Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2009, 13:39
fleurbloem
fleurbloem is offline
Wat zouden jullie dan doen?

Ik ken 2 meisjes en die zijn lesbisch. Ze hebben niks met elkaar, ze zijn gewoon vriendinnen. Maar dus wel lesbisch. Toen ik dat hoorde vond ik het eigenlijk heel normaal. Eentje was laatst aan het daten met een ander meisje en het was heel leuk om haar verhalen daarover te horen.

Hoe zouden jullie het vinden als bijvoorbeeld een vriend of je zus ofzo uit de kast zou komen (ervoor uit zou komen dat hij/zij homoseksueel is)? of

Ik ben bezig met .open up (www.scholieren.com). Dat is een project om jongeren te vragen wat zij ervan zouden vinden. We hebben ook een gadget gemaakt voor op hyves: www.scholieren.com. Ben ook benieuwd wat jullie daarvan vinden!

let me know!

groetjes Fleur

Laatst gewijzigd op 10-12-2009 om 18:32. Reden: reclame :)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2009, 13:50
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Je bent van casmpagnebureau Doorn & Roos?

Over je vraag: Ik zou er niet al te veel van vinden... Ja goed, als je in een kast zit moet je er uit.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 14:21
Yukari-sensei
Avatar van Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
Ik zou dat een rede vinden om die persoon extra te steunen, want die zit waarschijnlijk in het begin niet heel lekker in zijn/haar vel. Verder zou ik het juist alleen maar heel goed vinden van diegene die uit de kast komt. Diegene heeft lang moeten nadenken over hoe en wat. Voor mij is er geen verschil of het je vriend of een broer/zus van je is.
__________________
Batave is heel gelukkig met Yukari-sensei :3
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 14:23
fleurbloem
fleurbloem is offline
neehoor, ik ben van NJR en vooral benieuwd hoe jullie erover denken.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 14:26
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
het zou mij echt niks uitmaken. ik zal ook echt niet anders tegen die persoon gaan doen ofzo.
ik heb wel is in een klas gezeten, 1 jongen er duidelijk voor uitkwam, tegen het einde van het schooljaar waren er nog 3 jongens. er werd daar ook gewoon heel makkelijk over gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 14:43
Verwijderd
Ik zal nooit in die situatie terecht komen maar het laat mij natuurlijk ijskoud.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 14:59
fleurbloem
fleurbloem is offline
ja dat weet je natuurlijk niet zeker reverend. 1 op de 10 mensen is homo of bi. Maar zou natuurlijk kunnen dat in jouw omgeving dat niet zo is.

hebben jullie de kerstman trouwens al uit de kast gekregen? of willen jullie hem erin laten zitten?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 15:11
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ehm, niets?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 15:18
LoorAn
Avatar van LoorAn
LoorAn is offline
Ik heb respect voor mensen die uit de kast komen. Als mijn beste vriendin ineens lesbisch zou zijn, zou ik misschien eerst schrikken maar haar steunen als ze er moeite mee heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 15:19
Verwijderd
Citaat:
ja dat weet je natuurlijk niet zeker reverend. 1 op de 10 mensen is homo of bi. Maar zou natuurlijk kunnen dat in jouw omgeving dat niet zo is.
Dat kan ik inderdaad niet met 100% zekerheid zeggen. Hangt er vanaf wie ik in de toekomst nog tot mijn vriendenkring mag rekenen. Wel is het uitgesloten dat in mijn huidige crew pikliefhebbers zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 15:27
Verwijderd
Ja, dat zou mij nou echt helemaal niets kunnen schelen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 16:36
fleurbloem
fleurbloem is offline
Ik was laatst op een festival en toen vroeg ik eigenlijk diezelfde vraag aan een jongen, van wat als je beste vriend homo zou zijn? En toen liep hij echt boos weg.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 16:48
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
1 van mijn beste vriendinnen is lesbisch, en een ander is biseksueel.
Wist ik vanaf het begin, nooit een probleem geweest.
Vind het eigenlijk wel leuk, film kijken word opeens dubbel zo leuk
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 17:30
fleurbloem
fleurbloem is offline
Haha, ja jij zwijmelen over de kerels en zij over de vrouwen.

