Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2017, 13:26
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Gaap.

Ik vertrouw het minder, en volgens mij mag ik dat lekker zelf weten.

Maar neuk vooral verder met die Action-rubbertjes. Zou alleen wel even overleggen met je partner, of die het ook oké vindt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 13:34
Verwijderd
Dat is nergens goed voor, dat overleg.

En tuurlijk mag je dat vinden. Is alleen net zo suf als zeggen dat er maar twee genders zijn. Meer dan een onderbuikgevoel is het namelijk niet. En die zijn er om vernietigd te worden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 14:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is nergens goed voor, dat overleg.
Lijkt me juist goed, samen bewust zijn van je verantwoordelijkheden t.o.v. voorbehoedsmiddelen. Samen er voor kiezen of je het middel vertrouwd of het het risico waard vindt. Zeker als je partner meer risico loopt dan jij, omdat je partner bijvoorbeeld ook nog eens zwanger zou kunnen raken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me juist goed, samen bewust zijn van je verantwoordelijkheden t.o.v. voorbehoedsmiddelen. Samen er voor kiezen of je het middel vertrouwd of het het risico waard vindt. Zeker als je partner meer risico loopt dan jij, omdat je partner bijvoorbeeld ook nog eens zwanger zou kunnen raken.
Nee, als iemand vraagt "heb je condooms" dan is het antwoord "ja" en niet "ja maar wel van de action". Kom nou.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 16:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee, als iemand vraagt "heb je condooms" dan is het antwoord "ja" en niet "ja maar wel van de action". Kom nou.
Als die condoom al een half jaar in iemands portemonnee zit zou ik dat ook liever wel weten dan niet. Ja, dan is er een condoom, maar één die ik liever niet zou gebruiken.

Als een vrouw aan de pil is dan wil je ook weten hoe betrouwbaar dat is (als ze de pil die maand een paar keer vergeten is, of als ze pas diarree gehad heeft waardoor de betrouwbaarheid van de pil minder is, bijvoorbeeld) dan vind ik dat ook iets wat je met je partner bespreekt. Een simpel "ze is aan de pil, zal wel goed zijn" vind ik dan ook te kort door de bocht.

Jij gaat er vanuit dat er geen risico verbonden is aan het gebruik van goedkopere condooms (of dat zo is wil ik even in het midden laten - ik ben geen expert), maar het kan sowieso minder veilig voelen. Wat Dekaloog ook al aangaf. Wel zo fijn om even bij je partner te checken of hij/ zij zich prettig voelt bij alle onderdelen van de intimiteit, dus ook het feit dat jij een goedkope condoom prima vindt terwijl je partner dat mogelijk niet vertrouwt (en daar stress door ervaart bijvoorbeeld).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."

Laatst gewijzigd op 15-12-2017 om 16:09.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 16:07
Verwijderd
Jezus fucking christ, sta ik tegen een muur te praten?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 16:15
Verwijderd
"Ik heb ook appeltaart, is wel van de ah hoor"
"Ik heb ook cola, is alleen wel C-merk"
"Ik heb ook benzine, is alleen wel van Tinq"

En wat heeft het eventueel vergeten van de pil er in godsnaam mee te maken?

En er is geen nihil risico, het risico is exact hetzelfde geen enkel voorbehoedsmiddel en zelfs double dutch, heeft een 100% beschermingsgarantie, hell zelfs sterilisatie heeft dat niet. Alleen een hysterectomie of een orchiectomy (dat woord heb ik altijd al eens willen gebruiken) doen dat.

Sterker nog; het is zelfs niet eens zo als bijvoorbeeld bij Coca Cola, dat in twee (eigenlijk meer) varianten geproduceerd wordt, één met corn syrup en een met echte suiker. Het is gewoon hetzelfde spul.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 16:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
"Ik heb ook appeltaart, is wel van de ah hoor"
"Ik heb ook cola, is alleen wel C-merk"
"Ik heb ook benzine, is alleen wel van Tinq"

Sterker nog; het is zelfs niet eens zo als bijvoorbeeld bij Coca Cola, dat in twee (eigenlijk meer) varianten geproduceerd wordt, één met corn syrup en een met echte suiker. Het is gewoon hetzelfde spul.
Dat zou ik dus wel willen weten in sommige situaties. Als kind zeurde ik op mijn ouders als ze geen Campina of Friese Vlag melk hadden, huismerk smaakte anders en dat vond ik niet fijn. Chips heb ik ook liever niet van de Lidl of van de Plus, want dat vind ik niet fijn. Puur het feit dat iemand iets niet fijn vind of kan vinden is een reden om daar keuzevrijheid te laten zijn.
Als ik ineen restaurant om Coca Cola vraag en ik krijg Pepsi, dan vind ik dat vervelend. Als men vooraf zegt "Sorry, we hebben geen Coca Cola", dan vind ik het prima om een ander drankje te bestellen.

