Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2007, 09:29
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 16-04-2007 @ 09:59 :
LOL waar heb je bewijs voor nodig? zolang je maar gelooooooofd
precies! There is a pretty white unicorn dancing at the end of the rainbow near a pot of gold!
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2007, 10:27
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Il organista schreef op 08-04-2007 @ 12:19 :
Omdat er een gnostisch evangelie bekend is waarin dat gezegd wordt en omdat mensen dingen die tegen de bijbel ingaan, geneigd zijn te overdrijven zonder de bronnen kritisch te lezen.
dat kun je net zo goed zeggen over de bijbel.

Wat dat betreft zijn zowel de bijbel als die gnostische evangelien even geloofwaardig.

Het is gewoon zo dat er totaal niks gezegd wordt in de bijbel over jezus' liefdesleven. er wordt niet in gezegd dat hij géén vrouw had, net zoals er niet wordt gezegdt dat hij een vrouw had.

en in die tijd was het nogal uitzonderlijk voor een man om ongetrouwd te zijn rond zijn 20e, dus zou het wel logisch zijn als hij een vrouw had.(heb ik van een natgeo docu, kweet zo 123 niet welke.)
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 10:39
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
En er wordt ook niet in gezegd dat hij geen man had.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 11:30
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 16-04-2007 @ 11:27 :
Wat dat betreft zijn zowel de bijbel als die gnostische evangelien even geloofwaardig.
Nee, want de bijbelse evangelieen, in ieder geval het Marcus-evangelie is ouder.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 11:54
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Il organista schreef op 16-04-2007 @ 12:30 :
Nee, want de bijbelse evangelieen, in ieder geval het Marcus-evangelie is ouder.
ook nogal onzinnig omdat de bijbel zoals wij die nu kennen pas van 300 na christus is.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 13:21
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 16-04-2007 @ 12:54 :
ook nogal onzinnig omdat de bijbel zoals wij die nu kennen pas van 300 na christus is.
Dat is natuurlijk grote onzin. Ten eerste kun je niet een vast tijdstip vaststellen waarop 'de bijbel' is ontstaan: het is sowieso erg generaliserend en onjuist om te spreken over 'de bijbel', omdat de samenstelling van bijbels verschilt per cultuurgebied.

Daarnaast zijn de evangelieen die later canoniek geworden zijn, veel ouder. Daarom zijn de bijbelse getuigenissen rond Jezus betrouwbaarder dan de later geschreven gnostische evangelieen, die dus (veel) later na de beschreven gebeurtenissen zijn geschreven. Dat de bijbelse evangelieen pas later canonieke status hebben verkregen, doet daar niets aan af.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 14:51
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Ik vind het een beetje typisch dat dingen als het ontstaan van de aarde in een week en het paradijs afgedaan worden als 'verhalen uit die tijd' terwijl evangeliën over jezus 'betrouwbaar' worden genoemd.
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 15:01
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Il organista schreef op 16-04-2007 @ 14:21 :
Dat is natuurlijk grote onzin. Ten eerste kun je niet een vast tijdstip vaststellen waarop 'de bijbel' is ontstaan: het is sowieso erg generaliserend en onjuist om te spreken over 'de bijbel', omdat de samenstelling van bijbels verschilt per cultuurgebied.

Daarnaast zijn de evangelieen die later canoniek geworden zijn, veel ouder. Daarom zijn de bijbelse getuigenissen rond Jezus betrouwbaarder dan de later geschreven gnostische evangelieen, die dus (veel) later na de beschreven gebeurtenissen zijn geschreven. Dat de bijbelse evangelieen pas later canonieke status hebben verkregen, doet daar niets aan af.
dan zeg je sowieso al dat de bijbel een onbetrouwbare bron is.

daarnaast zijn alle bijbelse evangelien allemaal geschreven rond het jaar 70-100. er zijn zelfs geleerden die beweren dat enkele geschriften pas in het jaar 140 zijn geschreven.

neem het judas evangelie, wat een geschatte datering heeft van 130-180. dit gnostische evangelie zou dus best geschreven kunnen zijn in dezelfde tijd als de bijbelse evangelien.

Gnostische evangelien minder geloofwaardig verklaren is dus ongebaseerd.

