Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2007, 13:57
Steyve Haerck
Avatar van Steyve Haerck
Steyve Haerck is offline
heb al een lange tijd een hele goeie vriend, waar ik echt vaak bij was en we praatten overal over. we gingen samen sporten, biken, stappen, en s'avonds belden we altijd even om het over allerlei dingetjes te hebben.

op een gegeven moment werd ik verliefd op hem, hij merkte dit ook wel en in februari heb ik het dan toch maar toegegeven aan hem, ik vond hem leuk. erg leuk.
hij vatte het goed op, maar zei wel eerlijk dat het niet wederzijds was. hij vond me een super aardige meid, maar was niet verliefd, en dat zou hij ook niet worden.

even een tegenslagje voor mij, maar de vriendschap was me veel waard en ik was blij dat ik toch mn beste vriend had, ook al zouden we dus nooit een relatie o.i.d krijgen.

de laatste maanden echter, reageerde hij steeds wantrouwiger als ik dingen zei of vroeg. hij wilde steeds vaker uit zonder mij erbij, hij maakte af en toe hele nare opmerkingen (ga zelf vrienden zoeken) terwijl ie me eerst altijd zelf mee uit vroeg of mij zelf belde.

op een gegeven moment vond ik het echt te ver gaan en toen hebben we erover gepraat. hij zei dat hij zich beklemd voelde door mij af en toe, dat ik mezelf zou uitnodigen en opdringen.
ineens gooide hij er alle irritaties uit die hij bij mij ondervond, ik zou hem dus benauwen, daar kwam het op neer.
hij had het hier nooit eerder over gehad, dus ik was erg verbaasd.

drie weken geleden kwam ik op de sportschool en het liep nogal raar. ik ging bij een vriendin aan tafel zitten en hij zat al bij een groepje anderen aan tafel, met wie we ook bevriend zijn. hij zei geen woord tegen mij. ik geen woord tegen hem. heel raar. soort kinderachtig zelfs. (ook van mijn kant, dat geef ik toe)
na die avond twee dagen niks van hem gehoord
toen ge-smst.
en toen gebeld.....

uiteindelijk kreeg ik een telefoontje terug.
hij zei dat hij heel erg kwaad was en me drie weken niet wilde zien. daarna gooide hij de hoorn erop.

vervolgens wilde een vriendin gaan bemiddelen, maar dit vond ik een slecht idee. vooral omdat zij niet het verhaal van twee kanten kent. ze zou partij voor alleen mij of alleen hem kiezen, en dat zou het niet oplossen allemaal.

gisteren (na 2 weken nauwelijks contact) hem gebeld.
er waren wat situaties die ik met hem wilde bespreken (prive) en na tien keer proberen te bellen kreeg ik een ontzettend gemeen smsje.
ondanks dit toch weer gebeld.
uiteindelijk kreeg ik, weer tien belletjes later, een smsje.
JE MAG BELLEN.

dat was gisteravond dus.....

hij zei dat hij me heel kinderachtig vond dat ik hem mn beste vriend noemde. dat zeg je als je vijf bent, volgens hem.
ik kreeg alleen maar verwijten naar mijn hoofd.
toen was ik het zat en heb de hoorn erop gegooid.

maar die vriendschap die hij en ik hadden, die mis ik gewoon heel erg.
hij zei dat het nooit meer zo zal worden, en deed echt zo ontzettend naar aan de telefoon, zo heb ik hem nooit meegemaakt.

ligt t nou echt allemaal aan mij of is dit iets anders?????
word er echt knetter gestoord van. heb altijd gedacht dat hij en ik vrienden zouden blijven tot we bejaard zijn.......
__________________
lion king addict :s het neemt nu ernstige vormen aan :D
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2007, 14:46
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Zo ben ik ook twee keer mijn beste vriendin verloren.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 15:06
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Het komt omdat je hem gezegd hebt dat je verliefd op hem was?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 15:14
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Meid toch...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 15:37
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Kennelijk deed jij (onbewust) bepaalde dingen waar hij zich aan ergerde, maar durfde hij er niks van te zeggen. Lanzamerhand 'werd het steeds erger', als in, hij irriteerde zich steeds meer aan jou zonder dat jij dat wist. En op een gegeven moment issie 'ontploft'.

Waarschijnlijk zei hij niks omdat hij bang was om jou te kwetsen oid en teveel waarde aan je vriendschap hechtte om ruzie te riskeren..
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 15:52
Verwijderd
Wat een SUKKEL.

