Oud 22-01-2020, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Morgen de allerlaatste dag stomme stage
Champagne!
Advertentie
Oud 22-01-2020, 17:54
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Champagne!
Hij ligt al koud!!
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 22-01-2020, 17:55
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Ennnn ik heb al een bevestiging van ontvangst van mn sollicitatie en de boodschap dat de uitnodiging voor het gesprek volgt
In maart gesprek, uitnodiging ontvangen

"Geachte collega, Beste Mema"

HEEL GOED NA GAAN DENKEN OF IK DIT WEL WIL
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 22-01-2020, 18:49
Verwijderd
"Met de hoogste collegiale hoogachting,"
Oud 22-01-2020, 19:17
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Wanbetalers ik haat ze /gargamel
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 22-01-2020, 19:25
Verwijderd
Besteed dat uit macra
Oud 22-01-2020, 20:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zijn niet de meeste mensen verzekerd voor fysio of is dat in Belgie sowieso niet?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-01-2020, 20:53
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Zijn niet de meeste mensen verzekerd voor fysio of is dat in Belgie sowieso niet?
Jawel hoor sowieso.
Maar het is met terugbetaling en niet enkel remgeld. Zou makkelijker zijn als ik direct door de RIZIV werd betaald ja.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 23-01-2020, 05:12
Verwijderd
Wij kunnen zaterdag samen uitslapen
Oud 23-01-2020, 06:28
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Heerlijk!
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 23-01-2020, 08:30
Verwijderd
Ph maar wel verkeerde topic het was duidelijk vroeg vanochtend.
Oud 23-01-2020, 16:02
Verwijderd
Iemand gaf me eens de tip van automatische replies, dat als je dus fysiek niet aanwezig bent of hoeft te zijn, dat je prima zoiets kan doen en dan alleen de haast-dingen moet doen. Verder mails archiveren op levels van prioriteit. Eerst was ik alsnog zenuwachtig, alles doen, alles doen, alles antwoorden etc, en nu denk ik, ja doei, het hoeft helemaal niet. Ik open nu gewoon wel mijn mail in het weekend en lees veel sneller over dingen heen die wel later kunnen of helemaal geen prioriteit hebben.
Oud 23-01-2020, 16:24
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Bij mijn vorige werk had ik op een gegeven moment een map aangemaakt waarin alle mails kwamen waarin ik in de cc stond en die in principe alleen ter kennisgeving voor mij waren. Scheelde ook zo 40% in mijn inbox.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-01-2020, 16:30
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Voor het eerst in anderhalf jaar denk ik weer, ‘Kut wat haat ik mn baan en werken in een kantoor en managememt, groeiverwachtingen en meer van dat soort shit’. Mag ik weer gewoon achter een Bar in een piratenpakje, de tering.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 23-01-2020, 17:12
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Iemand gaf me eens de tip van automatische replies, dat als je dus fysiek niet aanwezig bent of hoeft te zijn, dat je prima zoiets kan doen en dan alleen de haast-dingen moet doen. Verder mails archiveren op levels van prioriteit. Eerst was ik alsnog zenuwachtig, alles doen, alles doen, alles antwoorden etc, en nu denk ik, ja doei, het hoeft helemaal niet. Ik open nu gewoon wel mijn mail in het weekend en lees veel sneller over dingen heen die wel later kunnen of helemaal geen prioriteit hebben.
Die heb ik ook heel vaak aanstaan! Ik ben soms zo’n gemene jeugdzorgmevrouw die dan zegt dat ze geen tijd heeft om te bellen en dat je het even op de mail moet zetten en dan krijg je zo’n automatische mail terug hihi. Maar mensen bellen tegenwoordig ook echt voor elke scheet. Soms beseffen ze dan zelf ook al dat het niet eens de moeite waard is om op de mail te pleuren.
Oud 23-01-2020, 17:52
Verwijderd
Haha mailen doe ik wel, vooral omdat het een prachtig iets is vol met onjuistheden hehe.
Oud 24-01-2020, 15:18
Verwijderd
Dood aan mensen die meerdere uitroeptekens of vraagtekens achter elkaar gebruiken in de mail. Omg zo irritant rot op!! Denk je dat je boodschap er duidelijker van wordt?? Dat is namelijk niet zo!!
Oud 24-01-2020, 15:30
Verwijderd
En mensen die geen idee hebben wat er allemaal speelt op de groep of in het team, maar wel besluiten dat er wel even een extra medische handeling bij kan. Of dat het geen enkel probleem is als de thuiszorg komt en dat aan ouders beloven zonder dat met ons te overleggen. Ja joh, maak het nog maar moeilijker. Waarom niet?
Oud 24-01-2020, 19:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat een gekke dag op werk. Vanmorgen een kindje van twee dagen oud met vermoedelijk syndroom van Down en een acute leukemie. Eind van de middag kwam er materiaal binnen wat onze celteller niet aan kon en waarbij ik allerlei ouderwetse dingen uit de kast heb moeten trekken en lekker heb mogen hobby'en om er iets van te kunnen maken met uiteindelijk toch wel naar tevredenheid resultaat. En toen nog een spoedgeval met een zwangere vrouw. Gekke dag maar interessante casussen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-01-2020, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Dood aan mensen die meerdere uitroeptekens of vraagtekens achter elkaar gebruiken in de mail. Omg zo irritant rot op!! Denk je dat je boodschap er duidelijker van wordt?? Dat is namelijk niet zo!!
Haha vooral bij volwassenen ziet dat er niet uit nee.
Oud 25-01-2020, 09:53
Verwijderd
Citaat:
En mensen die geen idee hebben wat er allemaal speelt op de groep of in het team, maar wel besluiten dat er wel even een extra medische handeling bij kan. Of dat het geen enkel probleem is als de thuiszorg komt en dat aan ouders beloven zonder dat met ons te overleggen. Ja joh, maak het nog maar moeilijker. Waarom niet?
Ohhhh schatje <3
Oud 25-01-2020, 10:08
Verwijderd
MAAR de nieuwe teamleider's reactie daar op was wel "heeft ze enig idee wat ze belooft of wat er speelt? Dit kan ze niet zomeer beloven hoor. Ik ga dit wel met haar oppakken."
Zo lekker dat er dingen im gang worden gezet en ik niet degene ben die dit hoeft aan te slingeren.
Oud 25-01-2020, 13:29
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Wat een gekke dag op werk. Vanmorgen een kindje van twee dagen oud met vermoedelijk syndroom van Down en een acute leukemie. Eind van de middag kwam er materiaal binnen wat onze celteller niet aan kon en waarbij ik allerlei ouderwetse dingen uit de kast heb moeten trekken en lekker heb mogen hobby'en om er iets van te kunnen maken met uiteindelijk toch wel naar tevredenheid resultaat. En toen nog een spoedgeval met een zwangere vrouw. Gekke dag maar interessante casussen.
Dit klinkt dus echt super interessant enzo en tegelijkertijd denk ik dan: waar ging het fout bij mij!
Oud 25-01-2020, 13:40
Verwijderd
Citaat:
MAAR de nieuwe teamleider's reactie daar op was wel "heeft ze enig idee wat ze belooft of wat er speelt? Dit kan ze niet zomeer beloven hoor. Ik ga dit wel met haar oppakken."
Zo lekker dat er dingen im gang worden gezet en ik niet degene ben die dit hoeft aan te slingeren.
Wat goed!
Oud 25-01-2020, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Dit klinkt dus echt super interessant enzo en tegelijkertijd denk ik dan: waar ging het fout bij mij!
Huh waarom denk je dat?
Oud 25-01-2020, 14:08
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Huh waarom denk je dat?
Ik heb op dezelfde plek als Daantje gewerkt alleen andere afdeling en het was echt een flop en hel.
Oud 25-01-2020, 21:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk echt dat je gewoon pech gehad hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-01-2020, 22:07
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Mijn teamleider is de laatste tijd echt heel betuttelend, vaak hopeloos onduidelijk en soms ronduit grof en respectloos tegen mij.