Citaat:
En wat heeft het eventueel vergeten van de pil er in godsnaam mee te maken?

En er is geen nihil risico, het risico is exact hetzelfde geen enkel voorbehoedsmiddel en zelfs double dutch, heeft een 100% beschermingsgarantie, hell zelfs sterilisatie heeft dat niet. Alleen een hysterectomie of een orchiectomy (dat woord heb ik altijd al eens willen gebruiken) doen dat.
Het gaat om voorbehoedsmiddelen. De daadwerkelijke bescherming tegen zwangerschap (de pil en condoom) en SOA's (condoom) en om de gevoelsmatige veiligheid van het voorbehoedsmiddel. Ook die gevoelsmatige veiligheid is onwijs belangrijk. Een seksuele ervaring is een stuk minder prettig als je na afloop in de stress zit omdat je heel bang bent dat je zwanger bent geraakt. Als de keuze voor een bepaald voorbehoedsmiddel (dubbel Dutch, een bepaald merk condooms, de pil) dan die stress kan verminderen is dat ook heel wat waard. Ik vind dat alle betrokken partijen daar een keuze in moeten kunnen hebben.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Dat zou ik dus wel willen weten in sommige situaties. Als kind zeurde ik op mijn ouders als ze geen Campina of Friese Vlag melk hadden, huismerk smaakte anders en dat vond ik niet fijn. Chips heb ik ook liever niet van de Lidl of van de Plus, want dat vind ik niet fijn. Puur het feit dat iemand iets niet fijn vind of kan vinden is een reden om daar keuzevrijheid te laten zijn.
Als ik ineen restaurant om Coca Cola vraag en ik krijg Pepsi, dan vind ik dat vervelend. Als men vooraf zegt "Sorry, we hebben geen Coca Cola", dan vind ik het prima om een ander drankje te bestellen.
Dan ben je dus gewoon een lastige zeurkous.


Citaat:
Het gaat om voorbehoedsmiddelen.
Nee, het gaat erom of condooms van de action wel of niet betrouwbaar zijn, dat zijn ze punt uit. Bij onze Action is het alleen maar Durex wat daar verkocht wordt trouwens, ben vandaag even gaan kijken.

Citaat:
Ook die gevoelsmatige veiligheid is onwijs belangrijk.
Nee, dat is het niet. Het is totale waanzinnigheid om daarop af te gaan.

5:54 en verder. Flikker op met je gevoel. FEITEN en CIJFERS gaat het om.

Citaat:
Een seksuele ervaring is een stuk minder prettig als je na afloop in de stress zit omdat je heel bang bent dat je zwanger bent geraakt.
Dan heb ik de oplossing! Stop met bang zijn en stressen. Ffs.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2017, 12:25
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Lijkt me juist goed, samen bewust zijn van je verantwoordelijkheden t.o.v. voorbehoedsmiddelen. Samen er voor kiezen of je het middel vertrouwd of het het risico waard vindt. Zeker als je partner meer risico loopt dan jij, omdat je partner bijvoorbeeld ook nog eens zwanger zou kunnen raken.
zelf meenemen dan...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2017, 12:27
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Gaap.

Ik vertrouw het minder, en volgens mij mag ik dat lekker zelf weten.

Maar neuk vooral verder met die Action-rubbertjes. Zou alleen wel even overleggen met je partner, of die het ook oké vindt.
idd mag je zelf weten maar ga dan die ik vind dat jullie dat ook moeten rond gooien...

al is het dus durex uit een dure winkel als je daar niet goed mee omgaat is die ook niet veilig.

