Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2004, 06:13
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
ik heb namelijk een vriendin waar ik erg goed mee bevriend ben, en soms heb ik wel eens zin om haar te knuffelen oid, maar dat durf ik dan niet echt.

dus dat wilde ik wel eens weten. wat kun je volgens jullie allemaal wel/niet zeggen, doen, etc.
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2004, 06:32
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Volgens mij kan je wel gewoon een knuffel geven, heb ik ook wel eens gedaan. Hij weet wel dat het gewoon uit vriendschap is, niets meer.
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 06:58
Verwijderd
op de een of andere manier doe ik dat nooit.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 07:02
FaceTheTruth
Avatar van FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
Rogue schreef op 18-03-2004 @ 07:58:
op de een of andere manier doe ik dat nooit.
nee

__________________
"Hou het hard!"
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 07:04
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
vershilt....meestal hangen we wel gewoon tegen mekaar aan enzo als we een film aan het kijken zijn of wat dan ook....maar je kan haar best knuffelen tog...
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 07:06
*Madel*
Avatar van *Madel*
*Madel* is offline
Ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal geen vrienden heb van het ander geslacht. Jongetjes van mij leeftijd zijn over het algemeen (dus niet allemaal ) niet erg serieus te noemen en ze beginnen nu nog even lekker te puberen. Niets mee aan te vangen dus
__________________
*Amegi de Floko*
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 07:35
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Als ik op het zwembad vrij heb met een goede vriend van mij, kunnen we best tegen elkaar aan hangen op de bank, of hij zit erop en ik lig met mijn hoofd op zijn benen. Ook even omhelzen kan dan best.
Buiten het zwembad weet ik het niet, dan doe ik dat soort dingen weer minder vaak - ook bij mijn goede vrienden.
Het hangt er gewoon vanaf hoe die goede vrienden zijn en doen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 08:18
Verwijderd
Met mijn beste vriendje knuffel ik de godganse dag, we lopen altijd hand in hand en kussen elkaar regelmatig 'zomaar' op de wang (en dan nog vragen we ons af waarom iedereen altijd denkt dat we wat hebben)
Met andere mannelijke vrienden heb ik ook veel lichamelijk contact, knuffelen sowieso.
Ik vind dat doodnormaal, juist gezellig en vertrouwd, wat voor mij bij vriendschap hoort. Maar misschien ben ik wel abnormaal knuffelig ingesteld...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 08:20
Verwijderd
Ik kan gevoelens redelijk gescheiden houden. Een knuffel en een kus op de wang kan je natuurlijk wel geven, maar verder dan dat moet je ook niet denken vind ik. Zou misschien de vriendschap kunnen verpesten. Dat zou jammer zijn
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 08:42
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 18-03-2004 @ 09:18:
Met mijn beste vriendje knuffel ik de godganse dag, we lopen altijd hand in hand en kussen elkaar regelmatig 'zomaar' op de wang (en dan nog vragen we ons af waarom iedereen altijd denkt dat we wat hebben)
Met andere mannelijke vrienden heb ik ook veel lichamelijk contact, knuffelen sowieso.
Ik vind dat doodnormaal, juist gezellig en vertrouwd, wat voor mij bij vriendschap hoort. Maar misschien ben ik wel abnormaal knuffelig ingesteld...
dat heb ik ook.
al is dat heel erg veranderd sinds ik een relatie heb.. naja, had..
mijn ex was niet zo ingesteld en had hier heel erg veel moeite mee. Vandaar dat ik dat nu niet meer echt doe. Echter, een knuffel is wel altijd fijn
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 08:47
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ligt aan de vriend. Ik heb jongensvrienden die ik echt wel knuffel of waar ik weleens tegenaan kruip, hun wang kus etc.. maar ik heb ook jongensvrienden waar ik dat helemaal niet mee heb, die krijgen eerder een vriendschappelijke stomp.
Maar een beetje tegen elkaar aan kunnen hangen op de juiste momenten is altijd fijn.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:05
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
stout! schreef op 18-03-2004 @ 09:47:
Ligt aan de vriend. Ik heb jongensvrienden die ik echt wel knuffel of waar ik weleens tegenaan kruip, hun wang kus etc.. maar ik heb ook jongensvrienden waar ik dat helemaal niet mee heb, die krijgen eerder een vriendschappelijke stomp.
Inderdaad, ik denk dat je zelf ook het beste aan kunt voelen hoe ver je kunt gaan zonder dat er bij een van jullie andere gedachten zouden gaan spelen.
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:22
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
Citaat:
Mea Culpa schreef op 18-03-2004 @ 11:05:
Inderdaad, ik denk dat je zelf ook het beste aan kunt voelen hoe ver je kunt gaan zonder dat er bij een van jullie andere gedachten zouden gaan spelen.
hmja, dat is dus een beetje het probleem; ik zou niet weten hoe ik dat moet inschatten bij haar. tegen elkaar aanhangen doen we wel enzo, maarja.
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:35
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
tegen iemand aanhangen doe je maar bij je('echte') vriendin...imo imo
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:43
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-03-2004 @ 11:35:
tegen iemand aanhangen doe je maar bij je('echte') vriendin...imo imo
Vind je tegen elkaar aanhangen zo extreem intiem dat het alleen in een liefdesrelatie past dan ? Gewoon een beetje tegen elkaar aanleunen als je moe bent of teveel op hebt, moet toch kunnen denk ik.
Bovendien heeft niet iedereen een vaste vriend of vriendin, dus is het niet gek om dan wat meer genegenheid bij andere vrienden te zoeken. Van wat liefdevol doch vriendschappelijk geknuffel is nog nooit iemand slechter geworden, hoewel je áls je een relatie krijgt wel even moet uitvinden hoe het intieme contact met gewone vrienden daarbinnen al dan niet kan bestaan.

