Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2002, 15:18
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
ik woon in het noorden en daar is veel ruimte. qls ik in de randstad kom zie ik behalve wat steden heel veel graslanden...is Nederland wel vol zoals veel mensen zeggen?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2002, 15:23
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 15:23
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Theoretisch is het natuurlijk niet vol. Het is alleen de vraag of het wenselijk is dat Nederland een soort van Singapore wordt waar op elke stukje grond torenflats staan.

Dat zal natuurlijk niet zo snel gebeuren, maar je begrijpt denk ik wel mijn punt. Een land heeft een gedeelte groen en ruimte nodig om het leefbaar te houden en om ervoor te zorgen dat het niet dichtslibt.

Maar inderdaad, er kan best wel wat bij. Toch is Nederland nu al een van de dichtsbevolkte gebieden ter wereld. Wij leven hier bijvoorbeeld in veel kleinere woningen dan in Australië.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 15:31
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nee
heeft u argumenten?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 15:38
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Boogie schreef:
heeft u argumenten?
zelfde als jou. hoewel ik het ook weer eens ben met Vincent vega. ik zou idd niet willen dat nl een sinagpore word zonder groen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 15:45
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Nederland is wel degelijk vol. Kijk maar naar de woningnood, wachttijden in de gezondheids zorg en de vele files.

Fysiek kunnen we natuurlijk nog een heleboel meer mensen in ons landje proppen, maar het lijkt me niet de bedoeling dat heel Nederland een soort Randstad wordt.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 15:48
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
bouw gewoon overal super-wolkenkrabbers en schaf auto's en autowegen af dan heb je genoeg ruimte voor EN groen EN mensen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 16:21
Griller
Griller is offline
Nederland is zeker niet tevol ..... meer mensen betekend ook meer werken dus dat gezondheids zorg probleem slaat nergens op .. als we meer mensen hebben moet alles gewoon wat georganiseerder..
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 16:47
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
bouw gewoon overal super-wolkenkrabbers en schaf auto's en autowegen af dan heb je genoeg ruimte voor EN groen EN mensen

én lelijke steden...

Ach Nederland is niet vol, ht kan nog veel voller, als je maar genoeg propt. En het groene hart kunnen we onderhand ook wel volbouwen (al die lelijke wweilanden)
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 18:30
Nederland is vorig jaar weer met 113.218 gegroeid. Hoe lang denk je dat onze economie dit volhoudt. De meeste mensen die binnenkomen (asielzoekers en immigranten uit Turkije en Marokko) krijgen een uitkering. De verhoudingen worden op den duur een beetje scheef. Als jij oud bent zal er geen AOW meer zijn, dan is Nederland gewoon failliet en moet Nederland ontwikkelingshulp krijgen van andere landen. Leuk vooruitzicht toch? Voor de cijfers:
*knip*

[Dit bericht is aangepast door autodropje (17-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 18:33
kipfilet
kipfilet is offline
Neuh, Nederland is niet echt vol, als je bedenkt dat de stad Parijs net zo veel inwoners heeft als heel Nederland en het toch een kleiner oppervlak heeft. Maar het is de vraag wat we met Nederland willen. Moet het allemaal vol zodat de hele wereld maar in Nederland kan komen wonen, of willen we nog redelijk schone lucht om in te ademen en plek om van rust te genieten? De beslissing is aan ons, wij zijn de toekomst...
__________________
Ben weer vrijgezehehel!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 20:57
dutch lion
dutch lion is offline
hoewel Nederland aan alle kanten symptomen vertoont van een verstikkende overbevolking wordt het kennelijk door onze rode en linkse wereldverbeteraars nog steeds als een doodzonde beschouwd om dat hardop te zeggen.
de afdeling Eurostat Data Shop van het Centraal Bureau voor de Statistiek(CBS) vermeldt dat Nederland,België,Zwitserland en Denemarken ongeveer evengroot zijn.
de oppervlakte van elk is slechts 1% van het gehele Europese grondgebied.
maar terwijl Denemarken slechts 1,4% van de gehele Europese bevolking bevat,Zwitserland 1,9% en België 2,7%,bezit Nederland maar liefst 4,2% van alle Europese inwoners.
we zijn het dichtstbevolkte land van Europa met ruim 470 mensen per vierkante km.
Denemarken heeft daarentegen slechts 124 mensen per vierkante km en Zwitserland 173.
Nederland is dus drie en een half maal zo dichtbevolkt als de rest van Europa en twee derde van onze enorme bevolkinstoename is van allochtone oorsprong.
wie rust zoekt moet naar Canada uitwijken.
daar wonen slechts 3 mensen per vierkante km.

