Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2009, 17:51
LilyB
Avatar van LilyB
LilyB is offline
Hey, ik ben hier al een tijdje niet geweest maar... ik lees nog wel eens mee en ik heb nu een eh, issue.

Stel meisje vraagt jongen 'hey, kun je vrijdagavond afspreken?' en de jongen zegt 'ja, ik zou wel willen maar ik moet aan school' en het meisje vindt dat moeilijk want hij zit al dagen aan school en ze ziet hem nauwelijks, maar ze legt zich erbij neer. Vervolgens, die betreffende vrijdag zegt die jongen 'ik heb vanavond met vrienden afgesproken'. Dan is dat toch niet netjes? En vervolgens snapt hij niet dat hij fout zit.

Ik bedoel, ik zou er niet zo hysterisch over doen hoor. Maar het is nu al een hele tijd zo dat hij dingen vergeet die we hebben afgesproken of tegen mij zegt dat hij niet kan en dan iets anders gaat doen (laatst zei hij dat ik wel mee kon naar een feestje ook al WIST hij dat dat eigenlijk niet kon). En ik denk; oke, vergeetachtig, herkenbaar, druk met school. En ik ga dan weer naar huis (ook al hadden we afgesproken en vind ik dat hij daar rekening mee moet houden).

Maar ik ga altijd naar hem toe, hij komt nauwelijks naar mij (12 km afstand) en ik geef hem met liefde tijd voor school enzo... maar dit afspraken vergeten BLIJFT maar zo zijn, het gaat niet weg. Soms zegt hij dat hij het wel weet en probeert er aan te werken maar... als je er aan probeert te werken; waarom ga je dan alsnog afspreken (afspraak met vrienden was nog niet gemaakt nl)?

Ik weet het niet. Am I overreacting?
__________________
"De meeste mensen zijn andere mensen. Hun gedachten bestaan uit andermans mening, hun levens zijn imitaties, hun hartstochten zijn citaten." - Oscar Wilde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2009, 18:34
Juana__
Juana__ is offline
Ik vind van niet... in een relatie is de gelijkwaardigheid belangrijk. Als hij er geen energie en moeite in steekt... dan klopt er iets niet.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 18:45
heaven_shooter
heaven_shooter is offline
Het is net als wat Juana zegt.. Zijn vrienden gaan waarschijnlijk voor jou, dat zijn school voor jou gaat is aan de ene kant begrijpelijk.. Maar dat jij steeds naar hem moet komen, klopt ook niet.. Ik neem aan dat je al vaker dan 1 keer met hem gepraat hebt?? Zo niet, probeer het nog eens.. en ga een stapje verder... Probeer hem echt goed duidelijk te maken dat dit niet kan, en dat jij er echt mee zit..!!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 18:52
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
hij vindt je niet meer leuk. of hij neemt je voor vanzelfsprekend maar dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 18:56
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
dat zijn school voor jou gaat is aan de ene kant begrijpelijk..
Vind ik ook geen goede insteek, het is maar net wat je belangrijker vindt in het leven.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 18:58
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Vind ik ook geen goede insteek, het is maar net wat je belangrijker vindt in het leven.
Ik vind het wel logisch dat school voor je middelbare school vriendinnetje gaat hoor

Maar verder zou ik toch eens aan 'm vragen of hij nog wel bij je wil zijn. Misschien vindt hij het wel net zo kut dat hij nooit tijd heeft.. dan weet je dat in ieder geval en kun je daar aan vasthouden. Misschien ook niet, dan weet je dat. Ik verwacht het laatste.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vind van niet... in een relatie is de gelijkwaardigheid belangrijk. Als hij er geen energie en moeite in steekt... dan klopt er iets niet.
Als je energie en moeite in een relatie moet steken klopt er ook iets niet.