Zonder (fatsoenlijke) reden kwaad worden en allemaal dingen verwijten en jou niet eens de kans geven het te verdedigen vind ik echt slap.

Of je moet wel echt zo irritant en aanhankelijk zijn dat iedereen er gek van zou worden, maar dan had ie dat ook eerder kunnen aangeven op een normalere manier.

Trouwens, wat voor verwijten kreeg je verder allemaal te horen? Kun je je vinden in die verwijten of slaan ze als een tang op een varken?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 16:28
Verwijderd
Ik had het andersom. Na jaren zei mijn beste vriend opeens dat hij gevoelens voor me had gehad. Ook al waren die gevoelens nu geweken, ik vond het toch heel lastig om met hem om te gaan. Ik wilde niet dat hij ergens dingen achter ging zoeken ofzo. Dus nam ik afstand. Dat heeft wel een tijd geduurd, toch wel een maandje of 4, 5 voordat de storm was gaan liggen en we weer rustig konden praten.

Zo te lezen heeft jouw beste vriend dit niet op tijd aangegeven, inderdaad misschien omdat hij je niet wilde kwetsen. Hij heeft er te lang mee rond gelopen, maar je wel duidelijk aangegeven waar hij mee zat: Je benauwde hem.
Helaas is het daarna niet meer van een gesprek gekomen. Geen verwijten, maar meer: Hoe gaan we nu verder, wat heb je van me nodig? dat soort dingen.
Opvallend vind ik wel dat hij duidelijk aangeeft je drie weken niet te willen spreken, en dat je hem toch, ondanks die duidelijke mededeling en wetende dat je hem benauwd, je hem na 2 weken constant gaat lopen bellen. Ik zou daar persoonlijk ook niet erg vrolijk van worden...

Ik zou hem een mailtje sturen met een strekking als: Ik vind het vervelend dat je je zo voelt, het was niet mijn bedoeling en ik hoop dat je een keer rustig met me wilt praten. Zou je me willen laten weten wanneer je daar aan toe bent. Wees tot die tijd voorzichtig met jezelf!
Ofzo...

Succes ermee

* dat was wel heel erg vaak 'hoop', dus even aangepast *

Laatst gewijzigd op 18-07-2007 om 17:29.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 16:59
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Uit dit verhaal kan ik niet afleiden waar het probleem zit. Hij is in ieder geval flink gefrustreerd en jij beseft niet wat jij verkeerd doet.

Beetje jammer... het beste verder.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 17:28
Verwijderd
Het was ook wel oliedom om 'm te vertellen dat je verliefd op 'm was.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 17:40
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Naar mijn mening is daar niets doms aan. Dat doen mensen die verliefd zijn namelijk toch meestal?
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 20:38
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Probeer geen contact met hem te nemen en als je hem ziet, vooral negeren. Zo voorkom iedergeval dat het erger wordt. Sowieso kun je je afvragen of je door wilt gaan met deze vriendschap.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 21:02
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Voorlopig is het beste gewoon geen contact meer te zoeken. Vooral niet meer proberen dingen uit te praten, dat heb je namelijk al twee keer geprobeerd en uit jouw verhaal begrijp ik dat het er niet beter op is geworden. Gewoon laten rusten en misschien wordt het over twee maanden wel weer min of meer normaal.

Nu denk je vast: makkelijker gezegd dan gedaan, wat weet zij er nou van? Nou, ik zat in hetzelfde schuitje, alleen was ik degene die op een gegeven moment zoiets had van 'NU EVEN NIET!'.
Als het net zo is als bij mij, voelt hij zich gewoon benauwd en heeft hij het idee dat hij continu bij jou moet zijn en jou moet vermaken. Tot op een zekere hoogte is dat leuk, maar daarna is het echt niet te doen.
Geloof me, praten werkt dan echt alleen maar irritaties op. Gewoon laten gaan dus.

Het wordt waarschijnlijk niet meer zoals het was, daar heeft hij gelijk in. Idd zal je de vriendschap missen, maar... Je kan er niets aan doen. Echt niet.

Sterkte ermee, iig!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 21:59
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Wat bijna iedereen hier zo'n beetje zegt...

Ik vraag me ook af waarom jij nu nog contact met hem wil? Oké, je mist hem, het is je beste vriend.. Maar jij zit toch nog met die gevoelens voor hem, die niet wederzijds zijn. Het is dan beter om eventjes geen contact te hebben, zodat die verliefdheid weg ebt. Als je nog contact hebt verdwijnen die gevoelens gewoon niet..