Het evangelie van magdalena (het papier, niet wat er geschreven is) is gedateerd tot 300 na christus. Het is goed in te denken dat de jongste versie van dat evangelie uit die tijd stamt, rond 300 na christus was er voor het eerst een "officiele" versie van de bijbel. De gnostische werden nu niet meer gebruikt, dus is het nogal logisch dat als iemand vond dat het moest worden opgeslagen, het gedateerd wordt tot het jaar 300.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 16:15
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 16-04-2007 @ 16:01 :
dan zeg je sowieso al dat de bijbel een onbetrouwbare bron is.

daarnaast zijn alle bijbelse evangelien allemaal geschreven rond het jaar 70-100. er zijn zelfs geleerden die beweren dat enkele geschriften pas in het jaar 140 zijn geschreven.

neem het judas evangelie, wat een geschatte datering heeft van 130-180. dit gnostische evangelie zou dus best geschreven kunnen zijn in dezelfde tijd als de bijbelse evangelien.

Gnostische evangelien minder geloofwaardig verklaren is dus ongebaseerd.

Het evangelie van magdalena (het papier, niet wat er geschreven is) is gedateerd tot 300 na christus. Het is goed in te denken dat de jongste versie van dat evangelie uit die tijd stamt, rond 300 na christus was er voor het eerst een "officiele" versie van de bijbel. De gnostische werden nu niet meer gebruikt, dus is het nogal logisch dat als iemand vond dat het moest worden opgeslagen, het gedateerd wordt tot het jaar 300.
Het Marcusevangelie is rond het jaar 70 geschreven. Uitgaande van de datering die jij zelf aandraagt, kan het Thomasevangelie dus niet in diezelfde tijd zijn geschreven. Daarmee is Marcus een betrouwbare bron.

Je verhaaltje over het evangelie van Magdalena is aardig, maar natuurlijk volslagen ongebaseerd en pure speculatie.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 16:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Il organista schreef op 16-04-2007 @ 17:15 :
Daarmee is Marcus een betrouwbare bron.
Daarmee bouw je onderbewust op de redenatie dat ouder beter is. Bij de discussie OT-NT is dat echter in het geheel niet zo en dat de aanname dat ouder beter is daarom nogal onlogisch laten worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 22:00
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-04-2007 @ 17:34 :
Daarmee bouw je onderbewust op de redenatie dat ouder beter is. Bij de discussie OT-NT is dat echter in het geheel niet zo en dat de aanname dat ouder beter is daarom nogal onlogisch laten worden.
Zinsbouw is ook niet alles .

Maar.. ik snap je niet. Leg eens uit, als je wilt.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 22:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Il organista schreef op 16-04-2007 @ 23:00 :
Maar.. ik snap je niet. Leg eens uit, als je wilt.
Als iemand de stelling neemt dat de bijbel barbaars is omwille wat er in het OT staat is het argument dat het NT nieuwer is, beter, voorrang heeft en alles.
Gaat het over eenzelfde bijbeldiscussie, maar dan over welke evangeliën acurater zouden zijn, dan is ouder opeens beter.
Dat is een contradictie lijkt me. Of ouder is beter, of nieuwer is beter, maar je kunt dezelfde bronnen niet langs twee verschillende maatstaven meten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 08:41
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-04-2007 @ 23:45 :
Als iemand de stelling neemt dat de bijbel barbaars is omwille wat er in het OT staat is het argument dat het NT nieuwer is, beter, voorrang heeft en alles.
Gaat het over eenzelfde bijbeldiscussie, maar dan over welke evangeliën acurater zouden zijn, dan is ouder opeens beter.
Dat is een contradictie lijkt me. Of ouder is beter, of nieuwer is beter, maar je kunt dezelfde bronnen niet langs twee verschillende maatstaven meten.
Dat kan wel, dat heet geloof
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 14:20
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-04-2007 @ 23:45 :
Als iemand de stelling neemt dat de bijbel barbaars is omwille wat er in het OT staat is het argument dat het NT nieuwer is, beter, voorrang heeft en alles.
Gaat het over eenzelfde bijbeldiscussie, maar dan over welke evangeliën acurater zouden zijn, dan is ouder opeens beter.
Dat is een contradictie lijkt me. Of ouder is beter, of nieuwer is beter, maar je kunt dezelfde bronnen niet langs twee verschillende maatstaven meten.
Het is een verschil. Wanneer een gelovige zegt dat het NT 'beter' of 'ethisch meer verantwoord' is dan het OT, dan doet hij een geloofsstandpunt. Natuurlijk heeft een dergelijk standpunt in de historische wetenschap geen enkele waarde.