Persoonlijk denk ik dat aanrakingen binnen een vriendschap heel positief kunnen werken (je komt letterlijk dichter bij elkaar), zolang de grens tussen vriendschappelijk en anders getint lichamelijk contact maar duidelijk is en blijft. En dat voel je vanzelf.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:19
wiebenik
Avatar van wiebenik
wiebenik is offline
Ik knuffel ook gewoon met mijn "man"vrienden, niks geks aan toch? Zolang je er niet opgewonden van wordt, kan het gewoon vind ik.
__________________
Goed zoeken...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:39
Leiza
Avatar van Leiza
Leiza is offline
Citaat:
stout! schreef op 18-03-2004 @ 09:47:
Ligt aan de vriend. Ik heb jongensvrienden die ik echt wel knuffel of waar ik weleens tegenaan kruip, hun wang kus etc.. maar ik heb ook jongensvrienden waar ik dat helemaal niet mee heb, die krijgen eerder een vriendschappelijke stomp.
Maar een beetje tegen elkaar aan kunnen hangen op de juiste momenten is altijd fijn.

ja psies, maar ik knuffel ook met meisjes vrienden hoor!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:51
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
verschilt.
met 'n aantal vriendinnen is 't gewoon relaxed hangen tegen elkaar en knuffelen en als we elkaar zien 'n kus op de mond (en ook wel es tussendoor.)
en bij andere vriendinnen weer totaal niet.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2004, 12:01
Verwijderd
Sja, ik heb wel een aantal mannenlijk vrienden zeg maar. En daar doe ik wisselend close mee. Hangt van de persoon af. Als jij gewoon bevriend bent met een meisje, mag je haar toch best een knuffel geven?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:05
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Knuffelen, af en toe een kusje (bij mn beste vriend) op de wang omdat ie lief is
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:23
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik doe er niet aan, voornamelijk omdat de ander dat intimiderend blijkt te vinden als ik dat zou doen ofzo.

