Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2009, 16:22
Sflower
Avatar van Sflower
Sflower is offline
Tegenwoordig is een vriendin/vriend zoeken moeilijk. Iedereen wilt een boy/girl die knap is of met status. Mensen worden hierdoor heel onzeker en vragen zich zelf de vraag van: Zal ik nog ooit een vriendin/vriend krijgen.

Mijn stelling:
Waar val jij op
Status ?
uiterlijk ?
Innerlijk ?

Of allemaal ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2009, 16:49
Verwijderd
Tegenwoordig is een vriend(in) zoeken moeilijk? Wat is er anders dan dan vroeger?
Waarom wordt iemand onzeker van het willen van een vriend(in) die knap is en status heeft? Iets willen maakt je nog niet onzeker. En ook al ben je onzeker, dan is de vraag of je ooit nog iemand zal krijgen wel heel extreem.

Om jouw vraag te beantwoorden:
Ik denk niet dat ik slechts op een van die drie dingen val, maar een combinatie van allemaal. En ik denk dat dat voor iedereen geldt.
Ik zal minder snel vallen op iemand die spuuglelijk is, maar als het nou een heel leuk meisje is dan maakt dat al niet meer uit. Andersom iemand die ontzettend knap is, maar verder een regelrechte trut, daar loop ik ook straal voorbij..
En status is net weer zo verschillend. Natuurlijk kijk je sneller naar iemand die veel succes heeft en het goed voor elkaar lijkt te hebben, dat lijkt mij interessanter. Betekent niet dat een status niet ook gewoon verwerpelijk is en weinig over de persoon zelf zegt, het zegt ook watover de groep waar die persoon in leeft en over de verhouding tot je eigen status.

Mijn inziens is iemand wel of niet leuk vinden een mengelmoes van alledrie die zaken en geef jij hier weer een prima voorbeeld van hokjesgeest. (En dat doe ik nu op mijn manier waarschijnlijk ook weer.)

Offtopic: P.s.: In het algemeen geef je in een stelling een mening, jij stelt hier gewoon een vraag.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 17:18
Sflower
Avatar van Sflower
Sflower is offline
Citaat:
Tegenwoordig is een vriendin/vriend zoeken moeilijk. Iedereen wilt een boy/girl die knap is of met status. Mensen worden hierdoor heel onzeker en vragen zich zelf de vraag van: Zal ik nog ooit een vriendin/vriend krijgen.

Mijn stelling ( Vraag ):
Waar val jij op
Status ?
uiterlijk ?
Innerlijk ?

Of allemaal ?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 17:29
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Eerste instantie uiterlijk, dat is nu eenmaal het eerste dat je ziet. Vervolgens wordt het innerlijk heel belangrijk. En wat je precies met status bedoeld... ik geef er sterk de voorkeur aan dat zijn status vrijgezel is. Verder hou ik me niet echt bezig met mijn of andermans imago, als je dat soms bedoeld.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 17:51
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
ik val alleen op meisjes die er naar mijn mening goed uitzien en een leuk karakter hebben.
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 21:23
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Tegenwoordig is een vriend(in) zoeken moeilijk? Wat is er anders dan dan vroeger?
De emancipatie heeft ervoor gezorgd dat vrouwen mannen minder hard nodig hebben, terwijl aantrekkingskracht instinctief gezien ook een groot deel in het zoeken van de vrouw naar zekerheid zit. Als de vrouw niet meer hoeft te zoeken naar zekerheid is er ook minder aantrekkingskracht en moet de man zich op andere manieren kwalificeren. Bovendien verneem ik regelmatig dat mannen zich steeds minder als echte mannen gedragen. De vrouwen worden sterker/onafhankelijker, en de mannen "softer". Het is dus uit balans.

