Oud 28-02-2009, 10:54
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Ik heb nogal weinig vrienden, heeft er niemand tips om vrienden te maken?

Maarten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2009, 11:24
Verwijderd
iiCk VinT dáT jUh NiEjj sOmáár FríEndEn mEt EeN RándOm íEmAnt kÁn wOrdén.. iiCk wEet nIej oF jUh Op uN SpOrd sít Of wErKt, mAár dát Seín wEl gOeíE pLekkEn Om mEnSUh tUh OntMoEten. én gEwOon mEt fEel mEnsUh pRaTuh Om tE sIen Of sé dEselfDe ínTerEssEs heBben oF daT sé Juh wEl AaRdíG Leíken.

Laatst gewijzigd op 28-02-2009 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 12:45
Angelzz
Avatar van Angelzz
Angelzz is offline
Eh, kan je duidelijker zijn? Waarom heb je geen vrienden bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 13:16
Slaapkopf
Avatar van Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Citaat:
iiCk VinT dáT jUh NiEjj sOmáár FríEndEn mEt EeN RándOm íEmAnt kÁn wOrdén.. iiCk wEet nIej oF jUh Op uN SpOrd sít Of wErKt, mAár dát Seín wEl gOeíE pLekkEn Om mEnSUh tUh OntMoEten. én gEwOon mEt fEel mEnsUh pRaTuh Om tE sIen Of sé dEselfDe ínTerEssEs heBben oF daT sé Juh wEl AaRdíG Leíken.
Ik vind dat je niet zomaar vrienden met een random iemand kan worden.. Ik weet niet of je op een sport zit of werkt, maar dat zijn wel goede plekken om mensen te ontmoeten. En geoon met veel mensen praten om te 'slen' of ze dezelfde interresses hebben of dat ze je wel aardig lijken.

Wat betekend 'slen'?
__________________
bjer
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 13:17
Slaapkopf
Avatar van Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Citaat:
Hoi,

Ik heb nogal weinig vrienden, heeft er niemand tips om vrienden te maken?

Maarten
Wat dinges ook al zegt, ga op een sport of ga werken in een supermarkt ofzo.
Daar is veel jeugd.
__________________
bjer
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 13:32
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Wat betekend 'slen'?
'sIen'; daar staat 'n I van Irritant.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat je niet zomaar vrienden met een random iemand kan worden.. Ik weet niet of je op een sport zit of werkt, maar dat zijn wel goede plekken om mensen te ontmoeten. En geoon met veel mensen praten om te 'slen' of ze dezelfde interresses hebben of dat ze je wel aardig lijken.

Wat betekend 'slen'?
DaAr sTáAT 'SíEn'
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 13:34
Slaapkopf
Avatar van Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Citaat:
DaAr sTáAT 'SíEn'
Ah het is 'zien', sorry.
Ik heb zo'n moeite met dat breezertaaltje te kunnen lezen.
__________________
bjer
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 21:38
Caviamax
Caviamax is offline
@ Angelzz,

Tja... Ik weet 't eigenlijk niet.... Ik ben gehandicapt maar zit op een 'gewone' school. Ik kan volgens mij goed contact maken met mensen.