gaan jullie maar door met jullie kokervisie.
er komen tijden dat dit de gedachte wordt van heel veel mensen.
we hebben nou al een fortuyn met nationalistische trekjes die de eerste stap zet voor het aankomende nationalisme in dit land.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 22:52
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
gaan jullie maar door met jullie kokervisie.
er komen tijden dat dit de gedachte wordt van heel veel mensen.
we hebben nou al een fortuyn met nationalistische trekjes die de eerste stap zet voor het aankomende nationalisme in dit land.
alles komt ook door die allochtonen he
nationalisme zal t land goed doen we merken t..

Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 23:46
Nee Holland is niet vol, als er te kort is aan zorg en veel werkgelegenheid etc .. betekend dat dus dat er maar weinig mensen zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 01:51
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
dutch lion schreef:

wie rust zoekt moet naar Canada uitwijken.
daar wonen slechts 3 mensen per vierkante km.

We zullen je geen strobreed in de weg leggen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 08:00
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Nederland begint wel degelijk vol te raken. Nederlans is op dit moment het op 1 na dichtst bevolkte land.

Maar hieronder even mijn standpunt:
Ik vindt dat Nederland te makkelijk omgaat met zijn asielbeleid. TE VEEL mensen worden toegelaten en TE VEEL mensen komen hier naar toe. Waarom? OMDAT ze hier een redelijke uitkering krijgen, en ook nog eens woonruimte. Ga maar eens in andere landen kijken hoe dat geregeld is.
En de mensen van Turkse komaf hebben het helemaal niet zo slecht daar in Turkije. Integendeel, het gaat daar redelijk goed met de economie en er komt steeds meer werk doordat de toeristensector groeit. Ze kunnen dan werken in hotels, restaurant of gewoon in de bazaareconomie.

Ik ben dus van mening dat Nederland inderdaad vol is en dat we ons azieloekersbeleid moeten aanpassen...

En nee, ik ben geen PIM-mer
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 08:04
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Nederland is natuurlijk niet vol. Je moet alleen oppassen met het woord vol. Letterlijk is het niet vol, ik bedoel je kan wel een miljard mensen in nederland proppen, dus dan kunnen we nog wel even. Maar hoeveel ruimte heb je nodig om te leven zoals wij dat doen. Ja, dan is nederland wel vol. Wat niet wil zeggen dat er geen asielzoekers meer binnen moeten komen maar dat wij onze leefstijl aan moeten passen
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 08:04
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Nederland is natuurlijk niet vol. Je moet alleen oppassen met het woord vol. Letterlijk is het niet vol, ik bedoel je kan wel een miljard mensen in nederland proppen, dus dan kunnen we nog wel even. Maar hoeveel ruimte heb je nodig om te leven zoals wij dat doen. Ja, dan is nederland wel vol. Wat niet wil zeggen dat er geen asielzoekers meer binnen moeten komen maar dat wij onze leefstijl aan moeten passen
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-02-2002, 09:50
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
gaan jullie maar door met jullie kokervisie.
er komen tijden dat dit de gedachte wordt van heel veel mensen.
we hebben nou al een fortuyn met nationalistische trekjes die de eerste stap zet voor het aankomende nationalisme in dit land.
Ja, en dat is dus waar ik bang voor ben.
Dat het "eigen volk eerst"-gevoel steeds meer komt.

Ik vind Nederland nog niet vol.
Ik ben echter wel voor een strenger maar goed asielbeleid.
Dus alleen politieke vluchtelingen.
En dat moet dan echt goed worden uitgezocht per geval.

Ik ben er ook niet voor om iedereen er weer uit te gooien of criminele allochtonen terug te sturen want vaak zijn dat alweer kinderen van dus ja.

