Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2007, 22:37
Verwijderd
heey ik zit zelf een beetje met een theorie in me hoofd
hij is al aardig goed te vergelijken met de realiteid maar om dat te kunnen bewijzen moet je hem zelf ook goed begrijpen.
Het gaat over het koppeen van eigenschappen van personen aan de 4 basis elementen en paranormaliteid...

ik wil eerst weten of er iemand geïntresseerd is in dit onderwerp, als dat zo is antwoord dan ajb... als er niemand antwoord ga ik er ook niet mee verder

(let niet op de slechte spelling, ik ben gewoon echt niet goed in talen)
Advertentie
Oud 30-05-2007, 22:38
Verwijderd
koppeen -> ik bedoelde koppelen... ik ben een beetje moe sorry
Oud 30-05-2007, 22:56
Verwijderd
Wat zou je ermee bereiken als je eigenschappen van mensen koppelt aan "de vier elementen en paranormaliteit"?
Oud 30-05-2007, 22:59
Verwijderd
weet ik zelf ook niet zo goed... het is gewoon dat het voor mij werkt, sommige eigenschappen zijn meestal de hoofdeigenschappen van een persoon, waardoor je binnen een dag kan weten hoe die persoon in elkaar zit. Het is heel handig als je slecht om kan gaan met mensen of confrontaties uit de weg te gaan.

Over de paranormaliteid is nog een heel ander verhaal waarvan de helft het tog nooit geloofd...
Oud 30-05-2007, 23:02
Verwijderd
Wat werkt er dan precies, welke criteria gebruik je om "elementen" toe te kennen aan "eigenschappen" en wat heb je daar uiteindelijk aan? En wat heeft paranormaliteit (als ik het verbeter mag je dat best overnemen hoor ) met dit geheel te maken?
Oud 30-05-2007, 23:12
Verwijderd
elk element heeft bepaalde eigenschappen die in personen ook voorkomen, zoals de standvastheid bij aarde. Misschien geef ik het ook wel gewoon benamingen maar dat maak niet egt uit voor mij, het houd me bezig .
Het is eigenlijk gewoon eigenschappen van elementen die in personen hun gedrach en doen en laten terugkomen. Ik kan hier fouten in maken maar dit zou ongeveer de meest voorkomende overeenkomsten
Vuur -> passie, eer, koppig
Water -> kwetsbaarheid, angst om niet geaccepteerd te worden, helderheid
Aarde -> standvast, niet zweverig, zorgd voor anderen
Wind -> zweverig, flexibel

dat zou het ongeveer moeten zijn, het is handig om mensen door te kunnen krijgen, ik ben nog steeds aan het onderzoeken hoe ik er verder mee kan gaan... je kan er in ieder geval het gedrag en reacties van personen naar anderen personen mee voorspellen. Daar kan je zelf mee kiezen wat je ermee doet.

met spiritualiteid hebben de elementen te maken met wat voor 'soort' spirituele dingen je kan doen en waar je talent voor hebt.
Oud 31-05-2007, 07:38
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
hahaa, teveel avatar gekeken?
Oud 31-05-2007, 08:30
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Okeej, je mach missgien ook chewoon leren tiepen hoor!
Oud 31-05-2007, 09:09
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb geen flauw idee hoe een zweverige theorie iets gaat zeggen over de werkelijkheid. Zeker als je daar voor rare dingen als vuur, water, aarde en lucht gaat gebruiken. Dat zijn dingen voor RPGs en fantasy, niet deze wereld, leer dat te scheiden.
__________________
Altijd nuchter
Oud 31-05-2007, 10:22
Verwijderd
Niet bepaald wetenschappelijk. Sorry.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine hoeveel kinderen wil jij?
Mark52
191 28-08-2010 21:50
Levensbeschouwing & Filosofie The deadly faith cycle
Shade
291 22-02-2008 10:14
Levensbeschouwing & Filosofie Wat voor bewijs heb jij dat God bestaat (welke God dan ook)?
Cherry Springs
441 27-01-2006 13:32
De Kantine Theorie aanvragen
Balance
17 08-12-2003 09:59
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17
Levensbeschouwing & Filosofie Ik ben de enige
michieldewit
75 27-09-2002 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.