Daarnaast ben ik ook zodanig opgevoed dat knuffelen en zulke zaken uitzonderlijk is, dus echt missen heb ik het nooit gedaan.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:30
Shoot Linda!
Shoot Linda! is offline
wanneer ik sommige vrienden van me zie, omhels ik deze en kussen we elkaar 3x en soms ook gewoon kusje op de mond.

Omhelzen vind ik niet raar, en moet toch kunnen lijkt me, als je gwoon vriendn bent
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:01
justakid
Avatar van justakid
justakid is offline
ik ben echt een knuffelbeest! ik knuffel (en geef kusjes) met bijna al mijn vrienden.. ik vind het heel normaal en die vrienden ook! maar ja ikken ook mensne die dat raar vinden
__________________
I've got no rhythm and I can't sing
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:03
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
mijn beste vriend is (dus) ook van het andere geslacht, maar ik knuffel hem eigenlijk nooit. 2 zoenen op de wang kan hij krijgen bij verjaardagen/felicitaties enzo, maar verder niets Hij is namelijk een tijdlang verliefd op mij geweest toen ik hem nog wel knuffelde en ik wil dat de grens tussen vriendschap en meer duidelijk blijft. Ik heb er ook niet echt behoefte aan, al dat geklef
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:05
kastdeur
kastdeur is offline
Ik heb eigenlijk alleen maar vrienden van het zelfde geslacht. En een partner van het andere geslacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2004, 14:30
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
ik heb ook veel vrienden van 't andere geslacht, en daar ga ik ook niet echt ver mee ofzo. gewoon een omhelzing ofzo. maar ben wel eens met een goede vriend gegaan toen ik heel dronken was, maar zoiets moet je gewoon uitpraten ik vind zoiets niet heel erg ofzo
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:33
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
antigone schreef op 18-03-2004 @ 11:22:
hmja, dat is dus een beetje het probleem; ik zou niet weten hoe ik dat moet inschatten bij haar. tegen elkaar aanhangen doen we wel enzo, maarja.
Ja tot hoe ver zou jij willen gaan dan, want als je er zo bang voor bent dat zij er meer achter zoekt klinkt het een beetje alsof je gevoelens voor haar ook eigenlijk iets verder gaan dan een normale vriendschap.
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Té intiem, soms...
Ik heb maar even gecopied- en pasted, want deze vragen blijven komen en ik blíjf de antwoorden typen.

Ik ging heel veel om met een heel goede vriendin van me. Ze was een paar maanden daarvoor verliefd op me geworden, maar ik voelde toen niks voor haar. Later kreeg ze iets met m'n beste vriend, maar werd ik verliefd op haar. We waren 'gewoon' goede vrienden, maar deden inderdaad ook dingen waarvan je je kunt afvragen "Dat doe je toch niet bij al je vrienden?" Dat vroeg ik me dus ook af, en met mij wel meer mensen, waaronder haar vriendje, die haar vroeg mij minder te zien (waar ze overigens helemaal niet op inging). Samen op haar bed liggen, zij tegen me aan, ik mijn arm om haar heen en mijn handen op haar buik. Zij bij mij op schoot, ik mijn armen om haar middel, zij haar armen om m'n nek. Wij langs mekaar op bed, zij haar handen door m'n haren, ik ook bij haar. Overal waar we elkaar tegenkomen een spontane knuffel. Zij die zegt dat als haar vriendje er niet was geweest, het wel iets had kunnen worden tussen ons...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:49
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Gewoon..
Ik zeg er alles tegen, knuffel gewoon als ik daar zin in heb (nou ben ik niet zo'n knuffelmens dus dat scheelt misschien ).
En als het verder gaat dan gewone vriendschap, krijg ik dat hopelijk te horen en gaat het niet d.m.v. gebaren en dan maar zien of het opvalt. Want ik ben niet van de hints en dat weet ongeveer iedereen die ik tegenkom wel. Dat is ook denk ik wel het eerste wat ik iedereen vertel, ongeacht sexe. Maar goed.
Niet dat ik bi ben. Hoe dan ook, ja niet anders dan met meisjes eigenlijk. Alles is hetzelfde behalve de gespreksonderwerpen soms.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:50
lana
Avatar van lana
lana is offline
helemaal niet, ook niet met vriendinnen trouwens, als ik ergens niet tegen kan zijn het wel mensen die aan me zitten, omhelzen en zoenen etc, zelfs vrienden/ familie.
gearmd lopen vind ik vreselijk.
ook niet als we al jarenlang goed bevriend zijn.
__________________
http://www.davidmsc.com/pix/cowleap.JPG