Maar ik wil even iets melden wat ik toch echt raar vind.
Afgelopen zaterdag loopt er een grote groep, 10 a 15 man, jongeren tussen de 14 en 16 jaar(denk ik) van Turkse en/of Marokkaanse afkomst over straat een beetje tegen auto's te trappen, spiegeltjes omdraaien/erafslaan en ruitenwissers omhoog te trekken en weer terugslaan op de ruit.
En je ziet mensen vanachter hun raam kijken, niemand komt naar buiten.
Mensen lopen langs en zeggen er niks van.
En tegelijkertijd dat ik eraan kom rijden komt er vanaf de andere kant een politieauto aan rijden.
En terwijl die auto langs rijdt trappen die gastjes tegen de auto en slaan op de achterkant en die politieauto rijdt gewoon door.

Dan denk ik van "je kan wel zeiken maar als je niks zegt moet je later ook gewoon je mond houden.".
Dus je kan wel zeuren over "de buitenlanders" maar als mensen dat soort dingen zien gebeuren bij hun eigen auto(of die van de buren) dan doen ze niks.
Dat is toch raar?

[edit] typfoutjes weggehaald[/edit]
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 11:38
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Ja, en dat is dus waar ik bang voor ben.
Dat het "eigen volk eerst"-gevoel steeds meer komt.

[edit] typfoutjes weggehaald[/edit]

Je bent bang voor nationalisme en dat met zo'n sig?
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 11:49
@pie
@pie is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Je bent bang voor nationalisme en dat met zo'n sig?
misschien issie bang dat die versie van nationalisme niet meer geaccepteerd wordt, wat er natuurlijk dik inzit.

[Dit bericht is aangepast door @pie (18-02-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 11:50
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Tampert schreef:
én lelijke steden...

Ach Nederland is niet vol, ht kan nog veel voller, als je maar genoeg propt. En het groene hart kunnen we onderhand ook wel volbouwen (al die lelijke wweilanden)

ach ja we houden onder de schaduw van de wolkenkrabbers nog steeds de mooie binnenstad


Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 14:32
waaromniet?
waaromniet? is offline
Kunnen we het hier over de "volheid" van nederland hebben, en niet over asiel en migratiebeleid? Daar zijn namelijk al genoeg topics over.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 15:41
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Je bent bang voor nationalisme en dat met zo'n sig?


Nee, niet voor nationalisme, trots zijn op je achtergrond is goed.
Maar wel voor het extreem rechtse en racistische nationalisme(of is dit chauvinisme, ik weet het ff niet meer precies).

Maar we mogen het er hier niet over hebben.

En waaromniet? de volheid heeft toch ook te maken met het asiel en migratiebeleid(toekomst)?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 20:10
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Het punt is, is dat mensen Nederland zien als 'cultureel overvol' Ze slikken geen andere etnische volkeren meer. Het enigste wat er nog ingaat is onze eigen cultuur.

Maar hoe ziet onze eigen cultuur er dan uit?
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2002, 20:29
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
De hele wereld begint aardig vol te raken. De wereldbevolking groeit nu eenmaal.

Vol is het pas wanneer de kwaliteit van leven achteruitgaat omdat er té veel mesne zijn. Misschien gaat volgens sommigen de kwaliteit van leven erop achteruit, maar ik zie niemand dat rijmen met het aanwezig zijn van té veel mensen.

De enige links die getrokken worden zijn met criminalietie en aanverwante zaken..
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 20:44
drama
Avatar van drama
drama is offline
De wereld is te vol. Daar doe je niets aan, dus zoek naar de beste oplossing, voor alle betrokkenen.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef:
De hele wereld begint aardig vol te raken. De wereldbevolking groeit nu eenmaal.
Inderdaad... Nederland is vergeleken met andere landen behoorlijk vol. Maar ik zie dit niet echt als een probleem...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 20:47
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
hoewel Nederland aan alle kanten symptomen vertoont van een verstikkende overbevolking wordt het kennelijk door onze rode en linkse wereldverbeteraars nog steeds als een doodzonde beschouwd om dat hardop te zeggen.
de afdeling Eurostat Data Shop van het Centraal Bureau voor de Statistiek(CBS) vermeldt dat Nederland,België,Zwitserland en Denemarken ongeveer evengroot zijn.
de oppervlakte van elk is slechts 1% van het gehele Europese grondgebied.
maar terwijl Denemarken slechts 1,4% van de gehele Europese bevolking bevat,Zwitserland 1,9% en België 2,7%,bezit Nederland maar liefst 4,2% van alle Europese inwoners.
we zijn het dichtstbevolkte land van Europa met ruim 470 mensen per vierkante km.
Denemarken heeft daarentegen slechts 124 mensen per vierkante km en Zwitserland 173.
Nederland is dus drie en een half maal zo dichtbevolkt als de rest van Europa en twee derde van onze enorme bevolkinstoename is van allochtone oorsprong.
wie rust zoekt moet naar Canada uitwijken.
daar wonen slechts 3 mensen per vierkante km.

