Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2009, 14:15
Vluggertje
Vluggertje is offline
Heey,

Ik heb nu bijna 3 jaar en 8 maanden een vriendje,
Maar bijna iedereen op school vind het knap dat we al zo lang samen zijn,
Hoezo vind iedereen dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2009, 16:11
Verwijderd
Omdat tegenwoordig heel veel relaties al over zijn binnen een half jaar...
En waarom het elke keer zo snel over moet zijn.. geen idee. Als ik een relatie aan ga dan wil ik er ook echt iets van maken en dat is niet zomaar voorbij
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 17:41
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
omdat weinig mensen zo veel van elkaar houden dat ze er zo lang aan willen blijven werken, ik dacht altijd zelf wel dat het leuk was om lang met iemand samen te zijn
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 22:28
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Omdat het voor sommige mensen (like me) gewoon heel lang duur voordat je de ware hebt gevonden.

Jij hebt blijkbaar een heel fijn iemand getroffen waar je het leuk mee hebt. Dat geldt dus niet voor iedereen.

Ik zou zeggen: wees er gewoon erg blij mee!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 08:42
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Mensen zijn nooit tevreden met wat ze hebben, dat is terug te zien in de gehele maatschappij
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 08:56
Verwijderd
Wat een retorische vraag.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 11:46
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik weet niet waarom iedereen dat knap vindt, misschien omdat ze zich er zelf niks bij voor kunnen stellen.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 13:03
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Omdat tegenwoordig heel veel relaties al over zijn binnen een half jaar...
Dus je kan onderbouwen dat dit vroeger niet het geval was?
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 15:38
On efil
Avatar van On efil
On efil is offline
///

Laatst gewijzigd op 01-01-2010 om 23:56.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 15:57
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Onderbouwen kunnen wij dit niet, maar jij weet zelf ook wel dat het vroeger er heel anders aan toe ging dan nu
Nee dat weet ik niet en tot ik bewijs zie is het een inhoudsloze bewering.

De bewering ging over dat "heel veel relaties al over zijn binnen een half jaar"
Want dat was vroeger niet? Misschien dat het minder openbaar was, maar dat was het dan qua bewijs. Ik geloof niet dat mijn ouders minder relaties dan ik hebben gehad, daarnaast is het niet per definitie een slecht iets als relaties sneller over zijn.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Dus je kan onderbouwen dat dit vroeger niet het geval was?
Dat zegt hij toch niet? Als iemand het over tegenwoordig of hedendaags heeft betekent dat niet meteen dat het in vergelijking moet staan met het verleden. Move on.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Onderbouwen kunnen wij dit niet, maar jij weet zelf ook wel dat het vroeger er heel anders aan toe ging dan nu
Ik denk dat je het verschil beter kunt zoeken in middelbare school en ouder.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 18:08
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Dat zegt hij toch niet? Als iemand het over tegenwoordig of hedendaags heeft betekent dat niet meteen dat het in vergelijking moet staan met het verleden. Move on.
Met de betreffende tekst wordt de suggestie wel gewekt. Dat is mijn inziens nogal prekerig. Maar goed, ik zal on moven of wat dan ook
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 22:25
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Hoezo vind iedereen dat?
Omdat we over het algemeen er heel andere ideeën op na houden over vluggertjes.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 09:13
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Dus je kan onderbouwen dat dit vroeger niet het geval was?
Niet onderbouwen maar wel redeneren.

Tegenwoordig hebben we met veel meer mensen contact; uitgaan, feestjes, nieuwe technologieën. Hierdoor is onze vriendenkring groter en ontmoeten we meer mensen. Daardoor is de kans groter dat je iemand tegen komt die leuker lijkt/is dan je huidige partner.

In het verleden was scheiden not done, de laatste 10/20 jaar heeft er een soort sneeuwbal effect plaatsgevonden.

Vroeger was het belangrijk om een toekomst met zekerheid te hebben, er werd dan ook al vroeg getrouwd waardoor er weer minder gelegenheid was om rond te sletten.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 10:57
Verwijderd
Er gaan nu vast meer relaties binnen een halfjaar over dan zeg, in de jaren '50. Ik denk niet dat er nu zo veel meer scheidingen zijn dan in de jaren '90. Maar dat lijkt me verder niet echt relevant, het gaat hier niet over een huwelijk.

Het geval is meer, dat relaties bij tieners meestal overgaan zodra de hevigste verliefdheid voorbij is. Dat is ook logisch, als je jong bent moet je geen genoegen nemen met een saaie of moeilijke relatie, de kasn is groot dat je nog wel beter tegenkomt. Maar Vluggertje, als jij en je vriend wél gewoon een goede relatie hebben, dan moet je je niets aantrekken van wat je klasgenoten zeggen en gewoon doorgaan .
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 14:07
blondini
Avatar van blondini
blondini is offline
ik heb nou een jaar een vriend
and i loveeee him so much
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 15:27
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik denk dat dat komt doordat heel veel mensen een relatie niet als iets zien dat permanent is. Veel mensen proberen in het rond en dan heb je inderdaad niet gauw een goede/langere relatie. Ik ben nu ook bijna 3 jaar met mijn vriend samen en ik vind dit nog vrij kort. Maar dat komt vooral omdat ik een relatie als iets zie dat een leven lang stand moet houden. En wat is drie jaar nou in een leven?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-12-2009, 19:03
Vluggertje
Vluggertje is offline
Er zit voor mij geen verschil tussen middelbare school en basisonderwijs, want ik had op de basischool al verkering...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Opnieuw in contact komen met oude "slechte/foute" vrienden
SimplyABoy19
1 17-08-2005 17:31
Liefde & Relatie Vriend jaloers op mijn ex-vriend
lieve
17 27-04-2005 19:22
Liefde & Relatie De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help!
lonelyness
7 07-09-2004 22:28
Liefde & Relatie Vriendin+ vriendje
Verwijderd
23 26-06-2003 16:50
Liefde & Relatie Meisje op wie m'n beste vriend verliefd is vindt mij leuk (verhaal)
Xerxes
4 27-04-2003 17:48
Liefde & Relatie Wanneer iemand een vriend noemen...
Gothic
12 30-06-2002 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.