Oud 25-08-2003, 15:41
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Als vervolg op nummertje 4...

nummer 4 is hier te vinden:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=506660

Klik hier voor de search naar de pil, waar ook nog het een en ander staat..!

Dus spui je vragen over de pil in dit topic!

Kijk hier ook eens!: http://www.anticonceptie.nl/consument/
Oud 26-08-2003, 07:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Nou, meteen maar beginnen dan in dit nieuwe topic:
ik heb vorige maand de pil doorgeslikt omdat ik niet ongesteld wilde worden op vakantie. Daarna heb ik weer gewoon een hele strip geslikt, en nu zou ik gisteren ongesteld moeten zijn geworden, maar dat is dus niet gebeurd. Kan dat komen door dat doorslikken van de vorige maand? Of heeft iemand een andere verklaring?
Oud 26-08-2003, 09:02
Verwijderd
Volgens mij kan dat wel komen van het doorslikken.
Heb ik iig ook altijd als ik de pil heb doorgeslikt.
Oud 26-08-2003, 10:12
Verwijderd
Wat Leonoor dus zegt Ik heb dat ook wanneer ik doorslik; of ik word te vroeg ongesteld of ik sla een keer over (en de keer er na lijkt het een maal zo erg ).
Oud 26-08-2003, 16:59
rosayet
rosayet is offline
Ik ben nu dus een week aan de pil.
En vanaf gisteravond heb ik echt ontzettend veel pijn aan m'n borsten. Ik kan ze bijna niet aanraken, of op m'n buik liggen.
Ook denk ik dat ze toch wat groter zijn als normaal....
Kan dit ook door de pil komen? Ik weet wel dat je last van je borsten kunt krijgen als je aan de pil bent... maar kan dit na 1 weekje al?
__________________
Conditio sine qua non
Oud 26-08-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
rosayet schreef op 26-08-2003 @ 16:59:
Ik ben nu dus een week aan de pil.
En vanaf gisteravond heb ik echt ontzettend veel pijn aan m'n borsten. Ik kan ze bijna niet aanraken, of op m'n buik liggen.
Ook denk ik dat ze toch wat groter zijn als normaal....
Kan dit ook door de pil komen? Ik weet wel dat je last van je borsten kunt krijgen als je aan de pil bent... maar kan dit na 1 weekje al?
Ja hoor, zeker kan dat. Je lichaam krijgt meteen al hormonen en die gaan ook meteen al werken. Ik had de eerste paar weken last van wat bijwerkingen (kwam ineens veel aan, borsten deden pijn etc etc). Over een tijdje gaat dat wel weer over Even doorzetten dus!
Oud 26-08-2003, 19:49
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
Wat ik me af vraag; hoe kan je merken dat je zwanger bent geraakt als je de pil slikt? Het is immers een ontrekkingsbloeding die je elke maand krijgt dan, dus geen baarmoederinhoud (?)

Ik weet wel dat de kans zeer klein is dat het gebeurt, maar stel dat je zwanger raakt dan lijkt het me niet goed (voor je kindje) dat je door gaat met de pil slikken, omdat je niet weet dat je zwanger bent.
__________________
Be all you can be
Oud 26-08-2003, 21:57
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
hoi, ik heb ook weer eens een probleempje. of 2 ja maar die andere post ik morgen wel, nu te moe.

iig heb ik gisteren met mn domme kop de verkeerde (diane 35) pil geslikt en zit nu heftige te twijfelen wat ik moet doen. ik heb de éne maandag geslikt, die van vóór de eerste pil van de nieuwe strip, terwijl ik de andere maandag, gewoon die van gisteren, had moeten hebben. moet ik nu gewoon de dinsdag nemen en de maandag overslaan of.. help!
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 26-08-2003, 22:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
snarl schreef op 26-08-2003 @ 21:57:
hoi, ik heb ook weer eens een probleempje. of 2 ja maar die andere post ik morgen wel, nu te moe.