Maarten
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 21:47
Eomer
Eomer is offline
genetische manipulatie ?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 12:57
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Hobbys en werk zijn idd goede manieren om mensen te leren kennen maar weet niet in hoeverre je handicap een beperking is. Als je niet zo'n moeite hebt met contact maken, probeer verder eens mensen uit te nodigen om iets mee te gaan doen. Ga thuis een filmpje kijken, wat eten of naar het cafe. Als je mensen vraagt wordt je meestal ook weer terug gevraagt en zo groeit het "vanzelf". En bel met regelmaat iemand op om even bij te kletsen.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 14:59
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Heb je op school ook geen mensen waar je mee omgaat? Je kan eventueel een keer voorstellen iets te gaan doen of om bijvoorbeeld een film te gaan kijken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 19:15
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
en als je een tof iemand hebt leren kennen diegene niet helemaal vastgrijpen met een houding van: jij moet mijn vriend zijn, maar gewoon relaxt met diegene omgaan.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 21:06
Terreur Teef
Terreur Teef is offline
Citaat:
iiCk VinT dáT jUh NiEjj sOmáár FríEndEn mEt EeN RándOm íEmAnt kÁn wOrdén.. iiCk wEet nIej oF jUh Op uN SpOrd sít Of wErKt, mAár dát Seín wEl gOeíE pLekkEn Om mEnSUh tUh OntMoEten. én gEwOon mEt fEel mEnsUh pRaTuh Om tE sIen Of sé dEselfDe ínTerEssEs heBben oF daT sé Juh wEl AaRdíG Leíken.
ik snap waarom je geen vrienden hebt
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 22:27
Nero
Avatar van Nero
Nero is offline
Citaat:
ik snap waarom je geen vrienden hebt
Niet zo gemeen!
Dat meisje zal vast wel fatsoenlijk Nederlands spreken.
Ook al is dat niet te zien zo...

Of ging het meer over "dáT jUh NiEjj sOmáár FríEndEn mEt EeN RándOm íEmAnt kÁn wOrdén"?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 08:29
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
En weer ontopic.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 15:57
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
En weer ontopic.
ga hitz0r eens lastigvallen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 23:16
bartieboy
bartieboy is offline
gewoon heel luidruchtig zijn... ga een keer een pislsje drinken met mensen die je kent.
sport werkt goed vooral als het een teamsport is, en vooral heelveel zeiken over van alles en nog wat, dat is een onderwerp waar iedereen aan mee kan doen ( vooral zeiken over school weetjewel ja die ***leraar )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2009, 12:51
quincy-023
quincy-023 is offline
Citaat:
iiCk VinT dáT jUh NiEjj sOmáár FríEndEn mEt EeN RándOm íEmAnt kÁn wOrdén.. iiCk wEet nIej oF jUh Op uN SpOrd sít Of wErKt, mAár dát Seín wEl gOeíE pLekkEn Om mEnSUh tUh OntMoEten. én gEwOon mEt fEel mEnsUh pRaTuh Om tE sIen Of sé dEselfDe ínTerEssEs heBben oF daT sé Juh wEl AaRdíG Leíken.
Volgens mij kan je ook leren normaal te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 13:02
Kleintje!
Avatar van Kleintje!
Kleintje! is offline
Br33z4H?
__________________
by the time you finish reading this you realize you wasted 5 second of your live «๏̯͡๏
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 13:35
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Nou, en hoe
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 13:47
Kleintje!
Avatar van Kleintje!
Kleintje! is offline
__________________
by the time you finish reading this you realize you wasted 5 second of your live «๏̯͡๏
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 15:04
x-Nameless
x-Nameless is offline
als je nou gwn vaker gaat chillen met je vrienden leer je vanzelf ook andere mensen kennen (via via dus) en tada dan heb ie meer vrienden en die andere dingen zijn al genoemd, like bijbaantje/sport.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 15:27
Verwijderd
Tja, veel dingen die hier al gezegd zijn. Ga op een sport, club, vraag gewoon eens iemand om samen iets leuks te gaan doen, neem een bijbaantje etc. Er zijn zoveel mogelijkheden!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 23:23
Verwijderd
Je hebt ons tog!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2009, 17:44
GroeneDag
Avatar van GroeneDag
GroeneDag is offline
He,

Ik heb zelf ook weinig vrienden, en daarmee bedoel ik ook echt vrienden waarmee ik dagelijks omga. Ik heb er ééntje, die in een andere richting zit. En iedereen vindt hem raar (is ie ook wel een beetje) Ik ben z'n enige vriend En eerlijk gezegd,... We hebben niet meer dezelfde interesses... Als ik iets leuk vind, vindt hij het dan weer stom... De gesprekken zijn dan ook niet echt geweldig...