Er is trouwens een hyve he om te laten zien dat je het relaxt vindt als een vriend ofzo uit de kast komt. openup.hyves.nl. Al 900 leden!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 18:32
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Topic zelf is prima, alleen de reclame even weggehaald
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 20:32
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik zit op ArtEZ hogeschool voor de Kunsten Arnhem, waar de grootste modeafdeling van Nederland zit. Drie keer raden, ik heb nog nooit op een plek gezeten met dagelijks zoveel homo's om me heen.

En mijn eigen afdeling (autonoom beeldend): Veel lesbisch en biseksuele dames om me heen. Als ik me daar aan zou storen, zou ik op school werkelijk niet kunnen functioneren.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 20:54
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Waarom zou je iemand anders moeten behandelen als ie homo is?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 22:51
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik heb respect voor mensen die uit de kast komen.
Zou niet weten waarom je daar specifiek respect voor zou moeten hebben. Heb zelf minstens zoveel respect voor iemand die hetero is en dus niet 'uit de kast hoeft te komen'. Vind het meer dan normaal dat als je wel homoseksueel bent dat gewoon doet zodra je er voor jezelf zeker van bent, wat een onzin om het in 2009 in Nederland nog te verbergen. Ze verliezen bij mij dus eerder respect als ze het niet doen, of bijvoorbeeld maanden/jaren ontkennen (terwijl ze het voor zichzelf al wisten) en er uiteindelijk toch mee aan komen zetten.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2009, 00:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik vind dat erg kortzichtig hoor, je hebt duidelijk geen flauw idee hoe het is voor iemand is om uit de kast te komen.

Je hoeft van mij ook niet de vlag uit te hangen, maar je kunt ook wat genuanceerder doen over homo's die niet (of pas na lange tijd) uit de kast komen, want ook in "Nederland in 2009" zijn er nog heel veel mensen die negatief tegenover homoseksualiteit staan. Uit de kast komen is niet alleen moeilijk omdat je het zelf moet accepteren (vaak al moeilijk genoeg), maar ook vanwege je omgeving.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 02:26
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Als je ook maar een beetje zelfrespect hebt accepteer je jezelf zoals je bent, ook al zou de buitenwereld er negatief op reageren. Vind het zwak om jezelf voor anderen te verbergen, en al helemaal tegenover mensen die je dierbaar zijn zoals vrienden en familie. Als een van hen daar negatief op reageert is dat zijn of haar probleem, ze hebben je geaardheid maar te accepteren.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 05:20
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Beetje sterke mening MiBe, maar die mag je hebben Ben het er alleen niet mee eens. Wat Martiño al zegt: homo zijn is in deze tijd nog steeds niet volledig geaccepteerd. En dus is het uit de kast komen best lastig en snap ik best dat mensen daar respect voor hebben
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 05:50
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Als je ook maar een beetje zelfrespect hebt accepteer je jezelf zoals je bent, ook al zou de buitenwereld er negatief op reageren. Vind het zwak om jezelf voor anderen te verbergen, en al helemaal tegenover mensen die je dierbaar zijn zoals vrienden en familie. Als een van hen daar negatief op reageert is dat zijn of haar probleem, ze hebben je geaardheid maar te accepteren.
Als veel mensen waar je vertrouwen in had negatief dreigen te reageren, dan is dat niet alleen hun probleem. Je eigen wereld draait dan ook tijdelijk om. Alles goed en aardig met zelfrespect, maar om het even extreem te vergelijken: als je de keuze hebt tussen op een gruwelijk langzame manier doodgaan of in een ravijn springen om er snel van af te zijn, zul je ook niet in de eerste seconde springen.

Ik kan wel zeggen dat ik een aparte homovriendengroep heb (ze zoeken elkaar op, gaat vanzelf), erg gezellig. De één had meer moeite met uit de kast komen dan de ander, om verschillende redenen. Waarom ze het vaak niet bij zichzelf merken terwijl de hele omgeving het al weet, geen idee...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 07:26
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat vrienden van mij homoseksueel bleken te zijn. Zelfs dat een vriendin van mij verliefd is geweest op mij. Ik reageer daar niet anders op dan dat heteroseksuele mensen mij zouden vertellen dat ze hetero zijn. Of dat een vriend van mij mij zou vertellen dat hij verliefd op me is.