Laatst gewijzigd op 18-03-2004 om 15:06.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:58
Verwijderd
Dat ligt aan hen . Bij sommigen raak ik ze hoogstens aan om hun aandacht te trekken (als ze zelf niet aanrakerig zijn), met anderen loop ik gearmd en knuffel ik ze ten afscheid en hang ik tegen ze aan(als ze zelf wel aanrakerig zijn).
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:03
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Ik ben op lichamelijk gebied erg afstandelijk met vrienden van het andere geslacht, er is op dit moment echter een meisje waar ik iets closer mee ben, maar dat is slechts sinds kort. Probleem is alleen dat ik helemaal gek op haar ben, mogelijk dat dat ook meespeelt, verder dus eigenlijk helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:23
ironflower
ironflower is offline
Ik zelf heb dat niet zo heel erg, soms gewoon een beetje plagerig doen ofzo, maar niet omhelsen en kussen enzo.

Mijn vriend heeft veel vriendinnen en die omhelst, kust hij bets veel. Dan loopt hij arm in arm met de ene, dan pakt hij weer de hand van een ander meisje. En in de stad geeft hij elk meisje wat hij kent (beetje kent) 3 kussen en een knuffel en hij doet vaak zo flirterig.

Ik ben zelf best redelijk jaloers, en soms kan ik er slecht tegen, als je je zelf al even wat in een dipje voelt enzo...dan lijkt het alleen alsof hij iedereen kust en kroelt behalve mijzelf.

Maar hij is gewoon zo, en die spontaniteit vind ik ook juist leuk aan hem. En bij het ene meisje kan ik het beter hebben dan bij het andere meisje.....

Ik merk aan mezelf dat ik doordat hij zo is, ook wel tegenwoordig sneller en makkelijk mensen aanspreek enzo...
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:56
Verwijderd
Meestal vrij close. Knuffel, op schoot zitten, kus geven,...
Enige probleem dat ik er zelf mee heb gehad is toen een goeie vriend verliefd op met bleek te zijn. Toen heb ik hem gevraagd hoe storend hij het zou vinden als we op dezelfde voet zouden doorgaan, voor hem was het geen probleem, dus voor mij ook niet.
Maar ligt eraan wie het is, sommigen zijn meer douw-vrienden
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:04
raarheid
Avatar van raarheid
raarheid is offline
ik heb 1 supergoede vriend, zien elkaar door de afstand (=130KM, hij geen auto, ik nog lang geen auto) maar 3x per jaar ofzw, hebben dan wel veel lol maar doen verder niets... ook weinig lichamelijk contact.

Nog een hele goede vriend van me, is 21, ook altijd erg veel lol, maar we knuffelen elkaar ook weleens, of ik klim als een klein kind op zn rug/schouders ff raar doen... zie hem ook niet zo heel erg vaak meer doordat hij nu sinds paar jaar op kamers zit in de buurt van zwolle maar vroeger ook 'zomaar' kus geven op zn wang ofzw

nu ik alweer tijdje een vriend heb, ben ik sowieso niet meer klef aangelegd met andere vind ie niet leuk haha
__________________
[:: As the Rush Comes ::]
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:07
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
best wel klef, ik zie het probleem daarin niet zo, zolang je niet echt met elkaar zoent of seks hebt is er weinig aan de hand toch?
ik knuffel, kriebel, geef kusjes er op los hoor.

