Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2006, 19:40
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Als je zelf schrijft is het lezen van dichtbundels naar mijn mening verschrikkelijk belangrijk: Het helpt je scherp te blijven, brengt je op nieuwe ideeën en is ook nog eens leuk.

Dus, brand los:
Welke dichtbundel(s) lees je op dit moment of las je als laatst, en, misschien wel belangrijker: Wat vond je ervan?

Die laatste vraag hoef je natuurlijk niet per se te beantwoorden, maar misschien kun je met een hele positieve beoordeling er voor zorgen dat andere mensen betreffende bundel ook gaan lezen, of geen energie verspillen, bij een naar jouw mening slechte bundel.


Verder is het misschien ook leuk zo nu en dan te vermelden wat je favoriete bundels zijn, zodat mensen die nog nooit gepubilceerde poëzie hebben gelezen een idee krijgen waar te beginnen.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2006, 19:41
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
TS begint:
Ik lees momenteel een klein bundeltje (er staan maar een paar gedichten in) dat ik gisteren heb gekregen. Het is een korte bloemlezing uit de dichtbundels die dit jaar zijn genomineerd voor de VSB poëzieprijs.

Ik ben er echter nog maar net in begonnen, en kan er nu nog niet zoveel over zeggen.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 19:45
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik lees nu Ziezo, van Annie M G Schmidt, waar al haar 347 kinderversjes in staan <3 Met illustraties.

Sommige gedichten herinner ik me nog van vroeger, en alle illustraties

Meneer is niet thuis en mevrouw is niet thuis,
het keteltje staat op het kolenfornuis,
de hele familie is uit,
en het fluit en het fluit en het fluit: túúúúút.

Oh, nostalgie ^^,

Laatst gewijzigd op 19-03-2006 om 20:09.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 19:50
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Ik volg momenteel een college Moderne Nederlandse Letterkunde, gaat over de literatuur in Nederland uit de 19e en 20e eeuw. Daar wordt ook veel poëzie behandeld, en zelfs de schilderkunst uit die tijd krijgt uitvoerig aandacht om het tijdsbeeld en het denkkader te schetsen. De literatuurlijst is als volgt, ik heb de titels waarvan ik denk dat het poëzie betreft vet gedrukt:

I. Primaire literatuur

Tijdvak 1830-1880

1. Epische poëzie
Nicolaas Beets, José.


2. Historische roman
Jacob van Lennep, De pleegzoon

3. Hildebrand [=Nicolaas Beets], Camera obscura [Hieruit in elke geval: ‘De familie Stastok’; ‘De famile Kegge’; ‘Gerrit Witse’]

4. Multatuli [=Ed. Douwes Dekker], Max Havelaar

5. Guido Gezelle, keuze uit diens poëzie (bloemle_zing van Laudy-Arnolds of van
Couttenier) of Rijmsnoer of Vlaamsche dichtoefeningen


Tijdvak 1880-1918

6. Poëzie van Tachtig
Willem Kloos, Verzen


7. Naturalistisch proza
Louis Couperus, Van oude menschen, de dingen die voorbij gaan…

8. Symbolistische poëzie
Karel van de Woestijne, Het vader-huis.


9. J.C. Bloem, Media vita

Tijdvak 1918-1940

10. Paul van Ostaijen, de bloemlezing Witte hoeven achter de zoom (ed. Reynebeau) (Hieruit in elk geval minstens vijf gedichten uit elke opgenomen bundel, waaronder ‘Music Hall’, ‘Avondlied’, ‘Vincent van Gogh’, ‘Het Sienjaal’, ‘Music Hall 2’, ‘Jong landschap’, ‘Onbewuste avond’, ‘Avondgeluiden’).

11. M. Nijhoff, De wandelaar en Het Uur U.

12. Forum
S. Vestdijk, Terug tot Ina Damman

13. Willem Elsschot, Verzen

14. Vasalis, Parken en woestijnen
Tijdvak 1940-1985


15. Vlaams naoorlogs proza
Hugo Claus, De Metsiers

16. Noord-Nederlands naoorlogs proza
W.F. Hermans, Nooit meer slapen

17. Poëzie van de Vijftigers
Lucebert, De amsterdamsche school


18. Romantisch-expressieve poëzie
Rutger Kopland, Een bundel naar keuze


19. Nieuw realistische poëzie
K. Schippers, De waarheid als de Koe of Een klok en profil


20. Autonomistische poëzie
Hans Faverey, Chrysanten, roeiers Tijdvak 1985-heden


Tijdvak 1945-heden

21. (Post)koloniale literatuur
Helga Ruebsamen, Het lied en de waarheid of F. Springer, Bougainville

22. Postmodernistische poëzie/postmodernistisch proza
K. Michel, Waterstudies of Charlotte Mutsaers, Rachels rokje


23. Allochtone literatuur
Hafid Bouazza Paravion M. Isegawa, Abessijnse kronieken.

24. Een recente ‘hype’
Vrij te kiezen

Ik kom hier later nog op terug om te zeggen wat ik er allemaal van vond.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 20:36
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Jan Engelman - Tuin van Eros.

