Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2004, 18:29
WeR
WeR is offline
Dit vraag ik dus, omdat ik zelf niet inzie waarom iemand vegetariër zou willen zijn (hoogstens als het medisch gezien onverantwoord is om vlees te eten, maar dat is denk ik niet bij veel mensen het geval).

Dus, waarom ben jij vegetariër, of waarom zou jij vegetariër willen worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2004, 18:34
Verwijderd
Ik eet vlees, maar niet te veel. Ik wissel maatlijden af met vis, tofu, ei, et.cet. Maar vooral vis.
Waarom eet ik minder vlees? Omdat ik de veeboeren niet meer vertrouw. De rotzooi die ze erin spuiten, eet ik liever niet. Natuurlijk: vis is ook niet super gezond, maar wel beter dan spuitvlees.
(Toch eet ik ook nog wel af en toe een frikandelltje om mijn hypocrisie op peil te houden).
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 18:36
white witch
Avatar van white witch
white witch is offline
Ik ben al ruim 9 jaar vegetarier (de puntjes kan ik niet vinden op deze pc) omdat ik vlees niet lekker vind. Waarschijnlijk omdat ik het gewoon niet door mijn strot kan krijgen, omdat ik steeds denk aan 'dit dier was ooit levend'. Al zou ik willen vlees eten, dan nog gaat het er die minuut direct weer uit. Zit dus tussen de oren denk ik.

En daarnaast ben ik het ook niet eens met de manier waarop de méésten (ja je hebt ook biologisch, ik weet het) dieren behandelt worden voordat ze geslacht worden. Onmenselijk (of ondierlijk zo je wilt)
__________________
Don't get mad, get everything
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 18:37
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
er zijn voor mij twee redenen om vegetariër te zijn

1. ik ben op zich niet tegen het eten van vlees, maar ik ben wel tegen de manier waarop men met dieren en voedsel in het algemeen omgaat
2. omdat ik het kan. dat klinkt een beetje raar, maar is voor mij wel belangrijk, omdat ik in het verleden problemen heb gehad met eten enzo, vind ik het fijn om op deze manier een soort 'grip' te hebben op mijn eetgedrag (zeker omdat ik vlees altijd echt ontzettend lekker heb gevonden, en nog steeds). en ook nog eens op een manier dat ik iets positiefs doe, iets voor een doel waar ik achter sta, niet dat het helpt, maarja

hmmm beetje vage post zo, maargoed
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 18:48
Verwijderd
ik ben juist geen vegatarier, ik kan mijn dagelijkse hapje vlees namelijk niet missen, veels te lekker.
tuurlijk vind ik het zielig, die koetjes mogen best wat langer leven van mij, maar ze moeten toch een keertje dood.
Verder kan me al die biologisch troep die erin zit niet zoveel schelen, het smaakt prima, mensen eten het ook al jaren zo. Dus erg fout zal het niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 18:55
WeR
WeR is offline
daar was ik dus al bang voor

dat veel mensen het juist doen, omdat ze denken dat men op een verkeerde manier met de dieren bezig is.

Het is echt niet zo dat men dieren mishandelt ofzo, of dat er allemaal "rotzooi" in wordt gespoten. wat dat betreft kun je beter vlees eten dan groente en fruit, waar bestrijdingsmiddelen overheen worden gespoten.

tja, wat dat betreft weten de meeste mensen niet goed waar ze over praten, ze hebben hun oordeel klaar voordat ze weten hoe het er echt aantoe gaat op een slachterij en op een boerderij.