maar ik ben dan ook wel een heel 'knuffelig' mens hoor ik altijd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2004, 16:34
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
stout! schreef op 18-03-2004 @ 11:43:
Vind je tegen elkaar aanhangen zo extreem intiem dat het alleen in een liefdesrelatie past dan ? Gewoon een beetje tegen elkaar aanleunen als je moe bent of teveel op hebt, moet toch kunnen denk ik.
Bovendien heeft niet iedereen een vaste vriend of vriendin, dus is het niet gek om dan wat meer genegenheid bij andere vrienden te zoeken. Van wat liefdevol doch vriendschappelijk geknuffel is nog nooit iemand slechter geworden, hoewel je áls je een relatie krijgt wel even moet uitvinden hoe het intieme contact met gewone vrienden daarbinnen al dan niet kan bestaan.

Persoonlijk denk ik dat aanrakingen binnen een vriendschap heel positief kunnen werken (je komt letterlijk dichter bij elkaar), zolang de grens tussen vriendschappelijk en anders getint lichamelijk contact maar duidelijk is en blijft. En dat voel je vanzelf.
een enigzins ongelukkige omschrijving van mij, wat jij nu uitbuit. Tuurlijk kun je tegen elkaar aanhangen, en als de een verdrietig is ofzo, tuurlijk een troostende schouder gevern en een knuffel. Maar ik hoef geen 'knuffel' van iemand als teken van vriendschap. Dat jij dat anders ervaart, is je goed recht, maar ik denk dat je argumenteel niet verder kan komen dan "smaken verschillen"
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:48
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
stout! schreef op 18-03-2004 @ 09:47:
Ligt aan de vriend. Ik heb jongensvrienden die ik echt wel knuffel of waar ik weleens tegenaan kruip, hun wang kus etc.. maar ik heb ook jongensvrienden waar ik dat helemaal niet mee heb, die krijgen eerder een vriendschappelijke stomp.
Maar een beetje tegen elkaar aan kunnen hangen op de juiste momenten is altijd fijn.
Zo is t bij mij ook. van sommige vrienden krijg ik een kus op mn mond als ik ze weer zie en van anderen een knuffel of juist niet. Hangt totaal van de persoon af.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:51
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-03-2004 @ 17:34:
een enigzins ongelukkige omschrijving van mij, wat jij nu uitbuit. Tuurlijk kun je tegen elkaar aanhangen, en als de een verdrietig is ofzo, tuurlijk een troostende schouder gevern en een knuffel. Maar ik hoef geen 'knuffel' van iemand als teken van vriendschap. Dat jij dat anders ervaart, is je goed recht, maar ik denk dat je argumenteel niet verder kan komen dan "smaken verschillen"
Wat was er ongelukkig aan je omschrijving? Het was me volkomen duidelijk wat je bedoelde en begrijp ook niet waarom je het gevoel hebt dat ik je omschrijving 'uitbuit'.

Natuurlijk komen we niet verder dan 'smaken verschillen', ik pretendeer ook helemaal niet de ultieme wijsheid wat betreft intiem contact tussen vrienden in pact te hebben, ben je gek. Iedereen moet doen waar hij zichzelf prettig bij voelt, maar daarom mag ik me toch nog wel verbazen en een vraag stellen over jouw uitspraak? Ik was gewoon benieuwd naar de achterliggende gedachte.

Het hoeft er niet altijd om te gaan wie er gelijk heeft, soms valt er helemaal geen gelijk te behalen en dat was nu ook zeker niet mijn bedoeling. Dan nog kun je op elkaar reageren met vragen en eigen denkbeelden. Dat was het .
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:02
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
ik knuffel gewoon met iedereen die ik aardig vind, vriend of vriendin.
ook sla ik weleens af en toe iemand op zn kont.

Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:04
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Otis schreef op 18-03-2004 @ 18:02:
ik knuffel gewoon met iedereen die ik aardig vind, vriend of vriendin.
ook sla ik weleens af en toe iemand op zn kont.