Sowieso zou ik een vriendschap met een man die ooit verliefd op me was heel moeilijk vinden. Ik zou dan denk ik steeds bang zijn dat hij weer verliefd op me gaat worden, en dat is gewoon niet fijn. Denk dat hij dat ook niet wil.

Hoe moeilijk het ook zal zijn, als ik jou was zou ik hem nu gewoon echt even met rust laten. Dat is denk echt het beste. Jij kunt ervoor zorgen dat die gevoelens weggaan, hij kan er over nadenken of hij misschien toch nog contact met je wil.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 22:04
Kommunist
Avatar van Kommunist
Kommunist is offline
alles wat je nu doet doe je in zijn ogen tog fout dus doe maar nix

alles zal hem alleen maar benauwen, als hij uiteindelijk nog wat wil merk je het vanzelf wel, gebruik deze tijd om ff tot jezelf te komen ofzo, en ook n beetje afstand te nemen, is mijn advies
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 23:18
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Laat zo iemand lekker in z'n eigen sop gaarkoken en ga lekker met je echte vrienden en vriendinnen wat doen, en hoop dat je een nieuwe beste tegen t lijf loopt.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 00:48
fromBALKAN :D
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 19-07-2007 @ 00:18 :
Laat zo iemand lekker in z'n eigen sop gaarkoken en ga lekker met je echte vrienden en vriendinnen wat doen, en hoop dat je een nieuwe beste tegen t lijf loopt.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 02:45
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Je ziet maar: het zijn niet enkel meiden die plots de hele tijd afwezig zijn eenmaal je ze vertelt dat je gevoelens voor hen hebt. Als hij zo wil doen, dan kan je dat het beste accepteren en hem zelf ook wat tijd geven om na te denken. 'tis het perfecte moment om wat tijd voor jezelf te nemen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 04:02
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
je meot alles hier een beetje omdraaien (woman->man en omgekeerd he->she en omgekeerd) lees(t) en huiver:

edit: voor de oplossing en de rest van het artikel ben je vrees ik te laat staat namelijk met koeienletters: dont confess your love

Citaat:
THE "INSTANT EWWW"

I'm always fascinated by the idea that we humans don't always understand the message that we're communicating to others...

So often we think that because we WANT to communicate a message that others are going to NATURALLY understand what we're trying to say.

Have you ever seen a guy in a foreign car that has wheels on it that cost more than the car itself... with his stereo blasting... and a muffler that somehow AMPLIFIES the raw sound of the 4-cylinder motor...?

Have you ever thought to yourself "I don't think that car is communicating the message to women that he thinks it is"...?

Yea, I have too.

Well here's the deal:

If you do something to "let a woman know how you feel"... but she isn't ATTRACTED to you, then it's going to backfire.

It's going to trigger a feeling that like to call the "Instant Ewww".

The Instant Ewww is just as powerful as the physical and emotional response of ATTRACTION.

Once a woman feels it, YOU'RE DONE.

It's over.

It's like hammering a RAILROAD SPIKE into the coffin.

Once a woman feels the Instant Ewww, she will start behaving differently.

In short, she'll disappear.

So where did I get the concept of the "Instant Ewww"?

I got it from WOMEN.

I have actually heard SEVERAL women use the word "Ewww" when describing how they felt about a guy that was "confessing his love"... of course, these were guys that weren't loved in return.

So what causes the Instant Ewww?

And why would a woman feel it towards a man who was trying to be nice... a guy who was giving her a gift or telling her how he feels?

Because if you think about it from HER perspective, you'll realize that the moment a you do something to "confess", you have created a TURNING POINT in the relationship.

Up until that point, you were harmless.

I mean, women always know how men feel.

She already knew you wanted her.

She knew it from the beginning.

But now that you've started pursuing her and talking about how you feel, you've created a NEGATIVE TENSION that is VERY uncomfortable.

You've triggered an emotion that is repulsive to women. And it does repel them.

In summary...

You can't "make a woman like you" or "change how she feels about you" by doing nice things for her...

Doing "nice" things for a woman who isn't attracted to you HURTS you. It backfires. Worse, it creates the "Instant Ewww" feeling that makes it so she'll NEVER like you.

Men make this mistake over and over again in life because they're doing what MAKES SENSE to them. They're doing it because they don't have an understanding of ATTRACTION.

I mean, If you have a friend, and you like them, and you want to make them like you more... and you do some nice thing for them, they will probably like you more.

On the other hand...

If you have a woman that you "like" in a romantic way, and she doesn't "feel it" for you, and you do something nice for her because you want HER to like you more, it will BACKFIRE... and she will not only NOT like you more, she will most likely distance herself from you.

