Oud 05-01-2016, 15:07
julianv
julianv is offline
Binnenkort moet ik gebruik maken van de trein. Nog nooit eerder gedaan, dus er zijn nog wat onduidelijkheden.
Mijn ov laadt automatisch op tot €10,- terwijl het instaptarief bij NS €20,- is. Kan ik dan gewoon inchecken of moet ik het bedrag op mijn ov chipkaart automatisch naar €20,- laten opladen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2016, 15:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wanneer je geen abonnement hebt (zoals bijvoorbeeld een Studentenreisproduct), moet je inderdaad €20 op je OV-chipkaart hebben staan om te kunnen inchecken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 16:52
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Met automatisch opladen kun je altijd inchecken. Als na het automatisch opladen met 10 euro het saldo nog te laag is, zal automatisch het saldo nog een tweede keer 10 euro worden verhoogd. In theorie, althans; ik zou ruim van tevoren op het station zijn om dit zelf te controleren, zodat je nog tijd hebt om handmatig saldo te laden.

Reis je voor het eerst met NS met een OV-chipkaart die niet door NS geleverd is? Dan moet je je kaart nog activeren voor reizen op saldo bij NS. In dit filmpje zie je hoe dat moet.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 17:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb geen abonnement meer op mijn OV-chipkaart en heb automatisch opladen met 10 euro per keer en kon gewoon met de trein reizen. Dan schrijft ie idd soms twee keer achter elkaar tien euro af om in te kunnen checken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 17:52
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Als er ooit een abonnement van NS op de kaart gestaan heeft, dan is het product Reizen op saldo bij NS al op de kaart aanwezig. Als het abonnement dan van de kaart gehaald wordt, wordt daarna het product Reizen op saldo bij NS aangesproken. Als er nog nooit een abonnement van NS op de kaart gestaan heeft en er voor het eerst met NS gereisd wordt, dan is dat vermoedelijk niet het geval. Het kan wel; als julianv bijvoorbeeld ooit voorafgaand aan een busreis saldo geladen heeft bij een kaartautomaat van NS, dan zal dit product toen op de kaart gezet zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 18:06
Verwijderd
In de praktijk werkt het ook zo, niet alleen in theorie
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 18:10
Verwijderd
Het was trouwens de bedoeling dat Reizen op Saldo (voor NS) standaard geleverd zou gaan worden bij alle chipkaarten. Bij anonieme chipkaarten staat het standaard wél aan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 18:22
julianv
julianv is offline
Dat is een handige link Tochjo, bedankt! Ook voor alle tips. Ik zorg dat ik ruim op tijd ben om alles te controleren.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2016, 22:33
julianv
julianv is offline
Uiteindelijk ben ik nog een aanbieding van de Blokker tegengekomen. Een Dagkaart (Dag Dal Vrij) voor €14,95. Maar ik moest voor extra toeslag alsnog mijn eigen ov activeren voor reizen op saldo bij NS. Dan is dat ook maar gebeurd
Nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2016, 22:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Fijn dat het gelukt is
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer OV chipkaart & E card
Izaahization
2 21-03-2013 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.