Oud 20-01-2014, 21:22
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
daar ben ik ook wel bang voor bij Wim

Laatst gewijzigd op 20-01-2014 om 21:43.
Advertentie
Oud 20-01-2014, 21:22
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Hij wenst gehoorzaamd te worden.
Oud 20-01-2014, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Hij wenst gehoorzaamd te worden.
Hij kent ook niet anders.
Oud 20-01-2014, 21:30
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Op tv zei ze dat ze een food nutritionist is
Ja, dat is ze gaan doen omdat ze niet meer in de horeca kon werken. Ze had heel erg last van haar polsen en kon geen dingen meer sjouwen enzo en daarom ging ze ook bij ons weg.

Citaat:
Ja. En dat ze drie maanden in Londen heeft gewoond, waardoor ze nu een POSH Engels accent heeft en soms moeite heeft om in het Nederlands de juiste woorden te vinden.
Ja echt, dat is dus de bullshit waar ik toen ook al schijtziek van werd. Ze behandelde me ook als een kleuter, want ik heb geen horeca-opleiding gedaan, dus ben ik natuurlijk een debieltje die niks zelf kan. Ze woonde volgens mij ook in Londen voor haar bux-training. Waar ze werd getraind door mensen die bepaald geen posh accent hadden, dus I call shenanigans.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 20-01-2014, 21:30
Hazel
Hazel is offline
Er is toch een apart topic voor BZV?
Oud 20-01-2014, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is ze gaan doen omdat ze niet meer in de horeca kon werken. Ze had heel erg last van haar polsen en kon geen dingen meer sjouwen enzo en daarom ging ze ook bij ons weg.
Ik bedoelde niet om je tegen te spreken, ik wou je gewoon even je laten ergeren aan de term "food nutritionist" die ze gebruikte
Oud 20-01-2014, 21:38
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Er is toch een apart topic voor BZV?
Maar hier is het leuker.
Oud 20-01-2014, 21:38
Hazel
Hazel is offline
Misschien ga ik ook nog wel overstag, zeker nu er iemand in zit die Trimm Trabb niet mag.
Oud 20-01-2014, 21:39
Verwijderd
Zeg, wat is dat voor tt? Krijg er spontaan OCD van.
Oud 20-01-2014, 21:40
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Misschien ga ik ook nog wel overstag, zeker nu er iemand in zit die Trimm Trabb niet mag.
Heb je vorige seizoenen ook niet gezien?
Als je het leuk vindt heb je straks wel lekker veel oude (en leukere) seizoenen om terug te kijken mocht je niks beters te doen hebben
Oud 20-01-2014, 21:40
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Zeg, wat is dat voor tt? Krijg er spontaan OCD van.
Ik wil hem met liefde voor je wijzigen hoor, roep maar wat.
Oud 20-01-2014, 21:41
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik bedoelde niet om je tegen te spreken, ik wou je gewoon even je laten ergeren aan de term "food nutritionist" die ze gebruikte
Och ja, daar kijk ik niet eens meer van op, dat soort termen.