iig heb ik gisteren met mn domme kop de verkeerde (diane 35) pil geslikt en zit nu heftige te twijfelen wat ik moet doen. ik heb de éne maandag geslikt, die van vóór de eerste pil van de nieuwe strip, terwijl ik de andere maandag, gewoon die van gisteren, had moeten hebben. moet ik nu gewoon de dinsdag nemen en de maandag overslaan of.. help!
gewoon doorgaan en opletten dat je nu de pil neemt van gisteren zeg maar dus de pil van maandag neem je op dinsdag en die van dinsdag op woensdag. Ik heb dit ook al vaak gehad en ik kan het voorkomen door de pil waar ik mee begonnen ben te omcirkelen met een watervaste stift zodat je je minder snel vergist. Als je bang bent om nu in de war te raken kan je natuurlijk ook die van maandag overslaan maar dan moet je er wel op letten dat je die aan het eind nog neemt!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-08-2003, 22:27
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
hmm. oke. het maakt dus eigenlijk helemaal niet uit welke dag erbij staat.. oke. (wist dit stiekum ook wel maar ik wilde het echt zeker weten... )
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 26-08-2003, 22:33
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 26-08-2003 @ 22:27:
hmm. oke. het maakt dus eigenlijk helemaal niet uit welke dag erbij staat.. oke. (wist dit stiekum ook wel maar ik wilde het echt zeker weten... )
't Is alleen een beetje onhandig omdat je in de war kan raken, maar 't maakt niet uit nee

En over de vraag van sientjuh; ik ben aan het zoeken, vraag het me nml ook af!
Oud 26-08-2003, 23:14
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 26-08-2003 @ 19:49:
Wat ik me af vraag; hoe kan je merken dat je zwanger bent geraakt als je de pil slikt? Het is immers een ontrekkingsbloeding die je elke maand krijgt dan, dus geen baarmoederinhoud (?)

Ik weet wel dat de kans zeer klein is dat het gebeurt, maar stel dat je zwanger raakt dan lijkt het me niet goed (voor je kindje) dat je door gaat met de pil slikken, omdat je niet weet dat je zwanger bent.
Volgens mij wordt je gewoon niet ongested wanneer je zwanger bent en de pil slikt...? Die bloeding ontstaat toch gewoon omdat er een eitje wordt geloosd, ookal is dat eitje als je de pil slikt niet vruchtbaar? Toch? En als je zwanger bent stoppen die eitjes en wordt er dus niets meer geloosd?
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Oud 27-08-2003, 18:23
JuLi
Avatar van JuLi
JuLi is offline
Citaat:
never mind schreef op 26-08-2003 @ 23:14:
Volgens mij wordt je gewoon niet ongested wanneer je zwanger bent en de pil slikt...? Die bloeding ontstaat toch gewoon omdat er een eitje wordt geloosd, ookal is dat eitje als je de pil slikt niet vruchtbaar? Toch? En als je zwanger bent stoppen die eitjes en wordt er dus niets meer geloosd?
Ja het kan wel maar 't zijn geen ongesteldheidbloedingen zeg maar. De bloeding ontstaat doordat er weefsel van de baarmoederwand wordt uitgestoten om daarna voor de volgende maand weer opgebouwd te worden, in dat weefsel zou eventueel het bevruchte eitje zich nestelen.
Volgens mij komt er geen een eitje vrij als je de pil slikt. maar ik weet t niet zeker.
Oud 27-08-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 27-08-2003 @ 18:23:
Ja het kan wel maar 't zijn geen ongesteldheidbloedingen zeg maar. De bloeding ontstaat doordat er weefsel van de baarmoederwand wordt uitgestoten om daarna voor de volgende maand weer opgebouwd te worden, in dat weefsel zou eventueel het bevruchte eitje zich nestelen.
Volgens mij komt er geen een eitje vrij als je de pil slikt. maar ik weet t niet zeker.
Dat klopt... wanneer je zwanger wordt terwijl je de pil slikt... volgens mij bestaat er dan een kans dat de bevruchte eicel uitgestoten wordt... Mja, ik wilde het aan mijn tante vragen (zij is dus zwanger geworden terwijl ze de pil slikte), maar ze is op vakantie... Ik blijf proberen
Oud 27-08-2003, 22:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
snarl schreef op 26-08-2003 @ 22:27:
hmm. oke. het maakt dus eigenlijk helemaal niet uit welke dag erbij staat.. oke. (wist dit stiekum ook wel maar ik wilde het echt zeker weten... )
Het maakt alleen wel uit als je een driefase pil slikt, als je een eenfase pil slikt maakt het niets uit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-08-2003, 11:20
Pandemonium
Pandemonium is offline
even een vraagje, niet voor mij maar mijn vriendin.. Ze maakt zich een btje zorgen want ze zit nu in haar stopweek maar is heel weinig ongesteld(ze zegt zelf een paar druppels per dag) Ze maakt zich nu zorgen of ze misschien zwanger is, maar dat volgens mij zal dat wel meevallen. Toch??