(edit: typfoutje)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 18:56
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
WeR schreef op 10-08-2004 @ 19:55 :
blabla
eh, waar heb je het nu over?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 19:33
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
omdat ik niet vind dat mensen het recht hebben om dieren dood te maken louter voor hun eigen eetplezier.

ik ben overigens ook tegen het behandelen van dieren als biologische fabriekjes.

conscientious objector dus, niks tegen in te brengen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 02:26
sp00n
sp00n is offline
ik hou nie van deiruh, maar keet ut uit prinsiepe
__________________
Hacktrixz0r - Th3re is n0 sp00nz0r
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 02:38
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Kort maar krachtig: uit principe
__________________
-vul zelf maar in-
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 02:40
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
om iets minder kort te zijn: zie Jampot en breid die mening met vele regels uit, maar zorg dat het op hetzelfde neerkomt, dan heb je mijn mening.
__________________
-vul zelf maar in-
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 07:33
Verwijderd
Verschillende redenen:
1. Ik vind het een vreselijke gedachte om dieren te eten. Ik zie het beest voor me en ga al bijna over m'n nek bij de gedachte dat je zo'n beestje op kunt/moet eten. Wat een ander doet, moet hij of zij zelf weten (en daar heb ik ook respect voor), maar ik moet er niet aan denken dat ik dat moet doen: en dus doe ik het niet.
2. Er wordt niet altijd even netjes omgegaan met dieren uit de vleesindustrie en ik vertik het om mee te helpen dat in stand te houden. (Dan zou ik natuurlijk voor biologisch vlees kunnen kiezen en als reden 2 de enige reden was om vegetariër te zijn dan zou ik dat misschien ook nog wel doen. Maar het lost aan reden 1 niets op en dus doe ik het niet.)
3. Ik weet niet of ik er tegen kan. (Voedselintolerantie, maar vlees is niet getest, omdat ik dat toch al niet at en ook niet van plan was om dat ooit weer te gaan eten.)
4. Waarom zou ik wel vlees eten? ("Omdat het lekker is." is geen goede reden. ) Zonder vlees red ik het ook nog steeds prima.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 08:41
Verwijderd
het begon eigenlijk als grap met mn broer. hij zou geen vlees meer eten omdat hij bang van mkz te krijgen. (dat was er toen) en ik vond het vreselijk hoe ze met de dieren omgingen.
hij heeft het niet volgehouden maar ik wel.
nu zijn het verschillende redenen:
-ik vind het een raar idee om iets te eten dat geleeft heeft. ik vind het gewoon vreselijk om dieren (dus ook vis) te eten.
-er word neit echt goed omgegaan met de dieren (met zn alle in kleine hokjes kan ik niet echt goed noemen) daar wil ik niet aan mee helpen. om dat te houden.
-nu mis ik het ook totaal niet het vlees, ik heb er geen behoefte meer aan, dus eet ik het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 10:17
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
WeR schreef op 10-08-2004 @ 19:55 :
daar was ik dus al bang voor

dat veel mensen het juist doen, omdat ze denken dat men op een verkeerde manier met de dieren bezig is.

Het is echt niet zo dat men dieren mishandelt ofzo, of dat er allemaal "rotzooi" in wordt gespoten. wat dat betreft kun je beter vlees eten dan groente en fruit, waar bestrijdingsmiddelen overheen worden gespoten.

tja, wat dat betreft weten de meeste mensen niet goed waar ze over praten, ze hebben hun oordeel klaar voordat ze weten hoe het er echt aantoe gaat op een slachterij en op een boerderij.

(edit: typfoutje)
oftewel je wou alleen maar even laten merken dat je het beter weet..

als je ziet hoe al die beesten hartstikke dicht op elkaar zitten en geen leven hebben vind ik wel dat ze mishandeld worden, ze worden gewoon gefokt om het vlees.

