Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2009, 13:06
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
M'n laptop herkent opeens geen dvd's of cd-roms meer. Hij 'merkt' wel dat er iets in m'n laptop wordt gestopt, want je hoort het schijfje wel draaien. Maar daarna geeft m'n laptop geen melding dat hij iets herkent en ook bij "deze computer" staat niets.

Drie weken geleden heb ik voor het laatst een cd-rom gebruikt en dat werkte prima. Ondertussen zijn er wel 2 keer vista-updates geïnstalleerd, verder heb ik niets geïnstalleerd en geen boeiende dingen weggegooid.

Weet iemand wat ik moet doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2009, 13:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Staat het schijfstation zelf nog wel bij Deze Computer?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 13:37
DreamAboutIt
Avatar van DreamAboutIt
DreamAboutIt is offline
Zoek anders onder apparaatbeheer (Start, Computer: rechtermuisknop) de cd-dvd speler op, en verwijder het stuurprogramma (rechtermuisknop: Installatie ongedaan maken). Start de computer even opnieuw op en vista zou met de melding "nieuwe hardware gevonden" moeten komen. Hij wordt dan als het goed is automatisch geïnstalleerd. Zoniet, dan kun je op de site van de fabrikant van de laptop de driver downloaden.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 14:05
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Zoek anders onder apparaatbeheer (Start, Computer: rechtermuisknop) de cd-dvd speler op, en verwijder het stuurprogramma (rechtermuisknop: Installatie ongedaan maken). Start de computer even opnieuw op en vista zou met de melding "nieuwe hardware gevonden" moeten komen. Hij wordt dan als het goed is automatisch geïnstalleerd. Zoniet, dan kun je op de site van de fabrikant van de laptop de driver downloaden.
Dit heb ik gedaan en volgens mij doet 'ie het weer. Alleen heet de dvd-speler F: (ipv voorheen E) en is D kwijt. Nja, het zal wel.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 14:13
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Als je de schijfletter weer terug wilt veranderen:

- Startmenu openen, typ in het zoekveld: diskmgmt.msc
- Met rechts klikken op je DVD-ROM, daar heb je dan de optie om de letter aan te passen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 14:44
DreamAboutIt
Avatar van DreamAboutIt
DreamAboutIt is offline
Citaat:
Dit heb ik gedaan en volgens mij doet 'ie het weer. Alleen heet de dvd-speler F: (ipv voorheen E) en is D kwijt. Nja, het zal wel.
Hoezo, was D een virtuele schijf?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 15:08
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Hoezo, was D een virtuele schijf?
Ik heb C: Vista, E: Data (geen idee wat dat is?) F: dvd. Maar eerst was Data D, en dvd dus E. Maar goed, boeiend.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 15:15
DreamAboutIt
Avatar van DreamAboutIt
DreamAboutIt is offline
Je weet niet waar de Data schijf voor is? Dat is een partitie op je harde schrijf. Die wordt meestal gebruikt voor back-ups
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 15:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Je weet niet waar de Data schijf voor is? Dat is een partitie op je harde schrijf. Die wordt meestal gebruikt voor back-ups
Oh hip, dus daar kan ik ook gewoon dingen opzetten. Hm, beetje dom van mij natuurlijk, want anders had ik maar 75 gb opslagruimte.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.