________________
__________________
Hoor niet alles wat je gelooft
Oud 28-08-2003, 12:17
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
hey, ik had ook ff een vraagje: ik heb de pil nog niet maar wil 'm wel gaan halen binnenkort. Wat wil die dokter meestal zo'n beedje weten?
__________________
i'm addicted to music
Oud 28-08-2003, 12:31
Verwijderd
Citaat:
bassgirl schreef op 28-08-2003 @ 12:17:
hey, ik had ook ff een vraagje: ik heb de pil nog niet maar wil 'm wel gaan halen binnenkort. Wat wil die dokter meestal zo'n beedje weten?
(lolly beantwoord ik hierna)

Wat hij wil weten, verschilt per huisarts. Meestal meten ze je bloeddruk en moet je even op de weegschaal. 't Kan zijn dat er nog gevraagd word hoe jij je menstruatie zal typeren (erg licht/licht/gemiddeld/zwaar/ erg zwaar bijvoorbeeld), dat kan hij dan meenemen in de sterkte van de pil. Heeeel zelden doen ze nog een inwendig onderzoek (in België volgens mij nog wel altijd), ga daar maar niet vanuit.... En tja, dan krijg je een pil voor 3 maanden, gaat het na die drie maanden goed? Dan krijg je hem direct voor een half jaar en kan je 't gewoon telkens weer verlengen door een receptje te halen.
Oud 28-08-2003, 12:33
Verwijderd
Citaat:
lolly schreef op 28-08-2003 @ 11:20:
even een vraagje, niet voor mij maar mijn vriendin.. Ze maakt zich een btje zorgen want ze zit nu in haar stopweek maar is heel weinig ongesteld(ze zegt zelf een paar druppels per dag) Ze maakt zich nu zorgen of ze misschien zwanger is, maar dat volgens mij zal dat wel meevallen. Toch??


________________
Dat heb ik ook wel eens; de ene stopweek verlies ik meer dan normaal de andere stopweek bijna niets. Ik denk niet dat ze zich zorgen hoeft te maken, maar als het haar oplucht kan ze altijd een zwangerschapstest doen, die liggen bij het Kruidvat bijvoorbeeld gewoon in de schappen, kan ze een beetje de verpakking lezen en rustig kiezen, als het bij een balie ligt wil dat nog wel eens anders aanvoelen.
Oud 28-08-2003, 20:23
Pandemonium
Pandemonium is offline
OK dankjewel andijvie
__________________
Hoor niet alles wat je gelooft
Oud 28-08-2003, 20:29
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Nou ik met me lompe hoofd ben ook een beetje vaag bezig geweest.. Maar het is me gelukt ik weet nu waar ik terecht kan met me vragen

Maar het is nu alsvolgt,


Ik ben over 2weken 15 en ik wil heel graag aan de pil. Gewoon omdat ik het een veiliger gevoel vind als ik hem zou slikken en ook omdat ik al een tijdje een vriend heb. En verder gewoon de zekerheid die ik dan altijd heb (als ik het dan over ongewenstzwanger zijn) heb.

Maar wat zijn nou alle andere voordelen die aan de pil zitten en welke nadelen??

En hoe zou ik dit aan me moeder moeten vertellen ik kan niet zomaar tegen haar zeggen... Van mam ik wil aan de pil vanwege me vriend om het zo maar even te zeggen... Maar hoe dan zou ik het aan haar moeten vertellen??

Hoop dat jullie het serieus opvatten en goede advies kunnnen geven.
Oud 28-08-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
mizz-unknown schreef op 28-08-2003 @ 20:29:
Nou ik met me lompe hoofd ben ook een beetje vaag bezig geweest.. Maar het is me gelukt ik weet nu waar ik terecht kan met me vragen

Maar het is nu alsvolgt,


Ik ben over 2weken 15 en ik wil heel graag aan de pil. Gewoon omdat ik het een veiliger gevoel vind als ik hem zou slikken en ook omdat ik al een tijdje een vriend heb. En verder gewoon de zekerheid die ik dan altijd heb (als ik het dan over ongewenstzwanger zijn) heb.

Maar wat zijn nou alle andere voordelen die aan de pil zitten en welke nadelen??

En hoe zou ik dit aan me moeder moeten vertellen ik kan niet zomaar tegen haar zeggen... Van mam ik wil aan de pil vanwege me vriend om het zo maar even te zeggen... Maar hoe dan zou ik het aan haar moeten vertellen??