Ik weet niet precies wat er achter zit. Maar óf het is niet met opzet en in dat geval is hij een slechte manager met gebrekkige communicatievaardigheden, óf het is wel met opzet en dan is ie een manipulatieve hufter.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 26-01-2020, 22:14
Verwijderd
Dit was eerder helemaal niet het geval?
Oud 27-01-2020, 00:04
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Hmm, minder in ieder geval. Misschien valt het me nu meer op.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 27-01-2020, 10:50
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik zou graag in september een nieuwe baan willen hebben. Eerder kan niet omdat mijn arbeidsovereenkomst niet tussentijds opzegbaar is De meeste organisaties die nu een vacature open hebben staan zijn op zoek naar kandidaten die per direct kunnen starten. Hoe pak ik dat aan? Hoe zinvol is het om open sollicitaties te sturen en op welk moment heb ik dan de meeste kans? #durftevragen
Oud 27-01-2020, 10:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het een sector waar ook net afgestudeerden naar solliciteren? Dan zou ik proberen dat voor te zijn met bijvoorbeeld nu al een open sollicitatie en dan misschien over een paar maanden een reminder.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-01-2020, 12:02
Verwijderd
Open sollicitaties kunnen altijd, maar komen bij veel bedrijven helemaal nooit terecht bij de afdeling waar je zou willen komen te werken. Zou daar niet te veel waarde aan hechten, gewoon gericht solliciteren.