9 van 10 keer dat wat fout gaat is verkeerd openen. verkeerd omdoen. nagels enz
Met citaat reageren
Oud 16-12-2017, 12:40
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Dat zou ik dus wel willen weten in sommige situaties. Als kind zeurde ik op mijn ouders als ze geen Campina of Friese Vlag melk hadden, huismerk smaakte anders en dat vond ik niet fijn. Chips heb ik ook liever niet van de Lidl of van de Plus, want dat vind ik niet fijn. Puur het feit dat iemand iets niet fijn vind of kan vinden is een reden om daar keuzevrijheid te laten zijn.
Als ik ineen restaurant om Coca Cola vraag en ik krijg Pepsi, dan vind ik dat vervelend. Als men vooraf zegt "Sorry, we hebben geen Coca Cola", dan vind ik het prima om een ander drankje te bestellen.



Het gaat om voorbehoedsmiddelen. De daadwerkelijke bescherming tegen zwangerschap (de pil en condoom) en SOA's (condoom) en om de gevoelsmatige veiligheid van het voorbehoedsmiddel. Ook die gevoelsmatige veiligheid is onwijs belangrijk. Een seksuele ervaring is een stuk minder prettig als je na afloop in de stress zit omdat je heel bang bent dat je zwanger bent geraakt. Als de keuze voor een bepaald voorbehoedsmiddel (dubbel Dutch, een bepaald merk condooms, de pil) dan die stress kan verminderen is dat ook heel wat waard. Ik vind dat alle betrokken partijen daar een keuze in moeten kunnen hebben.
verwend heet dat maar van vieze melk of chips werd je ook niet ziek of zwanger toch?


keuzen is je vrij maar ga dan niet roepen dat de 1 beter is dan de ander.... als ze de zelfde standaard moeten hebben volgens de wet en daar niet preuts op gecontroleerd word...

jij wil durex nou gebruik jij durex ik doe dat, niet ik gebruik ze van de CZ die zitten fijner vind ik. wingman moet ik nog testen. zo moet eidereen proberen wat ze fijn vinden. wetende dat ze allemaal die legaal verkocht worden in nederland goedgekeurd zijn!

veiligheid voelen is idd fijn. maar zijn de gordels van een mercedes beter dan van een fiat? zijn ook aan een standaard getest op veiligheid...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2017, 12:44
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Dan ben je dus gewoon een lastige zeurkous.



Nee, het gaat erom of condooms van de action wel of niet betrouwbaar zijn, dat zijn ze punt uit. Bij onze Action is het alleen maar Durex wat daar verkocht wordt trouwens, ben vandaag even gaan kijken.


Nee, dat is het niet. Het is totale waanzinnigheid om daarop af te gaan.

5:54 en verder. Flikker op met je gevoel. FEITEN en CIJFERS gaat het om.


Dan heb ik de oplossing! Stop met bang zijn en stressen. Ffs.
beter doen ze niet aan seks dragen ze crocs die zijn 100% veilig.

heb dit op een ander forum laten zien ze lachen zich dood om hier ghehe, ik ook neem dit niet serieus meer hier, jammer voor de mensen die wel serieus komen zoeken over voorbehoedsmiddelen...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2017, 00:23
Verwijderd
Ik wil nog even toevoegen trouwens, dat datzelfde domme "ja maar het is een gevoel" de reden is dat er in veel landen zo weinig acceptatie is voor andersseksuelen en andere genders. Dit is ook de reden waarom ik teleurgesteld ben in je reacties, Dekaloog. Ik had echt meer van je verwacht dan "maar het is een gevoel". In dat geval is het "maar het is een gevoel dat ik homo's niet moet accepteren" even plausibel. We moeten juist WEG van die domme kutgevoelens en alleen de feiten laten spreken. En de feiten zeggen juist; vrijheid blijheid alles is okay (maar het is seks dus wees ALTIJD voorzichtig met wat je doet).

Ik snap echt niet waarom dit nog uitgelegd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2017, 00:27
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ik wil nog even toevoegen trouwens, dat datzelfde domme "ja maar het is een gevoel" de reden is dat er in veel landen zo weinig acceptatie is voor andersseksuelen en andere genders. Dit is ook de reden waarom ik teleurgesteld ben in je reacties, Dekaloog. Ik had echt meer van je verwacht dan "maar het is een gevoel". In dat geval is het "maar het is een gevoel dat ik homo's niet moet accepteren" even plausibel. We moeten juist WEG van die domme kutgevoelens en alleen de feiten laten spreken. En de feiten zeggen juist; vrijheid blijheid alles is okay (maar het is seks dus wees ALTIJD voorzichtig met wat je doet).