Hoop dat jullie het serieus opvatten en goede advies kunnnen geven.
Allereerst vatten we dit zeker serieus op, iedereen hier op Lichaam & Gezondheid, over goede adviezen... ik zal m'n best doen

Allereerst over de voor- en nadelen van de pil;
Voordelen;
- je menstruatie en klachten rondom je menstruatie nemen over het algemeen af én het wordt vrij regelmatig, heerlijk natuurlijk
- de kans dat je zwanger wordt is gigantisch klein,
- je kan onverwacht seks gaan hebben (iig wanneer je zeker weet dat de ander geen soa heeft) want je hebt in principe geen condooms meer nodig,
Er zijn er vast nog wel meer, maar dit zijn voor mij de grootste voordelen

Nadelen:
- je moet elke dag een pilletje slikken, voor sommige mensen is dat een probleem,
- in het begin kan je vrij veel aan komen,
- het kan zijn dat je minder zin in seks gaat krijgen, het wordt moeilijker om opgewonden te raken en vochtig worden kan ook een probleem zijn, maar dat is niet bij iedereen zo,
- het kan zijn dat je afscheiding veranderd; of het wordt iets meer, of juist minder, of het veranderd qua kleur/geur, dit kan dus ook een voordeel zijn, maar ook een nadeel...
- de kans op trombose vergroot, dokters raden de pil ook af wanneer trombose voorkomt in de familie,
Er zijn er vast nog meer, maar volgens mij zijn dit de meest voorkomende en de ernstigste, mensen moeten me maar aanvullen (heb hier zo geen bijsluiten dus ).

Verder verschilt iedereen, dus ook de voor- en nadelen kunnen verschillen. Zo kan het zijn dat jouw menstruatieklachten vrijwel niet zullen afnemen, of dat je juist helemaal niet aankomt. Dat moet je dus eventjes afwachten. Meestal verdwijnen bijverschijnselen als aankomen na de eerste twee of drie strips vanzelf.

Dan hoe je het je moeder moet gaan vertellen. Natuurlijk weet ik niet hoe je moeder is, jij kent haar beter Maar als ze wat open is, zeg dan inderdaad gewoon dat je aanvoelt dat het serieus is tussen jouw en je vriend en dat je liever het zekere voor het onzekere neemt.
Als ze wat streng is, dan kan je best hetzelfde zeggen, misschien iets voorzichtiger. Of je zegt dat je last hebt van menstruatieproblemen en dat je het daardoor graag aan de pil wil, om dat te verlichten.
Voel zoiets zelf dus een beetje aan, wanneer ze goed gehumeurd is, begin er dan gewoon over. Nee heb je, ja kan je krijgen
Oud 28-08-2003, 22:00
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
mizz-unknown schreef op 28-08-2003 @ 20:29:


En hoe zou ik dit aan me moeder moeten vertellen ik kan niet zomaar tegen haar zeggen... Van mam ik wil aan de pil vanwege me vriend om het zo maar even te zeggen... Maar hoe dan zou ik het aan haar moeten vertellen??
Iets wat je ook kan doen, wanneer je moeder waarschijnlijk niet zo snel zal zeggen dat je aan de pil mag, is als je ongesteld wordt steeds klagen over óntsettende buikpijn waar je bij vlagen gigantisch misselijk van wordt.

Hou dat twee keer vol en zeg dan: mam ik wil naar de dokter hoor, dit is zo erg *blablabla*.

Je moeder laat je naar de dokter gaan (ga wel alleen, als je zeker weet dat dat niet mag: spreek op een tijdstip met de doker af wanneer je moeder werkt of iets anders doet dat ze niet 123 af kan zeggen). Vraag aan de dokter het recept van de pil en vraag aan hem of hij aan je moeder wil vertellen dat je de pil krijgt tegen buikpijn..

