Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2009, 17:51
Verwijderd
we weten allemaal, een ronddraaiend rad brengt stroom, denk maar aan een dynamo. dit speelt zich ook af in grote vormen, in sommige electriciteits centrales bijvoorbeeld.

hoe ronddraaien energie opwekt? er zitten in een bepaalde formule magneten geplaatst ( weet niet hoe ) als die langs elkaar gaan, ontstaat spanning, die zich ontlaad via stroom.

noordpool zuidpool,
kompas wijst naar de noordpool, dit is ook een magneet, de aarde draait. de noord en zuidpool draaien dus, dat wekt spanning , dat wekt stroom, op GROTE schaal: onweer, bliksem etc.

wat we dus nodig hebben voor stroom = rondraaien. nou dat hebben we dus al, maar,
hóé laten we iets voor eewig rondraaien.?

laat hier je ideeën achter hoe jij iets voor eeuwig laat rondraaien. hier is mijn idee.


magneten op zo'n manier plaatsen, dat sommige zich afstoten van elkaar, een ronde schijf. beetje schuin, zodat door zwartekracht het naar onderen valt, en door mangeten naar boven word afgestoten enzo voorts enzovorts. hierdoor moet het blijven rondraaien.

om de tegen vrijving van lucht tegen te houden word dit in een luchtledige ruimte gedaan, misshien op de maan ? of gewoon ergens op aarde in een vacüum ruimte.

jij nog ideeën hoe je iets eeuwig kan laten draaien?
post.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2009, 18:15
Verwijderd
Iets eeuwig laten ronddraaien, zonder zelf energie toe te voegen is onmogelijk. De eerste hoofdwet uit de thermodynamica staat het niet toe.

Jouw voorbeeld gaat bijvoorbeeld de mist in bij het feit dat de magneet aan de andere pool de tegenovergestelde kracht levert. Netto doet de magneet dus niet.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 18:42
Rationeel
Rationeel is offline
wat jij zoekt is een perpetuum mobile. veel natuurkundigen hebben er al onderzoek naar gedaan en het is gewoonweg niet mogelijk. LL zegt al waarom.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 22:24
Verwijderd
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Perpetual_motion
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:12
Verwijderd
ik de ruimte is toch geen zuurstof dat dingen afremd? kan daar dan niks bedacht worden ?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 14:53
PatoLoco
PatoLoco is offline
Het probleem is, denk ik, dat wrijving niet alleen afkomstig is van de lucht.

Mechanische onderdelen veroorzaken ook wrijving op elkaar, zowel in de ruimte als op aarde. Stel dat je toch een goed mechanisme kan maken in de ruimte, dan moet je nog steeds die energie tot op de aarde krijgen. Lijkt mij niet echt'n goedkope oplossing als je ziet wat een gemiddeld ruimtereisje tegenwoordig kost...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 15:28
Verwijderd
Citaat:
ik de ruimte is toch geen zuurstof dat dingen afremd? kan daar dan niks bedacht worden ?
Je kan best één of ander ding laten ronddraaien in de ruimte, het probleem is dat je het ding afremt als je die rotatie-energie wil gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 21:54
Mewmew
Avatar van Mewmew
Mewmew is offline
Edit: ik lees net dat dit topic bedoelt was voor manieren om iets eeuwig te laten draaien, ik had het verkeerd begrepen. x]

Nou in dit geval hoef ik dus niks meer toe te voegen, want het is dus onmogelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.