Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2009, 15:45
Kantine_3ehelft
Kantine_3ehelft is offline
Ik had van mezelf nooit verwacht dat ik in zo een situatie terecht zou komen, en als ik het zou merken dat het die richting inging heb ik altijd te gezworen er onmiddellijk mee te stoppen, tot vorige maand.

Ik heb een meisje leren kennen, en na veel gepraat op msn en via telefoon, begonnen we elkaar te zien. Paar keer hier en daar wat gedronken, totdat ze langs wou komen bij mij thuis. Eenmaal bij mij thuis hebben we een film gekeken en gezoent verder niets. Ze liet alle kenmerken zien dat ze me leuk vind; in de klas kijkt ze constant naar me, zit aan me, onthoud alle kleine persoonlijke dingen, liefdes film en muziek laat haar aan mij denken en tenslotte heeft ze het persoonlijk toegegeven. Ze heeft laatst zelfs een keer bij mij gehuild omdat ze zo in de war is over de situatie en ze weet niet wat ze moet doen.

Nu hebben we van de week weer wat gedaan en is er onderweg terug weer wat gebeurd, ze heeft me vertelt dat ze twijfelt over dr vriend (Heeft haar laatst mishandelt, is kinderachtig en te jaloers). We hebben nu dus twee keer gezoent, ze klaagt veel over hem maar vertelt dat ze denkt dat ie nog onvolwassen is en dat dat over een jaar veranderd, hij is 18 en zij en ik zijn 19.

Als dit allemaal voorbij is dan denk ik dat ik stom ben geweest zover te gaan, want ik ben gek geworden op iets wat niet van mij is , maar op dit moment maakt het me echt blind.

Zal ik hiermee doorgaan, ze twijfelt op het moment heel erg sinds dit weekend.

Verloren strijd of lijkt het nog op wat ?

*Ik heb me tekst zo in een keer geschreven en niet gecontroleerd op fouten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2009, 15:55
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik zou er niet mee doorgaan op de manier die je nu doet. Als haar vriend haar inderdaad mishandelt is dat voor haar meer dan genoeg reden om met die relatie te stoppen, maar dat moet ze dan wel willen. Je kunt haar aangeven dat jij er voor haar bent, mocht ze bij haar vriend weg gaan. Wat verstaat zij trouwens onder die mishandeling van haar vriend?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 15:59
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
je kunt haar wel helpen, maar ik denk dat je nu beter niets met haar kunt beginnen.

als ze echt zoveel problemen heeft met haar vriend gaat het nu niets worden tussen jullie. ze moet daar eerst overheen komen, anders ben je alleen maar een soort uithuil-tussendoortje.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 16:23
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Nu hebben we van de week weer wat gedaan en is er onderweg terug weer wat gebeurd, ze heeft me vertelt dat ze twijfelt over dr vriend (Heeft haar laatst mishandelt, is kinderachtig en te jaloers). We hebben nu dus twee keer gezoent, ze klaagt veel over hem maar vertelt dat ze denkt dat ie nog onvolwassen is en dat dat over een jaar veranderd, hij is 18 en zij en ik zijn 19.
Zelf vreemdgaan en dan over haar vriend lopen klagen? Vreemdgaan is nooit goed te praten door daden van een ander. Ik vind dat zij maar eens wat volwassener moet worden.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 17:29
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik vind vreemdgaan en dan klagen over je vriend heel onvolwassen. Als ze echt om jou gaf had ze het wel uitgemaakt. Als ze echt bij hem weg wou had ze het wel uitgemaakt. Maar het is ook duidelijk dat zij nog op hem hoopt. Dat zij eigenlijk voor hem kiest.
Citaat:
We hebben nu dus twee keer gezoent, ze klaagt veel over hem maar vertelt dat ze denkt dat ie nog onvolwassen is en dat dat over een jaar veranderd, hij is 18 en zij en ik zijn 19.
Die jongen heeft blijkbaar ook alle reden om jaloers te zijn. Als ze geen respect heeft voor haar eigen relatie waarom denk je dan dat ze wel respect op zou kunnen brengen voor een eventuele relatie met jou? Daar heeft ze nu ook al geen respect voor, anders had ze het wel uitgemaakt en duidelijk voor jou gekozen. Ik denk net als lasagna dat jij meer een uithuil tussendoortje bent.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 17:48
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik vind 'r wel heel naïef, dat ze denkt dat het wel overwaait als die vriend eenmaal ook 19 is...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 18:15
Verwijderd
^ Inderdaad. Op zijn verjaardag is hij echt niet instantly changed, ofzo.