Ik ben trouwens geen vegetarier, maar ben later wel van plan zo weinig mogelijk vlees te eten (dat gaat nu lastig in verband met de rest thuis)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 10:18
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Jampot schreef op 10-08-2004 @ 20:33 :
omdat ik niet vind dat mensen het recht hebben om dieren dood te maken louter voor hun eigen eetplezier.

conscientious objector dus, niks tegen in te brengen
Veel dieren maken andere dieren ook dood voor hun eigen eetplezier, dat heet natuur.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 10:20
Verwijderd
Citaat:
WeR schreef op 10-08-2004 @ 19:55 :
of dat er allemaal "rotzooi" in wordt gespoten. wat dat betreft kun je beter vlees eten dan groente en fruit, waar bestrijdingsmiddelen overheen worden gespoten.
Ja, da's prachtig dat jij dat denkt. Een dergelijke ononderbouwde stelling zegt mijns inziens genoeg. In vlees worden (illegaal) kankerverwekkende hormonen gespoten. In vlees worden vooralsnog onbekende stoffen gespoten, die vanwege hun onbekendheid bij de VWA e.d. (nog) niet verboden kunnen worden). In vlees worden kankerverwekkende antibiotica gespoten. Nog steeds gebruiken sommige fabricanten giftige desinfecterende middelen in hun bedrijf. Zo'n 10 tot 15 % van kip heeft salmonella. En meer dan een derde heeft Camphylobacter.
Ruim 20% van de vleesproducten heeft centraal zenuwweefsel in zich verwerkt. Onderzoek van de VWA wijst uit dat er nog veel 'witte vlekken' in het controlesysteem in de voedingsindustrie zitten. Et cet. Et cet.

Jongen, eet jij lekker vlees, als jij denkt dat het zo gezond is. En laat vooral de groenten staan.
Ik stel voor dat je eerst wat kritisch onderzoek doet voordat je dit soort baude stellingen poneert.

Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 10:34.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 12:38
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
ik heb nooit echt veel vlees gegeten (vroeger lustte ik ook niet veel), en ik vind het gewoon zielig. waarom mag je dieren wel fokken en vetmesten in kleine kooitjes om ze daarna gruwelijk te vermoorden, maar als de dierenbescherming naar een slachthuis gaat om dat fabriekje buiten werking te zetten om de beesten te redden, meteen de cel in moeten wegens terrorisme?


waar ik me trouwens ook aan erger zijn die (meestal) meiden die de hele stad bij elkaar gillen als ze horen dat iemand bijv. een vis hebben gevangen en die daarna hebben uitgesneden, maar zelf 5 minuten later vrolijk een frikandel naar binnen werken.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 12:39
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-08-2004 @ 11:18 :
Veel dieren maken andere dieren ook dood voor hun eigen eetplezier, dat heet natuur.
dat is niet louter eetplezier.. dat is overleven..
wij kunnen makkelijk overleven zonder het eten van vlees, dus eigenlijk is het alleen maar voor eetplezier, dat bedoelde ik te zeggen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-08-2004, 12:40
MH
Avatar van MH
MH is offline
Redenen om niet vegetarisch te zijn? Simpel, je hebt wel allerlei voedingsstoffen in dierlijk voedsel die je als vega met pillen of vervangers wel grotendeels kunt compenseren.
Daarnaast moet je eens kijken naar het menselijk gebit: het is gebouwd op het eten van zowel plantaardig als dierlijk voedsel. Als dat niet zo was, hadden we heus wel tanden en kiezen gekregen die op plantaardig voedsel waren berekend.

