Oud 27-12-2007, 01:55
theonlymarco
theonlymarco is offline
Hoi Allemaal,

Even mijn verhaaltje spuwen. Soms weet ik niet precies wat ik ermee aan moet. Sinds een aantal jaren ben ik heel goed bevriend geraakt met een meisje dat toentertijd nogal "ziek" was. Heb haar altijd zoveel als mogelijk proberen te steunen, zonder dat ik ook maar enigszins verliefd op haar was.

Het afgelopen jaar ben ik echter aan het twijfelen geslagen. Had ik niet meer gevoelens? Ik ben niet zo iemand die gelooft in liefde op het eerste gezicht. Af en toe noemen mensen me misschien ook wel een beetje afstandelijk. Best irritant, want als ik iemand een beetje ken, dan ben ik best open. Het bekende "kat uit de....." verhaal waarschijnlijk.

Na lang twijfelen heb ik deze gevoelens een jaar geleden opgebiecht, nadat ze op een gegeven moment aangaf zich minder aan mij te willen hechten, bang als ze was dan geen andere mensen te ontmoeten. Hoe ze dit precies bedoelde snap ik tot op de dag van vandaag niet, maar ze was nogal verwonderd. "Nee, een relatie Marco, dat zou toch nooit goed gaan".

Inmiddels is zij druk aan het daten. Maar is ze de ware nog niet tegengekomen. En in de tussentijd gaan we nog tamelijk veel met elkaar om. Maar denk ik in mijn achterhoofd dat ze dat echt niet meer doen zal als ze iemand anders heeft gevonden. Al gaat het niet iedere keer even goed. Soms ben ik afstandelijk, bevries ik jegens haar. Soms geeft zij signalen als: "Ik mis je", die ik dan waarschijnlijk (als gewoon vriend zijnde) verkeerd interpreteer. Andere keren mag ik niet eens een kaartje sturen.

Soms heb ik gewoon echt het idee dat ik puur goed ben voor momenten dat het haar uitkomt. Zij ziet vriendschap ook niet als iets waar je af en toe iets voor moet doen dat wederzijds is. Al komt het jezelf op dat moment misschien een beetje minder goed uit. Egoisme?
Een paar weken terug, toen ze het even niet helemaal zitten zag, kwam ze bij me aan. Nadat ik wel eventjes op haar had ingepraat, soort van peptalk dat het wel goed komen zou met haar, ging ze op bed liggen en vroeg ze of ik ook erbij wilde komen. "Liggen, mij best". Het werd wel iets meer dan dat, strelen, kietelen, aan elkaar zitten, maar heel veel meer ook weer niet. Misschien klinkt dit inderdaad onnozel, maar in deze situatie was het voor mij nogal erg vreemd.

Na drie uur zo gelegen te hebben, barstte ze echter in tranen uit en zij ze dat ze bang was dat ik nu weer weg zou lopen van haar, of te aanhankelijk zou worden. Want ze was immers nog steeds niet verliefd en wilde ook geen wederzijdse band.

Beide hebben we nog nooit echt een relatie gehad. En daar ik al 23 ben, voel je je er soms toch niet helemaal meer bijhoren. Je mist gewoon iets. Maar om een vriend op deze manier te gebruiken. Dat kan ik ook weer niet echt. Vrienden zeggen wel eens dat ik beter niet teveel meer met haar omga, maar als het een vriend is, is het toch lastig omdat je de toekomst niet voorspellen kan.

Is het genegenheid, medelijden, of wat dan ook......soms vraag ik het me wel eens af.......Misschien hebben iemand van jullie wel ervaring met dit soort dingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2007, 08:40
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Wat ik denk dat erg belangrijk is, is dat jij je zelf ook open leert stellen naar andere meisjes toe. Zij wil blijkbaar niet graag genoeg een relatie met jou op dit moment, en dat terwijl je nu 23 bent en nog geen serieuze relatie hebt gehad. Ga lekker va het leven genieten, en misschien als ze merkt dat jouw 'beschikbaarheid' voor haar eigenlijk niet zo vanzelfsprekend is, dat ze tot het inkeer komt dat ze toch meer om je geeft dan ze vandaag de dag toe durft te geven...

