Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2012, 17:54
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Halo mensen, zit met een probleempje.

Het is uit met mijn vriend sinds vorige maand.
De reden was omdat ik op zijn beste vriend val en zijn beste vriend ook op mij.
Mijn ex-vriend weet dit niet.
Als hij dit te weten komt zal hij zeker woedend zijn maar ik kan er niks aan doen.
Hij wil me maar niet met rust laten, hij zegt dat het uit is als hij zegt dat het uit is.
Hij belt me continu, ik ben van plan een nieuwe simkaart aan te schaffen maar dat zal niet veel helpen, hij weet waar ik woon. Hij is een heel jaloers type.
Smorgens als ik naar school wil gaan wacht hij me op, ik probeer hem te ontwijken maar hij vindt me altijd weer.
Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik heb gedreigd de politie te bellen als hij me lastig blijft vallen, maar hij zegt dat ik dat niet durf.
Ik en zijn beste vriend spreken af in het geniep.
Alleen mijn beste vriendin weet er van.
Ik weet echt niet wat ik moet doen..
Ik wil gewoon een relatie hebben met zijn beste vriend zonder dat hij er moeilijk over doet
En ik wil ook niet dat hij me stalkt, wat kan de politie allemaal doen als ik het hen vertel?
__________________
Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet
je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2012, 18:18
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Weten je ouders van dit stalkende gedrag? Misschien kunnen zij je helpen. Ik weet niet wat de politie kan betekenen voor je.
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 18:36
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
hoe oud zijn jullie?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 09:21
Lumpie
Lumpie is offline
Jeetje zeg, er lopen weer eens een aantal dingen een beetje door elkaar.

Maar ik wil je wel advies geven:

Wat je ex-vriend doet is beslist geen stalking. Het stuit mij een beetje tegen de borst dat veel jongeren altijd maar zo gemakkelijk het begrip stalking / belaging in de mond nemen indien je een conflict hebt met een ex-relatie.

Voor de duidelijkheid:

Onder stalking / belaging in de wet valt het volgende:

Het langdurig (bij jouw pas sinds zeer korte tijd!) lastigvallen van een persoon, tegen de wil in van deze persoon. Hierin vallen het dagelijks leven van een persoon onmogelijk maken, het veelvuldig contact zoeken (en dan ook echt veel) met een persoon.

Om van echte stalking te kunnen spreken moet zijn voldaan aan de volgende zaken:
dagelijks leven is onmogelijk, blijvend psychisch letsel (en dan dus niet dat je het vervelend vind), de persoon blijft maar doorgaan met je benaderen, ondanks dat je hem een flink aantal keren (schriftelijk) verzocht hebt ermee op te houden, bedreigingen, het achtervolgen van je op straat, het veelvuldig benaderen van jou via telefoon, mail etc (en dan ook echt veel, bijvoorbeeld 1500 SMSjes in een maand tijd), anderen dan jijzelf hebben ook veelvuldig tegen hem gezegd dat je geen contact meer wil.

Als dit het geval is dan zou je aan stalking kunnen denken, maar bij jou gaat het meer om een (beginnend) conflict, waar absoluut geen sprake is van enige (juridisch gezien) stalking. Dus dat zou ik ook snel vergeten. De politie kan hierin weinig betekenen voor je. Af en toe probeert de politie iemand nog weleens op te roepen, maar juridisch gezien kunnen ze hier niets mee. Je mag niet alle ruzie's zomaar stalking noemen, dat zou een mooie boel worden. Of het moet echt uit de hand lopen. Besef daarbij ook dat hij eventueel nog aangifte tegen jou kan doen wegens smaad.

Als ik jou was zou ik hem nog een flink aantal keer echt duidelijk, ofwel uit je dak gaan, zeggen dat hij moet ophouden met je benaderen, en dat je het allemaal heel vervelend vind, maar dat het over is, en dat je wilt dat hij zich op een volwassen manier gedraagt. Mocht hij doorgaan, en het wordt echt een geval van stalking, dan is het nog vroeg genoeg om actie te ondernemen. Maar op dit moment is het geen stalking, en heeft het alleen maar vervelende gevolgen voor jullie beiden om een conflict zo hoog op te spelen.

Het beste wat je in mijn ogen kunt doen, maar dat ligt er aan hoe oud jullie zijn, is zijn ouders benaderen en vertellen dat hij jou niet met rust wil laten.

Sterkte ermee!

Laatst gewijzigd op 02-05-2012 om 11:38.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 11:21
Verwijderd
En voortaan niet meer zo rondsletten en even goed nadenken over met wie je een relatie neemt.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 08:55
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
En voortaan niet meer zo rondsletten en even goed nadenken over met wie je een relatie neemt.
Hier ben ik het toch niet zo mee eens, Rev! Ik heb bijna 3 jaar een relatie gehad met een jongen die me ook ging lastig vallen nadat hij het uitgemaakt nb. Hij heeft dat een half jaar gedaan totdat hij een nieuwe vriendin kreeg. (zelfs op dit forum was ik niet veilig)

Dit kan je niet van te voren weten...
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Hier ben ik het toch niet zo mee eens, Rev! Ik heb bijna 3 jaar een relatie gehad met een jongen die me ook ging lastig vallen nadat hij het uitgemaakt nb. Hij heeft dat een half jaar gedaan totdat hij een nieuwe vriendin kreeg. (zelfs op dit forum was ik niet veilig)

Dit kan je niet van te voren weten...
Je begrijpt me verkeerd denk ik. Mijn kritiek was op het feit dat je niet zomaar een vriendje kan nemen en dan vervolgens het uitmaakt omdat je toch maar liever met z'n beste vriend gaat. Als ts wat zorgvuldiger beslist met wie ze wel of niet wat neemt komt ze ook niet snel in zo'n benarde situatie.