Ook vriend of vriendin, of zomaar wat mensen?
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:05
Briseďs
Avatar van Briseďs
Briseďs is offline
Ligt eraan met wie. Met een vriend van me die ik al mn hele leven lang ken knuffel ik zoveel als ik wil, en dat doe ik ook met homovrienden. Met andere vrienden doe ik t ook wel, maar veel minder en alleen als het van hen uitgaat.
__________________
Hela världen är sĺ underbar
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:09
tuttifrutti
tuttifrutti is offline
ik en mn beste vriend kussen regelmatig en hebben ook wel eens sex gehad. hoewel t goed voelt zit ik er erg mee. vind het moeilijk om te kiezen of hij mn beste vriend moet blijven of mn vriendje moet worden. wil zo'n goede vriend niet kwijtraken! iemand tips misschien?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:10
fractuur
fractuur is offline
Beetje op een goede vriend hangen kan prima (niet waar je vriend bij is..), onder een film kijken, of gewoon als je even uit wilrusten, weet ik veel. Maar niet té ver. Wordt mn vriendje jaloers.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:13
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
stout! schreef op 18-03-2004 @ 18:04:


Ook vriend of vriendin, of zomaar wat mensen?
alleen vrienden hooorrr, maar die weten dat ik het allemaal cynisch bedoel.Ik ben geen enge bouwvakker ofzo!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:19
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
stout! schreef op 18-03-2004 @ 17:51:
Wat was er ongelukkig aan je omschrijving? Het was me volkomen duidelijk wat je bedoelde en begrijp ook niet waarom je het gevoel hebt dat ik je omschrijving 'uitbuit'.

Natuurlijk komen we niet verder dan 'smaken verschillen', ik pretendeer ook helemaal niet de ultieme wijsheid wat betreft intiem contact tussen vrienden in pact te hebben, ben je gek. Iedereen moet doen waar hij zichzelf prettig bij voelt, maar daarom mag ik me toch nog wel verbazen en een vraag stellen over jouw uitspraak? Ik was gewoon benieuwd naar de achterliggende gedachte.

Het hoeft er niet altijd om te gaan wie er gelijk heeft, soms valt er helemaal geen gelijk te behalen en dat was nu ook zeker niet mijn bedoeling. Dan nog kun je op elkaar reageren met vragen en eigen denkbeelden. Dat was het .
Mijn opmerking was ongelukkig gekozen, omdat ik niet daadwerkelijk iets heb tegen elkaar hangen, en dat trachtte ik er ook niet mee te zeggen. Waar ik op doelde is dat de 'knuffelligheid' van mij niet hoeft, ik zie het niet als teken van vriendschap, het versterkt (dus) geen vriendschappelijke banden. Knuffelen zie ik als iets met een andere bedoeling. Om een mogelijke vraag voor te zijn, nee ik 'knuffel' ook niet met familie. Absoluut geen behoefte aan, ik snap ook niet wat je ermee wilt bereiken? Wat wil je ermee? Uitten dat je die ander mag? Weet die ander dat niet dan ofzo? Vrij onnodig, dunkt me.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:36
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-03-2004 @ 18:19:
Mijn opmerking was ongelukkig gekozen, omdat ik niet daadwerkelijk iets heb tegen elkaar hangen, en dat trachtte ik er ook niet mee te zeggen. Waar ik op doelde is dat de 'knuffelligheid' van mij niet hoeft, ik zie het niet als teken van vriendschap, het versterkt (dus) geen vriendschappelijke banden. Knuffelen zie ik als iets met een andere bedoeling. Om een mogelijke vraag voor te zijn, nee ik 'knuffel' ook niet met familie. Absoluut geen behoefte aan, ik snap ook niet wat je ermee wilt bereiken? Wat wil je ermee? Uitten dat je die ander mag? Weet die ander dat niet dan ofzo? Vrij onnodig, dunkt me.
Jij ziet knuffelen niet als een teken van vriendschap, maar voor mensen die het wel zo zien versterkt het wel degelijk het gevoel van vriendschap.
Voor mij zit achter knuffelen geen andere bedoeling dan gewoon diegene even dichterbij je hebben. Wat meer zou je ermee willen bereiken dan je genegenheid tonen? Er hoeft niet altijd een addertje onder het gras te zitten, dat is het.
Als je je geliefde knuffelt doe je dat toch ook omdat je haar lief vindt en dichtbij haar wilt zijn, niet omdat ze anders niet weet dat je van haar houdt?
Dat je niet met je familie knuffelt, verklaart misschien ook wel voor een deel je houding ten opzichte van vrienschappelijk intiem contact. Als je dat van huis uit niet gewend bent, kan ik me voorstellen dat je hier ook in andere (niet liefdes-)relaties geen behoefte aan hebt.

