Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2012, 20:27
Verwijderd
Het gaat niet zo goed tussen mij en mijn ouders en naar alle waarschijnlijkheid word ik eruit geschopt op mijn verjaardag, lang leve de jarige he... maar oke, als ik dan eenmaal 18 ben heb ik hopelijk een scholieren tegemoetkoming van 184 euro p/m en 69 euro zorgtoeslag + verdiensten van mijn bijbaantje die tussen de 75 en 150 euro p/m liggen. 184+69+75 lever mij dus, voor alles, een grappig getal van 328 euro minimaal per maand, daar zal waarschijnlijk 125 euro p/m van af gaan voor verzekering + een paar euros voor WA verzekering , telefoon abbo 10.75 euro, en dan komen we gouw op vaste kosten van 145 euro p/m uit, dus ik hou dan hopelijk (ik probeer de toekomst te voorspellen, gaat nooit goed he :x) 183 euro per maand over.. belachelijk klein getal en ik weet niet of ik er om moet lachen of huilen maar ik denk allebei..
Het probleem is dus, na wat zoeken, dat de kamers die te huur zijn behoorlijk wat kosten, minimaal 200 euro en het gaat wel tot 500 euro per maand.. als ik dat zou moeten betalen dan kan ik mezelf niet eens onderhouden, en wie wil nou een stinkende, niet higienische, arme huismaat die al zijn geld aan de huur verliest (ofwel, niet eens de volledige huur kan betalen...)? Ik zit nu te denken, wat moet ik doen, onder een brug slapen? Misschien kan ik nog wel een karton betalen en er een huisje van bouwen, maar hopen dat de belastingdienst er niet achter komt! Help me astublief. alvast bedankt voor alle reacties die zullen komen (als die uberhaupt komen).

Ja sorry voor deze lange text maar ik probeer mijn situatie zo goed mogelijk uit te leggen Ik ben echt kansloos als ik de situatie nu bekijk, misschien blazen jullie mij wat hoop in?

Laatst gewijzigd op 09-09-2012 om 20:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2012, 08:02
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ten eerste kun je inderdaad van +/- 183 euro per maand bij lange na niet je huur (incl. gas/water/licht) en dagelijkse boodschappen betalen.

Je bent nog middelbare scholier, dus kun je ook niet bijlenen van de DUO/IB-Groep.

Als je echt uit huis wordt geschopt, zijn je ouders in principe verplicht je tot je 21ste een bedrag te geven waardoor je kunt rondkomen. Misschien zijn daar afspraken over te maken, indien zij (ook) zien dat uit huis gaan de beste optie is?

Het meest haalbare lijkt me toch bij je ouders blijven wonen en er het beste van maken. Misschien kan een ander familielid daarbij helpen (bemiddelen)?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 13:00
Verwijderd
Een vriend van mij heeft hetzelfde meegemaakt, alleen werd hij op zijn dertiende het huis uit geschopt. Hij zit nu in een soort huis waar meer jongeren met problemen (thuissituatie ed) wonen. HIj heeft gewoon zijn eigen kamer, maar de was word voor hem gedaan en ze eten ook gezamelijk. Misschien moet je je daar eens in verdiepen ? Want alleen wonen, als je daar niet genoeg geld voor hebt, is dus geen optie.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 16:09
Verwijderd
ja mijn ouders stellen nu zulke 'strenge' regels op, na een ruzie, zij weten gewoon dat het onmogelijk is om wie dan ook an zulke regelt te houden, Ben je ziek - naar school, NIEMAND mag komen naar jouw in ons huis, ook niet om samen te studeren etc, en nog meer hele stomme regels, zij willen het gewoon nu dat ik weg ga, - Hou jke je niet aan de regels dan word je met je 18e eruit geschopt. Klaar. Ik kan misschien wel bij een kennis gaan wonen en negotieren om bv voor 80 euro p/m huur te betalen ofzo, als het lukt heb ik iig voor een bepaalde tijd een plek, maar het is dna niet zo dat ik er super lang kan blijven, ik zal nog na dit jaar wel een HBO moeten doen, ik wil wel vliegtuigpiloot worden maar het lijkt me eerst verstandig om iets te doen wat ik zeker weet dat ik kan en daarmee een baan krijg - vliegtuigmechanicus (aka vliegtuigmonteur) en die opleiding duurt ook wel wat, daarna kan ik ernaast nog wel een vliegtuigpiloot opleiding doen bij de KLM. Maar oke ff om niet van het onderwerp af te dwalen - er is wel nog een optie, mijn, helaas, dakloze oma (woont bij haar goeie kennissen) zou ik best wel aan een huis willen helpen, de gemeente kan toch iemand in een huis plaatsen ofzo en verhuren? dan kan ik huurtoeslag aanvragen en bijstand voor haar. (is ze nu wel mee bezig iig) en dan zou ik uiteindelijk samen met mijn oma kunnen wonen, die is wel lief. Mja hoe regel ik dat alles
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 17:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Vaak via de gemeente kan je oma een urgentieverklaring voor een woning krijgen, als ze in een noodsituatie zit. Dan kom je veel sneller in aanmerking voor een huurwoning. Moet je echt verder voor informeren bij haar eigen gemeente.

Maar als ze die krijgt, heeft ze nog wel steeds eerst inkomen nodig (AOW, pensioen, bijstand, loon?) om de huur (samen met jou?) te kunnen betalen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Vaak via de gemeente kan je oma een urgentieverklaring voor een woning krijgen, als ze in een noodsituatie zit. Dan kom je veel sneller in aanmerking voor een huurwoning. Moet je echt verder voor informeren bij haar eigen gemeente.

Maar als ze die krijgt, heeft ze nog wel steeds eerst inkomen nodig (AOW, pensioen, bijstand, loon?) om de huur (samen met jou?) te kunnen betalen.
huurtoeslag+bijstand+"urgentieverklaring->huurwoning krijgen", kan je daar van leven? :$
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 19:04
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
huurtoeslag+bijstand+"urgentieverklaring->huurwoning krijgen", kan je daar van leven? :$
Het is geen vetpot, maar het kan zeker.

Is je oma nog onder de 65 dat ze geen AOW krijgt?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Het is geen vetpot, maar het kan zeker.

Is je oma nog onder de 65 dat ze geen AOW krijgt?
ze is 57 dus ze zal nog wel werk moeten vinden maar dat gaat lastig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 20:15
Werk, Geld & Recht Mag niet op kamers
NinaS18
19 23-09-2009 14:08
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 16:06
Werk, Geld & Recht Geld op kamers etc.
kusj
31 09-04-2006 09:21
Algemene schoolzaken Beïnvloedt het 'op-kamers' je studieresultaten?
Femic
50 24-10-2005 10:28
Liefde & Relatie Vriendje op kamers
Ymaeel
44 07-02-2005 14:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.