Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2007, 17:44
Minami
Avatar van Minami
Minami is offline
Hallo,

Sinds een week heeft mijn konijn plekken in haar nek/hals. Het zijn kale plekken, en het heeft ook gebloed.
Ik weet niet wat het is, en hoop dat jullie mij kunnen vertellen of het ernstig is, en of ik naar de DA moet. Volgens mij is het geen schimmel, want dat heb ik met mijn cavia`s meegemaakt, en dit ziet er toch anders uit.
Ik heb er een paar foto`s van gemaakt;


Dit is echt haar nek.

Dit is de zijkant van haar gezicht/nek.


En haar zijkanten.

Ik heb haar in haar nek/hals ook een beetje geknipt, zodat ze niet haar haren eruit kan trekken als ze irritatie eraan heeft.
Heeft iemand dit ook gehad met zijn konijn, of weet wat het is? Ze is nu bijna 3 jaar en heb dit nog nooit bij haar gezien.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groetjes Minami
__________________
No one knew why she wouldn't wake up, I think she finaly made it back home.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2007, 17:57
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Heeft het konijn zich niet gekrabt door jeuk? Parasieten misschien?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 18:10
Minami
Avatar van Minami
Minami is offline
Dat weet ik niet, ik heb het niet zien gebeuren zeg maar.
Als ik haar eten geef gaat ze op en neer springen van geluk ( ) en toen zag ik opeens dat haar nek bloed had, en toen zag ik die wondjes en kale plekken..
Hoe kan ze een parasiet krijgen dan? Krijgt ze dan geen verschijnselen?
__________________
No one knew why she wouldn't wake up, I think she finaly made it back home.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 10:07
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Een parasiet kan overal door komen... Het kan in het hooi zitten bijvoorbeeld of van andere huisdieren. Ik zou wel naar de dierenarts gaan en vragen of ze er naar willen kijken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 13:46
Minami
Avatar van Minami
Minami is offline
3 Weken geleden ben ik ook met haar naar de DA geweest ivm darmproblemen, en toen hebben ze haar ook onderzocht op parasieten, wat ze niet bleek te hebben. Ik heb nog 2 katten maar die dragen geen parasieten over op konijnen zei de DA, dus kleine kans.
__________________
No one knew why she wouldn't wake up, I think she finaly made it back home.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 10:26
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Ik ga denken aan stress of misschien een allergie, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Het ziet er in ieder geval echt niet goed uit en ik zou er ook echt mee naar de dierenarts gaan.

Wie weet is het met een zalfje in 3 dagen weg en heb jij je konijn dus al bijna 1,5 week onnodig met veel jeuk en pijn rond laten lopen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 17:16
Minami
Avatar van Minami
Minami is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 24-03-2007 @ 11:26 :
Ik ga denken aan stress of misschien een allergie, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Het ziet er in ieder geval echt niet goed uit en ik zou er ook echt mee naar de dierenarts gaan.

Wie weet is het met een zalfje in 3 dagen weg en heb jij je konijn dus al bijna 1,5 week onnodig met veel jeuk en pijn rond laten lopen.
Ze heeft overduidelijk niet veel pijn of jeuk, want ze is heel vrolijk/druk zoals altijd, en rolt en springt de hele tijd, en heeft al een paar dagen niet meer aan de plekjes zitten bijten/krabben. Dus het is ook niet meer open.

Als het nu zo blijft en er weer haar overheen komt ga ik niet meer naar de DA toe. Als ik zie dat het erger wordt of gaat bloeden dan ga ik wel.

Iig bedankt voor de reacties.
__________________
No one knew why she wouldn't wake up, I think she finaly made it back home.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.