Het eerste gedicht heeft welgeteld 40 strofes . Het is erg mooi en erg oud (eerste druk, 1932, ik weet niet welke druk dit exemplaar is ).

Mijn eerste gekochte bundeltje <3!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 21:01
pomme
Avatar van pomme
pomme is offline
-Arthur Rimbaud, erotische gedichten. Ik zag een jaar geleden een tentoonstelling over Rimbaud en vond het een intrigerende persoon, en die sfeer zit ook in zijn gedichten. Hou wel van dat donkere, en toch humoristische.

-Een heel oude bundel van Paul Van Ostaijen, subliem.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 22:17
Verwijderd
Valt er iemand van zijn stoel als ik zeg dat ik bijna nooit dichtbundels lees?

Ik las graag poëzie in het middelbaar, maar onze Nederlandse boeken stonden er vol van, ik had geen bundels nodig. Ik heb voor mijn ex ooit een bundel gekocht van een Vlaamse dichter (een bekende zelfs) waarvan ik de zelfs naam vergeten ben. (een bundel over de liefde, in een roodfluwelen jasje, alleen hij begreep ze niet ^^). Zelf heb ik van diezelfde ex een bundel gekregen van Candlelight (nou jeij ^^ over dichtkunst gesproken ), heb ik stapels kopiën van bundels van Jotie, wat boeken van Toon Hermans en het bundeltje En vaarwel! van de Tsjechische dichter Jaroslav Seifert. Verder heb ik wel een paar lesboeken van Nederlands bewaard, vooral om die gedichten dan.
Ik ergerde me overigens altijd aan dichtbundels voor jongeren.

Ik ken wel heel wat gedichten en dichters, maar dat is vooral dankzij mijn interesse in het middelbaar en mijn speurtochten toen.

Dat bundeltje van Jaroslav is trouwens wel interessant, je moet je ook bedenken dat zoiets dichterlijk vertaald is moeten worden. Hij schrijft niet met geweldige woordspelingen, maar zelfs al deed ie dat, zouden we het in de vertaling niet kunnen zien, maar er zitten een paar hele intrigerende werkjes tussen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 22:44
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
nu toon tellegen's daar zijn woorden voor. hiervoor de verzamelde werken van marsman, die had ik gekregen van iemand. ik heb er jammer genoeg op dit moment weinig nuttigs over te vermelden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 23:54
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Citaat:
Mutant schreef op 19-03-2006 @ 23:17 :
Valt er iemand van zijn stoel als ik zeg dat ik bijna nooit dichtbundels lees?
Ik wilde dus hetzelfde gaan zeggen. Ik moet zelfs heel eerlijk bekennen dat ik zelf slechts zo'n 3 dichtbundels en 1 grote verzamelbundel in bezit heb. Verder zal ik nog 2 of 3 dichtbundels hebben gelezen en that's it.

Want eigenlijk ben ik helemaal niet zo te porren voor al die gekke dichtbundels. Vaak is het vaag, abstract, niet leuk, saai. (eigenlijk gek, want romans verslind ik bij bosjes en ik vind zelden een roman niet goed). Er zijn natuurlijk wel dichters die ik erg goed vind, maar 'het gros' spreekt mij gewoon niet aan. Dan lees ik liever gedichten van jongeren, die pakken vaak veel beter. Daarom vind ik DoP ook zo leuk.

Al het werk van Jean Pierre Rawie vind ik in ieder geval briljant, dát vind ik nu echte poëzie, daar kun je me voor wakker maken. Verder zal ik nog eens even naar die dichtbundels gaan kijken, zodat ik een zinvolle post kan maken.