Maar ja, dan wil ik ook wel eens weten hoe ver we gaan. Eten de vegetariërs op dit forum echt wel zo plantaardig? Laten ze ook vis, margarine, snoep (gelatine is ook een dierlijk product), vele soorten bouillon, eieren en producten van leer links liggen? Afgezien van eieren heeft voor al het genoemde namelijk een dier moeten sterven.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 12:47
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MH schreef op 11-08-2004 @ 13:40 :
Maar ja, dan wil ik ook wel eens weten hoe ver we gaan. Eten de vegetariërs op dit forum echt wel zo plantaardig? Laten ze ook vis, margarine, snoep (gelatine is ook een dierlijk product), vele soorten bouillon, eieren en producten van leer links liggen? Afgezien van eieren heeft voor al het genoemde namelijk een dier moeten sterven.
Ik heb een tijdje idd geen dingen met gelatine gegeten, en overal extra goed opgelet, geen kaas met sierlijk stremsel, alleen leren schoenen omdat die van voor mijn vegetariërtijdperk waren. Maar daar ben ik nu vanaf gestapt, omdat ik geen vegetariër ben omdat ik vind dat we helemaal geen vlees mogen eten. Staat al uitgelegd in mijn eerdere post. Vis eet ik niet.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Jampot schreef op 11-08-2004 @ 13:39 :
dat is niet louter eetplezier.. dat is overleven..
wij kunnen makkelijk overleven zonder het eten van vlees, dus eigenlijk is het alleen maar voor eetplezier, dat bedoelde ik te zeggen.
Een dier zou ook kunnen overleven zonder het eten van vlees.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 11-08-2004 @ 13:40 :
Daarnaast moet je eens kijken naar het menselijk gebit: het is gebouwd op het eten van zowel plantaardig als dierlijk voedsel. Als dat niet zo was, hadden we heus wel tanden en kiezen gekregen die op plantaardig voedsel waren berekend.
Geen goede reden: want het is dus OOK geschikt voor plantaardig voedsel. Maar had het niet goed geweest, dan hadden we heus wel tanden en kiezen gekregen die op dierlijk voedsel waren berekend.
Citaat:
Maar ja, dan wil ik ook wel eens weten hoe ver we gaan. Eten de vegetariërs op dit forum echt wel zo plantaardig? Laten ze ook vis, margarine, snoep (gelatine is ook een dierlijk product), vele soorten bouillon, eieren en producten van leer links liggen? Afgezien van eieren heeft voor al het genoemde namelijk een dier moeten sterven.

Ik eet geen vis, ik gebruik zelden margarine of andere boter (en als ik het gebruik dan meestal plantaardige margarine), ik eet geen snoep met gelatine, ik eet/drink geen bouillon, ik eet alleen biologische eieren en ik eet ook vrijwel geen 'normale' kaas (wel kaas met vegetarisch stremsel). En ik heb ook weinig leren schoenen (twee paar), stom ik weet het, maar ik heb ze nou eenmaal en weggooien zou ik nog stommer vinden (niet omdat ze me nou zoveel waard zijn, maar ik heb ze nu al).

Heeft voor margarine een beest moeten sterven btw...? Zit daar ook stremsel in oid?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 13:37
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
hoe we tegenwoordig met dieren omgaan,daar ben ik tegen, het is tegenwoordig onnuttig om vlees te eten, maw het is niet nodig om te overleven.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 15:32
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Citaat:
MH schreef op 11-08-2004 @ 13:40 :


Maar ja, dan wil ik ook wel eens weten hoe ver we gaan. Eten de vegetariërs op dit forum echt wel zo plantaardig? Laten ze ook vis, margarine, snoep (gelatine is ook een dierlijk product), vele soorten bouillon, eieren en producten van leer links liggen? Afgezien van eieren heeft voor al het genoemde namelijk een dier moeten sterven.
Waarom zouden vegetariers geen leer of eieren mogen gebruiken? Margarine is ook meestal plantaardig wat ik weet, snoep met gelatine enzo eet ik niet , dierlijk bouillon ook niet. En mensen die zichzelf vegetarier noemen maar wel vis eten zijn nep
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 15:49
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
uit mijn principe, ik wil geen dieren eten.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2004, 18:37
Verwijderd
Om teveel redenen om op te noemen, maar noodzakelijk omdat ik niet begrijp waarom vlees eten normaal gevonden wordt als het op zo'n manier geproduceerd wordt (bio-industrie). Je hoort mensen wel protesteren tegen zeehondjesjacht maar koeien en varkens en kippen in eigen land worden vergeten terwijl die nog veel meer lijden. Ik ben dus vierkant tegen de bio-industrie, reden lijkt me duidelijk, het is een hel.