Verder heb ik dan gewoon wat kennissen (om eerlijk te zijn: enkel klasgenoten en ex-klasgenoten )
Ik ben ook niet zo sociaal en verlegen... Ik wil wel praten, maar ik ben niet grappig, hou niet van voetbal etc.

Bij een sportclub gaan doe ik niet, ik ben meer een gelegenheidssporter... En zomaar wat gaan praten doe ik liever ook niet (bang om uitgelachen te worden)

Iedereen die in mijn klas zit/zat weet wel dat ik een toffe jongen ben (ook al praat ik ook niet zoveel), alleen iedereen erbuiten vindt mij een lachertje, ben ik 90% zeker van...

Tja... Tips?
Ik kan nog één jaar in m'n school verder doen, daarna motet ik naar het 5de jaar in een andere school, ben héél erg bang dat ik daar alleen ga zijn, gepest ga worden etc
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 18:28
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Je zegt het zelf: je zegt niet zo veel. Iets verkeerds zeggen, doe je niet zo snel en het is vaak beter dan niks zeggen. En misschien kan je ook mensen zoeken met dezelfde interesses?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 22:18
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
als je nou gwn vaker gaat chillen met je vrienden leer je vanzelf ook andere mensen kennen (via via dus) en tada dan heb ie meer vrienden en die andere dingen zijn al genoemd, like bijbaantje/sport.
Hij zegt toch dat hij geen vrienden heeft.

OT: Caviamax, misschien heb je wel andere interesses dan 'de meesten', misschien is het iets om naar een vereniging/club te gaan met mensen met dezelfde interesses als jij?
En GroeneDag, dit kun jij natuurlijk ook proberen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 22:42
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
OT: Caviamax, misschien heb je wel andere interesses dan 'de meesten', misschien is het iets om naar een vereniging/club te gaan met mensen met dezelfde interesses als jij?
Zei ik ook niet zoiets? xD

Maar kun je niet beter een nieuw topic aanmaken, want deze is al vrij oud.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 18:51
Verwijderd
Citaat:
He,

Ik heb zelf ook weinig vrienden, en daarmee bedoel ik ook echt vrienden waarmee ik dagelijks omga. Ik heb er ééntje, die in een andere richting zit. En iedereen vindt hem raar (is ie ook wel een beetje) Ik ben z'n enige vriend En eerlijk gezegd,... We hebben niet meer dezelfde interesses... Als ik iets leuk vind, vindt hij het dan weer stom... De gesprekken zijn dan ook niet echt geweldig...

Verder heb ik dan gewoon wat kennissen (om eerlijk te zijn: enkel klasgenoten en ex-klasgenoten )
Ik ben ook niet zo sociaal en verlegen... Ik wil wel praten, maar ik ben niet grappig, hou niet van voetbal etc.

Bij een sportclub gaan doe ik niet, ik ben meer een gelegenheidssporter... En zomaar wat gaan praten doe ik liever ook niet (bang om uitgelachen te worden)

Iedereen die in mijn klas zit/zat weet wel dat ik een toffe jongen ben (ook al praat ik ook niet zoveel), alleen iedereen erbuiten vindt mij een lachertje, ben ik 90% zeker van...

Tja... Tips?
Ik kan nog één jaar in m'n school verder doen, daarna motet ik naar het 5de jaar in een andere school, ben héél erg bang dat ik daar alleen ga zijn, gepest ga worden etc
Ik geloof dat ik t zelfde heb als jij.
Maar wat ik eraan doe: Bij de Leerlingenraad op school gaan, bijles geven, op een sport/club gaan, bijbaantje... Misschien kun je anders een assertiviteitscursus volgen. Kan je goed van pas komen en vaak ga je naast de cursus ook nog leuke dingen met elkaar doen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 13:33
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Even normaal graag.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 08:42
Caviamax
Caviamax is offline
Dank voor jullie tips/ervaringen. Als jullie nog meer tips hebben, laat maar komen. Trouwens, nu heb ik wel een paar nieuwe vrienden (wil er graag nog meer), maar dat zijn allemaal jongens (niet dat daar iets mis mee is). Ik vind (het moeilijker) op meisjes af te stappen dan op jongens.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 10:15
Verwijderd
Citaat:

Verder heb ik dan gewoon wat kennissen (om eerlijk te zijn: enkel klasgenoten en ex-klasgenoten )
Tadaaaaaa, daar heb je de oplossing. Hoe denk je dat vriendschappen ontstaan? Vrijwel alle vriendschappen ontstaan uit het feit dat je eerst 'kennissen bent. Je verwacht toch niet dat je mensen ontmoet waarmee je vanaf moment een een echte vriendschap hebt opgebouwd? Zoiets kost wel een beetje tijd. Als je die kennissen weer eens spreekt, zeg dan iets in de trant van: 'Goh, ik vind het altijd zo gezellig en vind het jammer dat we elkaar maar zo weinig spreken/zien. Zin om eens een keer wat af te spreken/ergens wat te gaan drinken/mee te gaan naar Blah/verzin iets leuks!' En als dat goed klikt, kun je vaker afspreken. Niet zo moeilijk, maar het kan wel eng zijn.

WB het naar een andere school gaan, ik kan me voorstellen dat je het spannend vind, maar ookd at zal wel loslopen. Probeer de eerste paar weken neutraal maar geïnteresseerd en oprecht te blijven. Ga neit vanaf het begin heel hard staan schreeuwen om aandacht, maar kruip ook niet weg. Toon interesse in degene die naast je zit, vraag eens wat (leuke!) mensen om je wegwijs te maken in de stad (ligt die school ook in een andere stad ofzo?). Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 10:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dank voor jullie tips/ervaringen. Als jullie nog meer tips hebben, laat maar komen. Trouwens, nu heb ik wel een paar nieuwe vrienden (wil er graag nog meer), maar dat zijn allemaal jongens (niet dat daar iets mis mee is). Ik vind (het moeilijker) op meisjes af te stappen dan op jongens.
Fijn dat het beter gaat! Als je het volhoudt dan gaat het vanzelf beter! Vriendschappen met meiden komen vast nog wel een keer!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?

Laatst gewijzigd op 27-07-2009 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 02:11
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Fijn dat het beter gaat! Als je het volhoudt dan gaat het vanzelf beter! Vriendschappen met meiden komen vast nog wel een keer!
Dankje voor je antwoord. Ik denk ook steeds:''ja, 't zal wel komen.'' Maar ondertussen zit ik nu al drie jaar op deze school met nog geen vriendinnen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 02:18
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
He,

Ik heb zelf ook weinig vrienden, en daarmee bedoel ik ook echt vrienden waarmee ik dagelijks omga. Ik heb er ééntje, die in een andere richting zit. En iedereen vindt hem raar (is ie ook wel een beetje) Ik ben z'n enige vriend En eerlijk gezegd,... We hebben niet meer dezelfde interesses... Als ik iets leuk vind, vindt hij het dan weer stom... De gesprekken zijn dan ook niet echt geweldig...

Verder heb ik dan gewoon wat kennissen (om eerlijk te zijn: enkel klasgenoten en ex-klasgenoten )
Ik ben ook niet zo sociaal en verlegen... Ik wil wel praten, maar ik ben niet grappig, hou niet van voetbal etc.

Bij een sportclub gaan doe ik niet, ik ben meer een gelegenheidssporter... En zomaar wat gaan praten doe ik liever ook niet (bang om uitgelachen te worden)

Iedereen die in mijn klas zit/zat weet wel dat ik een toffe jongen ben (ook al praat ik ook niet zoveel), alleen iedereen erbuiten vindt mij een lachertje, ben ik 90% zeker van...