Misschien is het ook wel mijn gebrek aan verdieping, want dat college wat Reynaert hier presenteert lijkt me echt geweldig om te volgen. Misschien komt dat omdat je dan echt analytisch bezig bent, dat lijkt me dan weer wel altijd erg leuk! Ik denk dat ik ook zo'n college ga volgen volgend semester.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 09:20
Bente Nerwanen
Avatar van Bente Nerwanen
Bente Nerwanen is offline
Ik lees nu 'Doen en laten' van Judith Herzberg, die ik gister van mijn moeder kreeg i.v.m. de boekenweek.
Ik vind het echt heerlijk, echt alles.
En zeker ook om vaker te lezen. Ik heb nu al gedichten ontdekt die ik gister anders begreep dan vandaag.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 12:57
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Oh jee. Ik heb eigenlijk nog nooit een dichtbundel gelezen. Wel eens opengeslagen, maar dat was dan op school. Ik lees bijna alle gedichten die ik tegenkom (op school, op straat..), maar ik heb gewoon geen bundel in de buurt. Nog nooit één gekocht ook, er is ook zoveel te lezen...

edit: Ik vergat Annie M.G. Schmidt, die heb ik natuurlijk wel gelezen, twintig keer.

Laatst gewijzigd op 20-03-2006 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 15:54
Verwijderd
Tjitske Jansen - Het moest maar eens gaan sneeuwen.

Meestal vind ik het leuker om gewoon losse gedichten te lezen en heb ik het niet zo op hele bundels. Maar deze heb ik al een aantal keer van de bibliotheek gehaald en wil ik nu ook hebbe, hebbe, hebbe!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:55
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Jotie T'Hooft - Een pijl in het niet

Geniaal, maar jammergenoeg soms iets te zwart. Toch hou ik van hem punt
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:59
Verwijderd
Heb alleen, van J.J. Slauerhoff gelezen. Een beetje paar bundels gekozen en een paar gedichten, uit de grote verzamelbundel van zijn bundels.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 20:06
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik heb vorig schooljaar ook de verzamelde werken van Ida Gerhardt gelezen. Het eerste deel vond ik geloof ik het leukst/mooist/boeiendst, de andere twee hadden wat grote stukken die ik maar niks vond.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 20:35
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Net Toon Tellegens "Daar zijn woorden voor" uit. Begin morgen ochtend (en anders stiekem alvast vanavond) aan "de een en de ander" ook al van hem...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 13:05
Bloementje
Avatar van Bloementje
Bloementje is offline
ik lees nu Piet Paaltjens voor school. vind het beetje eentonig worden. mjaa
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 14:10
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Een verzamelbundel met onzingedichten, heel leuk: "ik wou dat ik twee hondjes was..."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-03-2006, 20:43
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Geluk is gevaarlijk van Rutger Kopland.
Eigenlijk lees ik best weinig gedichten, maar hiervan zijn een paar echt erg leuk. <3
En voor m'n studie lees ik natuurlijk ook wel vaak gedichten, maar niet uit bundels.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 20:46
Verwijderd
Ik heb - en lees soms - het Plint-25-jaar-verzamelboek, maar dat telt natuurlijk niet echt als dichtbundel.

Ik heb er wel eens eentje van Judith Herzberg bij de bieb geleend, maar op de één of andere manier vind ik het raar om een dichtbundel te 'lezen'. Dat moet je gewoon thuis hebben en er af en toe in kijken.

Leuk topic trouwens
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 21:55
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
OMG ik heb sinds zojuist de bundel 'roeshoofd wemelt' van joost zwagerman, gesigneerd, hah!
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 23:23
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
CSN schreef op 21-03-2006 @ 22:55 :
OMG ik heb sinds zojuist de bundel 'roeshoofd wemelt' van joost zwagerman, gesigneerd, hah!
ik ben jaloers en je moet me er alles over vertellen!
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 21-03-2006 @ 21:46 :
Ik heb - en lees soms - het Plint-25-jaar-verzamelboek, maar dat telt natuurlijk niet echt als dichtbundel.
En gister was tjitske jansen bij mij op school en kon je haar bundel kopen en laten signeren enzo, maar ik ben blutblutblut. Stom

Maar ik denk wel dat ik een beetje verliefd ben op tjitske
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 09:10
Dionysos
Dionysos is offline
Hadewijch.
Rijmbrieven en gedichten over 'de minne'.
De originele gedichten met vertaling ernaast.
Zij was een dichteres uit de dertiende eeuw, dus de vertaling is erg handig

Mooi en zeer zeker aan te raden.
__________________
Ik ben een vrouw van veertig met een sigaret...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 18:06
Maantje
Avatar van Maantje
Maantje is offline
Eigenlijk heb ik nog nooit een dichtbundel aangeraakt...
__________________
I doubt therefore I might be.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2006, 15:19
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik ben weer eens begonnen in Roger McGough - Everyday Eclipses en mijn megaverzamelbundel van Herman de Coninck .

