Oud 09-04-2004, 21:32
pientje3
pientje3 is offline
eej eej mense!

vaak als ik vertel geen vlees te eten reageert men zo:
waarom dan?dieren leven toch om opgegeten te worden?
wat moet ik hiermee.....dit kan ik toch moeilijk serieus nemen ofwel?!hoe kan iemand zoiets denken!
dieren worden simpelweg gewoon opgegeten en mishandeld omdat ze zwakker zijn dan de mens, maar wat nou als het omgekeerd zou zijn?!
ik kan me zo boos maken om mensen die nergens bij stilstaan!en niet nadenken aan wat wat voor leven het dier wat je aan je vork prikt heeft gehad.....!terwijl het gewoon anders KAN!en voor alle domme mensen die dan zegge van: jah ik zou het graag willen maar vlees is veel te lkkr en ik kan niet zonder; eet dan ingodsnaam biologisch vlees want dit kan zo niet langer!
weetje wat een buurman van mij heeft gedaan>?
-hij had 5 konijnen en 2 daarvan waren ziek en zagen er dus rottig uit en hadden haaruitval....dat vond ie vervelend en hij had geen zin om naar een dierenarts te gaan dat hij gewoon ff hun nek heeft omgedraaid!voor de neus van zijn kinderen die er ook totaal niet op ingrepen !ik schrok me werkelijk kapot toen ik het hoorde waar wil men heen in deze wereld?ik moet al slikken als ik een dode kikker zie liggen hoe kun je nou je huisdieren dood-draaien?!!!~naja ik kap er maar mee, reageer pleaze ff wat jij hier van vind ! kuzkuz Cee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2004, 09:52
Verwijderd
Ik ben vegetariër, dat is mijn keus, anderen eten vlees, dat is hun keus. Dat moeten ze helemaal zelf weten, daar ga ik me niet mee bemoeien.

Ik vind het ook ziek hoe sommige mensen met (hun) dieren omgaan, de meeste dingen die hoor/zie je niet eens, die gebeuren 'achter gesloten deuren'. Ik ben het met je eens dat mensen beter biologisch vlees kunnen eten als ze vlees willen eten, maar ik denk niet dat het haalbaar is om iedereen daar het nut van in te laten zien. Helaas.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 10:14
Silvie
Avatar van Silvie
Silvie is offline
Ik vind het ook vreselijk hoe sommige mensen met dieren omgaan en het zou niet eens in mij opkomen om andere dieren pijn te doen. Ik vind het echt heel erg dat sommige mensen dat wel kunnen.

Ikzelf ben geen vegetariër. Maar ik ken wel mensen die dat wel zijn en dat moeten zij totaal zelf weten. En ik kan ze ook heel erg goed begrijpen...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 14:33
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
mensen zijn egoistisch

ik was vroeger ook zo, ach, moeten die mensen zelf weten is hun keuze.. maar dat is het niet, zij maken er dieren om dood!

ik ben zelf niet zo stom om een discussie aan te gaan met iemand die vlees eet, een moraalridder als ik zitten ze niet op te wachten, en ze zullen er ook zeker niet door overtuigd worden.. ik maak wel dat soort opmerkingen als: "hoe smaakt je broodje dooie kip?"

het is beter dan niks

maar mensen die zeggen dat dieren leven om doodgemaakt te worden moet je gewoon negeren.. grap of neit, het blijft een ongelofelijk kortzichtige opmerking
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:04
Verwijderd
Je moet er gewoon niet over in discussie gaan als je dat niet wilt. In ieder geval is het zaak in dat soort gevallen rustig te blijven en eventueel kalm uit te leggen waarom jij vegetariër bent, zonder daarbij mensen die vlees eten aan te vallen.

Sommige mensen die vlees eten blijven je dan gewoon aanvallen, eikels houd je immers altijd. Blijf ook dan gewoon rustig en zeg dat iedereen recht heeft op zijn/haar eigen mening en dat je met jouw vegetarisme niemand kwaad doet.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 18:30
pientje3
pientje3 is offline
bedankt mense, ik zal me best doen ze te negeren enzow maar het irriteert me zo ontzettend!!
kuzkuz Cee
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:47
Verwijderd
Leg rustig jouw standpunt uit. Willen anderen het niet accepteren, dan is dat hun probleem...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:54
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Citaat:
pientje3 schreef op 09-04-2004 @ 21:32 :

vaak als ik vertel geen vlees te eten reageert men zo:
waarom dan?dieren leven toch om opgegeten te worden?
wat moet ik hiermee.....
euh gewoon zeggen dat je t er niet mee eens ben? ik begrijp wat je bedoeld ik ben ook vegetarier, ik laat t ook altijd duidelijk merken aan alles en iedereen... en wat betreft de dieren... ik denk niet dat je er zoveel aan kan doen...
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:42
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-04-2004 @ 09:52 :
Ik ben vegetariër, dat is mijn keus, anderen eten vlees, dat is hun keus. Dat moeten ze helemaal zelf weten, daar ga ik me niet mee bemoeien.

Ik vind het ook ziek hoe sommige mensen met (hun) dieren omgaan, de meeste dingen die hoor/zie je niet eens, die gebeuren 'achter gesloten deuren'. Ik ben het met je eens dat mensen beter biologisch vlees kunnen eten als ze vlees willen eten, maar ik denk niet dat het haalbaar is om iedereen daar het nut van in te laten zien. Helaas.
mee eens.
Daarbij, sommige jonge kinderen beseffen niet eens dat het een dier is wat ze aan het eten zijn. 'vlees komt toch uit de supermarkt?'
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:57
Verwijderd
Citaat:
vizz schreef op 11-04-2004 @ 19:42 :
mee eens.
Daarbij, sommige jonge kinderen beseffen niet eens dat het een dier is wat ze aan het eten zijn. 'vlees komt toch uit de supermarkt?'
Goh, ik dacht dat alleen ik dat had. 'k Dacht toen ik een jaar of 8 was nog dat rood vlees rood was door paprika ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Silvie schreef op 10-04-2004 @ 10:14 :
Ik vind het ook vreselijk hoe sommige mensen met dieren omgaan en het zou niet eens in mij opkomen om andere dieren pijn te doen. Ik vind het echt heel erg dat sommige mensen dat wel kunnen.