Maar ik zie dus best nog wel vaak foto's op m'n fb langskomen van haar met vrienden van me, dus ze heeft vast wel leuke dingen, maar dat bekakte en pretentieuze trek ik gewoon heel slecht.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 20-01-2014, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Ik wil hem met liefde voor je wijzigen hoor, roep maar wat.
Niet dat hij leuk hoeft te zijn, maar zo zonder # erin kan niet hè.
Oud 20-01-2014, 21:43
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Niet dat hij leuk hoeft te zijn, maar zo zonder # erin kan niet hè.
Boer Saait Vrouw?
Stef krijgt er spontaan O-Saai-D van?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 20-01-2014, 21:44
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Nah, ik wilde een heel grappig grapje maken door het te veranderen in 1904, sa#ai maar ik ben te laat
Oud 20-01-2014, 21:44
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Heb je vorige seizoenen ook niet gezien?
Als je het leuk vindt heb je straks wel lekker veel oude (en leukere) seizoenen om terug te kijken mocht je niks beters te doen hebben
Het vorige seizoen heb ik een beetje gevolgd, eigenlijk meer omdat andere mensen er zoveel over spraken en ik er grappige blogs over had gelezen en om me lekker te ergeren aan de deelnemers. Het spreekt me niet heel erg aan.
Oud 20-01-2014, 21:44
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 20-01-2014, 21:46
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dafuq, m'n zus vertelt net dat er net werd aangebeld en dat het mensen waren van 'Securitas' en dat ze even de beveiliging in haar huis wilden checken.
Ja tuurlijk joh, kom maar binnen, ik laat je wel zien waar je kan inbreken!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Ads door Google
Oud 20-01-2014, 21:48
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Subtiel :')
Oud 20-01-2014, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Dafuq, m'n zus vertelt net dat er net werd aangebeld en dat het mensen waren van 'Securitas' en dat ze even de beveiliging in haar huis wilden checken.
Ja tuurlijk joh, kom maar binnen, ik laat je wel zien waar je kan inbreken!
Ik ben laatst opgebeld door dat soort scammers!

Ik zei onder andere "hebben jullie ook een website" en ze zei "nee we kiezen ervoor om niet op andere manieren reclame te maken voor ons bedrijf omdat we dat op deze persoonlijke manier doen" en toen dacht ik DAT IS ECHT EEN VAN DE MEEST BASALE COMMUNICATIETRUCJES maar dat werkt voor veel mensen dus wel.
Oud 20-01-2014, 21:54
Verwijderd
Hetzelfde twee keer zeggen op een andere manier, met "want" of "dus" ertussen of een intonatie die een want of dus impliceert, triggert een gevoel van "oh ja goede reden".
Oud 20-01-2014, 21:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb net overnight oats gemaakt voor morgen. Ik ben benieuwd of het wat is
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 20-01-2014, 22:02
Verwijderd
Onder artsen het meest gebruikt als "sorry dat ik u liet wachten, ik loop uit". Onder vervelende mensen vaak gebruikt als "het huwelijk is tussen een man en een vrouw, dus niet tussen twee mannen" en "je moet hier net als wij doen, want zo doen wij dat hier". Maar ik heb ooit een mooi filmpje gezien waaruit bleek dat bij een kassarij "mag ik voor u, want ik wil graag voor" beter werkt dan alleen "mag ik voor u", dus de formulering hoeft niet eens zo veel te verschillen.
Oud 20-01-2014, 22:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat lijkt me gezelliger. En Tanzania is prachtig maar ik denk dat ik op de lange termijn toch liever in Denemarken zou wonen. En ik zou me ongemakkelijk voelen bij de huisbedienden.
De ouders van mijn ex hadden ook een inwonende huishoudster toen ze nog in Thailand woonden en ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het echt ontzettend snel went dat iemand het ontbijt klaarzet, koffie komt brengen en alles in huis regelt.
__________________
you're not my demographic
Oud 20-01-2014, 22:55
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Onder artsen het meest gebruikt als "sorry dat ik u liet wachten, ik loop uit". Onder vervelende mensen vaak gebruikt als "het huwelijk is tussen een man en een vrouw, dus niet tussen twee mannen" en "je moet hier net als wij doen, want zo doen wij dat hier". Maar ik heb ooit een mooi filmpje gezien waaruit bleek dat bij een kassarij "mag ik voor u, want ik wil graag voor" beter werkt dan alleen "mag ik voor u", dus de formulering hoeft niet eens zo veel te verschillen.
Ik hoorde ook dat 'mag ik voor,omdat ik haast heb' beter werkt dan 'mag ik voor, want ik heb haast' omdat wnt meer een reden aangeeft en omdat een feit
Advertentie
Oud 20-01-2014, 23:06
Verwijderd
Hmm goeie
Oud 20-01-2014, 23:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
deze kende ik nog niet.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-01-2014, 06:58
Verwijderd
Citaat:
De ouders van mijn ex hadden ook een inwonende huishoudster toen ze nog in Thailand woonden en ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het echt ontzettend snel went dat iemand het ontbijt klaarzet, koffie komt brengen en alles in huis regelt.
Ja, ik zou ook wel personeel willen, hoor.