Succes!
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 19:04
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik wil er nog aan toevoegen dat je jezelf misschien helemaal gek aan het maken bent op deze manier. Natuurlijk wil je iets. Maar het lijkt idd wel alsof je het alleen maar wil met haar. Je blijft maar hopen en piekeren op deze manier. Ze wakkert het natuurlijk wel aan als ze ineens aangeeft dat je bang bent dat ze je kwijtraakt. Maar ik denk dat je op de een of andere manier van die gedachte af moet. Zodat je weer wat spontaner contact kunt hebben.

Verder denk je dat je er niet bijhoort op je 23e als je nog nooit een relatie gehad hebt. Hoezo dat? Er zijn er genoeg die dat ook hebben. Zoals bijvoorbeeld mijn hele vriendengroep inclusief ik. En als je gewoon lekker doet waar je zelf zin in hebt maakt het verder ook niet echt veel uit dat je geen verkering hebt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 19:09
Verwijderd


Cuddle Bitches

cuddle bitch - a guy who never gets to sleep with a girl but gets to have intimate moments with her like cuddling, spooning, or otherwise being affectionate. Usually this will occur in private. She probably considers him a really sweet guy, which is the kiss of death.

First off, cuddle bitches are bad, bad things to be. Maybe the worst thing to be. I mean, being an Intellectual Whore is bad, but being an Intellectual Whore who has to endure blue-balls is bordering on criminal.

http://laddertheory.com/laddermanifestations.htm
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 19:23
Smokin'
Smokin' is offline
Ha. Iemand die je verbied om een kaartje te sturen? Mooie vriendschap. Je vrienden hebben natuurlijk gelijk
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 21:51
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Wat een hoog care gehalte.

"*barst in tranen uit* ik wil niet dat je te aanhankelijk wordt blahblah want ik ben niet verliefd op je blahblah"

"ok iscool, maar ik wil wel neuken"

"nou... ik wil eigenlijk dat zoiets speciaal is en..."

"*onderbreekt* ik moet mijn kat flossen, ciao"
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 08:41
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
tsja, ik zou gaan daten en dit kind links laten liggen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 09:16
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dat wordt nooit wat, zoek iemand anders om een relatie mee te hebben. Er lopen genoeg andere mensen rond.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 14:57
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Je bent 23. Je bent nu echt wel oud genoeg om dit soort dingen zelf op te knappen. Leer je ook meer van, dan dat het voor wordt gekauwd door pixels.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 15:08
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
Ik wil er nog aan toevoegen dat je jezelf misschien helemaal gek aan het maken bent op deze manier. Natuurlijk wil je iets. Maar het lijkt idd wel alsof je het alleen maar wil met haar. Je blijft maar hopen en piekeren op deze manier. Ze wakkert het natuurlijk wel aan als ze ineens aangeeft dat je bang bent dat ze je kwijtraakt. Maar ik denk dat je op de een of andere manier van die gedachte af moet. Zodat je weer wat spontaner contact kunt hebben.