Tja... Tips?
Ik kan nog één jaar in m'n school verder doen, daarna motet ik naar het 5de jaar in een andere school, ben héél erg bang dat ik daar alleen ga zijn, gepest ga worden etc
Misschien een rare vraag maar...zou ik je e-mailadres misschien mogen? Dan kunnen we er, als je dat natuurlijk wilt, over praten en ideeën uitwisselen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-08-2009, 08:57
GroeneDag
Avatar van GroeneDag
GroeneDag is offline
Dankje voor de tips.

Ik ben eigenlijk nog iets vergeten te zeggen... Tot m'n 11de zat ik in een school waar iedereen naar een andere gemeente zou gaan voor het secundair, terwijl ik dan zou blijven in onze gemeente. Daar had ik wel vrienden, een beste vriend (die ik nu weinig spreek ook al woont hij twee straten verder...) enzo. Maar dan in je zesde leerjaar (op m'n 12de dus) naar en nieuwe school, daar ben ik dan ook weer wat vergelen en onzeker enzo... Toch twee vrienden gemaakt waarmee ik elke speeltijd wat deed (katje muur enzo, was wel leuk). En tja, ga je naar het middelbaar, zit je in een andere richting & andere klas & gaat er een van de twee weg & kiest de ander een andere beste vriend uit, en ben je wéér alleen...
Dan heb ik daar wéér een beste vriend gemaakt, die in m'n klas zat & ik vaag kende van het zesde (een jaar terug dus). Dan in de bioclub van de school bleef ik *uiteraard* als laatste over om groepen te maken, en dan zijn er natuurlijk anderen die nog een persoon missen. Daar kom ik dan bij en je hebt er weer twee.
Maar die beste vriend was dus blijkbaar niet zo best, irritant doen, dingen doorvertellen (niet-belangrijke dingen, maar toch) en me zelfs belachelijk maken voor de klas. Dan was er daar zo'n groepje meiden die niets van me moest weten en telkens om hem moest lachen... Uiteindelijk op schoolreis, heel bizar, hij ziet een ander groepje, zij komen op hem af, hij doet wat raar, ze lachen en hup: Ik ga niet meer met je om. Dan is daar echt de rest van het jaar (zo'n 5 maanden) nog over gepraat. En iedereen koos mijn kant Zelfs dat groepje meiden (bizar...).
Naja, heb ik er dus nog twee over.
Niet helemaal, want er kwamen nog wat mensen bij en gingen weer weg. Sommige was ik blij dat ze gingen, anderen niet
En nu, blijft er maar eentje over. Maar daarmee lopen de gesprekken niet meer zo, we zijn echt uit elkaar gegroeid...
En tja, op deze leeftijd hééft iedereen al een beste vriend. Vooral door de kleuter- en kindjaren, die ik dus zeg maar "gescheiden" van de anderen heb doorgebracht. Iedereen vindt m'n enige vriend trouwens heel raar (is ie eigenlijk ook wel...)

@Caviamax: Ik ga je PM'en.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 14:10
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik heb er zelf ook niet echt heel veel, maar je kan kijken in je klas of iemand je aardig lijkt, of eens een keer naast iemand anders zitten. Verder is op iets gaan waar je van houdt altijd goed.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 14:58
fcw
fcw is offline
Citaat:
He,

Ik heb zelf ook weinig vrienden, en daarmee bedoel ik ook echt vrienden waarmee ik dagelijks omga. Ik heb er ééntje, die in een andere richting zit. En iedereen vindt hem raar (is ie ook wel een beetje) Ik ben z'n enige vriend En eerlijk gezegd,... We hebben niet meer dezelfde interesses... Als ik iets leuk vind, vindt hij het dan weer stom... De gesprekken zijn dan ook niet echt geweldig...