In dit geval is de kerel in kwestie natuurlijk gewoon uitgekeken op de TS.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 03:35
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik vind het wel logisch dat school voor je middelbare school vriendinnetje gaat hoor
Zie niet staan of het de middelbare betreft of niet. Buiten dat, als ik de keuze zou moeten maken tussen mijn vriendin en school is die snel gemaakt hoor. School kan altijd later nog, geluk is naar mijn mening belangrijker en wil ten aller tijden voor haar klaar kunnen staan.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 09:44
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
Voor mij gaat school voor m'n vriendin want ik moet wel want ik heb daarvoor gekozen toen ik IDBP ging doen. Echter, als ik een belangrijk proefwerk heb de volgende dag en zij voelt zich compleet shit oid dan ben ik 100% bereid om langs te komen voor dr en dan een iets slechter cijfer op mn proefwerk te halen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 10:07
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zie niet staan of het de middelbare betreft of niet. Buiten dat, als ik de keuze zou moeten maken tussen mijn vriendin en school is die snel gemaakt hoor. School kan altijd later nog, geluk is naar mijn mening belangrijker en wil ten aller tijden voor haar klaar kunnen staan.
Nou ja, als het niet om de middelbare gaat maar om een vervolgopleiding vind ik het eigenlijk nog sterker gelden. Ik zou nooit m'n studie opgeven voor een man.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 10:14
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Dan denken wij er dus totaal anders over
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 11:30
LilyB
Avatar van LilyB
LilyB is offline
Wauw wat een discussie. Het gaat inderdaad om een vervolgopleiding en niet middelbare school, maar dat is echt het punt niet.

Hm, gisteren hebben we gepraat en... we zijn het niet eens geworden. Ik vind nog steeds dat hij niet die avond met zijn vrienden had moeten afspreken (ik heb het hem op z'n basisschools uitgelegd; ik vroeg het eerder!). En hij weet niet wat er voor elkaar zijn betekent, hij vond dat 'ik hem altijd nodig heb' en ik vind dat ik hem ruimte zat geef en nu gewoon even emotioneel in een rotperiode zit, waar ik bovendien voor naar de psycholoog ga binnenkort.

Maar ook dat is het punt niet... uiteindelijk werd het een hele heftige discussie over er voor elkaar zijn en tijdsverdeling en dat hij ook wel wat vaker hier naartoe mag komen, en dat ik niet alles wat hij zegt moet onthouden en tegen hem gebruiken. Hij heeft het gevoel dat ik alles wat hij zegt gelijk van tafel veeg. Dat hij had gezegd dat hij me wel wilde zien maar niet kon was hij dus vergeten, en ik wist het nog.

Maar vervolgens zég ik dat tegen hem, en dan gaat hij alsnog afspreken. Dat was het punt. En ik eh, nouja, ik heb hem naar zijn vrienden laten gaan (hij heeft het idee dat hij ze al lang niet gezien heeft nu ong. 1 of 2 keer per week en vroeger elke dag). Aan de ene kant wil ik graag het perfecte vriendinnetje zijn, en daarom zeg ik ook steeds als hij afspraken vergeet e.d. (waar ik echt, écht geen respect voor heb, eigenlijk) dat het wel goed is en dat hij maar aan school moet gaan etc. etc., maar aan de andere kant wil ik ook niet over me heen laten lopen.

Goed ik weet niet waar dit gebrabbel heen gaat hoor, in elk geval bedankt voor de reacties ik kwam er echt niet meer uit zelf.
__________________
"De meeste mensen zijn andere mensen. Hun gedachten bestaan uit andermans mening, hun levens zijn imitaties, hun hartstochten zijn citaten." - Oscar Wilde
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 11:32
LilyB
Avatar van LilyB
LilyB is offline
Citaat:
Zie niet staan of het de middelbare betreft of niet. Buiten dat, als ik de keuze zou moeten maken tussen mijn vriendin en school is die snel gemaakt hoor. School kan altijd later nog, geluk is naar mijn mening belangrijker en wil ten aller tijden voor haar klaar kunnen staan.
Oh ja, en nog even hierover; als je vriendin je laat kiezen tussen haar en school, zou je dan alsnog voor je vriendin kiezen? Ook al durft zij zoiets van je te vragen. Het getuigt dan van weinig begrip naar mijn mening, en een beetje egoïstisch.
__________________
"De meeste mensen zijn andere mensen. Hun gedachten bestaan uit andermans mening, hun levens zijn imitaties, hun hartstochten zijn citaten." - Oscar Wilde
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 11:37
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Dat zei ik niet, maar dat zou ze ook niet vragen. Ik doelde ermee op wanneer er bijvoorbeeld iets gebeurt waar zij niets aan kan doen maar me wel nodig heeft, dan ben ik er zeker voor haar en wacht school maar eventjes.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 11:49
LilyB
Avatar van LilyB
LilyB is offline
Oh ja, daar ben ik het wel mee eens.