Ikzelf ben geen vegetariër. Maar ik ken wel mensen die dat wel zijn en dat moeten zij totaal zelf weten. En ik kan ze ook heel erg goed begrijpen...
das waar... ik heb ook wel 'n paar huisdieren (voornl. poezen) en zou niet zo goed weten wat te beginnen moest ik weten dat iemand ze kwaad zou hebben gedaan .
Op onze school eet ik ook wel eens vegetarisch --> Best wel lekker en mensen die vegetarisch eten zijn net zo gezond als "vleeseters", daar ben ik héél zeker van! (véél vriendinnen die vegetarisch zijn )
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 02:45
relyt
Avatar van relyt
relyt is offline
quotes van Jampot

Citaat:
ik was vroeger ook zo, ach, moeten die mensen zelf weten is hun keuze.. maar dat is het niet, zij maken er dieren om dood!
euh jah sorry hoor maar dat is de natuur je gaat een leeuw ofzo ook niet beschuldigen van het doodmaken van een zebra voor voedsel of ben ik nou gek??


Citaat:
ik maak wel dat soort opmerkingen als: "hoe smaakt je broodje dooie kip?"
WTF IS DIT NOU WEER VOOR MEGA PROVOCERENDE KUTOPMERKING!? get a life ofzo...ik bedoel ik eet gewoon alles en als ik vlees wil eten is dat mijn zaak net als geen vlees eten jouw zaak is... wat jij doet is provoceren en nee mensen pikken dat niet..vind je t gek dat ze je"aanvallen"? luister ik heb er absoluut geen problemen mee dat iemand geen vlees wil eten (om wat voor reden dan ook) maar ga niet andere mensen ermee confronteren zoals jij dat doet..

DAT IS RONDUIT LAME!

zo dat wou ik effe zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 14:39
Verwijderd
Hehe, je moet je er vooral door laten opjutten. ^_^
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:38
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
perseus schreef op 14-04-2004 @ 14:39 :
Hehe, je moet je er vooral door laten opjutten. ^_^
jah, natuurlijk. Als iemand zo iets tegen mij zegt zou ik ook kwaad worden. Zo als ik geen commentaar ga geven op mensen die vegetarisch zijn, hoeven ze zoiets ook niet tegen mij te zeggen, dat slaat echt nergens op!
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 07:16
RawTofu
Avatar van RawTofu
RawTofu is offline
Citaat:
relyt schreef op 14-04-2004 @ 02:45 :


euh jah sorry hoor maar dat is de natuur je gaat een leeuw ofzo ook niet beschuldigen van het doodmaken van een zebra voor voedsel of ben ik nou gek??
Nope maar een leeuw eet ook een zebra om te overleven, mensen eten vlees als luxe, niet om te overleven, sterker nog het is ongezond.
Erg slecht argument dus.
__________________
Youthhhhcrust fuckin' go!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:07
Verwijderd
Tja, ik vind het ook irritant als niet-vegetariërs zó laatdunkend over dieren doen als 'ze zijn er om door ons opgegeten te worden'. Maar ik vind het ook irritant als vegetariërs vinden dat elke vorm van vlees eten meteen dierenmishandeling is, of dat 'vlees is lekker' geen goed argument is.
Láát elkaar gewoon. Je kunt best proberen iemand anders te overtuigen van jouw mening, maar als dat niet lukt, leg je daar dan bij neer (hoewel ik als vleeseters een vegetarier proberen te overtuigen om weer vlees te gaan eten, ik dat wel stom vindt, want meestal zijn vegetariërs vegetarier uit idealisme, ik ken niemand die uit idealisme vlees eet, en een overtuiging uit idealisme vindt ik meer rechtvaardiging geven om een ander te willen 'bekeren' dan een overtuiging die niet uit idealisme volgt. Ben ik nog begrijpbaar?).
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-04-2004 @ 12:07 :
[B]Tja, ik vind het ook irritant als niet-vegetariërs zó laatdunkend over dieren doen als 'ze zijn er om door ons opgegeten te worden'. Maar ik vind het ook irritant als vegetariërs vinden dat elke vorm van vlees eten meteen dierenmishandeling is, of dat 'vlees is lekker' geen goed argument is.
Nou het vlees is alleen een product van dierenmishandeling. Dat ontkennen is gewoon jezelf voor de gek houden of je ogen maar sluiten.
'Vlees is lekker' is een slecht argument. Eigenlijk een slecht onderbouwde mening. Het zegt direct wat over de persoon namelijk dat voor deze eigen belang voor gaat. Het is overigens een zelfde soort argument als mensen zeggen 'ik eet geen vlees omdat het zielig is voor de dieren'. Het is weinig onderbouwd. Echter denk ik dat het laatste wel beter te onderbouwen valt.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 15-04-2004 @ 12:17 :
Nou het vlees is alleen een product van dierenmishandeling. Dat ontkennen is gewoon jezelf voor de gek houden of je ogen maar sluiten.
'Vlees is lekker' is een slecht argument. Eigenlijk een slecht onderbouwde mening. Het zegt direct wat over de persoon namelijk dat voor deze eigen belang voor gaat. Het is overigens een zelfde soort argument als mensen zeggen 'ik eet geen vlees omdat het zielig is voor de dieren'. Het is weinig onderbouwd. Echter denk ik dat het laatste wel beter te onderbouwen valt.
Ik zie nog altijd niet in waarom 'vlees is lekker' een slecht argument zou zijn. Als het niet lekker zou zijn, dan zou niemand het eten; maar het is wel lekker, dus eten mensen het wel. Waarom zou het ook slecht zijn om voor je eigen belang te gaan? Daarbij zijn alle vegetariërs, vegetariër omdat ze zichzelf daar goed bij voelen; dat is dus net zo goed eigenbelang. Beslissingen worden altijd genomen vanuit eigenbelang, of dat nu is 'daar heb ik direct voordeel van' of 'daardoor vind ik mezelf aardig en dat is fijn'.

