Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2009, 06:49
meknow
meknow is offline
hey allemaal
ik heb een probleempje en heb jullie advies nodig:
in begin van de 4e (ik ga nu naar de 5e) vond een meisje mij heel erg leuk,
dat had ik toen niet door doordat ik een ander meisje toen leuk vond. Nu is dus het probleem dat ik haar leuk ben gaan vinden (en ook een tijdje echt smoorverliefd op haar was) toen ze mij niet meer leuk vond..
ik vind haar nu nog steeds een beetje leuk, en ik weet dus niet of ze mij nog leuk vind ofdat ze me alleen als goede vrienden ziet
we hebben als namelijk namelijk best wel een goede band, soms denk ik: ze kan ze nog leukvindne, soms: nee, ze ziet me alleen als goede vriend

wat denken jullie, ik heb echt hulp nodig want ik kom hier niet vanaf zonder

thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2009, 11:15
:DELICIOUS
Avatar van :DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Het beste is om het aan haar te vragen, of in ieder geval tegen haar te zeggen dat je haar leuk vindt. Als jullie echt een goede band hebben, moet je er wel met haar over kunnen praten
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 11:27
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
http://www.laddertheory.com/

Waarschijnlijk zit je in de friends zone
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 13:27
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Niet geschoten is altijd mis! Gewoon proberen dus.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 13:36
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Gewoon vragen, simpel zat. Gezien jullie goede band, vind ik dat dat wel kan.
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 15:45
Verwijderd
Hoi, heb je zin om <vul dag in> <vul activiteit in>?

En ga zo verder.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 16:32
meknow
meknow is offline
oke, dank jullie wel voor de tips, ik ga ik het dnek ik wel tegen haar zeggen...
maar tegelijkertijd ben ik bang dat onze vriendschap daardoor slechter word... dat we dan een beetje raar doen qua omgaan met elkaar...beejte ongemakkelijk zegmaar...
en volgens mij vind ze op dit moment ook iemand anders leuk... maar dat weet ik niet zeker want dat onkent ze wel...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 16:57
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Ik zie niet in waarom je vriendschap slechter zou worden? Of ze zegt dat ze je niet leuk vind en jullie gaan weer vrolijk verder waar jullie waren gebleven of ze zegt "ik vind jou ook leuk" en dan zit je helemaal gebakken. Ik denk dat het jullie vriendschap pas echt schade aandoet als jullie wat krijgen en het gaat weer uit.
Ik heb 2 jaar een relatie gehad met een meisje die daarvoor vrij lang mijn beste vriendin was. Nu heb ik er van het weekend een punt achter gezet en hoef ik haar voorlopig niet meer te zien. Op die manier kan de vriendschap verslechteren.
Maar goed, je weet het nooit zeker als je het niet probeert en mijn situatie hoeft niet bij iedereen te zijn.

Succes
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 18:29
:DELICIOUS
Avatar van :DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Je hoeft het niet voluit te vragen als je bang bent dat ze er slecht op reageert. Je kunt bijvoorbeeld ook een keer een arm om haar heen slaan, haar hand vastpakken, etc. en kijken hoe ze daarop reageert. Zo kun je steeds een stapje verder gaan, zolang ze er positief op reageert natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 19:29
meknow
meknow is offline
maar een arm om haar heen slaan enzo gaat allemaal heel goed door die goede vriendschapsband.
maar het punt is ook dat ik een keer op een school haar probeerde te zoenen (was een beetje dom van mij, want ze had net met iemand anders staan zoenen) en toen wou ze dus niet omdat ze me echt als vriend zag en dat niet in gevaar wou brengen (daardoor hebben we ook die goede vriendschap dnek ik)
ik ben dus zo dom geweest om me er toen niet overheen te kunnen zetten...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 21:20
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
En is de situatie sinds toen veranderd ten opzichte van nu? Als dat namelijk recent is geweest dan kan je er gif op innemen dat ze daar nu niet anders over denkt. En met recent bedoel ik een periode van ong. een half jaar. Er kan natuurlijk wel wat veranderd zijn bij haar sinds toen, maar goed, je weet denk ik zelf ook wel dat het waarschijnlijk is dat dat niet of nauwelijks is veranderd.

Ik snap wel dat je meer duidelijkheid wilt op dit moment, dus dan blijft het "niet geschoten is altijd mis" idee staan, maar gezien je verhaal denk ik dat je eigenlijk wel weet wat je te wachten staat.