Citaat:
Zou niet weten waarom je daar specifiek respect voor zou moeten hebben. Heb zelf minstens zoveel respect voor iemand die hetero is en dus niet 'uit de kast hoeft te komen'. Vind het meer dan normaal dat als je wel homoseksueel bent dat gewoon doet zodra je er voor jezelf zeker van bent, wat een onzin om het in 2009 in Nederland nog te verbergen. Ze verliezen bij mij dus eerder respect als ze het niet doen, of bijvoorbeeld maanden/jaren ontkennen (terwijl ze het voor zichzelf al wisten) en er uiteindelijk toch mee aan komen zetten.
Een vriendin heeft het jarenlang verzwegen voor veel mensen. Omdat haar vader een heel extreme man is en haar gelijk klappen zou geven als hij erachter kwam en haar ook gewoon op straat zou zetten. Ik vond het echt lef dat zodra ze oud genoeg was om op zichzelf te zijn ze dat ook heeft gedaan en meteen ook heeft laten weten hoe ze zich voelde. Het is echt niet zo dat het al overal geaccepteerd wordt. En in haar geval vind ik het niet meer dan logisch dat ze het zoveel jaren voor zoveel mensen verzwegen had.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 08:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Als je ook maar een beetje zelfrespect hebt accepteer je jezelf zoals je bent, ook al zou de buitenwereld er negatief op reageren. Vind het zwak om jezelf voor anderen te verbergen, en al helemaal tegenover mensen die je dierbaar zijn zoals vrienden en familie. Als een van hen daar negatief op reageert is dat zijn of haar probleem, ze hebben je geaardheid maar te accepteren.
Ik vind het bijna knap van jou, hoe jij over zo ongeveer alles een totaal andere mening hebt dan ik en die ook nog eens zo stellig opschrijft dat ik er bijna kwaad van word. Maar goed, dit is internet, dus daar moet je je nooit te veel over laten opfokken.

Maar ik vind dit toch ongelofelijk kortzichtig. Voor pubers hangt zelfrespect vaak onherroepelijk samen met de omgeving en de omgeving op middelbare scholen (ik denk dat de meeste mensen die ontdekken homoseksueel te zijn op de middelbare school zitten) is vaak ontzettend homovijandelijk. Ook in Nederland. Dagelijks wordt er met 'homo' gescholden, mensen waarvan vermoed wordt dat ze homoseksueel zijn, worden al gepest nog voordat ze er voor uit gekomen zijn. Soms nog voordat ze het zelf weten. Dus het vergt nogal wat moed om openlijk homoseksueel te zijn en veel mensen laten het wel uit hun hoofd om het te vertellen, omdat dat garant staat aan gepest worden. Er zijn natuurlijk uitzonderingen van mensen die uit zichzelf ontzettend zelfbewust en populair zijn, maar er zijn ook mensen die uit zichzelf wat onzekerder zijn en voor wie zelfrespect wat gecompliceerder ligt. Bovendien is het voor familie vaak ook erg moeilijk omdat zij al een hele toekomst voor je hebben uitgedacht en die moet jij dan overhoop gaan gooien. Dat komt meestal uit zichzelf wel weer goed, ouders krijgen door dat hun kind weliswaar van de norm afwijkt, maar toch wel gelukkig kan worden, maar ook voor hen is het vaak wat lastig en kost het tijd om eraan te wennen, dat realiseren jongeren zich vaak maar al te goed, om over conservatieve grootouders nog maar niet te spreken.