Plan is waterdicht.
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Oud 28-08-2003, 22:50
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 28-08-2003 @ 22:00:
Vraag aan de dokter het recept van de pil en vraag aan hem of hij aan je moeder wil vertellen dat je de pil krijgt tegen buikpijn..
Dokter vertelt niets door, ook niet aan moeders.
Oud 29-08-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
rosayet schreef op 26-08-2003 @ 16:59:
Ik ben nu dus een week aan de pil.
En vanaf gisteravond heb ik echt ontzettend veel pijn aan m'n borsten. Ik kan ze bijna niet aanraken, of op m'n buik liggen.
Ook denk ik dat ze toch wat groter zijn als normaal....
Kan dit ook door de pil komen? Ik weet wel dat je last van je borsten kunt krijgen als je aan de pil bent... maar kan dit na 1 weekje al?
perfect mogelijk; ik had dat ook ... welke pil neem je? En inderdaad het gaat over dus als dat het enige is waar je last van hebt, maak je dan geen zorgen!
Oud 29-08-2003, 15:49
JuLi
Avatar van JuLi
JuLi is offline
Ff een vraagje: Als je begint met het slikken van de pil, is het dan mogelijk dat je dan de 2e strip ofzo al kan doorslikken? Of is je lichaam de pil dan nog niet echt gewend?
Oud 29-08-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 29-08-2003 @ 15:49:
Ff een vraagje: Als je begint met het slikken van de pil, is het dan mogelijk dat je dan de 2e strip ofzo al kan doorslikken? Of is je lichaam de pil dan nog niet echt gewend?
Volgens mij is het perfect mogelijk, maar persoonlijk zou ik het niet doen ... Ik wilde eerst zeker zijn dat die pil OK was en dat ik dus wel een bloeding kreeg in de stopweek enzo (ze was OK trouwens ;-)). Je moet ook je pil beginnen slikken op de 1ste dag van je regels anders ben je nog niet beschermd.
Oud 29-08-2003, 16:38
JuLi
Avatar van JuLi
JuLi is offline
Citaat:
roosje schreef op 29-08-2003 @ 15:51:
Je moet ook je pil beginnen slikken op de 1ste dag van je regels anders ben je nog niet beschermd.
Ja, of na 'm 3 weken geslikt te hebben.

Toch?

Trouwens: als je met pil1 zegmaar begint op de 1e dag van je menstruatie stoppen je bloedingen dan ook bv op de 2e dag omdat het geen stopweek is?
Oud 29-08-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 29-08-2003 @ 16:38:
Ja, of na 'm 3 weken geslikt te hebben.

Toch?
Volgens mij ben je dan idd ook vanaf de eerste pil van de tweede strip beschermd oid...of idd na de laatste pil van de eerste strip. Maar iig bij de eerste van de tweede strip dan.
Oud 29-08-2003, 16:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
JuLi schreef op 29-08-2003 @ 16:38:
Ja, of na 'm 3 weken geslikt te hebben.

Toch?

Trouwens: als je met pil1 zegmaar begint op de 1e dag van je menstruatie stoppen je bloedingen dan ook bv op de 2e dag omdat het geen stopweek is?
Nee, je bloeding hoeft niet te stoppen als je weer begint met slikken. Ik stop altijd op zondag en krijg dan pas op vrijdag een bloeding en die is dan niet maandag al weer over hoewel ik dan wel weer begin met slikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-08-2003, 17:50
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2003 @ 22:50:
Dokter vertelt niets door, ook niet aan moeders.
Maar als je het niet duidelijk zegt en je moeder belt dokter op en stelt een vage vraag over "het-hele-pilgebeuren" doet alsof ze het allang weet blablabla..... Kan het best zo zijn dat de dokter met haar mee gaat praten ipv zeggen "nee sorry ik mag u hier niet over inlichten" en dan weet mamma al genoeg.....

Het is toch echt handiger en waterdichter om de dokter er ook nog even op te wijzen dat het een "geheimpje" is..
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Oud 29-08-2003, 18:39
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
never mind schreef op 26-08-2003 @ 23:14:
Volgens mij wordt je gewoon niet ongested wanneer je zwanger bent en de pil slikt...? Die bloeding ontstaat toch gewoon omdat er een eitje wordt geloosd, ookal is dat eitje als je de pil slikt niet vruchtbaar? Toch? En als je zwanger bent stoppen die eitjes en wordt er dus niets meer geloosd?
volgens mijn biologie boek/lerares wordt het eitje () niet geloosd maar breekt het af in je lichaam en blijven die stoffen ook gewoon in je lichaam (geen idee wat er verder mee gebeurt). Ongesteldheid is gewoon het afstoten van je baarmoederslijmvlies wat dik geworden is maar waar dus geen eicel in is gaan nestelen.
Als je zwanger bent gaat die eicel normaal gesproken wel in dat baarmoederslijmvlies nestelen en komen er hormonen vrij die er voor zorgen dat dit baarmoederslijmvlies in stand wordt gehouden.
Het komt zeer zelden voor (heb zelfs gehoord dat het eigenlijk neit mogelijk is) dat meisjes gewoon ongesteld worden tijdens hun zwangerschap. Meestal zijn dit een ander soort van bloedingen, maar ookal slik je de pil; normaal hou je dus op met ongesteld te worden.
Mocht je echt bezorgd zijn, gewoon een test doen.
en ja, volgens mij is het inderdaad zo dat de pil door blijven slikken kan zorgen voor miskramen of stoornissen in de ontwikkeling, maar dit weet ik niet zeker.
Oud 29-08-2003, 21:31
rosayet
rosayet is offline
Citaat:
roosje schreef op 29-08-2003 @ 10:12:
perfect mogelijk; ik had dat ook ... welke pil neem je? En inderdaad het gaat over dus als dat het enige is waar je last van hebt, maak je dan geen zorgen!
Ik slik meliane, is een vrij lichte pil.
En ik heb nog steeds pijn aan m'n borsten. Als ik eraan voel is het ook niet of het op sommige plekken veel dikker is aan de binnenkant. Zijn dit gewoon kliertjes die zijn opgezwollen ofzo?