En vlees eten an sich is geen dierenmishandeling; vlees hoeft ook geen product van dierenmishandeling te zijn. Dat is tegenwoordig in de meeste gevallen wel zo, dat is waar. Nouja, je zou het doden van de dieren ook dierenmishandeling kunnen noemen, maar in dat geval mishandelen dieren elkaar ook en is deze hele wereld een grote broedplaats van mishandeling.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-04-2004, 12:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-04-2004 @ 12:29 :
Ik zie nog altijd niet in waarom 'vlees is lekker' een slecht argument zou zijn. Als het niet lekker zou zijn, dan zou niemand het eten; maar het is wel lekker, dus eten mensen het wel.

Om dat het een mening is. En je het niet echt kan onderbouwen.
Dat het lekker is moet geen bepalende factor zijn in het eten of niet eten enzo. Mensen eten vandaag de dag vaak alleen maar dingen om dat het lekker is. Het functionele is er af gegaan. De voedselbranche die probeert alles verslavend lekker te maken, zodat mensen het gaan blijven eten.
Maar 'lekker' moet geen bepalende factor zijn. Als er achter iets leed zit lijkt me 'lekker' niet echt goed te verantwoorden. Niet alleen bij vlees hoor. Ook bij producten die verwaardigd zijn met mensenleed. Dus je 'mooie' shirt die door kinderarbeiders is gemaakt etc. Moet je het kinderarbeiddeel maar negeren omdat je dat merk zo 'mooi' vind? Dat zie ik dus bij de mensen veel.

Citaat:
Waarom zou het ook slecht zijn om voor je eigen belang te gaan?
Het gaat erom of je je dat kan permiteren of niet. Het lekker vinden van iets, dat kan, maar kan je het ook laten staan? Ik vond melk ook zeer lekker, maar realiseerde dat het dus slecht was voor de dieren enzo. Ik heb het opzij geschoven. Ik zou het nog steeds lekker vinden.

Citaat:
Daarbij zijn alle vegetariërs, vegetariër omdat ze zichzelf daar goed bij voelen; dat is dus net zo goed eigenbelang. Beslissingen worden altijd genomen vanuit eigenbelang, of dat nu is 'daar heb ik direct voordeel van' of 'daardoor vind ik mezelf aardig en dat is fijn'.
Zo zou je het ook kunnen zien. Dat maakt de zin 'ik ben vegetarier omdat ik me goed erbij voel' ook zo.
Maar het gaat erom dat termen als 'lekker', 'mooi' e.d. vooral loze termen zijn en nooit onderbouwd worden. Deze termen moeten niet bepalend zijn voor je handelen.

Citaat:
En vlees eten an sich is geen dierenmishandeling; vlees hoeft ook geen product van dierenmishandeling te zijn. Dat is tegenwoordig in de meeste gevallen wel zo, dat is waar. Nouja, je zou het doden van de dieren ook dierenmishandeling kunnen noemen, maar in dat geval mishandelen dieren elkaar ook en is deze hele wereld een grote broedplaats van mishandeling.
Vlees is en blijft een product van dierenmishandeling. En dat is altijd zo. Het opzettelijk pijnigen enzo, dat gebeurd allemaal in de vlees industrie. Het is daarom ook stom als je je ogen sluit daarvoor.
Kijk hier maar eens: http://www.chickenindustry.com/
Als je vlees eet ben je dus verantwoordelijk voor het doden van een dier voor jouw behoefte die dan meestal verantwoord word door de eter als 'vlees is lekker'.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:54
pientje3
pientje3 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-04-2004 @ 12:07 :
Tja, ik vind het ook irritant als niet-vegetariërs zó laatdunkend over dieren doen als 'ze zijn er om door ons opgegeten te worden'. Maar ik vind het ook irritant als vegetariërs vinden dat elke vorm van vlees eten meteen dierenmishandeling is, of dat 'vlees is lekker' geen goed argument is.
Láát elkaar gewoon. Je kunt best proberen iemand anders te overtuigen van jouw mening, maar als dat niet lukt, leg je daar dan bij neer (hoewel ik als vleeseters een vegetarier proberen te overtuigen om weer vlees te gaan eten, ik dat wel stom vindt, want meestal zijn vegetariërs vegetarier uit idealisme, ik ken niemand die uit idealisme vlees eet, en een overtuiging uit idealisme vindt ik meer rechtvaardiging geven om een ander te willen 'bekeren' dan een overtuiging die niet uit idealisme volgt. Ben ik nog begrijpbaar?).
euh neej.....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 17:51
hippie jesse
hippie jesse is offline
Ik ben ook vegetarisch, maar niet omdat ik het zielig vindt. Dat dieren dood gaan, dat is het leven, verder niks anders als dat. De dood is iets wat simpelweg bestaat. Leven is ook gegeten worden en dat is een feit. Ik vind het ook onzin om emoties van een mens aan een dier toe te kennen, zo van dat is zielig voor een kip. Mensen zitten toch echt een stuk complexer in elkaar als dieren.

Ik vind vegetarisme trouwens een dergelijk overbodige luxe als het vlees eten zelf. Als je iets meer moet vechten voor je eten, dan ben je met een stukje vlees uiterst tevreden hoor. Er liggen in Zambia echt geen vega-burgers of vegetarische rookworsten in de schappen.

Wat ik nog meer hypocriete vind als vegetarisme: de situatie bij mij thuis, daar eten ze wel vlees. Soms dan zeg ik dat ze deze maaltijd zo ongeveer 6 kippen eten als iedereen zo'n 2 kippenpoten op zijn bord heeft. En dat mag ik dan niet zeggen want daar kunnen de kinderen niet tegen. Dat vind ik nou wonderlijk. Je mag toch gewoon mensen er op wijzen wat ze eten, als ze er zelf voor kiezen kip te eten, dan mag je ze toch wel herinneren aan de keuze die ze zelf hebben gemaakt? Als ze ten minste achter die keuze staan.