Het is gewoon een beetje wat je zelf wilt.
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 21:44
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
maar een arm om haar heen slaan enzo gaat allemaal heel goed door die goede vriendschapsband.
maar het punt is ook dat ik een keer op een school haar probeerde te zoenen (was een beetje dom van mij, want ze had net met iemand anders staan zoenen) en toen wou ze dus niet omdat ze me echt als vriend zag en dat niet in gevaar wou brengen (daardoor hebben we ook die goede vriendschap dnek ik)
ik ben dus zo dom geweest om me er toen niet overheen te kunnen zetten...


Oke, de laddertheorie. Mensen van het andere geslacht die je leert kennen geef je een plek op je ladder waarbij je degene die je het leukst vindt bovenaan zet en degene die je het minst leuk vindt onderaan. (en degenen waarmee je nooit iets zou willen die vallen in het grote gapende gat onder je ladder)

Maar goed, vrouwen hebben 2 ladders. Éen voor mannen met wie ze graag amoureuze contacten hebben, en een voor vrienden. Jij staat duidelijk op de vriendschapsladder. Ze ziet je waarschijnlijk als de grote broer of whatever, in elk geval een schouder om op uit te huilen en al haar problemen aan te vertellen etcetera. Ze wil dus geen verkering met je.

Je probeert dus nu de sprong te wagen van de vriendschapsladder naar de liefdesladder, maar let op, daar tussen zit een heel groot gapend gat dus als het mislukt verpest dat je vriendschap. (zij realiseert zich dan plotseling dat jij haar seksueel aantrekkelijk vindt en dat botst dan met dat grote broer verhaal)

Kortom: zet het uit je hoofd, het gaat hem niet worden ook al bied je haar honderd keer een schouder om op uit te huilen als ze weer eens is gekwetst door een jongen die wél op haar liefdesladder staat. Verander je strategie om het hart te winnen van het volgende meisje waar je wat voor voelt en probeer niet meer op die vriendschapsladder te komen.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 22:47
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Ik vind dit wel een machtig interessante theorie En mannen gooien alles gewoon op 1 ladder wil je zeggen?
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 06:38
meknow
meknow is offline
Citaat:
En is de situatie sinds toen veranderd ten opzichte van nu? Als dat namelijk recent is geweest dan kan je er gif op innemen dat ze daar nu niet anders over denkt. En met recent bedoel ik een periode van ong. een half jaar. Er kan natuurlijk wel wat veranderd zijn bij haar sinds toen, maar goed, je weet denk ik zelf ook wel dat het waarschijnlijk is dat dat niet of nauwelijks is veranderd.

Ik snap wel dat je meer duidelijkheid wilt op dit moment, dus dan blijft het "niet geschoten is altijd mis" idee staan, maar gezien je verhaal denk ik dat je eigenlijk wel weet wat je te wachten staat.

Het is gewoon een beetje wat je zelf wilt.
ja, nou, doordat ik haar probeerde te zoenen denk ik dat onze vriendschapsband juist sterker is geworden, ik weet niet of het daardoor komt maar hij is wel sterker geworden... ze gaat meer met mij om dan met iemand die ze al 3 jaar kent..
ik denk ook wel dat ik weet wat er gaat komen als ik het vraag, maar geloof me: ik heb al vaak genoeg geprobeerd om haar uit me hoofd te zetten in dit jaar, maar het lukt gewoon niet...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 06:40
meknow
meknow is offline
Citaat:
[afbeelding]


Oke, de laddertheorie. Mensen van het andere geslacht die je leert kennen geef je een plek op je ladder waarbij je degene die je het leukst vindt bovenaan zet en degene die je het minst leuk vindt onderaan. (en degenen waarmee je nooit iets zou willen die vallen in het grote gapende gat onder je ladder)

Maar goed, vrouwen hebben 2 ladders. Éen voor mannen met wie ze graag amoureuze contacten hebben, en een voor vrienden. Jij staat duidelijk op de vriendschapsladder. Ze ziet je waarschijnlijk als de grote broer of whatever, in elk geval een schouder om op uit te huilen en al haar problemen aan te vertellen etcetera. Ze wil dus geen verkering met je.