Ik denk dat dit twee aparte dingen zijn. Ten eerste moet zij, als die vriend van haar echt zo erg is, eerst die relatie verbreken en daar overheen zijn. En dan is er de tweede kwestie en dat is wat ze voor jou voelt. Overigens vind ik het nog steeds lame dat ze vreemdgaat (hiervoor is nooit een excuus IMHO) en zou ik als ik jou was niet meteen een relatie met haar beginnen, mocht zij dit willen. Want zoals hierboven door Volk al werd gezegd: Dan ben jij gewoon een rebound, iemand om bij uit te huilen.

Als ik jou was zou ik snel uit die situatie stappen. Haar helpen kan wel, maar reken niet op een stabiele relatie met dit meisje. In ieder geval niet binnen nu en korte tijd.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 18:21
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Het hoeft niet per sé een rebound te zijn, ken zat situaties waarbij dat niet gebeurd is. Ik heb zelf zelfs wel een keer een relatie afgebroken voor iemand anders, en dat werd al meteen vanaf het begin mijn beste relatie tot dan toe.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 19:06
Kantine_3ehelft
Kantine_3ehelft is offline
Thanks voor de reacties.

Hij sloeg haar, is eenmalig gebeurd trouwens. Ze twijfelt of ze de relatie wilt verbreken omdat ze een tijdje met hem gaat en het zonde vind het nu op tegeven omdat het misschien later kan veranderen. Betwijfel ik ook inderdaad omdat jaloezie niet helemaal met pubertijd te maken heeft. Deze jaloezie gaat wel ver trouwens; je mag dit en dat niet aan, niet bepaalde plekken bezoeken, geen contact met jongens.

Ik denk persoonlijk niet dat ik een uithuil tussendoortje ben aangezien de mishandeling na ons eerst flirt-contact plaatsvond. Voor de rest heeft ze geen reden om iets uit te huilen op dat kinderachtige na maar dat is sinds het begin van de relatie zo, dit was voor een trouwens iets waarmee ze kon leven maar nu een grote irritatie is geworden.

Het is trouwens idd zwak dat ze zoiets doet, en soms bedenk ik dat ze het ook mij kan flikken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 19:47
Kantine_3ehelft
Kantine_3ehelft is offline
We hebben trouwens 4 keer geprobeerd het contact te verbreken maar als we elkaar weer spreken voelen we ons weer naar elkaar toe getrokken dat het weer te gezellig wordt etc.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 20:22
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
We hebben trouwens 4 keer geprobeerd het contact te verbreken maar als we elkaar weer spreken voelen we ons weer naar elkaar toe getrokken dat het weer te gezellig wordt etc.
Het idee van contact verbreken is juist dat je elkaar niet meer spreekt.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 21:34
Kantine_3ehelft
Kantine_3ehelft is offline
Citaat:
Het idee van contact verbreken is juist dat je elkaar niet meer spreekt.
Klasgenoten*
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 22:12
Verwijderd
No go
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 22:38
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Het is trouwens idd zwak dat ze zoiets doet, en soms bedenk ik dat ze het ook mij kan flikken.
Daarom begrijp ik niet waarom je ermee doorgaat, ook al zit je bij elkaar in de klas kun je alsnog het intieme contact verbreken.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 10:45
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Klasgenoten*
Dan hoef je elkaar nog niet te spreken hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 20:07
omgwtfbbq=)
Avatar van omgwtfbbq=)
omgwtfbbq=) is offline
Hij heeft haar mishandeld? haal je beste vrienden erbij, neem een paar knuppels mee en laat hem zien wat ''mishandelen'' is. ^^


Oh enne, vraag wel ff of vriendin het er mee eens is.
__________________
The word 'Studying' is just the word 'Student' and 'Dying' put together.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 03:02
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Hem maar even aftuigen omdat zij beweert dat hij haar mishandelt? Vreemdgaan lukt haar ook dus liegen kan ze.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 18:39
Kantine_3ehelft
Kantine_3ehelft is offline
Citaat:
Hem maar even aftuigen omdat zij beweert dat hij haar mishandelt? Vreemdgaan lukt haar ook dus liegen kan ze.
Nah mishandeling was zichtbaar, of het moet haar vader geweest zijn ofzo.