Ik ben zelf vegetarisch omdat ik als klein kind zei dat ik het niet lustte en dan hoefde ik het niet te eten. Ik ben nooit begonnen vlees wel te eten, omdat ik het als een negatieve eigenschap zie. Geen vlees eten is voor mij zoiets als niet roken; je kunt het wel doen maar als je het niet doet is het beter.

Ik geloof ook in een zekere soberheid. Ik zou graag heel tevreden willen zijn met niet al te veel. De meeste mensen op deze planeet willen als maar meer. Een heel leven lang steeds maar meer en meer geld verdien, om meer en meer te kunnen eten, om meer en meer macht te hebben enz... Dat vind ik stom ik ben er van overtuigd dat er iets tegenover deze eigenschap kan staan, een zekere matigheid, dat de wereld dan een positievere plek wordt. En dan bedoel ik niet drammerig. Ik bedoel het als volgt: ik kan kiezen tussen 2 manieren van leven:

1: Als ik binnenkort dit heb (vb: een dvd speler, een hamburger etc..) dan ben ik tevreden, ja dat is mijn doel

2. Ik ben al tevreden, ha ik ga eens lekker in mijn hangmaat liggen. zzzzzzzzzzzzzz en als ik nou zo leef op een duurzame manier dat mensen altijd in een hangmat kunnen blijven liggen. Ja, dat is echt te gek. En ik wil ook zo leven dat we alle 6 miljard in een hangmat kunnen liggen

Nou dan kies ik voor dat laatste. Ik deel graag mijn luxe leventje, en ik hoef niet steeds meer. En daar vind ik vlees eten toch ook een beetje een onderdeel van. Een onderdeel van overbodige luxe. Als 6 miljard mensen zoveel vlees zouden eten als in sommige rijke landen gebeurd dan haal je toch echt sommige ecosystemen erg uit evenwicht. Misschien wel het ecosysteem waar jouw hangmat hangt!!
verzin ik heus niet.
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 15-04-2004 @ 17:51 :
[B]Ik vind vegetarisme trouwens een dergelijk overbodige luxe als het vlees eten zelf. Als je iets meer moet vechten voor je eten, dan ben je met een stukje vlees uiterst tevreden hoor. Er liggen in Zambia echt geen vega-burgers of vegetarische rookworsten in de schappen.
Niet helemaal zo. Er zijn ook vegetariers/veganisten die leven in afrika. Of andere armere landen. Vegetarisme is niet perse gebonden aan arm of rijk.
Ik denk dat de armste bevolking van de wereld ongeveer voor 95% vegetarisch leeft. Vlees is vaak ook een luxe dus om te kopen in armere landen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:42
Verwijderd
De bewuste keuze is alleen maar mogelijk in rijke landen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:46
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Hoewel geen enkele discussie eeuwig is, is het een enorme opgave de discussie over wel of geen vegetarisme in enkele zinnen uit te leggen. Als er toch telkens weer toe aangezet wordt, moet je met een kort antwoord kunnen volstaan:

'Ik eet geen dieren omdat ze net als mensen een psyche hebben. Het zijn net mensen, alleen dan dommer. Maar daarom hebben ze nog niet minder rechten! Het is dus even slecht om dieren te doden als een mens.'

Laat de ander hier genoegen mee nemen en over nadenken, voordat jullie in discussie raken.

Zelf ben ik trouwens geen vegetariër, maar ik begrijp je volkomen.
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:00
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-04-2004 @ 18:42 :
De bewuste keuze is alleen maar mogelijk in rijke landen
precies
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2004, 19:05
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
Dynamico schreef op 15-04-2004 @ 18:46 :


'Ik eet geen dieren omdat ze net als mensen een psyche hebben. Het zijn net mensen, alleen dan dommer. Maar daarom hebben ze nog niet minder rechten! Het is dus even slecht om dieren te doden als een mens.'
Citaat:

Zelf ben ik trouwens geen vegetariër, maar ik begrijp je volkomen.
En daar ben jij van overtuigd???? dat dieren dezelfde rechten hebben als mensen. En je eet wel vlees, betekend dit dat je ook wel honderd duizend mensen in een stal zou willen zetten om ze op te eten. Of betekend dit dat je eigenlijk geen vlees zou moeten eten?????
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:28
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-04-2004 @ 18:42 :
De bewuste keuze is alleen maar mogelijk in rijke landen
Definieer 'rijke landen'. Zoals ik zeg zijn er wereldwijd vegetariers en veganisten. In arme landen of delen van landen zoals india zijn er ook religieuze groepen die een bewuste keuze maken over het wel of niet eten van dieren. Waarom is de bewuste keuze er volgens jou niet?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:29
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 15-04-2004 @ 19:05 :
En daar ben jij van overtuigd???? dat dieren dezelfde rechten hebben als mensen. En je eet wel vlees, betekend dit dat je ook wel honderd duizend mensen in een stal zou willen zetten om ze op te eten. Of betekend dit dat je eigenlijk geen vlees zou moeten eten?????
Volgens mij snapt hij wat vegetariers enzo zeggen. Ik kan niet opmaken of hij er zelf mee eens is met de stelling.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 15-04-2004 @ 21:28 :
Definieer 'rijke landen'. Zoals ik zeg zijn er wereldwijd vegetariers en veganisten. In arme landen of delen van landen zoals india zijn er ook religieuze groepen die een bewuste keuze maken over het wel of niet eten van dieren. Waarom is de bewuste keuze er volgens jou niet?
Dat is vaak gekoppeld aan het klimaat, waarom denk je dat ze het arabisch gebied nauwelijks varkensvlees eten? Omdat het snel bederft en dan zeer ongezond is
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-04-2004 @ 12:07 :
Tja, ik vind het ook irritant als niet-vegetariërs zó laatdunkend over dieren doen als 'ze zijn er om door ons opgegeten te worden'. Maar ik vind het ook irritant als vegetariërs vinden dat elke vorm van vlees eten meteen dierenmishandeling is, of dat 'vlees is lekker' geen goed argument is.
Láát elkaar gewoon. Je kunt best proberen iemand anders te overtuigen van jouw mening, maar als dat niet lukt, leg je daar dan bij neer (hoewel ik als vleeseters een vegetarier proberen te overtuigen om weer vlees te gaan eten, ik dat wel stom vindt, want meestal zijn vegetariërs vegetarier uit idealisme, ik ken niemand die uit idealisme vlees eet, en een overtuiging uit idealisme vindt ik meer rechtvaardiging geven om een ander te willen 'bekeren' dan een overtuiging die niet uit idealisme volgt. Ben ik nog begrijpbaar?) .
Perfect!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 23:32
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 15-04-2004 @ 19:05 :
En daar ben jij van overtuigd???? dat dieren dezelfde rechten hebben als mensen. En je eet wel vlees, betekend dit dat je ook wel honderd duizend mensen in een stal zou willen zetten om ze op te eten. Of betekend dit dat je eigenlijk geen vlees zou moeten eten?????
Blijf eens in je slof zeg