>>Leuk hoor, al die cijfertjes maar ik zie er nog steeds niet staan dat nederland VOL is. Noem mij rode, linkse wereldverbeteraar, ik probeer tenminste te zoeken naar een oplossing die ook goed uitpakt voor andere, niet nederlandse mensen ipv een "oplossing" die alleen positieve effecten hebben voor jou, bruine, rechtse wereldverkrachter.

gaan jullie maar door met jullie kokervisie.
er komen tijden dat dit de gedachte wordt van heel veel mensen.
we hebben nou al een fortuyn met nationalistische trekjes die de eerste stap zet voor het aankomende nationalisme in dit land.

>>een vent die alleen maar populistisch gelul brult om daarmee aan z'n primaire levensbehoefte te voldoen: macht. Dus neuk hem.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 21:57
Maffie
Maffie is offline
Nederland is niet vol, in New York wonen bijna evenveel mensen als in heel Nederland en die wonen daar op een oppervlakte niet groter dan de provincie Utrecht.

Het probleem aan Nederland is dat we gewoon niet weten hoe we met ruimte om moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 22:00
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
nederland is niet vol. het zou prettig zijn als er meer ruimte is voor natuur enzo. er kunnen nog een hele hoop lui bij, alleen dan wat dichter op elkaar, maar dan wel wat geconcentreerder in de steden.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 10:55
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Maffie schreef:
Nederland is niet vol, in New York wonen bijna evenveel mensen als in heel Nederland en die wonen daar op een oppervlakte niet groter dan de provincie Utrecht.

Het probleem aan Nederland is dat we gewoon niet weten hoe we met ruimte om moeten gaan.
maakt het uit of me natuur verkloten met huizen of met hoogbouw?

en hoogbouw lijkt me toch een indicatie van overbevolking, de oppervlakte is niet meer geschikt als woonplek voor zoveel mensen dus we cheaten wat oppervlak erbij in de hoogte
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 12:01
Maffie
Maffie is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
maakt het uit of me natuur verkloten met huizen of met hoogbouw?

en hoogbouw lijkt me toch een indicatie van overbevolking, de oppervlakte is niet meer geschikt als woonplek voor zoveel mensen dus we cheaten wat oppervlak erbij in de hoogte

Tja,.... het ligt eraan wat je vol noemt he. Iemand uit Amsterdam die naar het platteland gaat zal het daar zeker niet vol noemen, terwijl een kluizenaar het al gelijk zal uitgillen van de drukte als hij iemand tegenkomt na een lange stevige wandeling.

Vol is relatief en als je niet tegen de drukte kan, dan moet je niet in Nederland wonen want wij hebben hier nu eenmaal geen ruimte voor een oerbos alla seberie.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 13:01
Verwijderd
nederland IS vol!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 13:03
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
sjek schreef:
nederland IS vol!

waarom vind je dat?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 13:03
lupus
lupus is offline
Citaat:
Boogie schreef:
ik woon in het noorden en daar is veel ruimte. qls ik in de randstad kom zie ik behalve wat steden heel veel graslanden...is Nederland wel vol zoals veel mensen zeggen?
Je overziet het financiele aspect.

Daarbij is het ook niet de bedoeling Nederland echt dicht te cementeren...
__________________
~ what the eye sees, it believes ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-02-2002, 15:08
Verwijderd
Boogie zei:
ik woon in het noorden en daar is veel ruimte...

goed sturen we alle asielzoeker door naar jouw.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 15:09
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Boogie zei:
ik woon in het noorden en daar is veel ruimte...

goed sturen we alle asielzoeker door naar jouw.
quoten doen we met de [quote]knop

er is hier genoeg plaats int noorden ja

Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 16:32
Verwijderd
Druk
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 18:15
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Boogie zei:
ik woon in het noorden en daar is veel ruimte...