Ik heb trouwens het contact verbroken, nu het vakantie is, is dit het perfecte moment aangezien we elkaar zoiezo twee weken niet gaan zien.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2009, 21:10
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik zou mijn handen er vanaf trekken en wachten wat ze besluit. Je moet geen speelbal van haar gevoelens worden. Jouw gevoelens voor haar zijn duidelijk, die van haar voor jou ook.
Nu afwachten wat ze doet. Meer kan je niet doen ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 21:36
Love_Chocolate
Love_Chocolate is offline
Ik zou inderdaad wat meer mensen hier al hebben gezegd er nu even niet meer mee verder gaan. Zij heeft een vriend en heeft daar nu ruzie mee, of tenminste het loopt zo te horen niet echt lekker. Maar ze zegt zelf dat ze wel denkt dat het over 1 jaartje wel beter tussen hun gaat. Zo te zien heeft ze dus nog niet echt overwogen om het uit te maken met haar vriend. Je kan haar idd wel helpen, want als haar vriend haar mishandelt is dat natuurlijk niet goed. Maar als ik jou was, zou ik pas weer verder gaan met dit als het definitief over is tussen haar en haar vriend.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 03:13
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Maar als ik jou was, zou ik pas weer verder gaan met dit als het definitief over is tussen haar en haar vriend.
Zodat ze hem ook nog even kan bedriegen?
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 18:30
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ Dat hoeft toch niet per sé te gebeuren? Het is wel duidelijk dat er vanalles mis is aan die relatie, dan is de kans op vreemdgaan wat groter. Ik vind het wat schijnheilig om daar meteen een definitief en onomkeerbaar waardeoordeel aan te hechten.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 09:53
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Volgens mij moet je haar de tijd gunnen om een keus te maken. Je tergt nu jezelf met het contact en alles wat er tussen jullie gaande is. Geef haar een paar maanden, laat haar zoveel mogelijk met rust, ook in de klas. Als ze daarna nog bij haar vriend is, weet je voldoende, lijkt me. Je kan er zelf weinig meer aan doen, ze weet wat jij voor haar voelt, er zijn gevoelens van haar kant voor jou, dus... Het is aan haar.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 11:51
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
^ Dat hoeft toch niet per sé te gebeuren? Het is wel duidelijk dat er vanalles mis is aan die relatie, dan is de kans op vreemdgaan wat groter. Ik vind het wat schijnheilig om daar meteen een definitief en onomkeerbaar waardeoordeel aan te hechten.
Ze is nu ook al 2 mannen (of misschien wel meer) tegelijkertijd aan het lijntje aan het houden. En als er iets mis is met een relatie is de kans op uitmaken groter, niet de kans op vreemdgaan. Zo werkt dat bij mij in ieder geval. Het hoeft inderdaad niet perse. Maar die kans zit er wel dik in denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 14:18
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Inderdaad, vreemdgaan is in mijn ogen in geen enkele situatie acceptabel. Als ze het hier doet houdt dat wat mij betreft in dat ze het hele idee 'relatie' überhaupt niet serieus genoeg neemt.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2009, 14:26
Verwijderd
Dus als je één keer bent vreemdgegaan dan ben je voor altijd afgeschreven? Haha, leuk zou dat zijn aangezien zóveel mensen wel eens vreemd zijn gegaan. mensen veranderen, worden ouder, leren van hun fouten etc.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 15:32
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Wat mij betreft is dat inderdaad zo ja, al helemaal als dat dusdanig recent plaatsvond.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 15:37
Verwijderd
Ik geloof dat ik me er maar bij neer moet leggen dat ik me zelden in jouw mening kan vinden
Ik snap wel wat je bedoelt, maar de wereld is niet zo zwart-wit.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 17:17
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Wat mij betreft is dat inderdaad zo ja, al helemaal als dat dusdanig recent plaatsvond.
Statistisch gezien is de kans nog best groot dat jouw vriendin een keer is vreemdgegaan, al is het dan misschien niet in een relatie met jou. Sowieso zullen vrouwen veel minder snel geneigd zijn er iets over te zeggen. Ik kan daarentegen wel een boekje opendoen over sommige vrouwen, maar dat doe ik niet (altijd).
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 20:18
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
MiBe, wat is jouw wereld griezelig zwart-wit. Doe jij nooit eens iets verkeerd? Misschien is het de leeftijd, maar de wereld is niet zwart-wit, echt niet. Was het maar zo simpel.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 21:46
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Volgens mij kun je wel degelijk vreemdgaan in een relatie waar dingen niet goed in zitten.
Mensen houden graag vast aan dingen. Ze heeft nog hoop, dat is duidelijk. Maar ook een schrijnend gebrek aan iets, en dat zoekt ze bij jou. Haar hoofd zal zelf ook wel overlopen van verwarring.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 22:00
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Statistisch gezien is de kans nog best groot dat jouw vriendin een keer is vreemdgegaan, al is het dan misschien niet in een relatie met jou. Sowieso zullen vrouwen veel minder snel geneigd zijn er iets over te zeggen. Ik kan daarentegen wel een boekje opendoen over sommige vrouwen, maar dat doe ik niet (altijd).
Gelukkig is mijn vriendin geen statistiek

