Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2005, 14:18
enna04
enna04 is offline
Hoi,

Heeft iemand de actualiteitentoets al gehad?
De actualiteitentoets over november/december (kwam 7 december uit)?
Een meerkeuzewerk met vragen over actuele onderwerpen (bij het vak maatschappijleer)..
Zou je mij kunnen vertellen wat er op komt, of heb je eventueel de vragen of antwoorden?

Alvast bedankt,

Enna
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2005, 14:21
Verwijderd
-> Maatschappelijke vakken, lijkt me geschikter. Klik.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 14:21
one.
one. is offline
Ik kan nu wel een voorbeeldtoets gaan typen, maar dat is zoveel werk.

Hier is een voorbeeldje:

Gebruikte de AIVD Floppy's of CD-Roms?

Wat stond er op de Floppy-CD-Rom?

Hoe zag Fortuyn zijn seksleven er zoal uit?

Hier heb je een tip: Lees een krant.

Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 15:21 :
-> Maatschappelijke vakken, lijkt me geschikter. Klik.
Back To The Future. Deel XVII.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 14:23
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Schoolvraag, past dus het best op Maatschappelijke vakken.

N&A --> MV
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 14:26
Verwijderd
Wat deed de CIA met de vluchten in Europa?
vermeende terroristen vervoeren
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 12:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 14-12-2005 @ 15:21 :
Hier heb je een tip: Lees een krant.
Ik keek altijd 2x per dag naar het nieuws en las dagelijks de krant en toch waren er veel vragen die ik niet wist. Er staat namelijk altijd een redelijk groot deel aan vragen in dat helemaal niet zo belangrijk was dat het groots was behandeld in de media.

@TS: wat wij altijd deden was andere klassen die hem eerder hadden dan wij de vragen en antwoorden laten opschrijven. Zijn er bij jou niet ook toevallig mensen die hem eerder krijgen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 20:39
Daniel54
Net als ik 3 uur per dag het nieuws lezen helpt veel.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:56
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Die actualiteitentoets zou iedereen moeten halen, als je gewoon iedere dag het nieuws kijkt, of de krant kort doorleest haal je daar makkelijk een voldoende voor. En dat hoeft echt niet veel tijd te kosten, misschien zul je het zelfs nog interesant gaan vinden.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 23:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nou ja, onze maatschappijleraar vroeg wie er de krant las en de halve klas direct riep "alleen de sportpagina's".
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 23:33
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
hahaha.


Ik moest ergens begin dit schooljaar stage lopen (leraaropleiding maatschappijleer) op een school waar ze in 4 havo ook actua-toetsen kregen. Daar viel het me ook op hoe idioot weinig de meeste leerlingen over de actualiteiten wisten.

en er zaten dus vragen tussen als: Voor welke natuurramp in Pakistan is afgelopen week een tv-actie gehouden? (multiple-choice.)
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Twanos schreef op 27-12-2005 @ 22:56 :
Die actualiteitentoets zou iedereen moeten halen, als je gewoon iedere dag het nieuws kijkt, of de krant kort doorleest haal je daar makkelijk een voldoende voor. En dat hoeft echt niet veel tijd te kosten, misschien zul je het zelfs nog interesant gaan vinden.
Citaat:
Balance schreef op 21-12-2005 @ 13:40 :
Ik keek altijd 2x per dag naar het nieuws en las dagelijks de krant en toch waren er veel vragen die ik niet wist.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Er zijn trouwens 2 versies: een makkelijke en een moeilijke.

Dus misschien dat ze op die school van jou de makkelijke gaven, maar bij die lastigere zaten dus echt wel vragen die je niet zo 1,2,3 weet.

En leuk hoor, dat je de makkelijkste vraag uit de hele toets laat zien, maar zo zijn ze lang niet allemaal. En als er maar 5 vragen van de 17 zijn die niet zo makkelijk zijn, had je bij ons al een onvoldoende.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 20:13
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-12-2005 @ 20:15 :
Er zijn trouwens 2 versies: een makkelijke en een moeilijke.

Dus misschien dat ze op die school van jou de makkelijke gaven, maar bij die lastigere zaten dus echt wel vragen die je niet zo 1,2,3 weet.

En leuk hoor, dat je de makkelijkste vraag uit de hele toets laat zien, maar zo zijn ze lang niet allemaal. En als er maar 5 vragen van de 17 zijn die niet zo makkelijk zijn, had je bij ons al een onvoldoende.
die makkelijkste vragen die noemde ik, omdat die ook fout beantwoord waren.

Maar je hebt voor een deel wel gelijk hoor. Als je gewoon het nieuws oppervlakkig volgt zul je er geen 8 of 9 voor halen, maar een voldoende moet sowieso wel kunnen.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 11:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nou zoals ik dus al zei: ik keek destijds 2x per dag het nieuws en las dagelijks de krant en toch had ik meestal wel 5 fouten. En dan had ik dus een onvoldoende. Ik ben het dus niet met je eens.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 12:20
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
hmm.. ok, dan is dan is of jouw school uitzonderlijk, of je hebt een geheugen als een zeef. (Ik denk het eerste hoor )
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 14:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Twanos schreef op 31-12-2005 @ 13:20 :
hmm.. ok, dan is dan is of jouw school uitzonderlijk, of je hebt een geheugen als een zeef. (Ik denk het eerste hoor )
Maar mijn school gebruikte gewoon de Essener toetsen, dus ze verzonnen ze niet zelf.
Misschien waren ze wel uitzonderlijk streng in nakijken (5 fout van de 17 is best aardig, maar je had wel een 5).

Met m'n geheugen valt het best mee, dus dat lijkt me idd geen optie
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 10:13
Delano
Avatar van Delano
Delano is offline
Als ex-journaliststudent heb ik nog steeds op de actualiteit bij te houden een email-volkskrant nieuwsbrief.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:28
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Delano schreef op 02-01-2006 @ 11:13 :
Als student heb ik nog steeds op de actualiteit bij te houden een email-NRC nieuwsbrief.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Actualiteitentoets
Lolita0206
1 29-10-2016 13:45
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Actualiteitentoets
Linaxx
5 28-11-2013 11:09
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie actualiteitentoets!!
ssaskiaa
9 29-11-2010 19:57
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie actualiteitentoets!?
Luts
5 23-01-2010 12:02
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Actualiteitentoets van 12 december
rickajax
0 18-12-2007 15:37
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Maatschappij actualiteitentoets
Persoon123
5 31-01-2007 08:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.