Verder had ik nog een vraagje. In de bijsluiter staat dat je ook last van je ogen kunt krijgen en je lenzen misschien niet meer kunt verdragen.
Heeft iemand hier ook last van?
Ik heb namelijk nog niet zo lang nachtlenzen. En sinds een paar dagen heb ik hier last van. Nou weet ik dus niet of het van de pil komt, of dat het gewoon van de lenzen zelf komt!
__________________
Conditio sine qua non
Oud 29-08-2003, 22:22
Cola_Light
Avatar van Cola_Light
Cola_Light is offline
HOi,

Ik kom er net achter dat ik mijn pil van gisteren (donderdag) ben vergeten. Ik neem mijn pil altijd als ik naar bed ga. Nu dus ongeveer. Ik heb net die pil van donderdag ingenomen maar moet ik dan ook de pil van vandaag innemen. Dus 2 pillen??

Ik heb trouwens microgynon 30 als pil.
Oud 29-08-2003, 22:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Cola_Light schreef op 29-08-2003 @ 22:22:
HOi,

Ik kom er net achter dat ik mijn pil van gisteren (donderdag) ben vergeten. Ik neem mijn pil altijd als ik naar bed ga. Nu dus ongeveer. Ik heb net die pil van donderdag ingenomen maar moet ik dan ook de pil van vandaag innemen. Dus 2 pillen??

Ik heb trouwens microgynon 30 als pil.
Dat ligt eraan in welke week je zit, als je in je eerste week zit moet je volgens mij 2 pillen tegelijk nemen (maar pas op: als je dat doet kan je er erg misselijk van worden en pas dan op dat je niet moet overgeven want dan moet je die twee weer opnieuw innemen. Als je in je tweede week zit weet ik niet wat je moet doen. Als je in je derde week zit moet je of gelijk doorgaan met de volgende strip of gelijk stopweek houden.

Dit weet ik allemaal niet helemaal zeker dus je moet zelf even kijken in welke week je zit en dan in de bijsluiter even opzoeken welke manier op jou van toepassing is. Ik heb ook mycrogynon 30 en in die bijsluiter staat zo'n schemaatje en daarin kan je precies zien wat je moet doen.

Groetjes Dana
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-08-2003, 22:46
Cola_Light
Avatar van Cola_Light
Cola_Light is offline
Ik heb dit al gevonden op de site van microgynon:

Derde week. Vanwege de naderende 7-daagse tabletvrije periode dreigt het gevaar van verminderde betrouwbaarheid. Door het aanpassen van het tabletinnameschema kan echter worden voorkomen dat de contraceptieve betrouwbaarheid daadwerkelijk vermindert. Bij het opvolgen van één van de volgende twee adviezen is dan ook geen aanvullende anticonceptie nodig, mits de vrouw de tabletten in de 7 dagen voorafgaande aan de eerste vergeten tablet allemaal correct heeft ingenomen. Als dit niet het geval is, moet zij het eerste van de hierna gegeven adviezen volgen en bovendien gedurende de eerstvolgende 7 dagen aanvullend een barrièremiddel gebruiken. 1. De vrouw moet de laatste vergeten tablet innemen zodra zij eraan denkt, zelfs als dit betekent dat zij twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Zij gaat dan op het gebruikelijke tijdstip verder met de resterende tabletten en moet na de laatste tablet meteen doorgaan met de volgende strip, m.a.w. er mag geen onderbreking zijn tussen de strips. De vrouw heeft waarschijnlijk geen onttrekkingsbloeding tot aan het einde van de tweede strip maar er kan wel enig bloedverlies ('doorbraakbloeding' of 'spotting') optreden tijdens het gebruik van deze strip. 2. De vrouw mag ook worden aangeraden om te stoppen met het innemen van tabletten uit de huidige strip. Ze kan dan een tabletvrije periode van maximaal 7 dagen inlassen, inclusief de dagen waarop zij tabletten was vergeten, en na die periode doorgaan met de volgende strip.
Oud 30-08-2003, 18:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Cola_Light schreef op 29-08-2003 @ 22:22:
HOi,

