Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2009, 23:34
Verwijderd
Beste mensen,

heb al even gezocht in het forum, maar vindt alleen oude topics.
Ik ben bezig met een bedrijfje starten en toevallig staat de domeinnaam.nl van de naam die ik wil gebruiken, te koop.
Dit gaat via dxn (iemand bekend mee?)

Heb ze al gemaild voor informatie, maar wil niet belazerd worden en het feit is nu eenmaal dat ik er geen hout van weet

Welke kosten kan ik verwachten en wat is redelijk?
En kan iemand mij in een notendop uitleggen hoe het werk?
Ik snap dat je software nodig hebt om een website te maken.. Upload je dat dan via de beheerder van de domeinnaam?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2009, 00:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik heb een beetje gegoogled, maar het ziet er niet best uit. Bedrijfjes als DXN registreren een hoop domeinnamen, om daar vervolgens exorbitante bedragen voor te vragen als iemand anders ze wil hebben. Reken op een vraagprijs van minstens een paar duizend euro. Niet doen dus
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 00:25
Verwijderd
oef dat suckt ja..
Damn.. even t mailtje afwachten.. en anders maar de eu versie owso.. die is nog wel beschikbaar via hosting owso

En doet zoon bedrijf als hostnet alleen maar geld vangen? of doen ze dan nog iets voor je website?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 05:53
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
ff in een notendop: Als je een website op wil zetten, heb je twee dingen nodig: een locatie waar je bestanden voor de site komt te staan (host) en een verwijzing naar die locatie (domeinnaam).
Daarnaast bied de host ook nog andere handige dingen voor de website bijvoorbeeld meer ruimte voor je bestanden, meer bandbreedte, ondersteuning voor dynamische scripttalen php,asp, enz en/of een leuke database.
De meeste hosts zorgen bieden, naast een locatie, ook domeinregistratie aan.

Je maakt een site met een applicatie (bv applicaties dreamweaver of kompozer), daarna upload je je bestanden naar de host bijvoorbeeld via een ftp verbinding (bv met filezilla) of via een andere dienst dat de host aanbied.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 11:40
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Je kan voor een euro of 6 een .com of .nl domeinnaam kopen, mits die niet al door iemand anders geregistreerd is. Als dat wel zo is moet je die naam van iemand overkopen of er op bieden, en dan lopen de prijzen inderdaad al heel snel heel hoog op. Je zult dus even de overweging moeten maken wat voor jou meer waarde heeft, de prijs of die naam.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 13:52
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ja, want bijvoorbeeld google.nl is beter te onthouden dan http://209.85.227.99
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 22:18
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja, want bijvoorbeeld google.nl is beter te onthouden dan http://209.85.227.99
True, maar ik heb het gewoon over normale namen, in letters. Maar dan moet de TS dus wel afzien van zijn / haar originele naam, aangezien die al bezet is, blijkbaar.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 22:11
Bram838
Avatar van Bram838
Bram838 is offline
Ik zou even een bezoekje brengen aan deze website van een host: http://www.antagonist.nl/
Hier host ikzelf ook en werkt prima, een systeem(CMS) om je website mee te onderhouden is binnen 2 minuten geinstaleerd en je kan aan de slag.

Op de website zelf staat meer info.
__________________
www.bdmedia.nl - Dé plek voor het hulpverleningsnieuws van Nederland
www.bram838.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 16:12
Caviamax
Caviamax is offline
Ikzelf weet er ook niet veel vanaf maar ik ken iemand die bij http://www.active24.nl zit. Ik weet niet of dit iets is, maar je kunt kijken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 21:07
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Ga in ieder geval niet voor 5,- per jaar de schrale hond uithangen om problemen te voorkomen.
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Webhosting?
Shadina
19 15-03-2009 00:03
ARTistiek Waar doen jullie toelating?
Verwijderd
115 29-07-2007 16:53
Software & Hardware [Web] Domeinnaam kopen is per jaar betalen?
Kingofthemall
44 05-01-2006 17:15
Software & Hardware PHP freakz te koop....
Verwijderd
35 28-08-2002 10:36
Software & Hardware Heel erg vaag probleem
wereldofanime
10 28-04-2002 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.