goed sturen we alle asielzoeker door naar jouw.
laat ze maar komen
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 14:54
twiety
twiety is offline
Vol is ook maar relatief. Eigenlijk is iets pas vol als er echt niets meer bij past. En inderdaad, zolang je maar flink in de hoogte gaat bouwen zal het heel lang duren voor het echt vol is in dit land. De vraag is, vind je het te druk? Dit uit zich in files en wachtrijen voor kassa's e.d. En ik vind dat het inderdaad te druk is hier.
Het is op zich heel nobel overigens om asielzoekers binnen te laten, zolang ze politiek vluchteling zijn. Niet economisch.
Maar moeten ze dan maar meteen midden in de samenleving terechtkomen? Wat mij betreft reserveren we daar de Waddeneilanden voor en laten we ze pas het vasteland op als ze een tijd hebben bewezen dat ze kunnen en willen werken, uiteraard zonder dat ze in die tijd strafbare feiten hebben gepleegd.

Overigens vind ik dit niet alleen voor allochtonen gelden, ook voor zwerfjunks (en evt. zwervers). Maar die krijgen dan wel een apart eiland.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 16:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
En waaromniet? de volheid heeft toch ook te maken met het asiel en migratiebeleid(toekomst)?

Natuurlijk heeft het dat, maar daar zijn al meer dan genoeg topics over, dus als dat de hoofdzaak hier is/word gaat ie dicht.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 16:29
Verwijderd
Citaat:
dutch lion schreef:
hoewel Nederland aan alle kanten symptomen vertoont van een verstikkende overbevolking wordt het kennelijk door onze rode en linkse wereldverbeteraars nog steeds als een doodzonde beschouwd om dat hardop te zeggen.
de afdeling Eurostat Data Shop van het Centraal Bureau voor de Statistiek(CBS) vermeldt dat Nederland,België,Zwitserland en Denemarken ongeveer evengroot zijn.
de oppervlakte van elk is slechts 1% van het gehele Europese grondgebied.
maar terwijl Denemarken slechts 1,4% van de gehele Europese bevolking bevat,Zwitserland 1,9% en België 2,7%,bezit Nederland maar liefst 4,2% van alle Europese inwoners.
we zijn het dichtstbevolkte land van Europa met ruim 470 mensen per vierkante km.
Denemarken heeft daarentegen slechts 124 mensen per vierkante km en Zwitserland 173.
Nederland is dus drie en een half maal zo dichtbevolkt als de rest van Europa en twee derde van onze enorme bevolkinstoename is van allochtone oorsprong.
wie rust zoekt moet naar Canada uitwijken.
daar wonen slechts 3 mensen per vierkante km.

gaan jullie maar door met jullie kokervisie.
er komen tijden dat dit de gedachte wordt van heel veel mensen.
we hebben nou al een fortuyn met nationalistische trekjes die de eerste stap zet voor het aankomende nationalisme in dit land.
Jouw vergelijking met andere landen in Europa is een stap in de goede richting. Je maakt alleen de fout dat je Europese landen voorstelt als onneembare forten waar geen mens in of uit kan. Het tegendeel is het geval: Europeanen zijn minder dan ooit afhankelijk van landsgrenzen. Daarom moet je Nederland niet zien als een tot de nok toe volgebouwde vesting met dikke muren eromheen, maar gewoon als een tamelijk verstedelijkt deel van Europa.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:03
Rhinus
Rhinus is offline
Zolang we huizen hebben met 2 verdiepingen, koeien en varkens is NL niet vol.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
laat ze maar komen
Ze komen niet omdat er in het noorden veel minder werk is dan in het midden van het land

Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 19:19
NN
NN is offline
Is het geen goed idee om al die mensen die zeuren samen met Pim Fortuyn het land uit te zetten? Dan hebben we weer plaats om vluchtelingen op te vangen!
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 19:27
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Is het geen goed idee om al die mensen die zeuren samen met Pim Fortuyn het land uit te zetten? Dan hebben we weer plaats om vluchtelingen op te vangen!