Wat TechXP zegt klopt: ik kan het standpunt verdedigen, maar net zo goed met tegenwerpingen komen. Mijn mening heb ik geheel niet gegeven in het door jou gequote stukje, wat je, als je goed gelezen had, zelf ook had kunnen concluderen. Deze mening laat ik hier ook bewust buiten beschouwing.
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 23:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-04-2004 @ 23:10 :
Dat is vaak gekoppeld aan het klimaat, waarom denk je dat ze het arabisch gebied nauwelijks varkensvlees eten? Omdat het snel bederft en dan zeer ongezond is
Nee helemaal juist niet. Er leven in die buurten ook mensen die vlees eten hoor. Vegetarisme is helemaal geen luxe keuze. Juist een zeer bewuste keuze, die iedereen kan maken, ongeacht waar deze woont.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 00:02
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
TS heeft helemaal gelijk. Dieren worden gedood, dit is *niet* natuurlijk. Het zijn medewezens, onze minder ontwikkelde broeders op aarde.

Een hoop van jullie zeggen: 'mijn keuze om geen vlees te eten, hun keuze om dat wel te doen'. Dat is niet juist. Het is als weglopen bij geweld op straat. Niemand heeft het recht om waar dit niet nodig is een dier te doden (voor consumptie; vlees, voor de lol; mishandeling, omdat t goedkoper is; ziek/dierendokter, enzovoort). Dieren zijn wezens die op zichzelf staan en een eigen bewustzijn hebben. Dit ontkennen is onmogelijk.

Simpelweg de meest ethise keuze is om geen vlees/vis te eten. Dat is niet zomaar 'iemands keus', vlees blijft dierenmishandeling, dieren in gevangenschap houden en voortijdig doden; kortom hun leven verneuken. Je wordt heus niet heilig als je vegetarisch gaat leven hoor, maar het is wel het eerlijkste, voor jouw en voor de dieren.

Gelukkig komen er steeds meer mensen die dat inzien.

Ik las ook dat iemand in dit topic zei 'De bewuste keuze is alleen maar mogelijk in rijke landen', dat is bullshit! Vlees is juist een hele dure vorm van voedsel voorziening. Wat denk je dat het kost om die beesten een paar jaar te onderhouden en te voeren? Een koe eet meer als een mens per dag. Ze eten vooral graan uit Amerika, de dieren in ons land dan. Ze zijn kunstmatig gefokt, normaal zouden er nooit zoveel van die beesten zijn. En ze kosten heel duur om te onderhouden, alleen voor het graan al. In andere werelddelen eten ze over het algemeen minder vlees als hier. Ik las een keer een berekening, weet niet meer waar, dat als alle wereldburgers evenveel vlees zouden eten als in ons Westen, er een totale oppervlakte van de gehele aardbol extra (dus twee aardbollen totaal) nodig zou zijn om al het graan voor de dieren te verbouwen! In ieder geval, je hoeft niet academisch opgeleid te zijn om in te zien dat vlees een hele grote luxe is en dat het heel veel arbeid, kapitaal, grondstoffen, transport en geld kost.

De visserij is ook niet goed natuurlijk. Het is algemeen bekend dat de zeeën leeggevist worden.

Maar wat ik bedoel, mensen die zeggen 'vlees eten is natuurlijk (evolutie/Darwin) of God heeft dieren geschapen voor ons om op te eten (met alle respect voor het geloof; dit is bullshit en een verkeerde uitleg ervan), dat hoef je niet te negeren, zoals veel hier zeggen. Zeg er gewoon wat van als iemand vlees eet. Het is corrupt. Maak ze daarvan bewust, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 00:19
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
Dynamico schreef op 15-04-2004 @ 23:32 :
Blijf eens in je slof zeg

Wat TechXP zegt klopt: ik kan het standpunt verdedigen, maar net zo goed met tegenwerpingen komen. Mijn mening heb ik geheel niet gegeven in het door jou gequote stukje, wat je, als je goed gelezen had, zelf ook had kunnen concluderen. Deze mening laat ik hier ook bewust buiten beschouwing.

oeps, erg boos was het niet bedoelt maar je kwam toch wat inconseqeunt over.
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 00:47
Verwijderd
Citaat:
cactus metro schreef op 16-04-2004 @ 00:02 :
TS heeft helemaal gelijk. Dieren worden gedood, dit is *niet* natuurlijk. Het zijn medewezens, onze minder ontwikkelde broeders op aarde.

Een hoop van jullie zeggen: 'mijn keuze om geen vlees te eten, hun keuze om dat wel te doen'. Dat is niet juist. Het is als weglopen bij geweld op straat. Niemand heeft het recht om waar dit niet nodig is een dier te doden (voor consumptie; vlees, voor de lol; mishandeling, omdat t goedkoper is; ziek/dierendokter, enzovoort). Dieren zijn wezens die op zichzelf staan en een eigen bewustzijn hebben. Dit ontkennen is onmogelijk.

Simpelweg de meest ethise keuze is om geen vlees/vis te eten. Dat is niet zomaar 'iemands keus', vlees blijft dierenmishandeling, dieren in gevangenschap houden en voortijdig doden; kortom hun leven verneuken. Je wordt heus niet heilig als je vegetarisch gaat leven hoor, maar het is wel het eerlijkste, voor jouw en voor de dieren.