Verder denk je dat je er niet bijhoort op je 23e als je nog nooit een relatie gehad hebt. Hoezo dat? Er zijn er genoeg die dat ook hebben. Zoals bijvoorbeeld mijn hele vriendengroep inclusief ik. En als je gewoon lekker doet waar je zelf zin in hebt maakt het verder ook niet echt veel uit dat je geen verkering hebt.
Dat zijn nog eens wijze woorden en hier ben ik het ook helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 16:15
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Hmm, ofwel geniet je van de genegenheid maar blijf je jezelf ervan bewust dat het puur vriendschappelijk is. Ofwel kan je dit niet, en neem je afstand van haar. Ik zou voor het eerste gaan
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 17:34
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Verder denk je dat je er niet bijhoort op je 23e als je nog nooit een relatie gehad hebt. Hoezo dat? Er zijn er genoeg die dat ook hebben. Zoals bijvoorbeeld mijn hele vriendengroep inclusief ik. En als je gewoon lekker doet waar je zelf zin in hebt maakt het verder ook niet echt veel uit dat je geen verkering hebt.
Met een positieve instelling komen we het leven wel door! Hoe kan het dat jou hele vriendengroep, jijzelf inbegrepen, nooit een relatie heeft gehad? Zijn het gruwelijke players die een rusteloos leven hebben en geen dag met hetzelfde meisje door kunnen brengen? Of zijn het mensen die graag iets willen en als dat dan niet lukt elkaar op de been houden met spreuken als "Iedereen is een held, jij dus ook!"?

Met je eerste stukje ben ik het trouwens eens.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 00:43
theonlymarco
theonlymarco is offline
Bedankt voor jullie reacties!

Het is altijd goed om te vernemen hoe andere mensen op zo'n situatie zouden reageren. De meningen lopen wel uiteen, maar meestal komt het toch ongeveer op hetzelfde neer.

Een jaar geleden wist ik al best dat ik min of meer alleen welkom was op sommige momenten, alleen als het haar uit kwam. Het merkwaardige is, dat ze dat soms min of meer zelfs gezegd heeft. Ook ik vraag me dan wel eens af waarom ik nog steeds graag met haar om wil blijven gaan. Verstand en gevoel liggen nogal eens uit elkaar. En meestal opteer ik voor het eerste, maar in deze situatie.........

Ik wil er gewoon graag zijn, als iemand me nodig heeft. Maar dan wel voor iemand die het altijd waarderen zal en dat zal bij haar nooit gebeuren. Ze kan zeggen dat ze een traan laten zal als ik een leuke andere meid zou ontmoeten, maar wat voor onzin is dat niet? Heb ik haar ook gezegd! Maar een persoon loslaten waar je in het dagelijks leven de afgelopen jaren veel en toch fijn mee bent omgegaan..........

Citaat:
Wat ik denk dat erg belangrijk is, is dat jij je zelf ook open leert stellen naar andere meisjes toe. Zij wil blijkbaar niet graag genoeg een relatie met jou op dit moment, en dat terwijl je nu 23 bent en nog geen serieuze relatie hebt gehad. Ga lekker va het leven genieten, en misschien als ze merkt dat jouw 'beschikbaarheid' voor haar eigenlijk niet zo vanzelfsprekend is, dat ze tot het inkeer komt dat ze toch meer om je geeft dan ze vandaag de dag toe durft te geven...

Succes!
Denk dat het wel klopt wat je hier zegt. Zolang ik veel blijf omgaan met haar, stel ik me niet echt open voor anderen (al doe ik natuurlijk wel mijn best). Waarschijnlijk straal je dan toch iets anders uit. Misschien is de conclusie dan wel gerechtvaardigd zoals zij zegt: "Als ik me teveel aan jou hecht, ontmoet ik geen anderen". Al is de context wel even anders.

Citaat:
Ik wil er nog aan toevoegen dat je jezelf misschien helemaal gek aan het maken bent op deze manier. Natuurlijk wil je iets. Maar het lijkt idd wel alsof je het alleen maar wil met haar. Je blijft maar hopen en piekeren op deze manier. Ze wakkert het natuurlijk wel aan als ze ineens aangeeft dat je bang bent dat ze je kwijtraakt. Maar ik denk dat je op de een of andere manier van die gedachte af moet. Zodat je weer wat spontaner contact kunt hebben.