Verder ben ik bang voor de hormonen en antibiotica die er inzitten, kan toch niet gezond zijn, en bovendien zou ik niet weten wat voor voedingsstoffen er in vlees zitten die ik mis.

Ik leef met respect naar mijn omgeving en naar de natuur, en daarom vind ik het niet fair dat dieren moeten sterven voor een extra luxe in mijn leven. Als ik moest overleven van vlees dan vind ik het natuurlijk maar ik word er niet blij van als dieren voor mij gaan sterven.

Bovendien voel ik me verdrietig als ik vlees eet, omdat ik leed naar binnen werk.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 18:40
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
een vriendin van mij is het, omdat haar favo artiest het ook is
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 18:42
Verwijderd
Citaat:
WeR schreef op 10-08-2004 @ 19:55 :
daar was ik dus al bang voor

dat veel mensen het juist doen, omdat ze denken dat men op een verkeerde manier met de dieren bezig is.

Het is echt niet zo dat men dieren mishandelt ofzo, of dat er allemaal "rotzooi" in wordt gespoten. wat dat betreft kun je beter vlees eten dan groente en fruit, waar bestrijdingsmiddelen overheen worden gespoten.

tja, wat dat betreft weten de meeste mensen niet goed waar ze over praten, ze hebben hun oordeel klaar voordat ze weten hoe het er echt aantoe gaat op een slachterij en op een boerderij.

(edit: typfoutje)
waar baseer je dat op? Noem jij snavelkappen, onverdoofd castreren, staartknippen, oormerken, stierringen, kippen opproppen, kalven bloedarmoede laten lijden voor de kleur van het vlees en transport in de hitte en bovendien in daglicht terwijl dieren dat niet gewend zijn geen dierenmishandeling?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 18:48
MH
Avatar van MH
MH is offline
En dan hebben we ook nog het ecosysteem. Veel dieren hebben alleen de mens als natuurlijke vijand (ik ga de voedselketen niet uitleggen), en als je uiteindelijk de dieren niet eet (meer een argument dat niet-vegetariërs ook niet stom zijn), komen er teveel van. En om nu in het weiland een tijger los te laten, is ook zoiets...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:01
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
1. Gevoelsmatig. Ik hou van dieren en als het eten van dieren niet noodzakelijk is om gezond te blijven zal ik dat ook niet doen.

2. Ik ben ervan overtuigd dat het gezonder is. Niet alleen vanwege de punten die alluman al heeft opgenoemd maar ook omdat ik er niet van overtuigd ben dat het menselijk lichaam ideaal is voor het eten van vlees. Zie ook de tabel op deze site: http://www.iskcon.net/benelux/veg.html

Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:13
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
MH schreef op 11-08-2004 @ 19:48 :
En dan hebben we ook nog het ecosysteem. Veel dieren hebben alleen de mens als natuurlijke vijand (ik ga de voedselketen niet uitleggen), en als je uiteindelijk de dieren niet eet (meer een argument dat niet-vegetariërs ook niet stom zijn), komen er teveel van. En om nu in het weiland een tijger los te laten, is ook zoiets...
Je vergeet dat ze wel eerst in grote getallen worden gefokt, door niemand minder dan hun natuurlijke vijand de mens. Door aan te geven dat een tijger los laten het probleem ook zou oplossen ontkracht je ook je punt over de natuurlijke vijand. Trouwens, wanneer zijn er 'teveel van'?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:15
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
- Er zijn genoeg vervangers, de noodzaak bestaat dus helemaal niet. (hell, je hebt zelfs vegetarische gorden bleu(?) en sate) Bovendien zitten in bijna(?) alle vervangers die je in de winkel koopt, ieder geval die ik heb, alle stoffen die je nodig hebt.

- Het menselijke gebit is GEEN vleesgebit, we missen bijvoorbeeld grote snijtanden en hoektanden. Bovendien is ons darmenstelsel te groot om vlees aan te kunnen, zodat er continu in de laatste helft van je darmen vlees zit dat min of meer rot. Die afvalstoffen krijg je ook allemaal binnen.