Verder lees ik momenteel m'n schrift door op zoek naar zinnen die ik kan gebruiken voor een gedicht dat maar niet afkomt
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:35
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Maantje schreef op 22-03-2006 @ 19:06 :
Eigenlijk heb ik nog nooit een dichtbundel aangeraakt...
met als uitzondering in de onderbouw havo voor een opdracht
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 16:16
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind dichtbundeltjes altijd zo duur in verhouding met het aantal gedichten die erin staan. Zal wel een tik zijn van een boekenwurm die zoveel mogelijk letters wil voor zo weinig mogelijk geld.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 17:31
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
Ik lees nu 4 bundels van Jotie.
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 18:08
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Ik wil heel graag de dichtbundel van Joke van Leeuwen. Daar ga ik maar eens voor sparen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 10:23
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Ik heb nooit van mijn leven een dichtbundel gelezen, op 1 na, met allemaal oudhollandse dichtkunst, het heette iets van "hebban alla vogala" denk ik. Ik vond het oudhollands wel intrigerend (expliciet sexueel dus). Ik hou ook van Ostaijen en Paaltjens. Ah die heb ik ook gelezen! "snikken en glimlachjes", maar alleen omdat hij bij de lijsters zat. Goh, ik ben trots op mezelf zo onderlegd als ik ben.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 11:36
Anoniem
ik lees geen bundel, maar een interview met Ramsey Nasr in de Volkskrantmagazine ik krijg helemaal du kriebelz van hem, wat een hottie . Interessant om te lezen, ik wist heel niet dat hij stadsdichter was van Antwerpen (= een pluspunt).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 17:03
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Ik lees de laatste tijd gedichten uit:

Remco Campert en Cees Nooteboom - Over en weer
Hugo Claus - Ik schrijf je neer
Lucebert - Verzamelde gedichten
Bart Moeyaert - Verzamel de liefde
Gerrit Kouwenaar - Het bezit van een ruïne
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 17:29
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
rutger kopland - over het verlangen naar een sigaret.

staan wel een altijd vermakelijke gedichten in, maar eigenlijk heb ik 'm gedwongen gelezen omdat ik voor school vijf gedichten uit moest kiezen en ik wilde graag vijf gedichten van vijf verschillende schrijvers. dus heb de volgende bundels ook gelezen in een absurd korte tijd, want normaal lees ik bijna nooit dichtbundels:

Menno Wigman - Dit is mijn dag
Herman de Coninck - Schoolslag
Tjitske Jansen - Het moest maar eens gaan sneeuwen (die had ik overigens al eens eerder gelezen)
Joke van Leeuwen - Vier manieren om op iemand te wachten (het gelijknamige gedicht is leuk !)
__________________
who rubs our noses in the night?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:54
dromenvanger
Avatar van dromenvanger
dromenvanger is offline
De twee dichtbundels die ik van Joke Van Leeuwen heb gelezen zijn echt leuk. Heb er nog gedichten uit gedaan, en het gedicht "het verlangen naar een sigaret" heb ik ook gedaan

Ik kees zo nu en dan iets uit "versjes" van Toon Hermans, die heb ik voig jaar voor mijn verjaardag gekregen
__________________
and all memories are sweeter 'cause they're gone
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 13:10
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Ik luister ook naar:

Gerrit Kouwenaar leest Dat is alles
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-04-2006, 13:24
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Ik las laatst wat van Kees Thorn, maar dat kun je misschien beter tot het cabaret rekenen.

Wel erg grappig, die Kees
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 22:24
Waltz
Avatar van Waltz
Waltz is offline
Peter Verhelst - Verhemelte

Eén heel lang gedicht, ik ben er nog mee bezig. Ik weet het nog niet... hij heeft wel veel fantasie. Soms echt geen touw aan vast te knopen. Wat ik er ook leuk aan vind is dat de woorden een beetje 'dansen' in mijn hoofd als ik het (op)lees.

Laatst gewijzigd op 13-07-2007 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 20:26
Orpheus
Orpheus is offline
J.c. Bloem - Verzamelde werken.