Het is – blijkbaar, ik verzin dit niet – typisch vrouwelijk om aan alle vereisten van een vacature te willen voldoen. Dit is er één van; ‘ze verwachten iemand per x-x-2020 en dan kan ik niet, moet ik wel solliciteren?’. Als je verder een goede kandidaat bent, gewoon solliciteren. Lieg niet over je beschikbaarheid, zeg eerlijk dat je een contract hebt tot september. Maar ik zou dat niet in je allereerste sollicitatiebrief uit jezelf vermelden, zorg dat je de eerste schifting doorkomt en vanaf dan eerlijk en open zijn.

Als ze je willen hebben, en ze vragen of je niet eerder kan beginnen, eerlijk gesprek met huidige werkgever aangaan. Die zit ook net te wachten op een ongemotiveerde werknemer die haar tijd tot september uitzit. Kan wellicht middle ground gevonden worden – jij werkt keurig uit tot en met juni (ik zeg maar wat) en draagt je werk tip top over.

Wij willen graag de beste mensen voor de functie. Wij zouden in de vacature ook zetten dat het per direct of per 1 feb 2020 is of zo, maar zouden in de praktijk zeer zeker bereid zijn om een paar maanden tot een half jaar te wachten (een externe in te huren om de periode te overbruggen) op de perfecte kandidaat.
Oud 27-01-2020, 12:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Het is – blijkbaar, ik verzin dit niet – typisch vrouwelijk om aan alle vereisten van een vacature te willen voldoen. Dit is er één van; ‘ze verwachten iemand per x-x-2020 en dan kan ik niet, moet ik wel solliciteren?’. Als je verder een goede kandidaat bent, gewoon solliciteren.
Ja ik heb hier recent een artikel over gelezen!

Edit:
Artikel was van Tulp (2017) en uit onderzoek bleek dat mannen gemiddeld genomen denken dat als ze zeggen dat ze aan 5 van de 10 gevraagde kwaliteiten voldoen, het wel goed zit. Terwijl vrouwen gemiddeld 7 van de 10 kwaliteiten benoemen en er dan behoorlijk mee kunnen zitten dat ze niet aan de andere 3 kwaliteiten voldoen.
Oud 27-01-2020, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Ja ik heb hier recent een artikel over gelezen!
Yeah en mannen maken hun kennis altijd groter dan 'ie echt is
Oud 27-01-2020, 12:36
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Yeah en mannen maken hun kennis altijd groter dan 'ie echt is
Haha stiekem doe ik dat ook
Oud 27-01-2020, 12:41
Verwijderd
Ach nou jah, maken het groter... ze overschatten zichzelf. Misschien net iets anders want ergens onbewuster ofzo.
Oud 27-01-2020, 12:43
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Mijn cv is voornamelijk iets gepoetster dan de realiteit haha. Maar die gebruik ik dan wel weer om me naar binnen te bluffen bij jobs die op zich wel binnen mijn capaciteiten liggen
Oud 27-01-2020, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Ja ik heb hier recent een artikel over gelezen!

Edit:
Artikel was van Tulp (2017) en uit onderzoek bleek dat mannen gemiddeld genomen denken dat als ze zeggen dat ze aan 5 van de 10 gevraagde kwaliteiten voldoen, het wel goed zit. Terwijl vrouwen gemiddeld 7 van de 10 kwaliteiten benoemen en er dan behoorlijk mee kunnen zitten dat ze niet aan de andere 3 kwaliteiten voldoen.
Ik was te lui om bronnen te zoeken maar heb het meerdere keren gelezen, is best wel wat onderzoek naar gedaan. Thanks voor de onderbouwing.

Ik neem aan dat je ook bekend bent met de beste vriend van de hoogopgeleide vrouw, het Impostor Syndrome?

[edit] Verhip, ik lees net

While early research focused on the prevalence among high-achieving women, impostor syndrome has been recognized to affect both men and women equally.

Blijkbaar helemaal niet iets dat vooral voor hoogopgeleide (of hoogpresterende) vrouwen geldt!
Oud 27-01-2020, 12:48
Verwijderd
Oh ja iets totaal anders maar slightly related; waar ik als interviewer een hekel aan heb is mensen die bij slechte eigenschappen juist goede eigenschappen benoemen. Ik vroeg niet 'kun je een voorbeeld geven van een zogenaamd slechte eigenschap die je zodanig verdraait zodat het een goede eigenschap is?', nee, we willen oprecht inschatten of we iets met je kunnen of niet.
Oud 27-01-2020, 12:54
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik was te lui om bronnen te zoeken maar heb het meerdere keren gelezen, is best wel wat onderzoek naar gedaan. Thanks voor de onderbouwing.