Verder heb ik dan gewoon wat kennissen (om eerlijk te zijn: enkel klasgenoten en ex-klasgenoten )
Ik ben ook niet zo sociaal en verlegen... Ik wil wel praten, maar ik ben niet grappig, hou niet van voetbal etc.

Bij een sportclub gaan doe ik niet, ik ben meer een gelegenheidssporter... En zomaar wat gaan praten doe ik liever ook niet (bang om uitgelachen te worden)

Iedereen die in mijn klas zit/zat weet wel dat ik een toffe jongen ben (ook al praat ik ook niet zoveel), alleen iedereen erbuiten vindt mij een lachertje, ben ik 90% zeker van...

Tja... Tips?
Ik kan nog één jaar in m'n school verder doen, daarna motet ik naar het 5de jaar in een andere school, ben héél erg bang dat ik daar alleen ga zijn, gepest ga worden etc


ik was twee jaar geleden ook niet zo sociaal. Ik vond het in een winkel erg moeilijk om ook maar iets te vragen en ik werd altijd zenuwachtig als ik met onbekende mensen praatte.
dingen die ik heb gedaan om socialer te worden (bij mij heeft het echt geholpen):
- spreek onbekende mensen aan om iets simpels te vragen. In het begin is dit moeilijk maar na een tijdje is het de gewoonste zaak van de wereld.
- Als je met mensen praat die je niet goed kent, hou dan in je achterhoofd: als ze me niet leuk vinden zoals ik ben, dan hoef ik ook geen vrienden met ze te worden)
- niet iedereen hoeft je grappig/interessant leuk te vinden. Er zijn genoeg andere mensen.
- wat zijn je interesses? En ga op zoek naar mensen met dezelfde interesses, dan heb je sowieso al iets om over te praten. ga op een bepalde toneel/sportclub...
- als je met mensen uit je klas bent (die je wel kennen) en deze mensen maken met anderen een praatje die jij zelf niet goed kent. Probeer je dan een beetje te mengen in het gesprek ook al zeg je maar één dingetje...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 12:46
LoorAn
Avatar van LoorAn
LoorAn is offline
Tja, hierboven staat een hoop onzin, vooral de eerste berichten die offtopic gaan zijn vermoeiend om door te lezen.
Ik denk dat iedereen bedoelt dat je op een sportclub moet gaan en een hobby moet vinden.
Maar dat biedt toch totaal geen garantie dat je daar wél vrienden maakt?! Als het op school al niet lukt, daar zijn al genoeg mensen, dan hoeft het daar ook niet te lukken. Ik geloof dat je gewoon wat dingen moet omgooien.

Ik denk dat je je hele houding moet veranderen. Je hele innerlijke zelf. Volgens mij missen jullie gewoon wat zelfvertrouwen. Als je een negatief zelfbeeld hebt is het moeilijk voor mensen om op je af te stappen, en voor jou om op anderen af te stappen. Lees in ieder geval wat boeken over lichaamstaal, dit is vaak de nummer 1 in hoe je zelfverzekerd overkomt en hoe mensen makkelijk in de omgang zijn.

Misschien wil je gewoon nu en accuut wat tips: kijk eens in de topic Verlegenheid bij Psychologie. Daar heb ik een hele lijst staan. Geen zin om dit weer allemaal op te noemen, het komt ongeveer op hetzelfde neer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Een nieuwe start maken :D
Ashjuhhhh
6 03-10-2016 21:38
Liefde & Relatie Nieuwe vrienden maken (verlegen)
NoNameNeededXX
2 20-08-2016 23:08
Psychologie Geen vrienden kunnen maken
Katje92
19 17-04-2016 16:35
Psychologie Geen vrienden...
Verwijderd
10 06-07-2012 10:53
Liefde & Relatie te weinig vrienden?
gekmeisje18
20 22-02-2006 15:36
Liefde & Relatie Geen echte vrienden
Nolita
24 18-02-2005 16:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.