Wat ik bedoel is: de kans dat er iemand negatief op reageert is aanzienlijk en in theorie kun je wel zeggen dat dat voornamelijk een probleem is van de ander, maar als je elke dag wordt uitgescholden en heel anders wordt benaderd, dan lijkt het me dat die negatieve reactie ook een probleem is voor jou.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 09:45
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als je ook maar een beetje zelfrespect hebt accepteer je jezelf zoals je bent, ook al zou de buitenwereld er negatief op reageren. Vind het zwak om jezelf voor anderen te verbergen, en al helemaal tegenover mensen die je dierbaar zijn zoals vrienden en familie. Als een van hen daar negatief op reageert is dat zijn of haar probleem, ze hebben je geaardheid maar te accepteren.
Zoals Spekkie zegt, je mag je eigen mening hebben, maar je hebt duidelijk geen enkel inlevingsvermogen en geen flauw idee hoe het is voor iemand om uit de kast te komen, eerder een vertekend beeld van hoe het écht is voor de meeste homojongeren.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2009, 12:32
fleurbloem
fleurbloem is offline
het lijkt mij best lastig om ervoor uit te komen. Je weet toch niet hoe mensen gaan reageren. Het het idee dat veel mensen zeggen dat ze het oke vinden, maar als puntje bij paaltje komt en als iemand in hun omgeving uit de kast komt, ze het toch opeens even slikken vinden. Misschien dat ze nog wel vrienden blijven, maar je toch anders behandelen. Dat ze je niet zomaar meer een knuffel geven ofzo, of dat je gereserveerdheid voelt. Daarom: .open up! merk dat als je er met mensen over praat iedereen wel een mening heeft, of iemand kent die homo is enzo. iedereen wilt iets kwijt en praat er open over, en dat is goed! we kunnen het onderwerp beter bespreken en zo normaler laten worden.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 16:03
Exogenesis
Exogenesis is offline
Citaat:
het lijkt mij best lastig om ervoor uit te komen. Je weet toch niet hoe mensen gaan reageren. Het het idee dat veel mensen zeggen dat ze het oke vinden, maar als puntje bij paaltje komt en als iemand in hun omgeving uit de kast komt, ze het toch opeens even slikken vinden. Misschien dat ze nog wel vrienden blijven, maar je toch anders behandelen. Dat ze je niet zomaar meer een knuffel geven ofzo, of dat je gereserveerdheid voelt. Daarom: .open up! merk dat als je er met mensen over praat iedereen wel een mening heeft, of iemand kent die homo is enzo. iedereen wilt iets kwijt en praat er open over, en dat is goed! we kunnen het onderwerp beter bespreken en zo normaler laten worden.
Ik heb het idee dat zogenaamde taboe op homoseksualiteit best wel mee valt hoor. Ik denk dat dit vooral bij de oudere generaties speelt. In mijn sociale omgeving is homoseksualiteit gewoon geaccepteerd. De meeste mensen zijn wel verrast als ze horen dat iemand homo is, maar dat ze het niet verwacht hadden/doorhadden zegt niets over of ze het wel of niet accepteren.
Volgens mij wordt het 'niet bespreekbaar zijn' van zo'n onderwerp alleen maar erger door zulke campagnes, die het gevoel geven dat homoseksualiteit nu dus niet bespreekbaar is. Ik denk niet dat dat een volledig realistische weergave is van hoe het nu is in NL.
Al die campagnes en websites en alles benadrukken juist dat er een verschil zou zijn tussen homo's en hetero's, en maken de zaak helemaal niet beter bespreekbaar, wat naar mijn mening dus overigens al helemaal niet nodig is.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 17:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb het idee dat zogenaamde taboe op homoseksualiteit best wel mee valt hoor. Ik denk dat dit vooral bij de oudere generaties speelt. In mijn sociale omgeving is homoseksualiteit gewoon geaccepteerd. De meeste mensen zijn wel verrast als ze horen dat iemand homo is, maar dat ze het niet verwacht hadden/doorhadden zegt niets over of ze het wel of niet accepteren.
Volgens mij wordt het 'niet bespreekbaar zijn' van zo'n onderwerp alleen maar erger door zulke campagnes, die het gevoel geven dat homoseksualiteit nu dus niet bespreekbaar is. Ik denk niet dat dat een volledig realistische weergave is van hoe het nu is in NL.
Al die campagnes en websites en alles benadrukken juist dat er een verschil zou zijn tussen homo's en hetero's, en maken de zaak helemaal niet beter bespreekbaar, wat naar mijn mening dus overigens al helemaal niet nodig is.
Ik heb het idee dat het "zogenaamde" taboe op homoseksualiteit helemaal niet meevalt. In onze maatschappij is nog veel afkeuring, intolerantie en soms zelfs openlijke agressie richting homo's en lesbo's.

