Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2009, 03:55
QT
Avatar van QT
QT is offline
Hoi,

Vanavond wilde ik de computer van mijn ouders formatteren. Daarbij wilde ik ook nieuwe partities aanmaken. Hiervoor heb ik Partition Magic gebruikt. De partities zijn netjes gemaakt. Ook de nieuwe stationsletters zijn netjes toegekend. Echter, de PC ziet mijn externe schijf niet meer. Ook een andere PC vindt de schijf niet.

Ik heb niet de hele tijd naast de computer gezeten toen deze de interne harddisk van de PC aan het formatteren/partitioneren was etc. Ik vermoed echter dat hij het proces niet geheel heeft afgemaakt.

Ik weet zeker dat ik niet per ongeluk mijn externe HDD heb geformateerd.

Het probleem is (denk ik) dat deze per abuis op mijn externe schijf geinstalleerd was. Tijdens het hernoemen van de patities (toekennen van stationsletter) heeft Partition Magic ook de externe schijf een andere letter gegeven. Hierdoor zal het programma gecrasht zijn, omdat het toen ineens op een andere lokatie stond.

Als ik Partition Magic nu via op de interne HDD van de PC installeer en probeer te draaien geeft hij aan: "partition table is corrupted"

Iemand enig idee hoe ik de externe HDD weer aan de praat krijg? Liefst met de info er nog op (alle backups stonden daarop ivm het formatteren)
__________________
M.D.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2009, 09:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Is het formatteren en herpartitioneren van de interne schijf wel gelukt?

Je kan via windows kijken of je de schijf toegankelijk kunt maken, maar daarvoor moet ik wel weten welke versie van Windows je gebruikt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 10:58
QT
Avatar van QT
QT is offline
Het formatteren en partitioneren van de interne schijf is wel gelukt. Dat heet... gisteren toen ik nog in Windows XP Home kwam. Sinds een poging tot rebooten komt hij echter niet verder dan het Intel plaatje helemaal voor in de opstartsequentie.

Nu heb ik de HDD met Windoos erop ontkoppeld, met het idee op de 2e HDD een nette, nieuwe installatie van Windoos te doen. Bij het opstarten van de Setup vanaf de CD rom kom ik echter in een blue screen:
Windoos is afgesloten om schade te voorkomen.
bla bla
Technische info:
**** STOP: 0x0000007E (0xC0000005,0xF748E0BF,0xF78D9F08)
**** pci.sys - adress F748E0BF base at F7487000, datestamp 3b7d855c

Ook met een andere Win XP CD krijg ik deze fout.

Heeft iemand raad?
__________________
M.D.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 17:12
QT
Avatar van QT
QT is offline
Ok. Met hulp van de volgende site: http://www.winsupersite.com/showcase...slipstream.asp
heb ik mijn windoos cd geupgrade met SP2 en dit op een nieuwe disk gezet. Daarmee zit ik nu eindelijk in de Windoos Setup. Ik ben echter nog altijd aan het duimendraaien....
__________________
M.D.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 18:10
Maus0611
Avatar van Maus0611
Maus0611 is offline
Heb je met het verwisselen van de schijven de jumpers op de schijven goed ingesteld?
heb je geen onnodige USB apparatuur aan de PC hangen, zoals die externe schijf?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 18:37
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
USB apparaten kan je probleemloos aan je pc hangen tijdens installaties. Dat hoort geen problemen op te leveren.

Als je installatie klaar is (of niet wil lukken) zou je de foutmeldingen die je krijgt willen geven samen met welke schijven je erin hebt hangen en wat je precies gedaan hebt?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 19:42
QT
Avatar van QT
QT is offline
Windows is geinstalleerd. Het werkt.

Als ik mijn externe schijf aan de PC koppel, wordt hij herkend als een Medion HDD2Go. Dat is correct. Hij verschijnt echter niet in de verkenner. Wel in apparaatbeheer als USB Mass Storage Device dat correct zou functioneren.

Via Deze computer -> beheren -> schijfbeheer is hij echter weer niet terug te zien

Suggesties hoe ik hem weer aan de praat kan krijgen.
__________________
M.D.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 19:54
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Via schijfbeheer zouden alle drives gezien moeten worden en wanneer een driverletter niet goed is (of met een ander probleem) zou dat niets uit hoeven te maken.

probeer de Externe drive eens in een andere pc te pluggen als je daar de mogelijkheid voor hebt en kijk of het daar nog wel werkt. Soms kan dat al voldoende verschil uitmaken of voor meer duidelijkheid zorgen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 16:13
QT
Avatar van QT
QT is offline
Heb met een vista en met een XP systeem geprobeerd de schijf te vinden.
Beide geven een ballonnetje: Mass Storage Device gevonden.
Beide geven een schijf weer in Apparaatbeheer.
Beide laten hem vervolgens niet zien bij Schijfbeheer.

Vreemde is ook. Zonder dat er fysiek iets met de schijf gebeurd is, maakt hij nu een tikkend geluid. Misschien is hij versleten. Wel toevallig dat dat juist tijdens het formatteren gebeurde. En helemaal versleten is hij niet, want windoos ziet de schijf dus nog wel, maar ze kan er niet veel mee.

Ook vreemd is dat wanneer ik de computer reboot met de schijf aangesloten, blijft hij hangen in het bootproces.

Ik snap er weinig van.

Zojuist kreeg ik van het XP de melding Service Database Vergrendeld

Iemand nieuwe ideeen?
__________________
M.D.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Win ME] Formatteren probleem
raziel
2 13-09-2005 00:18
Software & Hardware computer WIL niet formatteren!
Poor twisted me
3 22-10-2003 23:30
Software & Hardware [WINXP] Formatteren en herinstalleren werkt niet
Martin
9 25-06-2003 16:15
Software & Hardware formatteren
Th@ Wolf
14 01-12-2001 18:44
Software & Hardware HD opdelen zonder te formatteren
Verwijderd
5 14-11-2001 18:20
Software & Hardware Hardeschijf kapot na formatteren?
Orion16
8 23-05-2001 08:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.