Dat dat ex-vriendje je daarna gaat lastig vallen is uiteraard kut en kan je inderdaad niet van tevoren zien aankomen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 14:17
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Hier ben ik het toch niet zo mee eens, Rev! Ik heb bijna 3 jaar een relatie gehad met een jongen die me ook ging lastig vallen nadat hij het uitgemaakt nb. Hij heeft dat een half jaar gedaan totdat hij een nieuwe vriendin kreeg. (zelfs op dit forum was ik niet veilig)

Dit kan je niet van te voren weten...
Denk dat het bij de ts idd ook niet om een relatie van bijna 3 jaar gaat , maar voor jezelf heb je zeker een punt, dat kun je niet weten.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 00:33
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Ik denk dat je beter eerlijk tegen hem moet wezen..... nou ja moet....je doet het nu stiekem maar hij komt er uiteindelijk toch wel achter. Dat geniep hou je niet eeuwig vol.Er komt een moment dat hij je fanatiek gaat volgen, en dan ondekt hij het toch, dan zal hij zich nog meer belazerd voelen. en kan zijn boosheid juist dan omslaan in enorme woede. De vriendschap tussen tussen je ex en zijn beste vriend waar jij nu wat mee hebt. die vrienschap is al over, het is alleen nog maar een kwestie van tijd. Want nu geeft je jou ex ongewild nog de hoop het geloof, dat hij jou terug kan krijgen. Laat hem duidelijk merken dat het echt uit is tussen jullie beide. Dan kan je pas een relatie beginnen met zijn beste vriend, die geen beste vriend meer van hem zal zijn. Omdat zoiets voor mannen onderling nogal pijnlijk is, zoiets is omgekeerd het zelfde als je vriend die er vandoor gaat met je beste vriendin. Maar ik snap het wel hoor. Maar je kan het beter zo snel mogelijk vertellen, aan je ex dan pas over een maand of wat. Hoe langer je wacht hoe moeilijker en pijnlijker het zal worden. Want je ex zal er vroeg of laat toch acher komen dat je een relatie hebt met zijn beste vriend. veel sterkte
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:00
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Je begrijpt me verkeerd denk ik. Mijn kritiek was op het feit dat je niet zomaar een vriendje kan nemen en dan vervolgens het uitmaakt omdat je toch maar liever met z'n beste vriend gaat. Als ts wat zorgvuldiger beslist met wie ze wel of niet wat neemt komt ze ook niet snel in zo'n benarde situatie.

Dat dat ex-vriendje je daarna gaat lastig vallen is uiteraard kut en kan je inderdaad niet van tevoren zien aankomen.
Je hebt gelijk, ik heb je verkeerd begrepen, mijn excuses
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 10:57
Verwijderd
Zeg tegen je ex-vriend dat je hem wilt spreken op een goed moment dat je samen bent,
Zeg dat je het vervelend vind wat hij doet, en waarom
Dan kijk je eerst hoe hij reageerd,
Als hij vervelend reageerd, kan je zeggen dat je echt de politie opbelt, en anders zijn ouders
als hij redelijk normaal reageerd, kan je vertellen dat zijn beste vriend en jij wat met elkaar hebben !
Succes er mee !!!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 16:31
Verwijderd
Hoe oud zijn jullie?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Hier ben ik het toch niet zo mee eens, Rev! Ik heb bijna 3 jaar een relatie gehad met een jongen die me ook ging lastig vallen nadat hij het uitgemaakt nb. Hij heeft dat een half jaar gedaan totdat hij een nieuwe vriendin kreeg. (zelfs op dit forum was ik niet veilig)

Dit kan je niet van te voren weten...
hij heeft wel gelijk: je gaat niet over van je vriend(in) over naar diens beste vriend(in). Als je een beetje fatsoen hebt, dan doe je dat niet. Zulke relaties gaan wegens de 'broeiende wraak gevoelens' (verraad) uiteindelijk stuk, en met veel narigheid helaas ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe vergeet ik hem?
Jolientjjx3
14 01-10-2013 22:33
Psychologie mijn leven
vanbeek6
24 02-03-2008 00:04
Liefde & Relatie Relationele hoogte- en dieptepunten 2007
Thee Muts
62 22-01-2008 20:48
Liefde & Relatie 50 ways to leave your lover
debieltje nr 1
98 22-06-2007 14:41
Werk, Geld & Recht bedreiging, stalking enz
Zero-Zero
19 22-12-2004 23:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.