Guys think that they need to communicate when they like a woman... as if that's part of the necessary process of getting a girl.

In their minds, it goes like this:

Like her>Tell her you like her>She likes you

Well remember... if you follow this pattern yourself with women who aren't ATTRACTED to you, then it's going to BACKFIRE.

If she's not into you, then it goes like THIS:

She thinks of you as a friend>You tell her you like her>She gets the "Instant Ewwws" and never wants to be around you again...
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.

Laatst gewijzigd op 19-07-2007 om 04:04.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-07-2007, 07:21
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Mwah ik heb dat nu andersom. Een goede vriend is verliefd op mij geworden en nu doet hij zelf heel afstandelijk terwijl ik gewoon die
vriendschap voort wil zetten. Niks aan te doen, gewoon maar afwachten of hij weer normaal gaat doen in de toekomst en inderdaad in de tussen lekker afspreken met andere vrienden.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 08:17
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik denk dat je het wel merkt als je beste vriend(in) verliefd op je is of jou meer dan leuk vindt. Dus het zeggen is niet per se nodig, maar als diegene het jou vraagt, ga je het toch niet ontkennen (met een rood hoofd)?

Ik vind die zogenaamde beste vriend van je maar een loser. Jij moet alle moeite doen/smeken om aandacht. Ik zou er geen tijd meer in steken. Jij wel?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 08:36
madelief21
madelief21 is offline
Hey,

Wat een vervelende situatie. Vind het niet onverstandig dat je gezegd hebt dat je verliefd bent, anders had je er waarschijnlijk lang mee in je buik gezeten en had je altijd een beetje gehoopt op meer. Nu heb je iniedergeval wel een antwoord op je verliefdheid.

Zijn gedrag vind ik niet zo netjes. Hij had ook direct kunnen zijn en kunnen zeggen dat jij hem af en toe benauwd en dat hij wat meer ruimte voor zichzelf wilt omdat het anders ten kosten gaat van jullie vriendschap. Ik weet dat niet iedereen even direct is maar goed de manier waarop hij heeft gehandeld lijkt mij persoonlijk nogal kwetsend en pijnlijk. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik afhankelijk van de persoon zeggen wat ik erbij voel en dan afstand houden totdat je het idee krijgt dat je weer een stapje richting die persoon kan zetten.
Ik ken deze jongen niet natuurlijk maar het lijkt wel of hij met je gevoelens aan het spelen is, athans dat is het gevoel dan dat ik erbij krijg en misschien zit ik daar wel helemaal naast en weet hij gewoon niet hoe te reageren. Het is niet erg om hem op zijn gedrag aan te spreken hoor dat maakt je heel sterk juist en als hij daar niet mee om kan gaan dan is het ook aan jou om het bij hem te laten. De telefoon ophangen zou ik denk ik ook gedaan hebben als ik zo boos zou zijn, maar ervaring heeft geleerd dat gewoon niet te doen gewoon rustig te blijven en dan rustig aan te spreken op gedrag ( vooral zakelijk blijven ).

Ik hoop dat je er iets mee kunt, en anders heel veel succes hoor!

Groetjes,
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 22:40
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-07-2007 @ 18:28 :
Het was ook wel oliedom om 'm te vertellen dat je verliefd op 'm was.
Als ik dat niet had gedaan, had ik nooit een relatie met mijn beste vriend gekregen
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 13:53
Malossi
Avatar van Malossi
Malossi is offline
Hmm, wil niet lullig overkomen ofzo, maar als ik dat verhaal zo lees is hij gewoon wat een aandachttrekker. Wil hij graag aandacht van andere mensen door te zeggen dat 'ie ruzie met je heeft enzo...
En als het echte vriendschap is... Ik ken nu sinds een paar weken iemand, en dat is echte vriendschap. Daar kan ik echt alles tegen zeggen, serieus maar ook melig. Dat noem ik vriendschap. Jullie hebben elkaar niet alles verteld, en dat geeft op een gegeven moment gewoon wrijving...
__________________
Life, Liberty, and the pursuit of all who threaten it!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie [Vriendschap] Mijn 'beste vriend.'
Au
131 02-09-2008 18:09
Liefde & Relatie Vertel jouw liefdesverhaal hier!
Mark
153 20-05-2005 17:32
Liefde & Relatie ik weet het even niet meer
groezel538
15 14-10-2003 15:53
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40
Liefde & Relatie Me laten kennen?
priet
7 19-08-2002 11:04
Liefde & Relatie beste vriend wil me niet meer zien
the exploding boy
7 29-06-2002 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.