Akkoord, akkoord. Erg dramatisch en neerslachtig.
Maar door hem ben ik gaan dichten - wellicht met een
iets andere insteek.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 06:58
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ik heb onlangs (nou, misschien al twee maanden geleden) voor een praktische opdracht van filosofie een onderzoek gehouden over de invloed van filosofie op poëzie. Daarbij heb ik de volgende dichtbundels gelezen:

-Joost Zwagerman – “De ziekte van jij”
-Piet Paaltjens – “Snikken en grimlachjes”
-Jean Pierre Rawie – “Oude gedichten”
-J. Bernlef – “Vreemde wil”
-M. Vasalis – “De oude kustlijn”
-Ramsey Nasr – “Onhandig bloesemend”
-Dichtbundel met verzamelde gedichten vanaf 1945 – “Poëzie is een daad van bevestiging”.

Was wel leuk om te doen, alhoewel ik in een enorm tempo die dichtbundels heb doorgelezen en ondertussen aantekeningen maakte.
__________________
et je ne compte pas mes jours.

Laatst gewijzigd op 04-05-2006 om 07:01.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 10:37
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 03-05-2006 @ 21:26 :
J.c. Bloem - Verzamelde werken.

Akkoord, akkoord. Erg dramatisch en neerslachtig.
Maar door hem ben ik gaan dichten - wellicht met een
iets andere insteek.
Door die bundel ben ik ook gaan dichten.
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 09:10
vornagar
vornagar is offline
Momenteel lees ik " vader " van Eddy Van Vliet. Het is een zeer persoonlijk werk van hem. Het gaat over de tijd dat Van Vliet miste in zijn opgroeien met zijn vader. Het werk ademt een bepaalde sfeer uit, die van een ongelukkig gezin. Hoe ze proberen te overleven.

Persoonlijk vind ik het niet zo'n goede bundel. De gedichten zijn heel lang en dat maakt het ook wat saai. Hetgene waar ik wel begrip voor kan opbrengen, zijn zijn sublieme verwoordingen.

Toch lijkt mij dit niet aan aanrader.
__________________
We hebben god vermoord.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 10:19
Orpheus
Orpheus is offline
Willem Wilmink - Het Kind is vader van de man.

Ietwat lange gedichten ; maar gortdroge humor
en zeker een aanrader voor poëten die
verlichting zoeken na dichters als Bloem.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 18:05
loveart
Avatar van loveart
loveart is offline
Joost Zwagerman - Tot hier en zelfs verder
Hoe deze man zijn woorden gebruikt. Wauw.
Mijn inspiratiebron.
__________________
'Writing is love'
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 16:39
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Doen en laten van Judith Herzberg, daar staat een verzameling in van haar gedichtenbundels van 1963 tot 2004. Heerlijke bundel.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 21:59
Verwijderd
up

Herman Gorter - Verzen (de editie van 1890). Hij heeft verschillende versies van gedichten uitgebracht op verschillende tijdstippen. Zo heeft hij de laatste strofe van Ik vin je zo lief en zo licht weggelaten gehad in 1925 enzo. Ook een hoop uitleg in het boek, informatie over latere drukken, kritiek van anderen, betekenis, verwijzingen, uitleg over regels, vergelijking met zijn andere gedichten, kortom, niet alleen heel tof om te lezen, maar ook interessant.

Hans Andreus - gedichten 1948-1974
Gebundeld per onderwerp ofzoiets. Andreus is gewoon gaaf om te lezen.

Randstad 3, Augustus 1962 LRP 39. Poëzie, proza, vreemde interviews, toneelstukken, fotografie. Vast een heel shockerend tijdschriftboek in die tijd ^^.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 23:26
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Esther Jansma - Alles is nieuw

i love you esther jansma
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 21:23
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Rutger Kopland - Alles op de fiets
Geert Buelens - Verzeker u
Hagar Peeters - Koffers Zeelucht
__________________
wees gekust
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 21:58
tjampie
tjampie is offline
Welkom in mijn onderweld - Paul Snoek

Naar mijn aanvoelen de beste bundel ooit. Zijn gedichten zijn bijzonder zwargallig. Een prachtig beeld van een macho met een gekrenkte ziel. Een bundel over liefde, afzondering en dood. Ahja, ik bestempel hem als de beste na-oorlogse poët van Vlaanderen.
__________________
"In het zwangere achterblijven van haar weigerend woord." Hugues C. Pernath
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 09:35
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Ik vind het wedstrijdtopic ook wel bijna een bundel
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.