Ik neem aan dat je ook bekend bent met de beste vriend van de hoogopgeleide vrouw, het Impostor Syndrome?

[edit] Verhip, ik lees net

While early research focused on the prevalence among high-achieving women, impostor syndrome has been recognized to affect both men and women equally.

Blijkbaar helemaal niet iets dat vooral voor hoogopgeleide (of hoogpresterende) vrouwen geldt!
Yes ken ik! Ik betrap mezelf wel eens een heel klein beetje op Queen Bee gedrag
Oud 27-01-2020, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Ik was te lui om bronnen te zoeken maar heb het meerdere keren gelezen, is best wel wat onderzoek naar gedaan. Thanks voor de onderbouwing.

Ik neem aan dat je ook bekend bent met de beste vriend van de hoogopgeleide vrouw, het Impostor Syndrome?

[edit] Verhip, ik lees net

While early research focused on the prevalence among high-achieving women, impostor syndrome has been recognized to affect both men and women equally.

Blijkbaar helemaal niet iets dat vooral voor hoogopgeleide (of hoogpresterende) vrouwen geldt!
Het komt in ICT vaker wel voor dan niet
Oud 27-01-2020, 13:09
Verwijderd
Is wellicht ook een beetje (omgekeerd?) Dunning-Kruger effect. ICT is natuurlijk vrij breed en erg veranderlijk, competente mensen zullen zich ervan bewust zijn dat het een breed en veranderlijk vakgebied is en daardoor juist geregeld twijfelen over hun competentie - juist ook als daar totaal geen aanleiding voor is. De Trelixogens van deze wereld daarentegen, kunnen één trucje en denken dat ze de hele wereld snappen.

Maar nu hang ik zelf de amateur-psycholoog uit

********** mag dit alweer? [edit] Nee, dat mag dus niet.
Oud 27-01-2020, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Yes ken ik! Ik betrap mezelf wel eens een heel klein beetje op Queen Bee gedrag
Als in negatief/conservatief tegenover vrouwen staan? Ik herken dat in ieder geval wel heel erg in een aantal vrouwen met wat hogere mangementfuncties die ik ken.
Oud 27-01-2020, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Hmm, minder in ieder geval. Misschien valt het me nu meer op.
Is er iets gebeurd tussen jullie?
Oud 27-01-2020, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Is wellicht ook een beetje (omgekeerd?) Dunning-Kruger effect. ICT is natuurlijk vrij breed en erg veranderlijk, competente mensen zullen zich ervan bewust zijn dat het een breed en veranderlijk vakgebied is en daardoor juist geregeld twijfelen over hun competentie - juist ook als daar totaal geen aanleiding voor is. De Trelixogens van deze wereld daarentegen, kunnen één trucje en denken dat ze de hele wereld snappen.

Maar nu hang ik zelf de amateur-psycholoog uit

********** mag dit alweer? [edit] Nee, dat mag dus niet.
Klinkt opzich als een redelijke hobbyanalyse
Oud 27-01-2020, 14:22
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Alles ging net lekker soepel op m'n werk, megagoede beoordelingen én ik zou met Tigerly -soort van een beetje- gaan samenwerken en toen werd ik gebeld of ik zin had om "eens koffie te drinken".

Lang verhaal kort: ik begin per 1 maart aan een nieuwe baan
__________________
#JeSuisAldi
Oud 27-01-2020, 14:23
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Hoi allemaal trouwens. Ik ben lekker brak en krijg niks gedaan dus dat leek me hét moment om het forum maar weer eens met een bezoekje te vereren.
__________________
#JeSuisAldi
Oud 27-01-2020, 14:26
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Als in negatief/conservatief tegenover vrouwen staan? Ik herken dat in ieder geval wel heel erg in een aantal vrouwen met wat hogere mangementfuncties die ik ken.
Niet conservatief, maar wel snel negatief/sceptisch. Ik vind al snel dat iemand zich niet zo moet aanstellen of gewoon harder moet werken als hij/zij hogerop zou willen. Ik sta niet waar ik nu sta doordat ik ‘geluk’ gehad heb, ik heb er zelf voor geknokt en op geanticipeerd.
Haha wat walgelijk dit eigenlijk
Oud 27-01-2020, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Alles ging net lekker soepel op m'n werk, megagoede beoordelingen én ik zou met Tigerly -soort van een beetje- gaan samenwerken en toen werd ik gebeld of ik zin had om "eens koffie te drinken".

Lang verhaal kort: ik begin per 1 maart aan een nieuwe baan
Hahaha, ja ze had verteld van het soort van samenwerken Wat leuk zeg! Gefeliciteerd
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.