Verder denk je dat je er niet bijhoort op je 23e als je nog nooit een relatie gehad hebt. Hoezo dat? Er zijn er genoeg die dat ook hebben. Zoals bijvoorbeeld mijn hele vriendengroep inclusief ik. En als je gewoon lekker doet waar je zelf zin in hebt maakt het verder ook niet echt veel uit dat je geen verkering hebt.
Erg wijze woorden wederom. En wederom kan ik ze niet weerleggen. Soms word je er inderdaad gek van en misschien geniet zij daar dan nog wel van ook ofzo?
Ja, ik weet ook wel dat er meerdere mensen zijn die pas wat ouder, de juiste persoon tegenkomen. In mijn vriendenkring is tegenwoordig wel bijna iedereen bezet en dan is het met uitgaan ofzo soms ook wat lastiger. Misschien ben ik daarom ook wel naar deze meid een beetje toegegroeid? Of zij naar mij? dat beweerde zij wel eens. Dank voor de positieve woorden in ieder geval!

Citaat:
Hmm, ofwel geniet je van de genegenheid maar blijf je jezelf ervan bewust dat het puur vriendschappelijk is. Ofwel kan je dit niet, en neem je afstand van haar. Ik zou voor het eerste gaan
Waar! Ik heb ook altijd voor het eerste willen gaan. Het afgelopen jaar getuigt daar wel van denk ik. Maar dit blijft dus wel eens (te) lastig.......

Laatst gewijzigd op 29-12-2007 om 01:01.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 00:57
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Met een positieve instelling komen we het leven wel door! Hoe kan het dat jou hele vriendengroep, jijzelf inbegrepen, nooit een relatie heeft gehad? Zijn het gruwelijke players die een rusteloos leven hebben en geen dag met hetzelfde meisje door kunnen brengen? Of zijn het mensen die graag iets willen en als dat dan niet lukt elkaar op de been houden met spreuken als "Iedereen is een held, jij dus ook!"?

Met je eerste stukje ben ik het trouwens eens.
Ik geloof niet dat ik je helemaal serieus kan nemen. Wat probeer je nou precies te zeggen?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 01:53
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Cuddle Bitches

cuddle bitch - a guy who never gets to sleep with a girl but gets to have intimate moments with her like cuddling, spooning, or otherwise being affectionate. Usually this will occur in private. She probably considers him a really sweet guy, which is the kiss of death.

First off, cuddle bitches are bad, bad things to be. Maybe the worst thing to be. I mean, being an Intellectual Whore is bad, but being an Intellectual Whore who has to endure blue-balls is bordering on criminal.

http://laddertheory.com/laddermanifestations.htm
Dit.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 14:05
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Ik geloof niet dat ik je helemaal serieus kan nemen. Wat probeer je nou precies te zeggen?
Dat je een loser bent omdat je nog nooit een vriendin gehad hebt, ténzij jij en je vrienden gruwelijke players zijn.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 18:57
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dat je een loser bent omdat je nog nooit een vriendin gehad hebt, ténzij jij en je vrienden gruwelijke players zijn.
Dat snap ik, maar ik begrijp niet wat dat te maken heeft met het topic.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 20:33
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Het is gewoon een reactie op jouw ontopic post.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2007, 06:40
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Vriendschap met een vrouw waar jij meer voor voelt werkt niet. Ze blijft je aan het lijntje houden.
Dat was mijn les voor 2007
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote-lucht-je-hart-topic #22!
Gothic
489 14-03-2005 19:56
Liefde & Relatie Hoe intiem zijn jullie met goede vrienden van het andere geslacht ?
antigone
76 28-03-2004 21:43
Liefde & Relatie Grens liefde - vriendschap
Blitzkrieg Bop
13 12-05-2003 15:34
Psychologie Zelfvertrouwen gebaseerd op goede cijfers...
Gothic
12 28-05-2002 11:54
Verhalen & Gedichten Mijn gedichten
Missygirly
4 28-10-2001 11:03
Verhalen & Gedichten Vriendschap + Vrienden
Gothic
3 09-10-2001 20:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.