Je probeert dus nu de sprong te wagen van de vriendschapsladder naar de liefdesladder, maar let op, daar tussen zit een heel groot gapend gat dus als het mislukt verpest dat je vriendschap. (zij realiseert zich dan plotseling dat jij haar seksueel aantrekkelijk vindt en dat botst dan met dat grote broer verhaal)

Kortom: zet het uit je hoofd, het gaat hem niet worden ook al bied je haar honderd keer een schouder om op uit te huilen als ze weer eens is gekwetst door een jongen die wél op haar liefdesladder staat. Verander je strategie om het hart te winnen van het volgende meisje waar je wat voor voelt en probeer niet meer op die vriendschapsladder te komen.
deze theorie is best wel brilliant ja
maar dan heb ik zowiezo een probleem want ik kan best wel goed met meisjes opschieten en volgnes mij sta ik bij bijna iedereen op de vriendschapsladder
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 09:20
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
De ladder theorie heeft gesproken kerel

Nee, maar ik denk dat er echt niks anders op zit dan haar uit je hoofd te zetten. Ik zou niet weten hoe als je helemaal knetter van haar ben, dus daar kan ik je verder niet meer mee helpen. Maar dat lijkt me gewoon de slimste zet.

Al met al is het wel duidelijk dat ze volgens mij alleen vrienden wil zijn en als je de ladder mag geloven is dat dus niet te veranderen.
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 10:38
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
[afbeelding]


Oke, de laddertheorie. Mensen van het andere geslacht die je leert kennen geef je een plek op je ladder waarbij je degene die je het leukst vindt bovenaan zet en degene die je het minst leuk vindt onderaan. (en degenen waarmee je nooit iets zou willen die vallen in het grote gapende gat onder je ladder)

Maar goed, vrouwen hebben 2 ladders. Éen voor mannen met wie ze graag amoureuze contacten hebben, en een voor vrienden. Jij staat duidelijk op de vriendschapsladder. Ze ziet je waarschijnlijk als de grote broer of whatever, in elk geval een schouder om op uit te huilen en al haar problemen aan te vertellen etcetera. Ze wil dus geen verkering met je.

Je probeert dus nu de sprong te wagen van de vriendschapsladder naar de liefdesladder, maar let op, daar tussen zit een heel groot gapend gat dus als het mislukt verpest dat je vriendschap. (zij realiseert zich dan plotseling dat jij haar seksueel aantrekkelijk vindt en dat botst dan met dat grote broer verhaal)

Kortom: zet het uit je hoofd, het gaat hem niet worden ook al bied je haar honderd keer een schouder om op uit te huilen als ze weer eens is gekwetst door een jongen die wél op haar liefdesladder staat. Verander je strategie om het hart te winnen van het volgende meisje waar je wat voor voelt en probeer niet meer op die vriendschapsladder te komen.
Uitvloeisel bij deze theorie: Je kunt gemakkelijk van de liefdesladder naar de vriendschapsladder, maar vice versa gaat je bijna nooit lukken.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 10:39
DiepDenker
DiepDenker is offline
Citaat:
[afbeelding]


Oke, de laddertheorie. Mensen van het andere geslacht die je leert kennen geef je een plek op je ladder waarbij je degene die je het leukst vindt bovenaan zet en degene die je het minst leuk vindt onderaan. (en degenen waarmee je nooit iets zou willen die vallen in het grote gapende gat onder je ladder)

Maar goed, vrouwen hebben 2 ladders. Éen voor mannen met wie ze graag amoureuze contacten hebben, en een voor vrienden. Jij staat duidelijk op de vriendschapsladder. Ze ziet je waarschijnlijk als de grote broer of whatever, in elk geval een schouder om op uit te huilen en al haar problemen aan te vertellen etcetera. Ze wil dus geen verkering met je.

Je probeert dus nu de sprong te wagen van de vriendschapsladder naar de liefdesladder, maar let op, daar tussen zit een heel groot gapend gat dus als het mislukt verpest dat je vriendschap. (zij realiseert zich dan plotseling dat jij haar seksueel aantrekkelijk vindt en dat botst dan met dat grote broer verhaal)

Kortom: zet het uit je hoofd, het gaat hem niet worden ook al bied je haar honderd keer een schouder om op uit te huilen als ze weer eens is gekwetst door een jongen die wél op haar liefdesladder staat. Verander je strategie om het hart te winnen van het volgende meisje waar je wat voor voelt en probeer niet meer op die vriendschapsladder te komen.
ben ik misschien een uitzondering, maar ik denk dat bij mij die ladders toch aan elkaar vast zitten of heel dicht bij elkaar staan!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-08-2009, 10:12
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Tja, die laddertheorie... Het gebeurt ook dat jarenlange vriendschappen omslaan naar intense relaties... Het is niet onmogelijk om van vriendschap naar liefde te gaan.