edit: maar ik verwacht niet van iedereen dat ze het daar mee eens zijn. ik vind wel dat als je zegt dat je er voor iemand bent, dat ook echt moet zijn.
__________________
"De meeste mensen zijn andere mensen. Hun gedachten bestaan uit andermans mening, hun levens zijn imitaties, hun hartstochten zijn citaten." - Oscar Wilde
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 12:20
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik raad je aan niet te proberen een perfect vriendinnetje te zijn.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 12:23
LilyB
Avatar van LilyB
LilyB is offline
Nou ja, he tis maar net wat je verstaat onder 'perfect' hè.
__________________
"De meeste mensen zijn andere mensen. Hun gedachten bestaan uit andermans mening, hun levens zijn imitaties, hun hartstochten zijn citaten." - Oscar Wilde
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 13:37
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
Als je energie en moeite in een relatie moet steken klopt er ook iets niet.
Daarmee bedoel ik dat je moet investeren in een relatie, dat gaat niet zomaar vanzelf... je moet er iets voor over hebben, het gaat niet altijd zo gemakkelijk. Sommigen moeten bereid zijn elkaar 1 keer om de 2 weken te zien en 3 uur te reizen, anderen moeten wegens tijdgebrek prioriteiten stellen.
Als hij zo een druk leven heeft moet hij bereid zijn zijn vrienden wat minder te zien om bij zijn vriendin te zijn. Dat zie ik als moeite doen voor de relatie. En als hij dat de moeite niet vindt, moet hij niet een vriendin willen hebben.


@Lilyb.
Hij heeft gelijk dat je niet alles moet onthouden dat hij mis gedaan hebt.
Hier heb je twee keuze's: of je zet je erover, laat het los en vergeet het, of je maakt het uit. Want altijd het verleden oprakelen zal je relatie niet helpen.

Als jij het gevoel hebt dat je iemand anders moet zijn bij hem (het perfecte vriendinnetje) omdat je anders bang bent dat hij boos wordt/je niet meer wil of wat dan ook, moet je je eens afvragen of je relatie dan wel op eerlijkheid gebouwd is.
Jij moet tegen hem kunnen zeggen: 'ik vind dat dit echt niet kan dat jij afspraken met mij vergeet, deze keer wil ik het door de vingers zien maar dit moet echt niet opnieuw gebeuren'.

Mijn raad: kom op voor jezelf, wees eerlijk tegenover hem met je gevoelens, dit kan alleen positieve gevolgen hebben: of hij houdt er mee rekening, of het is gedaan met de relatie, wat het zowiezo anders vroeg of laat zou zijn aangezien jij meer en meer ergernissen krijgt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2009, 15:23
LilyB
Avatar van LilyB
LilyB is offline
Hm, ik heb het idee dat het een beetje verkeerd overkomt allemaal. Het is niet zo dat ik dingen uit het verleden oprakel, maar wel vind dat iemand zich aan zijn woord moet houden.

Ik heb ook niet het idee dat ik iemand anders moet zijn bij hem, integendeel. Wat het grote verschil is met mijn vorige relatie en wat ook mij en mijn huidige vriend bij elkaar heeft gebracht is communicatie. Communicatie is een van de belangrijkste dingen die er is.