Maar geen schoonmaakster, zoals in Nederland semi-gebruikelijk is. Het moet meteen een inwonende butler met kamermeisjes enzo, of gewoon niks.
Oud 21-01-2014, 07:19
Verwijderd
Krijgen jullie zulke communicatietruukjes ook geleerd bij geneeskunde, Sarah? Omdat je een tijdje geleden ook vertelde dat mensen overgaan op 'je' als ze bij stukken in hun verhaal aankomen waar ze zich een beetje voor schamen. ("Ik was heel lang gestopt met roken, maar ja, op een gegeven moment begin je dan toch weer.")

Interessante materie, ik zou er ook wel college over willen.
Oud 21-01-2014, 07:20
Verwijderd
Ik wil wel veel, zeg, zo op de vroege ochtend.
Oud 21-01-2014, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Krijgen jullie zulke communicatietruukjes ook geleerd bij geneeskunde, Sarah? Omdat je een tijdje geleden ook vertelde dat mensen overgaan op 'je' als ze bij stukken in hun verhaal aankomen waar ze zich een beetje voor schamen. ("Ik was heel lang gestopt met roken, maar ja, op een gegeven moment begin je dan toch weer.")

Interessante materie, ik zou er ook wel college over willen.
We krijgen wel communicatie-onderwijs, niet zozeer gericht op trucjes maar meer op algemene inzichten, maar daardoor ga ik wel ook op kleinere dingen letten denk ik!

Laatst gewijzigd op 21-01-2014 om 08:47.
Oud 21-01-2014, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Krijgen jullie zulke communicatietruukjes ook geleerd bij geneeskunde, Sarah? Omdat je een tijdje geleden ook vertelde dat mensen overgaan op 'je' als ze bij stukken in hun verhaal aankomen waar ze zich een beetje voor schamen. ("Ik was heel lang gestopt met roken, maar ja, op een gegeven moment begin je dan toch weer.")

Interessante materie, ik zou er ook wel college over willen.
Gewoon aanschuiven bij college psychologie, dan krijg je gesprekstechnieken uitgelegd!
Oud 21-01-2014, 12:50
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ja, ik zou ook wel personeel willen, hoor.

Maar geen schoonmaakster, zoals in Nederland semi-gebruikelijk is. Het moet meteen een inwonende butler met kamermeisjes enzo, of gewoon niks.
Ik had hulp in de huishouding, maar dat voelde ontzettend ongemakkelijk en ik zag er elke week weer tegenop. Nu heb ik het stopgezet.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-01-2014, 15:18
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Wat is het hier saai zeg.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 21-01-2014, 15:43
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik had hulp in de huishouding, maar dat voelde ontzettend ongemakkelijk en ik zag er elke week weer tegenop. Nu heb ik het stopgezet.
Waarom voelde het zo ongemakkelijk?
Oud 21-01-2014, 15:45
Verwijderd
http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...ing-video.aspx

Citaat:
12:14 Buitenland Shreveport, een stad in het Amerikaanse Louisiana, heeft er een nieuwe heldin bij. Pamela Raintree gaf er een hevige speech tijdens een gemeenteraad. Vreemd genoeg kwam daar ook een steen bij te pas.