Ik kom er net achter dat ik mijn pil van gisteren (donderdag) ben vergeten. Ik neem mijn pil altijd als ik naar bed ga. Nu dus ongeveer. Ik heb net die pil van donderdag ingenomen maar moet ik dan ook de pil van vandaag innemen. Dus 2 pillen??

Ik heb trouwens microgynon 30 als pil.
toevallig... ik kwam gisteravond (vrijdag) thuis en wilde m'n pil pakken. kwam er toen ook achter dat ik die van donderdagavond vergeten was. precies dezelfde situatie dus!
maar goed, ik zit in de 2e week dus moest gewoon 2 pillen slikken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 30-08-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
rosayet schreef op 29-08-2003 @ 21:31:
Ik slik meliane, is een vrij lichte pil.
En ik heb nog steeds pijn aan m'n borsten. Als ik eraan voel is het ook niet of het op sommige plekken veel dikker is aan de binnenkant. Zijn dit gewoon kliertjes die zijn opgezwollen ofzo?

Verder had ik nog een vraagje. In de bijsluiter staat dat je ook last van je ogen kunt krijgen en je lenzen misschien niet meer kunt verdragen.
Heeft iemand hier ook last van?
Ik heb namelijk nog niet zo lang nachtlenzen. En sinds een paar dagen heb ik hier last van. Nou weet ik dus niet of het van de pil komt, of dat het gewoon van de lenzen zelf komt!
Kan van de pil komen ... je kan altijd kunsttranen gebruiken ...
Hoe lang neem je je pil al? Ik had alleen opgezet gevoel de 1ste maand.
Oud 30-08-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2003 @ 22:28:
Dat ligt eraan in welke week je zit, als je in je eerste week zit moet je volgens mij 2 pillen tegelijk nemen (maar pas op: als je dat doet kan je er erg misselijk van worden en pas dan op dat je niet moet overgeven want dan moet je die twee weer opnieuw innemen. Als je in je tweede week zit weet ik niet wat je moet doen. Als je in je derde week zit moet je of gelijk doorgaan met de volgende strip of gelijk stopweek houden.

Dit weet ik allemaal niet helemaal zeker dus je moet zelf even kijken in welke week je zit en dan in de bijsluiter even opzoeken welke manier op jou van toepassing is. Ik heb ook mycrogynon 30 en in die bijsluiter staat zo'n schemaatje en daarin kan je precies zien wat je moet doen.

Groetjes Dana
Kijk eens op www.anticonceptie.nl
Oud 31-08-2003, 11:46
je zuster
Avatar van je zuster
je zuster is offline
hallo allemaal,

ik heb even een probleempje, ik ga namelijk aan de pil (zodra ik ongesteld word) en daar heb ik een recept van de dokter voor meegekregen. tis heel dom, want ik heb dat recept nog niet opgehaald en nu blijkt dat ik vandag ongesteld ben geworden.. ook is het zondag dus mijn apotheek is gesloten. wat moet ik nu doen? is het erg als ik de pil een dag later slik? of moet ik naar een andere apotheek die vandaag wel open is? maar kan ik wel met hetzelfde recept naar een andere apotheek gaan (mijn dokter ging er nl van uit dat ik naar "die ene" apotheek ging) het is echt heel stom maar ik ben gewoon veel eerder ongesteld geworden dan verwacht...

wie kan me helpen??
Oud 31-08-2003, 12:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 31-08-2003 @ 11:46:
hallo allemaal,

ik heb even een probleempje, ik ga namelijk aan de pil (zodra ik ongesteld word) en daar heb ik een recept van de dokter voor meegekregen. tis heel dom, want ik heb dat recept nog niet opgehaald en nu blijkt dat ik vandag ongesteld ben geworden.. ook is het zondag dus mijn apotheek is gesloten. wat moet ik nu doen? is het erg als ik de pil een dag later slik? of moet ik naar een andere apotheek die vandaag wel open is? maar kan ik wel met hetzelfde recept naar een andere apotheek gaan (mijn dokter ging er nl van uit dat ik naar "die ene" apotheek ging) het is echt heel stom maar ik ben gewoon veel eerder ongesteld geworden dan verwacht...

wie kan me helpen??
Om welke pil gaat het?
Ik quote ff uit de bijsluiter van de Microgynon 30:

Citaat:
Wanneer te beginnen met de eerstre strip?
* U hebt de afgelopen maand geen anticonceptiepil gebruikt.