Het ligt denk ik gewoon aan de betekenis die je aan knuffelen geeft. Als je hier meestal een andere bedoeling mee hebt, kan ik me voorstellen dat je daar met gewone vrienden geen behoefte aan hebt. Als het enkel een teken van genegenheid is en niets anders, vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat je dat ook weleens met je (beste) vrienden wilt doen.
Einde?
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 18:26
Rian-x-
Rian-x- is offline
Knuffelen en met uitgaan best close dansen. Met mijn beste vriend dan... We krijgen wel vaak opmerkingen van andee van: goh wat zijn jullie klef en men vraagt dan of we met elkaar gaan enzo... Maar hij heeft een vriendin, en we weten allebei dat het verder niks te betekenen heeft. Zijn vriendin weet dat ook en heeft er ook niet zo veel moeite mee.

Voor de topic starter: je kunt er met je beste vriendin over praten, of gewoon doen, maar dat ligt helemaal aan jullie zelf.
__________________
Wie over zich laat lopen is een stoeptegel! *loesje*
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 21:54
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
stout! schreef op 18-03-2004 @ 18:36:
Einde?
Die mening deel ik. Veel vrienden van mij zijn hetzelfde. Slechts 1 vriend van me, is ook zo knuffelig met vrouwen, voor de rest is iedereen afstandelijk...

hey je kunt het ook als voordeel zien, knuffelen met je vriend(in) heeft dan waarschijnlijk wel extra veel waarde (nadeel is dat je niet zovaak knuffelt)

edit: overigens, het was niet als aanval ofzo, gewoon een mogelijk meningsverschil (uit de weg ruimen). Uh volgens mij vatte je het een beetje verkeerd op, althans dat leidt ik af uit het feit dat je om het einde vroeg...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 22:21
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
tuttifrutti schreef op 18-03-2004 @ 18:09:
ik en mn beste vriend kussen regelmatig en hebben ook wel eens sex gehad. hoewel t goed voelt zit ik er erg mee. vind het moeilijk om te kiezen of hij mn beste vriend moet blijven of mn vriendje moet worden. wil zo'n goede vriend niet kwijtraken! iemand tips misschien?
In een relatie hoef je een goede vriend niet kwijt te raken (tenzij je van plan bent een korte relatie er op na te houden, dan heb je risico ja..).
Mijn vriendin zie ik tegelijk vaak ook als een vriendschappelijke vriendin. Vaak doen we gewoon dingen die vrienden met elkaar doen, kletsen we ook op die manier over dingen en halen we weleens geintjes (met elkaar) uit. Als ik geen tijd heb om even tijd in haar te steken doe ik dat niet en andersom gebeurt hetzelfde.
Tsja en als we allebei zin in romantiek of seks hebben, dan moet dat gewoon kunnen.

Maar zo hebben wij onze relatie een beetje qua regels bepaald. Gewoon niet veel verplichtingen zodat de relatie niet verstikkend is en lekker lol maken en zeggen als er wat is. En onze families vinden dat wij zelf maar moeten uitzoeken of we bij feestjes ofzo komen als we dat willen. Maar misschien moet je voor zo'n soort relatie ook een bepaald karakter hebben. Ik zou het niet zo gauw weten eigenlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.