Op 10 december 2013 werd een wet goedgekeurd die het discrimineren van homoseksuelen verbood. Ron Webb, een conservatief raadslid, wilde de wet echter herzien. "De Bijbel zegt dat homoseksuelen iets walgelijks zijn", was zijn uitleg. In de gemeenteraad van afgelopen week kwamen tientallen mensen bijeen om hun ongenoegen te uiten over de kwestie. Onder hen Pamela Raintree, een transgender, die er ook een citaat uit de Bijbel bijhaalde. "Leviticus 20:13 stelt: Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, moeten zij allebei ter dood worden gebracht", zei ze, waarop ze zich richtte tot het raadslid. "Ik heb de eerste steen bij, meneer Webb, voor het geval uw Bijbel-uitspraak enkel maar een rookgordijn is voor persoonlijke vooroordelen."

Volgens KMSSTV.com trok Webb enkele minuten later zijn voorstel om de wet af te voeren weer in.
Ads door Google
Oud 21-01-2014, 15:52
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Waarom voelde het zo ongemakkelijk?
Ik weet t niet precies. Gewoon dat ik dan een beetje niks zat te doen en er iemand om mij heen alles schoonmaakte. Ik heb ook een 1-kamer appartement dus dan wist ik nooit zo goed wat ik moest doen. Ik wilde diegene niet op de vingers kijken maar ik wilde haar ook niet negeren en het voelde niet fijn. De meiden die kwamen waren heel lief hoor, daar lag het absoluut niet aan. Maar goed, inmiddels lukt het ook wel redelijk zelf




Zojuist was ik op controle bij de neuroloog. Ik hoef pas weer over een half jaar terug tenzij ik "eerder zwangerschapsplannen had" Ik weet wel dat ik er de leeftijd voor heb, maar ik ben daar echt totaal niet mee bezig.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-01-2014, 16:06
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Verkeerde vertaling, het moet natuurlijk zijn "voor het geval uw Bijbel-uitspraak niet enkel..."

Maar goed verhaal, ja.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-01-2014, 16:10
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik weet t niet precies. Gewoon dat ik dan een beetje niks zat te doen en er iemand om mij heen alles schoonmaakte. Ik heb ook een 1-kamer appartement dus dan wist ik nooit zo goed wat ik moest doen. Ik wilde diegene niet op de vingers kijken maar ik wilde haar ook niet negeren en het voelde niet fijn. De meiden die kwamen waren heel lief hoor, daar lag het absoluut niet aan. Maar goed, inmiddels lukt het ook wel redelijk zelf




Zojuist was ik op controle bij de neuroloog. Ik hoef pas weer over een half jaar terug tenzij ik "eerder zwangerschapsplannen had" Ik weet wel dat ik er de leeftijd voor heb, maar ik ben daar echt totaal niet mee bezig.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen maar ergens lijkt het me ook heerlijk om een schoonmaakster te hebben. Mijn neurose omtrent mensen in mijn huis laten staat dat alleen een beetje in de weg .

Gefeliciteerd met je goede nieuws!
Oud 21-01-2014, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Verkeerde vertaling, het moet natuurlijk zijn "voor het geval uw Bijbel-uitspraak niet enkel..."

Maar goed verhaal, ja.
Limburgse krant hè
Oud 21-01-2014, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Zojuist was ik op controle bij de neuroloog. Ik hoef pas weer over een half jaar terug tenzij ik "eerder zwangerschapsplannen had" Ik weet wel dat ik er de leeftijd voor heb, maar ik ben daar echt totaal niet mee bezig.
Oud 21-01-2014, 16:52
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Nu was het ook al een half jaar geleden. Het is niet per se goed nieuws. Ook geen slecht nieuws overigens, maar het ging me om dat 'tenzij je eerder zwangerschapsplannen hebt'. Wat een oprecht serieuze opmerking van hem was uiteraard, maar ik moest er heel hard om lachen. Ik zie mezelf voorlopig echt niet een relatie aangaan, laat staan een kind op de wereld zetten
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-01-2014, 17:21
Verwijderd
In een tijdschrift stond een artikel hoe een gehandicapte studente via een organisatie hulp van drie andere studenten kreeg die haar hielpen bij persoonlijke verzorging en huishouden, maar ook "maatjesdingen" deden, bv winkelen. De studente in kwestie vond het fijn dat het medestudenten waren omdat ze zich er dan gemakkelijker bij voelde.