Begin met Microgynon 30 op de eerste dag van de cyclus (de eerste dag van uw menstruatie). Neem een tablet bij de betreffende dagaanduiding op de strip. U mag ook op dag 2 - 5 van de cyclus beginnen maar dan moet u in de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.
Overigens denk ik niet dat je je pil bij een andere apotheek kan ophalen. D'r wordt namelijk ook altijd wat naar de apotheek gestuurd als je iets gaat ophalen wat door de dokter is voorgeschreven. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat met de pil ook zo. Maar goed, je mag dus ook op dag 2 beginnen als je een ander voorbehoedsmiddel gebruikt de eerste 7 dagen. (Maar dit telt dus alleen voor de Micro 30! Ik weet niet hoe het met een andere pil zit!!)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 31-08-2003, 12:36
je zuster
Avatar van je zuster
je zuster is offline
oke, dank je wel

ik heb de diane 35, weet dus inderdaad ook niet of dat hetzelfd is..
Oud 31-08-2003, 19:02
je zuster
Avatar van je zuster
je zuster is offline
kan echt niemand me verder helpen??

kan ik morgen ook niet 2 pillen nemen??

of kan ik morgen gewoon zegmaar beginnen en deze dag vergeten??

ik weet het namelijk echt niet..
Oud 31-08-2003, 20:16
Deliveran©e
Avatar van Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 31-08-2003 @ 19:02:
kan echt niemand me verder helpen??

kan ik morgen ook niet 2 pillen nemen??

of kan ik morgen gewoon zegmaar beginnen en deze dag vergeten??

ik weet het namelijk echt niet..
ben je een pil vergeten te nemen dan?
__________________
|| ♥ AlBundy ♥ || Karlijn. samen blond. samen niet-stom. || ~suusch ||
Oud 31-08-2003, 20:18
je zuster
Avatar van je zuster
je zuster is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 31-08-2003 @ 20:16:
ben je een pil vergeten te nemen dan?
ik ga voor het eerst aan de pil zegmaar, maar nu heb ik het nog niet opgehaald bij de apotheek, dus ja, ik ben het zegmaar vergeten..
Oud 31-08-2003, 20:18
Deliveran©e
Avatar van Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 31-08-2003 @ 20:18:
ik ga voor het eerst aan de pil zegmaar, maar nu heb ik het nog niet opgehaald bij de apotheek, dus ja, ik ben het zegmaar vergeten..
je kan de pil altijd slikken
maar als je het de eerste dag van je menstruatie slikt istie meteen veilig..anders duurt het een week
__________________
|| ♥ AlBundy ♥ || Karlijn. samen blond. samen niet-stom. || ~suusch ||
Oud 31-08-2003, 20:20
je zuster
Avatar van je zuster
je zuster is offline
oohw, dus ik kan dr gewoon een dag later mee beginnen?

kee dan dankjewel
Oud 31-08-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 31-08-2003 @ 20:18:
maar als je het de eerste dag van je menstruatie slikt istie meteen veilig..anders duurt het een week
Ik dacht dat het dan een hele strip duurde voordat de pil veilig was.
Oud 31-08-2003, 20:32
Deliveran©e
Avatar van Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-08-2003 @ 20:24:
Ik dacht dat het dan een hele strip duurde voordat de pil veilig was.
bij mijn pil duurde het een week
__________________
|| ♥ AlBundy ♥ || Karlijn. samen blond. samen niet-stom. || ~suusch ||
Oud 31-08-2003, 21:43
rosayet
rosayet is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 31-08-2003 @ 20:18:
je kan de pil altijd slikken
maar als je het de eerste dag van je menstruatie slikt istie meteen veilig..anders duurt het een week
Bij mij duurt dat dus een hele strip
__________________
Conditio sine qua non
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 20:54
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #6
dindjemek
497 22-02-2004 12:45
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 19:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.