Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Hier staat de leeftijd tot je 16de en dat je mondjesmaat alcohol zou mogen gebruiken. Ik weet alleen zeker dat ik heb gelezen dat alcohol onder je 18de altijd schadelijk is.
Ben je nog geen 16? Drink dan ook geen of heel weinig alcohol. Het drinken van alcohol is voor jonge mensen die nog in de groei zijn is namelijk extra schadelijk. Dit komt omdat hun lichaam kleiner is en omdat hun geestelijke ontwikkeling nog in volle gang is. Hoe kleiner het lichaam des te hoger is de alcoholconcentratie in het bloed na het drinken van alcohol. Een hoeveelheid alcohol die bij volwassenen geen problemen hoeft te geven, kan voor kinderen daarom gevaarlijk zijn. Als je jong bent, ben je bovendien volop in de groei. Je hersenen, maar ook andere organen, zijn dan extra vatbaar voor de schadelijke invloeden van alcohol. Alcohol verdooft, alcohol maakt (kort gezegd) dat je prikkels die je nodig hebt om goed te (leren) reageren op kleine en grote problemen niet voelt. Regelmatig alcoholgebruik kan ook letterlijk de groei vertragen. Daarom is het belangrijk dat jongeren tot zestien jaar nog niet, of slechts mondjesmaat alcohol gebruiken. Kinderen tot twaalf jaar kunnen beter helemaal geen alcohol drinken. Bron: http://www.benjijsterkerdandrank.nl/ |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat meneer Biertjehakken dat niet eens weet... terwijl-ie notabene een nick én een avatar wat met alcoholische versnaperingen te maken heeft gebruikt....
|
![]() |
de " gezonde " werking van 1 a 2 glazen alcohol per dag is gebaseerd op het feit dat er anti-oxidanten in zitten (die goed voor je spijsvertering en je hart zijn), maar dat is de maximale hoeveelheid die je daar van nodig hebt, die in 2 glazen alcohol zit. Als je echter een halve appel eet heb je ook al voldoende anti-oxidanten binnen voor een dag, en ook met 2 broodjes kaas.
Als je daar bovenop dus 1 a 2 glazen alcohol per dag drinkt is er in feite dus niks " gezonds " aan. |
Ads door Google |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
in feite is t alleen de hoeveelheid die voor mensen onder de 16 of 18 *who cares* schadelijk is en niet voor personen van boven die leeftijd... klaar... ![]() ![]()
|
Bron: http://www.benjijsterkerdandrank.nl/
Dit is geen bron. ![]() Die gasten lopen ten eerste achter en ten tweede ze werken vanuit de staat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #10 Verwijderd | 351 | 30-01-2006 07:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
niet genoeg drinken. jet | 53 | 02-01-2006 14:31 | |
De Kantine |
hulp nodig met trainen van chatbot willow1 | 69 | 07-03-2005 22:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Melk is gif romy17 | 76 | 31-10-2002 15:25 | |
De Kantine |
hoe staan jullie tegenover roken?!... pienie | 109 | 16-09-2002 16:07 |