Gelukkig komen er steeds meer mensen die dat inzien.

Ik las ook dat iemand in dit topic zei 'De bewuste keuze is alleen maar mogelijk in rijke landen', dat is bullshit! Vlees is juist een hele dure vorm van voedsel voorziening. Wat denk je dat het kost om die beesten een paar jaar te onderhouden en te voeren? Een koe eet meer als een mens per dag. Ze eten vooral graan uit Amerika, de dieren in ons land dan. Ze zijn kunstmatig gefokt, normaal zouden er nooit zoveel van die beesten zijn. En ze kosten heel duur om te onderhouden, alleen voor het graan al. In andere werelddelen eten ze over het algemeen minder vlees als hier. Ik las een keer een berekening, weet niet meer waar, dat als alle wereldburgers evenveel vlees zouden eten als in ons Westen, er een totale oppervlakte van de gehele aardbol extra (dus twee aardbollen totaal) nodig zou zijn om al het graan voor de dieren te verbouwen! In ieder geval, je hoeft niet academisch opgeleid te zijn om in te zien dat vlees een hele grote luxe is en dat het heel veel arbeid, kapitaal, grondstoffen, transport en geld kost.

De visserij is ook niet goed natuurlijk. Het is algemeen bekend dat de zeeën leeggevist worden.

Maar wat ik bedoel, mensen die zeggen 'vlees eten is natuurlijk (evolutie/Darwin) of God heeft dieren geschapen voor ons om op te eten (met alle respect voor het geloof; dit is bullshit en een verkeerde uitleg ervan), dat hoef je niet te negeren, zoals veel hier zeggen. Zeg er gewoon wat van als iemand vlees eet. Het is corrupt. Maak ze daarvan bewust, zou ik zeggen.
Bewuste keuze? Nee, want ze hebben niets te kiezen, ze kunnen zich namelijk geen vlees veroorloven, dan kun je ook niet bewust kiezen, ze worden gedwongen geen vlees te eten. Daarom kun je met gemak stellen dat een bewuste keuze in rijke landen alleen mogelijk is. Wat er bewust aan als je niet echt kunt kiezen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 16-04-2004 @ 00:47 :
Bewuste keuze? Nee, want ze hebben niets te kiezen, ze kunnen zich namelijk geen vlees veroorloven, dan kun je ook niet bewust kiezen, ze worden gedwongen geen vlees te eten. Daarom kun je met gemak stellen dat een bewuste keuze in rijke landen alleen mogelijk is. Wat er bewust aan als je niet echt kunt kiezen.
Mensen in India die 'om religieuze redenen' geen vlees eten en het zich niet eens kunnen veroorloven, kiezen er vaak wél bewust voor dieren over het algemeen gewoon heel goed te behandelen. Denk aan wat Ghandi ooit zei...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2004, 00:57
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 16-04-2004 @ 00:52 :
Mensen in India die 'om religieuze redenen' geen vlees eten en het zich niet eens kunnen veroorloven, kiezen er vaak wél bewust voor dieren over het algemeen gewoon heel goed te behandelen. Denk aan wat Ghandi ooit zei...
Als je het niet kunt betalen, dan heb je geen keuze, want de keuze om het wel te doen is niet echt aanwezig.
Als jij geen dik varkentje kunt betalen, dan kun jij niet kiezen tussen wel en niet het varkentje opeten, want je hebt geen varkentje dat je zou kunnen opeten, waar is de keuze? Die is niet aanwezig. Om echt een bewuste keuze te kunnen maken moeten beide mogelijkheden wel openstaan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 00:58
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-04-2004 @ 00:47 :
Bewuste keuze? Nee, want ze hebben niets te kiezen, ze kunnen zich namelijk geen vlees veroorloven, dan kun je ook niet bewust kiezen, ze worden gedwongen geen vlees te eten. Daarom kun je met gemak stellen dat een bewuste keuze in rijke landen alleen mogelijk is. Wat er bewust aan als je niet echt kunt kiezen.
Ach, ik heb je verkeerd begrepen.

Ik dacht dat je bedoelde: ze moeten wel vlees eten omdat ze zo arm zijn.

Dachal, wat een bullshit.

Maar er zijn veel hindoes en moslims die geen vlees eten om religieuze redenen hoor, misschien hebben ze niet veel te kiezen, maar ze kiezen wel. En ook al hebben ze geen direkte keus in de praktijk, dan nog kan het nuttig zijn om in theorie te overpeinzen over de vegetarische leefstijl.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 01:01
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-04-2004 @ 00:57 :
Als je het niet kunt betalen, dan heb je geen keuze, want de keuze om het wel te doen is niet echt aanwezig.
Als jij geen dik varkentje kunt betalen, dan kun jij niet kiezen tussen wel en niet het varkentje opeten, want je hebt geen varkentje dat je zou kunnen opeten, waar is de keuze? Die is niet aanwezig. Om echt een bewuste keuze te kunnen maken moeten beide mogelijkheden wel openstaan.
Jij mierenneukt over het verschil tussen in de praktijk keuzes maken en een vegetarische gedachtengang (dieren ook respektvol behandelen,simpel). Je begrijpt best wat we bedoelen.

Het is niet een keuze van; links rechts; het is een leefstijl, een gedachtegang, een manier om te leven, GOT IT?

(en dan nog kan je de keuze maken ookal was het niet zo, je kunt m alleen niet in de praktijk brengen)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 01:08
Verwijderd
Ik kan wel ervoor kiezen om een alienware laptop te kopen voor 4500 euro, maar aangezien ik het geld niet heb valt er ook niets te kiezen, hoe kun je bewust kiezen als er maar 1 weg openstaat die je wel moet nemen, namelijk die alienware laptop niet kopen omdat er geen geld is.

Ze kiezen niet bewust, maar worden in zekere mate gedwongen de ene richting te volgen. Bij bewust kiezen moeten in mijn ogen toch wel beide richtingen openstaan, anders is het geen bewuste keuze maar een in zekere mate gedwongen keuze.