Ik ben met een aantal jongens bevriend die ik op zich niet mijn bed uit zou trappen, mocht de situatie zo zijn dat ze erin belanden. Dat ze er nooit in belanden heeft weer andere oorzaken Maar oké, ik geef toe, over het algemeen zijn vrienden vrienden en is het redelijk moeilijk om ze anders te zien dan alleen vrienden.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 13:04
Verwijderd
^ Dat inderdaad. Sowieso word ik heel erg moeilijk verliefd en zie ik bij 99.9999% van de mannen nooit meer dan een vriendschap in het verschiet liggen. Maar dit ligt aan mij persoonlijk, niet aan hen, haha. Overigens heb ik nu een relatie met een jongen waar ik eerst al heel lang bevriend mee was. Wij kregen heel plotseling opeens gevoelens voor elkaar, helemaal uit het niets. We zagen het helemaal niet aankomen. Dus het kan wel.

Maar over het algemeen denk ik wel dat die laddertheorie wel aardig de werkelijkheid weerspiegelt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 13:46
Honk4gayrights
Honk4gayrights is offline
Ik vind de laddertheorie een uit de hand gelopen vorm van vooroordeel-humor.
Beter hou je je met echte sociale theorie bezig zoals freuds'.
Men moet geen subjectieve theorien maken, maar het gewoon objectief houden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 12:00
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
ja, nou, doordat ik haar probeerde te zoenen denk ik dat onze vriendschapsband juist sterker is geworden, ik weet niet of het daardoor komt maar hij is wel sterker geworden... ze gaat meer met mij om dan met iemand die ze al 3 jaar kent..
ik denk ook wel dat ik weet wat er gaat komen als ik het vraag, maar geloof me: ik heb al vaak genoeg geprobeerd om haar uit me hoofd te zetten in dit jaar, maar het lukt gewoon niet...
Je kunt het altijd nog proberen door te zeggen dat de vriendschapsband ook in gevaar komt als ze weigert om te zoenen. Waarschuwing: probeer dit alleen als je 100% zeker weet dat je echt koste wat het kost een relatie met haar wil en haar niet puur als normale vriendin wil houden. Je zet hiermee namelijk de band die je nu hebt op het spel.

Nu heb je een situatie waarbij iemand concessies moeten maken. Nu zal misschien blijken dat ze je echt alleen heeft gebruikt als "uithuilvriendje". Dit kun je proberen uit te vissen in de stevige discussie die waarschijnlijk wel volgt. Als geen van de partijen bereid is concessies te maken is contact breken de beste optie en waarschijnlijk gaat dat dan ook makkelijker omdat je nu beter weet wat je aan elkaar hebt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Beter hou je je met echte sociale theorie bezig zoals freuds'.
lol
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 14:37
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Ik wilde er nog op ingaan maar ik kwam eveneens niet verder dan dit.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 16:11
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ Het was niet half zo erg geweest als ie die ene zin had weggelaten ja.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2009, 06:06
meknow
meknow is offline
Citaat:
Je kunt het altijd nog proberen door te zeggen dat de vriendschapsband ook in gevaar komt als ze weigert om te zoenen. Waarschuwing: probeer dit alleen als je 100% zeker weet dat je echt koste wat het kost een relatie met haar wil en haar niet puur als normale vriendin wil houden. Je zet hiermee namelijk de band die je nu hebt op het spel.

Nu heb je een situatie waarbij iemand concessies moeten maken. Nu zal misschien blijken dat ze je echt alleen heeft gebruikt als "uithuilvriendje". Dit kun je proberen uit te vissen in de stevige discussie die waarschijnlijk wel volgt. Als geen van de partijen bereid is concessies te maken is contact breken de beste optie en waarschijnlijk gaat dat dan ook makkelijker omdat je nu beter weet wat je aan elkaar hebt.
maar dat is juist het grappige: nadat ik haar had geprobeerd te zoenen en zij had geweigerd, is onze vriendsschapsband alleen maar beter geworden...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 18:40
fazhionista
Avatar van fazhionista
fazhionista is offline
vraag een keer of ze met je wilt afspreken, als ze dan wil kan je erover praten :]
__________________
Ik maak mijn fouten, maar weet dat dat een teken van groei is.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 14:19
LEV!
LEV! is offline
Citaat:
Niet geschoten is altijd mis! Gewoon proberen dus.
gelijk heeft ie!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Yara
Verwijderd
107 23-07-2003 23:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.