Het gaat dan ook zo; had hij eerder tegen mij gezegd dat hij geen zin heeft om me te zien, is dat prima, kan gebeuren, heb ik ook wel eens. Volgende keer beter. Geen discussie aan verbonden. En als er zoiets gebeurt als dat hij afspraken vergeet kan ik ook rustig tegen hem zeggen 'je weet dat dit geen goede actie van je is he? dat ik het niet goed vind dat dit gebeurt' en dan zegt hij 'ja, dat ben ik met je eens, sorry, ik zal erop letten' maar zo'n gesprekje hebben we de afgelopen twee weken wel een keer of zes gehad, dat staat ook in mijn eerste post in dit topic.

We kennen elkaar ook al een hele tijd en vinden eerlijkheid ontzettend belangrijk en hebben dan ook vanaf het begin afgesproken altijd eerlijk tegen elkaar te zijn en dat zijn we nog steeds.

Bedankt voor het advies. Dit berichtje is alleen even bedoelt om te laten weten dat het verder wel echt super gaat tussen ons, ik nog nooit zo'n gezonde relatie heb gehad en dat DIT probleempje maar een klein aspect is van de relatie. Uitmaken zit er -gelukkig- sowieso niet in.
__________________
"De meeste mensen zijn andere mensen. Hun gedachten bestaan uit andermans mening, hun levens zijn imitaties, hun hartstochten zijn citaten." - Oscar Wilde
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 17:49
Juana__
Juana__ is offline
Oké, blij om te horen dat het dus deze keer maar was.
Ik begreep dat het iets was dat de laatste tijd vaker voor kwam door je zin 'Maar het is nu al een hele tijd zo dat hij dingen vergeet die we hebben afgesproken of tegen mij zegt dat hij niet kan en dan iets anders gaat doen'

Maar ik krijg zo het gevoel dat je probleem eigenlijk is dat je voelt dat je NU niet echt een prioriteit bent voor hem?

Misschien heeft hij het gewoon enorm druk. Kan je bijvoorbeeld samen tijd studerend doorbrengen?
Ik ben student en studeer erg veel, dus ook tijdens de weekends, terwijl hij werkt en dus de weekends vrij heeft. Hij begrijpt dat ik moet studeren en dan is hij bv. bij mij thuis en leest hij een boek of zit hij wat op het internet terwijl ik aan het studeren ben. Zo brengen we toch tijd samen door (en natuurlijk zijn er regelmatig pauze's). Maar dan moet je wel wat zelfdiscipline heben.
Het is maar een voorstel... aangezien je zegt dat hij veel tijd voor school nodig heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 05:16
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Als je iemand er continu aan moet helpen herinneren dat je bestaat, dan is hij de moeite niet waard. Persoonlijk zou ik hem een tijdje met rust laten, merk je vanzelf of hij überhaupt aan je denkt of niet.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 18:04
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Mjah, ik snap jouw reactie heel goed, ik zou ook geirriteerd raken wanneer hij afspraken vergeet of zegt dat hij aan school moet en vervolgens met zijn vrienden afspreekt. Gewoon kneuzig. En als hij dat vaker doet, wordt het helemaal een mooi verhaal! Anyway, ik snap je punt wel.

Wat je ermee moet is een heel ander verhaal. Ik vind het knap dat je toch elke keer diep adem haalt en weer naar huis gaat. Zien jullie elkaar verder wel voldoende naar jouw zin?
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine mooie zinnen voor profieltfoto of msnnaam
Verwijderd
88 25-10-2011 17:09
De Kantine Waar moest jij vandaag om lachen?
Verwijderd
500 20-12-2010 18:34
Liefde & Relatie Pick Up Artiesten Mening
Alex111
232 03-12-2007 00:04
Drugs & Alcohol Ha! Spammend, groots, nieuw, vers IZSADC-topiq!
Verwijderd
501 24-04-2005 15:38
Muziek Dump de playlist
mmuddy
83 17-06-2004 00:06
Verhalen & Gedichten Stay With Me ~verhaal
cj2jade
2 26-10-2003 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.