gelijk regelmatig doet als je stopt met de pil.
Dat moet gewoon wennen.
Die eerste keer was nog een onttrekkingsbloeding, zoals je die hebt als je de pil slikt, je eerste keer natuurlijke ongesteldheid moet dus nog komen. En zoals ik al zei, het is heel normaal als dat een tijdje duurt nadat je de pil hebt gehad.
__________________
Keep on rockin'
Oud 08-06-2007, 10:52
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 08-06-2007 @ 07:32 :
Ik word net echt superdepressief wakker. Kan dat te maken hebben met dat ik gisteravond geen pil genomen heb, ivm mijn stopweek? Met hormonen enzo?
ja, de pil en de stopweek zijn kut. Het hoeft overigens niet daardoor te komen, voordat iedereen over me heen valt
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 09-06-2007, 17:23
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 08-06-2007 @ 11:52 :
ja, de pil en de stopweek zijn kut. Het hoeft overigens niet daardoor te komen, voordat iedereen over me heen valt
Ik ben dan ook altijd veel emotioneler enzo. Vind ik wel verdacht
Oud 11-06-2007, 17:04
gewoonik
gewoonik is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-05-2007 @ 06:50 :
Je weet het niet goed, maar misschien wel ongeveer? Als je binnen 4 uur overgeeft is het een probleem, maar anders niet. Als het ongeveer na vier uur was weet je natuurlijk nog niets
Maar de pil is dan vanaf het vergeten 7 dagen onveilig, ook als je hem niet alsnog neemt (alleen is de onveiligheid dan iets groter). Maar pas op: in de eerste week is hij ook met terugwerkende kracht onveilig, 7 dagen vóór het overgeven. Dit omdat sperma een tijdje in de baarmoeder kan overleven (in de praktijk 3-5 dagen, maar voor de zekerheid wordt de grens op 7 gezet). Dus als je in de 7 dagen voor het overgeven seks hebt gehad, is het verstandig om in je aankomende stopweek een zwangerschapstestje te doen. Maak je niet té druk hierover, want de werking van de pil is nu niet nul, alleen minder dan 99,97 %, maar doe het testje wel, ook weer voor de zekerheid.
nou ik zit nu dus in mijn stopweek en ben wel gewoon ongesteld.
nog steeds testje doen? en wanneer moet je dat dan eigenlijk doen, maakt dat nog uit?
Oud 11-06-2007, 19:52
bagel
Avatar van bagel
bagel is offline
drama!!!! ben ik bang..

ik heb vrijdag de laatste pil genomen (microgynon 30 o.i.d.) en ben nu maandag nog niet ongesteld.. moet ik nu het ergste verwachten en nieuwe kleren gaan kopen en over 9 maanden kaartjes versturen met jippie een kindje.. of is er iets anders? HELP alstublieft
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Liefde & Relatie Zwangerschap, defenitieve stap in relatie ?
Zottuh
66 10-09-2004 17:00
Lichaam & Gezondheid Ja, de afspraak staat definitief genoteerd!
*Cayenne*
218 24-06-2004 07:20
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #7
Verwijderd
500 20-05-2004 18:38
Lichaam & Gezondheid de pil
een meiske
2 18-05-2004 14:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.