Anyway, ik kies er trouwens voor om nauwelijks vlees te eten, puur omdat ik het vies vind. Maar bij een lekkere italiaanse ham word ik zwak zo af en toe
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 01:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
cactus metro schreef op 16-04-2004 @ 00:58 :
Maar er zijn veel hindoes en moslims die geen vlees eten om religieuze redenen hoor, misschien hebben ze niet veel te kiezen, maar ze kiezen wel. En ook al hebben ze geen direkte keus in de praktijk, dan nog kan het nuttig zijn om in theorie te overpeinzen over de vegetarische leefstijl.
Niet de andere geloven vergeten: boeddhisme, jodisme, etc.

Nou het ligt natuurlijk voor iedereen anders en in arme landen zullen er naar verhouding wel veel niet kunnen kiezen en daarom niet een bewuste keuze kunnen hebben. Maar wel degelijk kunnen ze een keuze hebben. Men heeft nl. wel vlees bij de hand. Ze kunnen een speer maken en gaan jagen e.d. Dus in die zin maken er wel diversen mensen een keuze tussen het eten van vlees of niet.
Vegetarisme hoeft dus zeker niet te liggen aan te veel luxe ofzo. Het kan overal. Ik weet wel dat er een veganistenvereniging is in Zuid-afrika. En in africa zijn bijvoorbeeld ook vegetarische dan wel niet veganistische restaurants te vinden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 01:23
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-04-2004 @ 01:08 :
Ik kan wel ervoor kiezen om een alienware laptop te kopen voor 4500 euro, maar aangezien ik het geld niet heb valt er ook niets te kiezen, hoe kun je bewust kiezen als er maar 1 weg openstaat die je wel moet nemen, namelijk die alienware laptop niet kopen omdat er geen geld is.

Ze kiezen niet bewust, maar worden in zekere mate gedwongen de ene richting te volgen. Bij bewust kiezen moeten in mijn ogen toch wel beide richtingen openstaan, anders is het geen bewuste keuze maar een in zekere mate gedwongen keuze.


Anyway, ik kies er trouwens voor om nauwelijks vlees te eten, puur omdat ik het vies vind. Maar bij een lekkere italiaanse ham word ik zwak zo af en toe
Mierenneuk toch niet zo

Ieder denkend mens kan bedenken dat vlees eten niet goed is, en zich voornemen vegetarisch te leven. (en daar gaat het om)

Of ze werkelijk de keuze hebben om in de markt vlees te kopen is een 2e ding. Maar er zijn er genoeg die er over nadenken hoor.

Je begrijpt toch wat we bedoelen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 01:23
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-04-2004 @ 01:22 :
........
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 01:25
TechXP
TechXP is offline
Eens opgezocht. In afrika zijn voor zover ik kon vindne in de volgende landen vegetariers verenigingen/organisaties actief:

BOTSWANA, GHANA (zelfs een echte veganisten vereniging), KENYA, NIGERIA, UGANDA, ZAMBIA

Dus dan kan je toch zien dat vegetarisme niet echt alleen in de westerse landen te vinden is.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 01:28
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-04-2004 @ 01:25 :
Eens opgezocht. In afrika zijn voor zover ik kon vindne in de volgende landen vegetariers verenigingen/organisaties actief:

BOTSWANA, GHANA (zelfs een echte veganisten vereniging), KENYA, NIGERIA, UGANDA, ZAMBIA

Dus dan kan je toch zien dat vegetarisme niet echt alleen in de westerse landen te vinden is.
Ja (en er zijn natuurlijk genoeg vegetariërs enzo niet-lid van een vereniging dus)

eigenlijk had je dat ook logisch kunnen bedenken. Natuurlijk leven er in Afrika enzo ook denkende mensen

maar sommige mensen moeten altijd feiten zien

anyway toch wl nuttig dus die post.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 02:08
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
kijk eens op www.kutwereld.nl zegt genoeg lijkt me
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 10:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Beetje spijtig dat je mij dom noemt hoor... Ik noem jou toch ook niet onnozel omdat je geen vlees eet?

Het is trouwens écht de wereld die zo in elkaar zit dat je elkaar op eet. Er zijn ook bijv. leeuwen die konijnen kapot scheuren zodat ze te eten hebben? Dát is pas zielig. Of een hert die door verschillende jachtluipaarden (of weet ik veel wat) wordt aangevallen en al levend wordt opgegeten. Zo zijn er nog veel meer van die dingen die zielig zijn.

En tsja, als we allemaal massaal zouden stoppen met vlees eten, zou het biologisch evenwicht zwaar verstoord worden, dus dat is ook niet de oplossing.

Ik heb er geen problemen mee dat mensen vegetariër zijn, snap het ook wel. Maar van mij hoeft het niet en ik eet dus gewoon vlees. Wil je me dan aub niet meer dom noemen??

Ow en om nog ff te reageren op dat konijntje. Dat is eigenlijk vrij normaal. Het beestje had toch niet lang meer te leven en zou bij de dierenarts hoogst waarschijnlijk een spuitje krijgen. Bikkels draaien dan het nekje om: een konijn voelt er werkelijk niets van en anders moet je onnodig veel geld betalen voor een spuitje. Mijn opa deed dat ook altijd bij zijn parkietjes. En dat heeft niets met dierenmishandeling te maken oid. Hij was zéker géén dierenbul. Zoiets deden ze duizenden jaren geleden ook al. Dat is óók een stukje natuur. Je laat die beesten gewoon niet lijden.
Ik zou dit zelf ook niet doen hoor, heb niet zo'n sterke maag. Zou zelf ook voor de makkelijke weg kiezen en een spuitje halen. Maar ik vind het wel begrijpelijk.