Ik snap echt niet waarom dit nog uitgelegd moet worden.
amen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2017, 05:34
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
@deadlock:

Als je teleurgesteld bent vraag ik me af of we niet langs elkaar heen praten. Ik zeg niet dat het automatisch troep is want gevoelens, he. Hier, allerlaatste uitlegpost, met al mijn meningen op een rijtje en aangevuld met homorechten:

Spoiler


Nu ga ik slapen. Doei!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2017, 12:34
Verwijderd
Citaat:
zelf meenemen dan...
Oh jah, hier moest ik nog op reageren; Mannen hebben ze vaak in de portemonnee en dames vaak in de tas; Dat is niet per definitie goed voor rubbers
Met citaat reageren
Oud 18-12-2017, 12:50
Verwijderd
Citaat:
1) Het loont meestal om te investeren in kwaliteit, zeker als het gaat om veiligheid.
Ja, prima, maar met die kwaliteit is dus niets mis en het is geen rationeel argument in dit geval omdat de premisse irrationeel is.

Citaat:
2) Goedkope condooms zijn niet 'exact hetzelfde'. (Jij zegt heel stellig van wel, maar heb je daar überhaupt een bron voor?) CE-certificatie is een minimum. Zie bijvoorbeeld dit, van de site van Durex
Ja, gaap, "Wij van WC-eend adviseren.... WC-eend". Marketinggelul.

Citaat:
Kwaliteit van het glijmiddel verschilt ook. WHO/UNFPA stelt daar niet eens eisen aan (bron)
Lijkt me niet zo relevant wat voor eisen de WHO stelt als we hier een nVWA hebben die andere richtlijnen hanteert.

Citaat:
3) Wetten rondom condooms in de EU zijn streng, dus in principe moeten alle condooms oké zijn. Maar als 't ene merk 97,5% veilig is, en het andere merk 98,3% veilig, dan vind ik dat nog steeds 't geld waard. En ja, ik weet dat het meeste misgaat bij de gebruiker, en nee, dat is voor dit punt niet relevant. Want de gebruiker is in beide gevallen dezelfde persoon.
Zoals gezegd verkopen ze bij de action vooral Durex.

Citaat:
4) We hebben het niet zomaar over condooms. We hebben het specifiek over de Action, een winkel waarbij het inkoopproces ondoorzichtig en chaotisch is, het assortiment afhankelijk van toeval, en de kwaliteit laag. Een beetje wantrouwen vind ik onder die omstandigheden gezond.
Hoe kom je erbij dat het inkoopproces van andere tenten doorzichtig en geordend is? Geheimpje; het is overal een teringbende. Daarnaast verkopen ze voornamelijk Durex. Dus?

Citaat:
5) Nepcondooms van de Chinese zwarte markt is inderdaad vergezocht, maar wie garandeert mij dat die ene verloren partij Durex-condooms met Spaanse handleiding niet drie maanden in de zon heeft zitten bakken?
Dat garandeert niemand maar *exact* hetzelfde geldt voor overige winkels. Als die meuk niet lokaal geproduceerd is komt het in containers hierheen (en ja dat is vaak goedkoper dan het hier produceren) en dat betekent dat ze tot wel een half jaar op zee drijven. So fucking what, dat is met zeer gevoelige elektronica (TV's, auto's, telefoons, tablets, computers) ook zo. En die kunnen minder extremen hebben dan rubbers.

Bron dat de Action ongeorganiseerd en een zootje is op het gebied van inkoop alsjeblieft? Ik ga het stelliger zeggen; ik denk dat een van de redenen dat de Action zo goedkoop kan zijn is omdat ze deze processen juist ontzettend goed, strak en efficiënt hebben ingeregeld. Heb je ooit in wat voor magazijn dan ook gewerkt? Ik wel. Bij een grote discounter (Wibra), bij de grootste supermarktketen van 't land, bij de grootste educatieve boekenleverancier en bij een van Neerlands grootste chemicaliën-
en verfproducenten.

Citaat:
Gevoelsargumenten:
Doe ik niet aan.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2017, 13:40
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
40 liter test haalt durex ook niet altijd.
Maar 18liter is al heel wat als je dat gevuld krijgt lolz. En om de 15min hoor je een condoom te verversen onder seks btw. Verder is bij Kruidvat meer gerommel met rol containers die hele dag in zon staan..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2017, 14:16
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [Tips] Condoom halen
Boychatten
131 14-12-2005 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.