- Om 1 kilo vlees te produceren zijn er veel meer kilo's granen en plantaardige voedselstoffen nodig. Om dat te krijgen worden bijvoorbeeld natuurgebieden gekapt voor akkers, en ik denk dat er al genoeg honger op de wereld is, die plantaardige producten kunnen dus wel beter gebruikt worden.

- De omstandigheden waarin de dieren leven, zijn zelfs ongekend in het regime van irak onder Saddam. Dat terwijl deze dieren ook een zenuwstelsel hebben, dus angst. stress en pijn voelen. Net zoals mensen.

- Het argument dat in de natuur ook vlees gegeten wordt, en dat wij dat vroeger ook deden vind ik geen goed argument. In de natuur wordt vlees gegeten om de honger te stillen, vroeger aten mensen vlees om hun buik vol te krijgen. De dieren/mensen vingen zelf hun vlees, wat ze die avond/volgende dag nodig hadden. Als je nu aan iemand zou vragen of hij een koe zou kunnen doden om een lekker stukje vlees te eten, zou 98% nee zeggen. Als diezelfde mensen alleen maar hoefden toe te kijken, zou nog meer dan de helft het vlees niet kunnen eten. Hypocriet.
Zoals eerder gezegd, het is nu niet meer noodzakelijk.
Mensen zijn ook dieren, en ik vind andere dieren niet minderwaardig en zie het dus ook niet als voedsel.

- De groeihormonen en medicijnen die jij via die dieren in je krijgt kunnen NOOIT goed zijn, en de effecten hiervan op langer termijn zijn niet bekend.
__________________
Can’t live in yesterday!

Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 11-08-2004 @ 19:48 :
En dan hebben we ook nog het ecosysteem. Veel dieren hebben alleen de mens als natuurlijke vijand (ik ga de voedselketen niet uitleggen), en als je uiteindelijk de dieren niet eet (meer een argument dat niet-vegetariërs ook niet stom zijn), komen er teveel van. En om nu in het weiland een tijger los te laten, is ook zoiets...
zo, je lijkt mijn oma al, die vroeg aan mij: "maar kind als je geen vlees eet dan komen er toch veel te veel koeien?"

Ik vind dit echt zo'n slap argument...alsof je in het bos gaat jagen tegen het konijnenoverschot ofzo...

Nooit van fokken gehoord zeker.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:29
Verwijderd
Citaat:
killermachine85 schreef op 11-08-2004 @ 20:15 :

- Om 1 kilo vlees te produceren zijn er veel meer kilo's granen en plantaardige voedselstoffen nodig.
3 tot 13 kilo om precies te zijn...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:30
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
Citaat:
bugge schreef op 11-08-2004 @ 20:29 :
3 tot 13 kilo om precies te zijn...
de cijfers was ik ff kwijt
__________________
Can’t live in yesterday!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:46
WeR
WeR is offline
Ik vind dat het geen dierenmishandeling is nee, bij koeien tenminste, van varkens heb ik niet veel verstand, en kippen zitten inderdaad in te kleine hokken.

maar wat wil je bij kippen dan doen? het is al wetenschappelijk bewezen dat scharrelkippen meer ziektes overdragen dan legbatterijkippen.

de meeste mensen beweren gewoon dat het dierenmishandeling is, terwijl ze helemaal niet weten hoe het er overal aan toe gaat.
dus omdat kippen tegewoordig in kleine hokjes zitten, koop jij geen rundervlees? dat is geen duidelijke logica.

verder zijn er ook meer dan genoeg regels om ervoor te zorgen dat dieren niet onnodig pijnlijden en een goede gezondheid hebben.
en ik kan zeggen dat het er door die regels niet diervriendelijker op is geworden.

