Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2007, 13:03
Dave2006
Dave2006 is offline
De laatste tijd lees en hoor ik steeds meer over het jaar 2012. 21 December 2012 om precies te zijn. Aangezien dit jaartal nog maar 5 jaar van ons verwijderd is, is dit misschien ook niet zo gek. Het einde komt eraan, en er is niets wat we er aan kunnen doen. Maar wat gaat er nou precies gebeuren in dit jaar wat door verschillende soorten ontwikkelde beschavingen zoals de Maya’s en de Egyptenaren word beschreven als Het Nieuwe Tijdperk. Ook is het een belangrijk moment is de astrologie. Alles komt dan samen, alles staat op 1 lijn. Hierbij zal de kosmos herboren of herschapen worden

Wat er gaat gebeuren is een complete verandering van onze planeet, en vooral op het gebied van spiritualiteit. Het enige nadeel van deze grote vooruitgang, net zoals met eigenlijk alle grote verandering, is dat deze zal worden voorgegaan door een grote berg ellende. Het begin hiervan is al tijden zichtbaar. De natuurrampen zullen alleen maar erger worden, en er zullen vele mensen sterven. De Maya’s noemen deze periode de Apocalypse, dus dat belooft al veel goed. Maar deze verandering schijnt onontkoombaar te zijn en uiteindelijk in het voordeel van onze planeet en het menselijk ras.

Dan nu even mijn mening: Ten eerste heb ik een hekel aan datums. Ik weet dat de Maya’s ongelooflijke accurate kalenders hebben ontwikkeld die tot op de dag van vandaag nog kloppen. En ik weet ook dat de wereld op dit moment af stevent op een grote verandering, al is het maar omdat het op de huidige weg gewoon niet lang door kan gaan. Maar what about de mensen die zich op dat moment niet op de aarde bevinden. Mensen in de ruimtestations, of waar we ons ook bevinden over 5 jaar. En is deze verandering spontaan, of geleidelijk, zoals alle verandering op aarde.

Waar ik niet tegen kan, is dat dit duidelijk een onderdeel zou moeten zijn van onze evolutie, en deze neemt nooit grote stappen. Deze probeert allerlei soorten dingen uit, en laat het sterkste overleven. En dan zou er dus OPEENS rond het jaar 2012 een paar megastappen genomen worden. Ook werd deze berekening gemaakt op basis van kennis van heelal, wat we nu nog totaal niet kennen, laat staan duizenden jaren geleden.

Maar ja, ik hoop wel dat dit gebeurt. Mijn hele leven heb ik al het gevoel dat ik me aan het voorbereiden ben op een gebeurtenis zoals deze, en een verhoogd spiritueel niveau is nooit weg.
En ik weerspreek ook totaal niet de mogelijkheid dat er WEL een beschavingsveranderend evenement gebeurt, alleen liever niet op basis van dit soort beweringen.

Al met al, iets om naar uit te kijken. De wereld is wel toe aan iets nieuws. Ik denk alleen eerlijk gezegd, dat er niets gebeurt, hoe graag ik dit ook zou willen. Ik denk dat op 27 December 2012 de mensen wakker worden, en gewoon lekker doorgang met hun leven en deze ontwikkeling van de spiritualiteit nog wat langer gaat duren dan 5 jaar.



.dave
Advertentie
Oud 04-06-2007, 13:05
Verwijderd
Niet wéér een 2012-topic.
Oud 04-06-2007, 13:06
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ehm... tja... Om het einde van de wereld in te leiden heb je of een heeeleboel tijd nodig, of je moet in een god geloven. Ik geloof niet in een god en verwacht binnen 100 jaar dood te zijn.

Ik ga 't einde van de wereld dus ook niet meemaken.
__________________
Altijd nuchter
Oud 04-06-2007, 13:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Not this again. Slotje.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 04-06-2007, 13:18
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Kun je niet gewoon wachten tot 2012, dan merk je het vanzelf.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 04-06-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-06-2007 @ 14:05 :
Niet wéér een 2012-topic.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Presidentsverkiezingen Verenigde Staten 2012
Martiño
262 06-11-2012 17:00
Films, TV & Radio Serieseizoen 2012/2013
WolterB
8 02-10-2012 13:51
Levensbeschouwing & Filosofie 2012
Dave2006
7 05-06-2007 20:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Apocalypse 2012 ?
Oktay-Y
35 02-05-2007 00:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.