@grl: Maak je geen zorgen, ik rooi het tot nu toe prima ^^
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 00:14
Kantine_3ehelft
Kantine_3ehelft is offline
Citaat:
Volgens mij kun je wel degelijk vreemdgaan in een relatie waar dingen niet goed in zitten.
Mensen houden graag vast aan dingen. Ze heeft nog hoop, dat is duidelijk. Maar ook een schrijnend gebrek aan iets, en dat zoekt ze bij jou. Haar hoofd zal zelf ook wel overlopen van verwarring.
Wat je zegt klopt helemaal, vaak melde ze dat ze zich warrig voelt over beide kampen.

Ik heb me ondertussen een halve week terug getrokken en ze heeft me via sms laten weten dat het allemaal stuk saaier is dan vooreen en dat ze iets mist. Ik heb een beetje het gevoel dat ze wat ze bij hem mist bij mij zoekt, maar tegelijkertijd ook bij hem wilt blijven. Zo werkt het natuurlijk niet.

Dus ik heb gezegd dat het allemaal beter zo is, als ze me echt wilt komt ze vanzelf terug. Voor de mensen in dezelfde situatie eerste paar dagen zijn even doorbijten omdat je altijd gewent was te bellen smsen, maar daarna besef je dat het allemaal wel beter zo is. Thanks for the reacties allemaal trouwens.!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 03:00
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Dus ze weet ook dat ze bij je terecht kan als ze niet zulke halve, verwarrende signalen stuurt, maar gewoon echt ergens voor kiest? In dat geval respect, goed afgehandeld.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 03:06
Verwijderd
Ik ben het stiekem wel met MiBe eens nu. Of nouja, ik geloof in principe wel dat mensen kunnen veranderen, maar als ik in een situatie zou zitten als de TS (niet dat ik het ooit zover zou laten komen..) dan zou ik geen vertrouwen in die persoon kunnen hebben. Ik zou altijd in m'n achterhoofd hebben: "Als ze dat bij hem flikt met mij, dan kan het ze het mij ook flikken met een ander." Dat is gewoon geen gezond begin van een relatie.

Overigens heeft vreemdgaan natuurlijk met heel veel dingen te maken die ik belangrijk vind, zoals loyaliteit, respect, vertrouwen, en the list goes on and on. Dat zijn dingen die ik zoek in mensen en als er duidelijk is dat iemand van die begrippen niet of nauwelijks heeft gehoord, is die persoon voor mij inderdaad afgeschreven.

Ik heb een hekel aan vreemdgaan, en in mijn boekje is er geen enkel excuus. Als je relatie niet lekker loopt dan probeer je het te verbeteren en/of maak je het uit. Period.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 12:39
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
maar als ik in een situatie zou zitten als de TS (niet dat ik het ooit zover zou laten komen..) dan zou ik geen vertrouwen in die persoon kunnen hebben. Ik zou altijd in m'n achterhoofd hebben: "Als ze dat bij hem flikt met mij, dan kan het ze het mij ook flikken met een ander."
Mooie uitleg, dat is dus precies het probleem waar ik ook mee zou zitten.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-12-2009, 14:15
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Mooie uitleg, dat is dus precies het probleem waar ik ook mee zou zitten.
Ja, maar daar kan ik inkomen als de relatie op bovenstaande manier zou ontstaan. Hoe verder in het verleden de partner is vreemd gegaan, hoe minder erg het wordt om een relatie met diegene te beginnen. Ik kan er niet bij dat eens vreemdgaan=altijd vreemdgaan is.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 16:20
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Naja ik geloof ook gewoon dat je vreemd kunt gaan in een relatie als je merkt dat een ander toch veeel leuker is. Als je het dan tzt toch uitmaakt voor die ander hoeft dat niet te betekenen dat je ook dan weer vreemdgaat. Daarna kan het best een top relatie worden, omdat je gewoon niet beter wist.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Bosroes
Verwijderd
8 14-12-2007 17:13
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 12:56
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Liefde & Relatie Beetje vreemd, toch leuk
Knipoog*1
3 30-05-2002 10:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.