Moeten we in de historische wetenschap echter een uitspraak doen, dan zijn de bronnen het meest betrouwbaar die het snelst op een bepaalde gebeurtenis zijn geschreven. Dat is in dit geval dus in ieder geval het Marcusevangelie.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 21:20
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
dallie schreef op 17-04-2007 @ 09:41 :
Dat kan wel, dat heet geloof
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 20:40
het sokje
het sokje is offline
alles over jezus ik opgekleurt door de gelovigen
ik durf te wedden dat jezus ook een stijve kreeg als er een mooie dame langs liep
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 10:48
pantypasta
pantypasta is offline
Citaat:
het sokje schreef op 19-04-2007 @ 21:40 :
alles over jezus ik opgekleurt door de gelovigen
ik durf te wedden dat jezus ook een stijve kreeg als er een mooie dame langs liep
Slimme, goed beargumenteerde, constructieve opmerking.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 13:12
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 20-04-2007 @ 11:48 :
Slimme, goed beargumenteerde, constructieve opmerking.
als hij een mens was, had hij hormonen, en die hormonen zorgen voor een stijve, hebben de heren biologie inmiddels uitgeplozen.

zo dan?
stel je toch niet zo aan
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 13:14
pantypasta
pantypasta is offline
Citaat:
JaJ schreef op 20-04-2007 @ 14:12 :
als hij een mens was, had hij hormonen, en die hormonen zorgen voor een stijve, hebben de heren biologie inmiddels uitgeplozen.

zo dan?
stel je toch niet zo aan
En die hormonen dienen in gang gezet te worden door een mentale situatie evaluatie. Mooie meid > 'lekker neukbaar object' > hormonen > stijve

Dat 2e deel miste hij dan waarschijnlijk aangezien de bijbel onderscheid maakt tussen geest en lichaam, en jezus geestelijk goddelijk was.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 13:26
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 20-04-2007 @ 14:14 :
En die hormonen dienen in gang gezet te worden door een mentale situatie evaluatie. Mooie meid > 'lekker neukbaar object' > hormonen > stijve

Dat 2e deel miste hij dan waarschijnlijk aangezien de bijbel onderscheid maakt tussen geest en lichaam, en jezus geestelijk goddelijk was.
voor mij is het nou wel heel makkelijk om te zeggen dat het zo gewoon niet werkt, of niet?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 13:33
pantypasta
pantypasta is offline
Citaat:
JaJ schreef op 20-04-2007 @ 14:26 :
voor mij is het nou wel heel makkelijk om te zeggen dat het zo gewoon niet werkt, of niet?
Het is voor mij ook makkelijk om te zeggen dat je niet genoeg details weet over de biologie om te concluderen: mens > hormonen > stijve.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 13:46
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Mannetje ---> ziet vrouwtje.
Sleutelprikkel ---> voorkeur aan uiterlijk.
indien motivatie hoog genoeg actie mannetje ---> stijve.


niet moeilijk.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 13:57
pantypasta
pantypasta is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 20-04-2007 @ 14:46 :
Mannetje ---> ziet vrouwtje.
Sleutelprikkel ---> voorkeur aan uiterlijk.
indien motivatie hoog genoeg actie mannetje ---> stijve.


niet moeilijk.
En nu nog toepassen op de topic ?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 14:23
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Dit toch een non-discussie?

Het gaat er allemaal toch om dat Jezus geen seksuele zonden bedreef? Nu lijkt het krijgen van een erectie bij het zien van een vriendelijke jongedame me ver buiten de definitie van seksuele zonde vallen.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 14:43
pantypasta
pantypasta is offline
Citaat:
Il organista schreef op 20-04-2007 @ 15:23 :
Dit toch een non-discussie?

Het gaat er allemaal toch om dat Jezus geen seksuele zonden bedreef? Nu lijkt het krijgen van een erectie bij het zien van een vriendelijke jongedame me ver buiten de definitie van seksuele zonde vallen.
Je moet eerst wel kunnen definiëren vanaf welk punt in het seksuele proces er sprake is van een zonde.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 15:02
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 20-04-2007 @ 14:33 :
Het is voor mij ook makkelijk om te zeggen dat je niet genoeg details weet over de biologie om te concluderen: mens > hormonen > stijve.
Leg mij maar uit tot hoever onze kennis reikt dan wijsneus en dan praten we verder okee?

En als je praat uit onwetendheid: Doordat je geen fuck leest (en gelooft?)ben je onwetend.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 15:15
pantypasta
pantypasta is offline
Citaat:
dallie schreef op 20-04-2007 @ 16:02 :
...
Ben er allang achtergekomen dat in discussie met jou gaan geheel niets oplevert. Laat ik dan ook maar niet meer reageren op jou na deze post.

Dallie: lekker makkelijk om je ervanaf te maken droplul.

Dat is jouw beperkte zicht, maar redeneren laat ik vanaf nu.