Laatst gewijzigd op 16-04-2004 om 10:16.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 10:34
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-04-2004 @ 10:12 :
[B]Het is trouwens écht de wereld die zo in elkaar zit dat je elkaar op eet. Er zijn ook bijv. leeuwen die konijnen kapot scheuren zodat ze te eten hebben? Dát is pas zielig. Of een hert die door verschillende jachtluipaarden (of weet ik veel wat) wordt aangevallen en al levend wordt opgegeten. Zo zijn er nog veel meer van die dingen die zielig zijn.
Er is geen 1 dier die:
- andere dieren vasthouden
- andere dieren langdurig mishandelen (jaren lang)
- dieren 'verkrachten' -> fokken (tegen wil dus)
- dieren niet een eerlijke kans geven -> natuurlijke selectie -> zwak dier <> sterk dier
- dieren manipuleren zodat ze naar wens voldoen -> gentech glowfish en ook fokken zodat ze bepaalde kleuren krijgen
etc.
Een leeuw die een ander dier dood is niet te vergelijken met wat de mens doet met dieren. Zolang andere dieren niet ook dit gedrag vertonen lijkt me de menselijke situatie zeer te onderscheiden van hoe het in de natuur aan toe gaat. Conclusie kan zijn dus dat de bioindustrie enzo eigenlijk gewoon onnatuurlijk is.

Citaat:
En tsja, als we allemaal massaal zouden stoppen met vlees eten, zou het biologisch evenwicht zwaar verstoord worden, dus dat is ook niet de oplossing.
Hoe bedoel je biologisch evenwicht? Door de bioindustrie word het evenwicht gestoort. Doordat er veel vee is is er vervuiling. Bioindustrie stoot veel gassen uit, die zorgen voor globale opwarming.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 10:35
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-04-2004 @ 10:12 :
Beetje spijtig dat je mij dom noemt hoor... Ik noem jou toch ook niet onnozel omdat je geen vlees eet?
Nee, daar heb je ook geen reden toe!

Citaat:
Het is trouwens écht de wereld die zo in elkaar zit dat je elkaar op eet. Er zijn ook bijv. leeuwen die konijnen kapot scheuren zodat ze te eten hebben? Dát is pas zielig. Of een hert die door verschillende jachtluipaarden (of weet ik veel wat) wordt aangevallen en al levend wordt opgegeten. Zo zijn er nog veel meer van die dingen die zielig zijn.
Dus omdat dieren het doen, moet jij het ook doen? Wat een bullshit. Je gaat je toch niet als een aap gedragen? Je gaat toch niet als je een nieuw persoon leert kennen kontje-snuffelen zoals een hond, mag ik hopen? En jij bent toch wel zo verstandig om goed te kijken voor het oversteken, helaas al die doodgereden dieren niet? Nee, zo zit de wereld niet in elkaar, slechts de vlees-etende dieren moorden, er zijn genoeg planteneters.

Citaat:
En tsja, als we allemaal massaal zouden stoppen met vlees eten, zou het biologisch evenwicht zwaar verstoord worden, dus dat is ook niet de oplossing.
Als we allemaal massaal vandaag zouden stoppen, dan wel, dan is er een overschot van fokdieren. Als we nooit zoveel dieren hadden gefokt voor de vleesconsumptie..... snap je wat ik bedoel.... dit 'biologisch evenwicht' is kunstmatig. Ik ben ook voor een gelijkmatige overgang, niet iedereen moet op dezelfde dag vegetarisch gaan leven, dat mag natuurlijk wel, maar dat zou tot een fokdieren overschot leiden. Die worden dan waarschijnlijk toch afgemaakt. Deze situatie van zoveel dieren moeten we langzaam maar zeker afbouwen, niet door de dieren te doden, maar door minder te fokken. Vergeet niet dat het allemaal kunstmatig gecreëerd is.

Citaat:
Ik heb er geen problemen mee dat mensen vegetariër zijn, snap het ook wel. Maar van mij hoeft het niet en ik eet dus gewoon vlees. Wil je me dan aub niet meer dom noemen??
Niet dom, misschien onwetend, zoniet egoďstisch, want je hebt simpelweg geen behoorlijk respekt voor dieren.

Citaat:
Ow en om nog ff te reageren op dat konijntje. Dat is eigenlijk vrij normaal. Het beestje had toch niet lang meer te leven en zou bij de dierenarts hoogst waarschijnlijk een spuitje krijgen. Bikkels draaien dan het nekje om: een konijn voelt er werkelijk niets van en anders moet je onnodig veel geld betalen voor een spuitje. Mijn opa deed dat ook altijd bij zijn parkietjes. En dat heeft niets met dierenmishandeling te maken oid. Hij was zéker géén dierenbul. Zoiets deden ze duizenden jaren geleden ook al. Dat is óók een stukje natuur. Je laat die beesten gewoon niet lijden.
Ik zou dit zelf ook niet doen hoor, heb niet zo'n sterke maag. Zou zelf ook voor de makkelijke weg kiezen en een spuitje halen. Maar ik vind het wel begrijpelijk.
Het beestje had niet lang meer te leven, dus dan moet hij dood? Kom op, je draait terminale patiënten toch ook niet de nek om (hooguit kunnen ze dat zelf doen). Dat heeft wel wat met dierenmishandeling te maken. Je dood ze, voortijdig. Ookal lijden ze, ten eerste kan je dat niet goed merken aan de meeste dieren, en zeker niet aan parkietjes, ten tweede, dan mag je nog niet voor hun beslissen of ze dood moeten of niet.

Je begrijpt wel dat ik bijna alles van jouw post bullshit vind, en dat is het ook, je kijkt niet naar de feiten en rechten.


Citaat:
red_and_black postte: kijk eens op www.kutwereld.nl zegt genoeg lijkt me
goede site, er staan ook goede feiten, en sommige mensen willen altijd cijfers en feiten zien...dus ik zet m in mn favorieten..bedankt
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 10:37
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-04-2004 @ 10:34: .......
Yeah
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Maarten DuSaai #1604
DeZiekeGnoe
500 06-02-2012 19:08
Eten & Drinken Waarom eet je vlees?
Verwijderd
342 27-09-2005 00:03
Eten & Drinken Waarom ben jij vegetariër?
WeR
369 27-10-2004 11:43
Eten & Drinken bekeren tot vegetarisme
Kill me Ce soir
146 13-03-2004 21:51
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 11:55
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 20:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.