Waarom dan, wij zijn hier ons hele leven al?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 20:10
MortuuS
MortuuS is offline
Citaat:
Boogie schreef:
ik woon in het noorden en daar is veel ruimte. qls ik in de randstad kom zie ik behalve wat steden heel veel graslanden...is Nederland wel vol zoals veel mensen zeggen?
nou sorry hoor het is hier zeker wel vol maarja dat kan jij denk ik niet bedenken ofzo...!!! jemoet eens naar Canada of Australie kijken DAAR is genoeg ruimte maar hier niet er staan niet voor niets elke dag kilometers files en kijk niet eens naar de ruimte maar naar het aantal inwoners per vierkante meter....!!!!


ps ik ben geen racist ofzo het is gewoon te vol

__________________
Bedenk goed wat je met je laaste ReplY doet....!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 01:32
Ianto
Avatar van Ianto
Ianto is offline
Citaat:
MortuuS schreef:
er staan niet voor niets elke dag kilometers files
niet voor niets nee...

Die files komen doordat er in Nederland zoveel welvaart is dat het gemiddelde gezin niet 1 maar 2 auto's heeft, tweeverdieners die met hun eigen auto, zonder te willen carpoolen, naar hun werk tuffen en weigeren om zelf in de stad te wonen maar er zelf voor kiezen om in een forensendorpje te wonen.
Verder door de mentaliteit op de wegen; niemand wil de ander rustig voor laten of laten invoegen.
Door de slechte, of in ieder geval niet optimale, voorzieningen wat betreft openbaar vervoer. En tot slot door de dramatische infrastructuur die domweg niet voldoet.

Lange rijen bij de kassa's?
Dan moet je op een ander tijdstip gaan winkelen. De sluitingstijden zijn niet voor niets verruimd. Of niet elke dag een dagelijkse boodschap met de in veel gevallen overbodige 'boodschappen auto' gaan halen maar in één keer genoeg voor een aantal dagen.

Woningnood?
Pak de huisjesmelkers aan. Zorg voor minder vriendjespolitiek bij de woningvereniging.
Doe iets aan de leegstaande panden en maak deze ruimte geschikt voor woningen.
Maak het minder aantrekkelijk om meerdere huizen te hebben.


Ik zeg niet dat het niet druk is in Nederland, dat is het wel. Maar op een aantal gebieden waar hier op wordt gewezen is het een en ander te veranderen en er is zeker nog voldoende 'rek'.
Natuurlijk is het druk of zelfs vol in de steden maar dat is niets nieuws. Dat is altijd al zo geweest. Steden hebben nou eenmaal een aantrekkingskracht op mensen.

Als ik buitenlanders, en dan vooral Amerikanen hoor over bijvoorbeeld Amsterdam dan hoor ik meestal dingen als: veel groen in de stad, veel ruimte etc.

Het gras is altijd groener aan.......
__________________
Angst is de moordenaar van het verstand
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 01:39
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
MortuuS schreef:
nou sorry hoor het is hier zeker wel vol maarja dat kan jij denk ik niet bedenken ofzo...!!! jemoet eens naar Canada of Australie kijken DAAR is genoeg ruimte maar hier niet er staan niet voor niets elke dag kilometers files en kijk niet eens naar de ruimte maar naar het aantal inwoners per vierkante meter....!!!!


ps ik ben geen racist ofzo het is gewoon te vol

kijk eens naar Sydney dan, en van die steden, daar is t dus wel druk, neem New York, druk, neem Berlijn, druk, neem Brussel, druk, neem Londen, druk, zo kan ik wel even doorgaan als je wilt, steden horen druk te zijn, anders is t geen stad!!
files? wtf hebben asielzoekers nou weer met files te maken?? mensen moeten maar carpoolen, mensen moeten maar in de stad gaan wonen waar ze werken, meeste gezinnen hebben minimaal 1 auto, openbaar vervoer mag 10x beter.

en kom nu maar es met je gezeik!

[edit]schaam je, je woont nog in Almere ook, en dat vind je dan al druk? verhuis dan maar lekker naar de Noordpool ofzo, misschien dat je t daar wel rustig vind?[/edit]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine het Vragenvuur #3
Kitten
500 08-02-2007 15:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlans is vol (met onderbouwing)
supergrooover
69 11-11-2004 22:34
Verhalen & Gedichten [wannebe column] Mijn Nederland is zo multicultureel nog niet...
Verwijderd
23 11-11-2004 10:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap compactbeleid
Fade of Light
15 16-12-2003 13:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap stelling (niet origineel maar toch) "Nederland is vol"
Verwijderd
70 12-10-2002 23:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederland is vol, dus de grenzen dicht'!
Nieuwe Nationale Partij
150 02-03-2002 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.