Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2001, 17:09
yootje
yootje is offline
Wat is eigenlijk het nut van grieks, is het alleen maar interessant of heeft het ook nut?
__________________
yootje RuuLLLLeeezzzzzZZZz FoKkInG HARD!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2001, 18:29
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
kijk 'ns:
http://forum.scholieren.com/Forum26/HTML/000131.html
deze gaat nog niet dicht, misschien is er iemand die nog een specifiek nut van grieks weet.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 10:02
Kaatjuh
Kaatjuh is offline
uhh, het nut van grieks???? k heb geen idee, k heb ut zelf voor ut 2de jaar, en k weet ech nie wa het nut van grieks is.

aaaaaaaaaaaaaaaah

kuxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
kuzzzzzzzzzziezzzzzzzzz
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 19:03
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Met Latijn meer mens, met Grieks meer mans

Passage uit een boek (?) van Trolski of Trotski dat mijn docent Klassieken, hier beter bekend als DE bezoeker, aan het begin van de eerste les voorlas. Lees het en zie uw vragen beantwoord
(DE bezoeker kan mijn rammelende bronvermelding vast van de nodige details en correcties voorzien )
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 08:35
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Het belangrijkste nut van Grieks is dat je leert niet op de eerste plaats naar het nut van iets te vragen; het gaat er niet om of iets nuttig is, maar of het waardevol is. Dit wordt overtuigend aangetoond in een lezenswaardige passage uit het boek "Het einde van de eeuwigheid" van Tijmen Trolsky.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2001, 11:38
ikke14
ikke14 is offline
he !

Grieks is compleet nutteloos.Ik ben er dan ook niets voor niets mee gekapt dit jaar.
Ok, het was ook best wel moeilijk en ik er ik zou er nog harder voor moeten werken maar ik zag het nu er ook niet van in dus ik deed eigenlijk ook niks.
Dus, gymnasiasten die het nut van klassieke talen oook niet inzien ga naar het atheneum !
Het is de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb.

kisses van iemand die blij is dat ie nooit meer tegen bleeksma (m'n ex-leraar Grieks)hoeft aan te zien.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2001, 18:34
Crispijn
Crispijn is offline
Twiifelaars & enthousiastelingen: Ik groet u!

Grieks, waar dient het voor...?

Alleen al om Homerus te lezen, dacht ik. (Geen ergernis om vertalingen.) Lijkt me nou echt iets waar je je hele leven verder wat aan hebt. Wie doet er nog scheikundeproeven later? Of wiskundesommen? Goeie teksten kun je altijd herlezen, en helemaal met Internet. Nee, ik denk niet dat ik er ooit spijt van zal krijgen. (Eigenlijk is het ironisch dat mensen hier twijfelen, uitgerekend bij een vak dat je kennis laat maken met "tijdeloze" dingen met "eeuwigheidswaarde".) En Grieks, vind ik, is niet eens zo moeilijk, als je d'r wat moeite voor doet tenminste. It's rewarding like nothing else. Ik denk dat je alleen Grieks gaat haten als je niet geïntereseerd bent, dus de boel gaat verwaarlozen, dus achter raakt. Maar waarom in the first place naar het gymnasium als je niet geïnteresseerd bent? Zoiets begijp IK nou niet.

Gegroet, Crispijn
Met citaat reageren
Oud 18-09-2001, 20:59
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
Citaat:
DE bezoeker schreef:
Het belangrijkste nut van Grieks is dat je leert niet op de eerste plaats naar het nut van iets te vragen; het gaat er niet om of iets nuttig is, maar of het waardevol is. Dit wordt overtuigend aangetoond in een lezenswaardige passage uit het boek "Het einde van de eeuwigheid" van Tijmen Trolsky.
Is dat dat ene stuk?? dat was wel heel vet inderdaad ja, echt stoer...

X
__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2001, 14:26
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
OsoNke schreef:
Is dat dat ene stuk?? dat was wel heel vet inderdaad ja, echt stoer...
Ja, dat is het. Dat is het trouwens altijd, dat ene stuk.

Met citaat reageren
Oud 20-09-2001, 20:05
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
Citaat:
DE bezoeker schreef:
Ja, dat is het. Dat is het trouwens altijd, dat ene stuk.

ja ok ik weet t maar ik bedoelde dus 'dat ene stuk' uit 'dat ene boek' van 'dat ene verhaal' van 'die ene leraar' die 'die ene schaal' uit het raam gooide bij de ouders van 'die ene leerling'.

X
__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2001, 21:50
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
OsoNke schreef:
ja ok ik weet t maar ik bedoelde dus 'dat ene stuk' uit 'dat ene boek' van 'dat ene verhaal' van 'die ene leraar' die 'die ene schaal' uit het raam gooide bij de ouders van 'die ene leerling'.

X

X??
Met citaat reageren
Oud 21-09-2001, 19:46
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
DE bezoeker schreef:
X??
Een online-kusje heeft geen waarde hoor...
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het kwaad
arPos
33 07-07-2009 15:14
Levensbeschouwing & Filosofie Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven?
Gatara
106 21-06-2008 12:37
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
indie-gurl
348 10-04-2007 14:28
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie Pharaoh
Rafiq
192 06-07-2004 20:59
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.