On topic: Status is bij veel vrouwen ingebouwd als aantrekkings-"trigger". Andersom: mannen letten volgens mij niet op status bij een vrouw. Het uiterlijk/innerlijk verhaal is bekend. Het uiterlijk zie je gelijk, het innerlijk leer je kennen. Persoonlijk kijk ik graag dieper dan de buitenste laag van een meisje, hoewel die buitenste laag natuurlijk wel aantrekkelijk moet zijn. Meisjes die bescheiden zijn en zelfkritiek hebben vind ik mooi.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 09:31
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik val op lief. Dus innerlijk. Uiterlijk vind ik niet belangrijk. Als ik je innerlijk mooi vind, vind ik vanzelf je uiterlijk ook mooi hoe afzichtelijk je er ook uitziet.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 12:27
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
On topic: Status is bij veel vrouwen ingebouwd als aantrekkings-"trigger". Andersom: mannen letten volgens mij niet op status bij een vrouw.
Het eerste gedeelte van je verhaal was ik met je eens, maar met dit stukje niet. Dat sommige vrouwen geilen op mannen met geld zie ik in mijn omgeving ook wel, maar denk dat tegenwoordig juist mannen eerder onder de indruk zijn/afknappen op de zogenaamde status van een vrouw.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 18:22
MisSunshine
Avatar van MisSunshine
MisSunshine is offline
Geld is echt wel het laatste wat mij uitmaakt. Wat vaak wel de tegenhanger is of diegene iets wil doen? Ergens een uitdaging in ziet! Ik wil wel een beetje een enthousiast iemand, ook omdat ik dat zelf ook ben. Wanneer iemand iets doet vol passie maakt het mij niet uit of hij er nou heel veel mee verdient of dat het minder is. Zelf wil ik later toch ook werken, dus wat maakt dat uit? Qua uiterlijk vind ik wel dat hij er een beetje verzorgd bij moet lopen, niet te ijdel, beetje mannelijk mag wel! Verder voel ik vaker iets voor mensen die wat rustiger/ verlegen (?) zijn.. Zelf ben ik vaak wel van het vele praten, dus een wat rustiger typje (niet te!) die weet wat hij doet, dit met liefde doet, een duidelijke mening heeft en mij soms ook rustig kan houden/ krijgen..
Ik vraag me vaak af of ik niet te veel eisend ben..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 18:53
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
ik let op innerlijk en uiterlijk, hoewel innerlijk wel bij me op nr.1 staat, mijn meisje moet wel heel lief enzo zijn wil ik iets met haar beginnen, dan maakt uiterlijk al wat minder uit. en ik vind dat verlegen bij sommige meisjes ook wel heel aandoenlijk, uiterlijk staat bij mij gewoon net op nr. 1 ik vind gewoon dat ze er verzorgd uit moet zien en dat zijn mijn eisen eigenlijk, ik ben dus niet zo heel veeleisend
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 19:34
Douwee
Avatar van Douwee
Douwee is offline
Citaat:
Ik val op lief. Dus innerlijk. Uiterlijk vind ik niet belangrijk. Als ik je innerlijk mooi vind, vind ik vanzelf je uiterlijk ook mooi hoe afzichtelijk je er ook uitziet.
Vind ik heel knap! Heb dat verscheidene keren geprobeerd maar dat kwam nooit op iets uit, ik denk dus dat uiterlijk voor mij toch wel vrij belangrijk is. Evenals status, maar dit dan wel in de laatste plaats. Innerlijk is ook belangrijk, dus ik denk dat ik als conclusie kan geven dat een mix van drie op mij van toepassing is maar het ene toch meer dan de ander?! Ik weet het niet moeilijke vraag!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:37
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Op uiterlijk.
Een leuk innerlijk is daarnaast mooi meegenomen en status heb ik liever zelf.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 10:52
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Het eerste wat je ziet is uiterlijk, daar hoort naar mijn idee ook uitstraling bij. Als daarna het innerlijk ook goed fijn is, is 't helemaal mooi! Ik hou wel van een jongen met ambitie, waar een soort status bij hoort. Dus... Het gaat om evenwicht enzo
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 23:24
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
De status van zijn intelligentie is wel belangrijk.

Innerlijk komt ook naar buiten via uiterlijk. Dat zijn niet perse twee gescheiden gebieden.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 23:31
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Dat is nogal een tweezijdige vraag denk ik.
Het belangrijkste vind ik innerlijk. Als iemand er leuk uitziet maar als je totaal niet op 1 pagina kan wat betreft karakter, dan heb je daar niks aan. Maar het is menselijk/logisch dat uiterlijk iets is waar mensen wel/niet op afkomen. En door dat uiterlijk kan je ook heel snel in de maling genomen worden. Een combinatie van een mooi innerlijk en n redelijk tot goed uiterlijk zou ideaal zijn.
Maar zoals meerderen hier zeggen is denk ik uitstraling i.p.v. uiterlijk veel belangrijker. Daar kan je (soms) al een hoop van het innerlijk uithalen.
Een aangename uitstraling vind ik zelf dan ook belangrijk.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Dingen die iedereen denkt maar die niet waar zijn.
Briseïs
500 18-09-2007 19:51
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 12:36
Liefde & Relatie Waarom kijken mensen niet verder dan hun neus lang is?
Pruts0r
63 16-06-2006 21:44
Lifestyle Stelling over kleding
Ochlocraat
34 03-08-2003 23:49
Psychologie ben ik te lelijk
king112
111 06-10-2002 11:16
Liefde & Relatie Stelling: 'aardige' jongens zijn inferieur.
Verwijderd
55 10-06-2002 00:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.