(wat ik hiermee dus wil zeggen is dat veel mensen vegetarier zijn omdat ze de bio-industrie zo ondiervriendelijk vinden, maar eigelijk helemaal niet goed weten waar ze over praten en dit gewoon maar denken omdat iemand dat verteld. en ja, ik weet waar ik over praat, want ik woon op een boerderij en mishandel onze dieren niet, en spuit ze niet in met groeihormonen en dergelijke)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-08-2004, 19:50
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
Ik zal hier, als ik de link weer gekregen heb, een filmpje posten. Dan mag jij daarna weer zeggen dat er geen dierenmishandeling voorkomt.

edit: je gaat verder ook alleen in op het mishandel-argument, ik heb meerdere andere argumenten gezien in de topic.
__________________
Can’t live in yesterday!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:54
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
doe ik voor je

http://hotline.vaisnava.hu/files_-_a...o/alec_mym.mpg
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:06
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik at sowieso geen vlees omdat ik er meestal erg beroerd van werd. Later ben ik ook gestopt met vis eten. De manier hoe die beestjes behandeld worden vind ik vreselijk.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:09
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
ik ben geen vegatariër en zal het ook nooit worde.
k vind vlees veels te lekker om het niet te eten, daarom eet ik het, k zou niet zonder een biefstuk kunnen of iets dergelijks..

k vind het ook geen goede rede om vegatariër te worde omdat die dieren niet aan een natuurlijke dood sterven blablabla.. 'wij', de mensheid, zorgen ervoor dat die dieren kunnen leven.. wij fokken ze, wij fokken ze om te doden, om te eten, dat is hun lot.. klaar.. daat moet je niet moeilijk over doen.

ze zijn er om opgegeten te worden.. daarom doe k het, punt!
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:09
Verwijderd
Was laatst nog op de Belgische televisie een hele docu over wat er nou allemaal met een kipfilet gebeurd.

De kipfilet wordt in een ton met water gegooid. Als hij uit die ton komt, bestaat die kip voor 50% uit water.
Dat water moet in de kip blijven. Wat gebruiken ze daarvoor?
Ze spuiten er een poeder bij wat bestaat uit dierlijke hormonen van runderen, kalveren en varkens, die hormonen komen wel uit de resten van eerder geslachte , en dus alleen nog maar uit ingewanden en botten bestaande, dieren.
Verder zit er nog een chemisch product in, maar dat mocht en kon men nergens vinden. Men was er al wel van overtuigd dat het niet goed voor je lichaam is. De leiders van de bedrijven wilden ze gelijk het terrein af.
Dit was volledig undercover met verborgen camera uitgevoerd.

Daarom eet ik geen vlees...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:12
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 11-08-2004 @ 21:09 :
k vind het ook geen goede rede om vegatariër te worde omdat die dieren niet aan een natuurlijke dood sterven blablabla.. 'wij', de mensheid, zorgen ervoor dat die dieren kunnen leven.. wij fokken ze, wij fokken ze om te doden, om te eten, dat is hun lot.. klaar.. daat moet je niet moeilijk over doen.

ze zijn er om opgegeten te worden.. daarom doe k het, punt!
Ah, even verdergaand op jouw punt: jij kijkt dus tv omdat de tv er is om bekeken te worden, jij fietst omdat fietsen er zijn om te fietsen, jij slaapt omdat bedden er zijn om te slapen, jij gaat naar de wc omdat wc's er zijn om naar de wc te gaan?

__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:13
MissesLena
MissesLena is offline
omdat ze me altijd verteld hebben dat je jezelf moet zijn....
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:14
MissesLena
MissesLena is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 11-08-2004 @ 21:12 :
Ah, even verdergaand op jouw punt: jij kijkt dus tv omdat de tv er is om bekeken te worden, jij fietst omdat fietsen er zijn om te fietsen, jij slaapt omdat bedden er zijn om te slapen, jij gaat naar de wc omdat wc's er zijn om naar de wc te gaan?