Laatst gewijzigd op 20-04-2007 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 17:46
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 20-04-2007 @ 16:15 :
Ben er allang achtergekomen dat in discussie met jou gaan geheel niets oplevert. Laat ik dan ook maar niet meer reageren op jou na deze post.

Dallie: lekker makkelijk om je ervanaf te maken droplul.

Dat is jouw beperkte zicht, maar redeneren laat ik vanaf nu.
Nee, laat dan zien wat je er vanaf weet. Je beweert dat onze kennis niet toereikend genoeg is, laat dan blijken dat jij verstand hebt en daadwerkelijk snapt waar onze kennis toe reikt.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 17:48
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Il organista schreef op 20-04-2007 @ 15:23 :
Dit toch een non-discussie?

Het gaat er allemaal toch om dat Jezus geen seksuele zonden bedreef? Nu lijkt het krijgen van een erectie bij het zien van een vriendelijke jongedame me ver buiten de definitie van seksuele zonde vallen.
Het is absoluut geen non-discussie. Jezus kan homo geweest zijn. Wellicht was hij wel hermafrodiet!
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 20:49
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Il organista schreef op 20-04-2007 @ 15:23 :
Dit toch een non-discussie?

Het gaat er allemaal toch om dat Jezus geen seksuele zonden bedreef? Nu lijkt het krijgen van een erectie bij het zien van een vriendelijke jongedame me ver buiten de definitie van seksuele zonde vallen.
helemaal mee eens.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 22:56
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 20-04-2007 @ 15:43 :
Je moet eerst wel kunnen definiëren vanaf welk punt in het seksuele proces er sprake is van een zonde.
Ik houd me op dat punt graag aan dat wat de bijbel erover zegt en aan interpretaties daarvan. Het krijgen van een erectie valt ver buiten beide categorieen. Verder is het, zeker op het gebied van seksualiteit, niet makkelijk te zeggen 'vanaf' wanneer iets een zonde is.

@Dallie: ja, zou allebei kunnen. Behalve dan dat je totaal geen aanwijzingen voor deze theorie hebt en dat de theorie niet nodig is om iets te verklaren, maar alleen om tegen bepaalde andere -en waarschijnlijkere- theorieen aan te schoppen. Erg geloofwaardig is het allemaal dus niet.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Il organista schreef op 20-04-2007 @ 23:56 :
Ik houd me op dat punt graag aan dat wat de bijbel erover zegt en aan interpretaties daarvan. Het krijgen van een erectie valt ver buiten beide categorieen. Verder is het, zeker op het gebied van seksualiteit, niet makkelijk te zeggen 'vanaf' wanneer iets een zonde is.
Nou, als we de bijbel als maatstaf nemen lijkt het voornaamste of de dame in kwestie joods was of niet.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 00:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 20-04-2007 @ 16:15 :
Ben er allang achtergekomen dat in discussie met jou gaan geheel niets oplevert. Laat ik dan ook maar niet meer reageren op jou na deze post.
Dallie: lekker makkelijk om je ervanaf te maken droplul.
Dat is jouw beperkte zicht, maar redeneren laat ik vanaf nu.
Gaan schelden als je in de hoek gedrukt wordt is een brevet van onvermogen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 08:42
pantypasta
pantypasta is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-04-2007 @ 01:32 :
Gaan schelden als je in de hoek gedrukt wordt is een brevet van onvermogen.
Niks geen hoek. Redeneren met bepaalde personen laat ik simpelweg. Trouwens... ik schold niet.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 09:26
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 21-04-2007 @ 09:42 :
Niks geen hoek. Redeneren met bepaalde personen laat ik simpelweg. Trouwens... ik schold niet.
'Droplul' wordt opgevat als schelden; gedraag je een beetje.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 09:46
pantypasta
pantypasta is offline
Citaat:
Il organista schreef op 21-04-2007 @ 10:26 :
'Droplul' wordt opgevat als schelden; gedraag je een beetje.
Dat was een 'blunte' verwoording van hoe ik Dallie vermoedde te reageren. Dus een scheldwoord gericht naar mezelf... Dat is toch geen ramp?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 12:27
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Il organista schreef op 20-04-2007 @ 23:56 :
Ik houd me op dat punt graag aan dat wat de bijbel erover zegt en aan interpretaties daarvan. Het krijgen van een erectie valt ver buiten beide categorieen. Verder is het, zeker op het gebied van seksualiteit, niet makkelijk te zeggen 'vanaf' wanneer iets een zonde is.