Laatst gewijzigd op 21-01-2014 om 17:41.
Oud 21-01-2014, 17:22
Verwijderd
En mijn oma gaat altijd afstoffen als de schoonmaakster er is.
Oud 21-01-2014, 17:29
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
In een tijdschrift stond een artikel hoe een gehandicapte studenten via een organisatie hulp van drie andere studenten kreeg die haar hielpen bij persoonlijke verzorging en huishouden, maar ook "maatjesdingen" deden, bv winkelen. De studente in kwestie vond het fijn dat het medestudenten waren omdat ze zich er dan gemakkelijker bij voelde.
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Die eerste meid/dame/mevrouw was iemand met wie ik bij wijze van spreken bevriend zou kunnen zijn als ik haar bij een studie had leren kennen en daardoor was het contact gewoon ongedwongen en na een aantal keer voelde ik me wat prettiger. Maar daarna kwamen er weer andere meiden/dames/mevrouwen waar ik iets minder een klik mee had en dan is het toch meer benadrukt dat zij voor jou werken. Ik denk dat als er iemand was gekomen die 50 was en zelf super netjes dat ik me dan nóg ongemakkelijker had gevoeld.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-01-2014, 17:46
Verwijderd
Citaat:
En mijn oma gaat altijd afstoffen als de schoonmaakster er is.
Ja, schoonmaken omdat de kuisvrouw komt Ik ken er nogal wat.

Edit: verkeerd gelezen, maar dan alsnog, ik ken ze nog steeds
Oud 21-01-2014, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Zojuist was ik op controle bij de neuroloog. Ik hoef pas weer over een half jaar terug tenzij ik "eerder zwangerschapsplannen had" Ik weet wel dat ik er de leeftijd voor heb, maar ik ben daar echt totaal niet mee bezig.
Oh erg wordt dat ja, op deze leeftijd. Ik word echt een beetje als ik bedenk dat mijn moeder op mijn leeftijd nu zo ongeveer bezwangerd is. Ik ben totaal nog niet toe aan zwanger zijn, if ever (waarschijnlijk nooit).
Oud 21-01-2014, 17:58
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik heb dat precies andersom. Ik wil heel graag (al) kinderen, maar mijn moeder is behoorlijk flink tegen. Ook niet helemaal de fijnste situatie.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 21-01-2014, 18:00
Verwijderd
Heeft je moeder toch niks over te zeggen? Ik herken het overigens wel hoor, toen ik een paar jaar geleden nog wel enigszins een kinderwens had stak ze ook niet onder stoelen of banken dat ze het geen goed idee vond voor mijn 30ste oid. :')
Oud 21-01-2014, 18:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Krijgen jullie zulke communicatietruukjes ook geleerd bij geneeskunde, Sarah? Omdat je een tijdje geleden ook vertelde dat mensen overgaan op 'je' als ze bij stukken in hun verhaal aankomen waar ze zich een beetje voor schamen. ("Ik was heel lang gestopt met roken, maar ja, op een gegeven moment begin je dan toch weer.")

Interessante materie, ik zou er ook wel college over willen.
Trucjes bestaan niet, aldus mijn psychologiedocent. Patiënten prikken daar heel snel doorheen (hoewel 90% van de patiënten meestal wel hetzelfde reageert op de gangbare gesprekstechnieken dus dan is het soms stiekem toch wel gewoon een trucje).
__________________
you're not my demographic
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film moet iedereen gezien hebben volgens jou?
suusch
243 14-10-2005 22:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hebben jullie leeslijsten Nederlands liggen?
lso
10 05-09-2005 08:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.