gevat
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:15
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 11-08-2004 @ 21:12 :
Ah, even verdergaand op jouw punt: jij kijkt dus tv omdat de tv er is om bekeken te worden, jij fietst omdat fietsen er zijn om te fietsen, jij slaapt omdat bedden er zijn om te slapen, jij gaat naar de wc omdat wc's er zijn om naar de wc te gaan?

zegt ondoordachte dingen omdat ie het kan, en zodanig geindoctrineerd is dat hem het vermogen zelf na te denken ontschoten is.. dat is pas een wreed lot
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:16
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 11-08-2004 @ 21:12 :
Ah, even verdergaand op jouw punt: jij kijkt dus tv omdat de tv er is om bekeken te worden, jij fietst omdat fietsen er zijn om te fietsen, jij slaapt omdat bedden er zijn om te slapen, jij gaat naar de wc omdat wc's er zijn om naar de wc te gaan?

als mensen zegge dat ze geen tv kijke omdat dat zielig is voor de tv zeg ik, 'tv's zijn er om naar te kijken, zow zielig is dat niet hoor'
dit geldt ook voor de koeien, varkens, gevogelte enz enz
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:18
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Jampot schreef op 11-08-2004 @ 21:15 :
zegt ondoordachte dingen omdat ie het kan, en zodanig geindoctrineerd is dat hem het vermogen zelf na te denken ontschoten is.. dat is pas een wreed lot
en jij kent mij? goed bezig, droeftoeter die probeert op te valle door wijze taal uit te slaan die hij van iemand anders heeft gehoord!
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:20
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 11-08-2004 @ 21:18 :
en jij kent mij? goed bezig, snolletje dat probeert op te valle door wijze taal uit te slaan die hij van iemand anders heeft gehoord!
ach.. het feit dat je dit als reply plaatst verlost mij van elke verplichting te reageren.. toch even doen (A)..

lol.. verstandig je reply even aan te passen.. ik ben geen meisje ^_^

Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:22
WeR
WeR is offline
hmm, dat filmpje doet het niet bij mij
staat zeker op hoe in een derde wereld land een dier wordt mishandeld.
dat gebeurt hier dus niet.

ik weet dat ik alleen op het dierenmishandeling inga, ik kan er moeilijk op ingaan dat iemand niet tegen vlees kan ofzo.

en er is inderdaad veel grond nodig in de veehouderij die ook gebruikt kan worden om groente op te verbouwen. daar is niets aan te doen.
maar ja, als je die grond zo erg belangrijk vindt, waarom heeft niet iedereen een moestuin (voor de mensen die een tuin hebben dan) dan kun je jezelf voorzien in je eten.

en tja, in elk lapje vlees zit chemische rotzooi, net zoals er op elk slablaadje vergif zit

waar denk je dat men keurmerken voor heeft?

ook voor de manier van slachten heeft men regels opgesteld.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:25
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
Citaat:
WeR schreef op 11-08-2004 @ 21:22 :
hmm, dat filmpje doet het niet bij mij
staat zeker op hoe in een derde wereld land een dier wordt mishandeld.
dat gebeurt hier dus niet.

ik weet dat ik alleen op het dierenmishandeling inga, ik kan er moeilijk op ingaan dat iemand niet tegen vlees kan ofzo.

en er is inderdaad veel grond nodig in de veehouderij die ook gebruikt kan worden om groente op te verbouwen. daar is niets aan te doen.
maar ja, als je die grond zo erg belangrijk vindt, waarom heeft niet iedereen een moestuin (voor de mensen die een tuin hebben dan) dan kun je jezelf voorzien in je eten.

en tja, in elk lapje vlees zit chemische rotzooi, net zoals er op elk slablaadje vergif zit

waar denk je dat men keurmerken voor heeft?

ook voor de manier van slachten heeft men regels opgesteld.
jammer dat het filmpje het neit doet.. leek me leerzaam voor je :/ misschien vindt killer-machine nog wel een goeie versie..

hehe, nee, de fabriekjes uitgevonden om dingen dood te maken zijn te geavanceerd voor veel derdewereldlanden..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.