@Dallie: ja, zou allebei kunnen. Behalve dan dat je totaal geen aanwijzingen voor deze theorie hebt en dat de theorie niet nodig is om iets te verklaren, maar alleen om tegen bepaalde andere -en waarschijnlijkere- theorieen aan te schoppen. Erg geloofwaardig is het allemaal dus niet.
Maar, er is ook geen bewijs van zijn liefdesleven? Dus ik schop nergens tegen aan?

Het is pure speculatie, maar een mogelijkheid in de uitkomstenruimte waar geen bewijs voor is.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 15:11
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 21-04-2007 @ 10:46 :
Dat was een 'blunte' verwoording van hoe ik Dallie vermoedde te reageren. Dus een scheldwoord gericht naar mezelf... Dat is toch geen ramp?
Aha.. was niet al te duidelijk, maar prima.

@Dallie: nee, daar heb je gelijk in. Hoewel er wel indirecte aanwijzingen zijn die een bepaalde theorie zouden ondersteunen. Voor zover ik weet wijst geen ervan op homoseksualiteit.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 08:12
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Il organista schreef op 21-04-2007 @ 16:11 :
Aha.. was niet al te duidelijk, maar prima.

@Dallie: nee, daar heb je gelijk in. Hoewel er wel indirecte aanwijzingen zijn die een bepaalde theorie zouden ondersteunen. Voor zover ik weet wijst geen ervan op homoseksualiteit.
Er is geen sterk bewijs voor welke theorie dan ook, dus zijn we vrij om te speculeren totdat we bewijs aantreffen.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 08:13
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 21-04-2007 @ 10:46 :
Dat was een 'blunte' verwoording van hoe ik Dallie vermoedde te reageren. Dus een scheldwoord gericht naar mezelf... Dat is toch geen ramp?
Zou ik ook zeggen hoor
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 20:30
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Skilly schreef op 07-04-2007 @ 00:50 :
Het lijkt mij een beetje onmogelijk om niemand echt leuk te vinden.
hij was god joh.

de bijbel spreekt er niet over. dus zal het wel niet het geval geweest zijn/niet relevant zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 22:23
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 23-04-2007 @ 21:30 :
hij was god joh.

de bijbel spreekt er niet over. dus zal het wel niet het geval geweest zijn/niet relevant zijn.
Absence of proof is not proof of absence, dat zou een gelovige wel moeten weten want het hele geloof is op die gedachtegang gebaseerd
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 16:13
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
dallie schreef op 25-04-2007 @ 23:23 :
Absence of proof is not proof of absence, dat zou een gelovige wel moeten weten want het hele geloof is op die gedachtegang gebaseerd
voor jou had ik de / ook ingezet.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 15:41
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 26-04-2007 @ 17:13 :
voor jou had ik de / ook ingezet.
Eh, het is wel degelijk relevant?
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 15:27
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
dallie schreef op 02-05-2007 @ 16:41 :
Eh, het is wel degelijk relevant?
waarom dan precies?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 19:01
JorenX
JorenX is offline
Galaten 5:
19 Het is bekend wat onze eigen wil allemaal teweegbrengt: ontucht, zedeloosheid en losbandigheid, 20 afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit, 21 afgunst, bras- en slemppartijen, en nog meer van dat soort dingen.

Dit wordt door de Bijbel gezien als zonde. Aangezien Jezus zonder zonde was volgens de Bijbel, heeft Hij zich dus alleen laten leiden door liefde (losbandigheid wordt geleid door lust). Het kan zijn (idd: speculatie) dat Hij verliefd is geweest. Maar dit is geen zonde, en Zijn eerste liefde is, was en blijft voor God de Vader.

Beetje off-topic, maar zijn er hier mensen die de Bijbel als onbetrouwbare bron zien (los van het feit of ze in Jezus's verlossing geloven)?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 21:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
JorenX schreef op 12-05-2007 @ 20:01 :
Beetje off-topic, maar zijn er hier mensen die de Bijbel als onbetrouwbare bron zien
Uiteraard, en terecht.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 11:18
infrasoft
Avatar van infrasoft
infrasoft is offline
Beetje off-topic, maar zijn er hier mensen die de Bijbel als onbetrouwbare bron zien
------------------------------------------------------------------------
net zo betrouwbaar als elk ander ficties boek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Wat gebeurt er met zelfdoders in het hiernamaals?
Severus
37 28-10-2007 20:21
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De begravenis.
Quiana
13 05-11-2002 20:15
Lifestyle de invloed van herfst
Mysterons
36 16-10-2002 14:26
Psychologie Aanrandingen verwerken.. Zie t niet meer zitten..
star9
27 14-06-2002 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.