Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2011, 22:44
damn twin
damn twin is offline
ja, ik ben er weer zo een met zijn tampon problemen hahhaha. (just kidding).
nee maar, ik had even snel een vraagie.

als ik me tampon al 3 of 4 x vervangen heb op een dag, dan lukt het daarna niet meer omdat het dan super veel pijn doet (het inbrengen) terwijld de eerste 3x die dag wel gewoon goed en pijnloos gingen. is dat gek?
(ik ben niet zo'n expert, heb pas de laatste 3x dat ik ongesteld was tampons gebruikt dus tips zijn nog altijd welkom ghehe *nerd face*)

XXXXX. thanks alvast
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 22:50
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk dat het dan gewoon wat schraal is. Wat bij mij altijd véél beter werkt, is een tampon inbrengen als de hele zooi nog bloederig en kledderig is. Als ik het net helemaal heb afgeveegd gaat het namelijk een stuk stroever en doet het ook meer pijn. Ik kan me voorstellen dat het dan ook eerder schraal word. Hoewel het wel weer twijfelachtig is hoe kledderig en bloederig je word als je alleen tampons draagt, dus misschien kun je tussen je tampons een maandverband-pauze inlassen? Of sowieso meer overstappen op maandverband (en ja oké, dat is vies en kledderig, maar voor mij altijd een stuk minder pijnlijk) dan heb je ook minder tampons nodig en er minder last van.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 22:52
Verwijderd
Ik denk ook wat Em. zegt. Wat ik vroeger deed, de eerste jaren dat ik ongesteld was, was een tampon eruit halen, dan een klein maandverbandje gebruiken en dan na een halfuur pas weer een nieuwe tampon erin doen, zodat het makkelijker gleed. Het helpt ook om op de tampon te spugen voor je 'm inbrengt. En het verschilt per tampon. Een kleinere gaat natuurlijk makkelijker dan een grote, en ik vind de 'pro comfort' tampons van ob ook makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 23:15
damn twin
damn twin is offline
jaa dat spugen heb ik al geprobeerd maar het ligt er niet echt aan dat het schraal wordt maar mijn vagina doet dan van binnen gewoon pijn ofzo? :0
maar zo'n 'maandverband pauze' kan wel werken denk ik. bedankt! (=
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 14:50
Verwijderd
Maar dat komt misschien wel omdat het droog/schraal is. Gewoon even maandverband gebruiken en dan lukt het daarna vast wel weer!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 17:02
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Misschien verwissel je ook te gauw? Het kan wel helpen om, als het pijn doet om hem eruit te halen/een nieuwe in te brengen, gewoon een half uurtje of een uurtje langer te wachten. Dan is je tampon wat voller en komt hij er makkelijker uit.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:24
Verwijderd
Ik heb het ook wel, vooral aan het eind van de ongesteldheid. Komt idd omdat ze dan wat minder vol zitten en de boel dus veel stroever gaat. Het helpt om zo klein mogelijke tampons te nemen, maar dat spreekt denk ik voor zich. Ik wacht dan ook wel eens, idd wat Sarah voorstelt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 19:03
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Zo'n tampon trekt natuurlijk het vocht, dus op een gegeven moment ben je droog.
Dus op het einde gewoon kleinere tampons gebruiken of even overstappen naar maandverband.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 20:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, gebruik je niet te grote tampons? Wat bij mij altijd goed helpt is je vinger natmaken met spuug, daar even naar binnen en dan pas proberen de tampon in te brengen, dan gaat het veel soepeler.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 01:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had dat ook wel eens ja, maar sinds die ob pro comfort is het veel minder (echt alleen op de laatste dag en dan gebruik ik die mini tampons). Maar inderdaad, wat iedereen hierboven zegt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 07:52
Verwijderd
Bij ob comfort heb ik er ook helemaal geen last meer van, echt goede dingen Maar je moet nog wel zorgen dat je tampons niet te vroeg verwisseld - want dan zijn ze gewoon nog droog. Dus op lichtere dagen inderdaad kleinere tampons gebruiken, die mag je ook 6 tot 8 uur laten zitten zelfs, dus als je echt maar heel licht ongesteld bent dan, is dat prima te doen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 13:57
Willemien2
Willemien2 is offline
De tampons absorberen dus heel goed, en daarom word je droog. Je kan de laatste (3e) tampon beter wat langer laten zitten.

Of een kleinere tampon gebruiken, van normaal naar mini ofzo.
Succes
__________________
Wie wil helpen met onze menstruatie enquete? Het is anoniem. Geen wachtwoord of email. Het duurt 20min. Resultaten in mijn fotoalbum.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 13:44
Verwijderd
Daarom ben ik daar doodsbang voor.

gewoon maandverband gebruiken
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Daarom ben ik daar doodsbang voor.

gewoon maandverband gebruiken
Dat dacht ik eerst ook, maar ik ben echt zo blij dat ik het toch geprobeerd heb, want ik vind tampons echt véél fijner dan maandverband.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 14:19
RiRi95
Avatar van RiRi95
RiRi95 is offline
Citaat:
Dat dacht ik eerst ook, maar ik ben echt zo blij dat ik het toch geprobeerd heb, want ik vind tampons echt véél fijner dan maandverband.
Idd en het is veel frisser.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Tampon/maandverband
anoniem888
28 10-09-2005 06:23
Lichaam & Gezondheid tampon- pijn
Steefjuh
24 10-02-2004 21:22
Lichaam & Gezondheid pijn bij verwisselen tampons
Mira Dos Santos
9 19-01-2004 20:45
Lichaam & Gezondheid Vibrerende tampon tegen menstruatiepijn
Eurydice
23 13-05-2003 10:21
Seksualiteit pijn bij insteken tampon
BlackMystery
12 19-08-2002 00:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.