Over het algemeen is het in Nederland inderdaad wel vrij breed geaccepteerd (in tegenstelling tot heel veel andere landen), maar er zijn ook hier nog steeds veel mensen die "niks tegen homo's hebben zolang ze er maar niet mee geconfronteerd worden" of wegens persoonlijke overtuigingen homoseksualiteit afkeuren, en dat zijn dan de wat mildere exemplaren van intolerantie. Er zijn ook nog genoeg homojongeren in Nederland die zonder pardon worden verstoten door hun omgeving als ze uit de kast komen en in extreme gevallen zelfs op straat terecht komen. En dan is er nog het gedoe met homoseksuele leerlingen en leraren, etc. etc. We zijn wel ver, maar moeten ook nog een heel eind.

Ik heb wel het gevoel dat deze campagne nodig is ja, vooral bij mensen die simpelweg intolerant zijn door onwetendheid en vooroordelen. Ik denk ook niet dat deze campagne een omgekeerd effect zal hebben, want hij probeert juist de overeenkomsten van de mens en het feit dat homoseksualiteit maar één enkel aspect van iemands persoonlijkheid is te benadrukken. Ik ben het zeker met je eens dat er ook genoeg voorbeelden waarbij men juist door homo's overmatig in de spotlight te zetten juist wel het averechtse bereikt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 17:54
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik geloof trouwens dat wat MiBe vooral bedoelt, is dat je in beginsel sowieso uit de kast moet komen. Hij slaat dan alleen wel wat stappen over door meteen maar te zeggen dat, omdat het een 'plicht' voor jezelf is, het verder geen respect behoeft.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 09:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Toch snap ik wel wat Exogenesis bedoelt, ik denk alleen dat we nog niet helemaal zo ver zijn. Maar dat is natuurlijk het ideaal, dat het helemaal niets meer uitmaakt en dat er niet meer op de verschillen wordt gelet, omdat die niet meer van belang zijn. Dat je overal samen kunt gaan stijldansen zonder speciaal toestemming te vragen en raar te worden aangekeken. Dat er gewoon geen campagnes nodig zijn.

Maar helaas, Martiño geeft al aan dat het in Nederland toch niet zo rooskleurig is als veel mensen denken. Hij heeft het nog niet eens over religieuze kringen, maar daar is het vaak nog wel écht een taboe. Dus tsja, het kan natuurlijk nog veel erger, je mag trouwen en samenwonen en in de meeste gevallen accepteert de omgeving het (uiteindelijk), maar dat ideaalbeeld is toch nog ver weg.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Dat kan ik inderdaad niet met 100% zekerheid zeggen. Hangt er vanaf wie ik in de toekomst nog tot mijn vriendenkring mag rekenen. Wel is het uitgesloten dat in mijn huidige crew pikliefhebbers zitten.
Vriend van me is laatst totaal onverwacht uit de kast gekomen. Hij valt dan ook totaal buiten alle stereotiepen homo's.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Vriend van me is laatst totaal onverwacht uit de kast gekomen. Hij valt dan ook totaal buiten alle stereotiepen homo's.
Awesome!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 16:35
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Lekker homo laten zijn.

Ik ken zat mensen die bi-seksueel/homo zijn, en dat zou je niet zo van ze denken.
Ze lopen er ook niet zo mee te koop ofzo, daar heb ik vrij veel respect voor.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 19:30
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik heb een aantal vrienden die lesbisch/bi/homo zijn, sommige ongelofelijk flamboyant, anderen zou ik het nooit van hebben geraden. Wat ik ervan vind? Ben blij voor ze dat ze ervoor uit kunnen/durven te komen. Wat ik zou doen? Niks, heb nou niet het gevoel dat ik iets speciaals voor ze moet doen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 19:36
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik vind het bijna knap van jou, hoe jij over zo ongeveer alles een totaal andere mening hebt dan ik en die ook nog eens zo stellig opschrijft dat ik er bijna kwaad van word.
Denk dat je dan toch iets verkeerd doet dat je van iemands mening al kwaad wordt.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 13:50
Verwijderd
^Het gaat soms meer om de manier waarop die gebracht wordt. Zonder nuance en enigszins kortzichtig.

Ik zou daar niet raar van op kijken M'n zus is lesbisch (tenminste, ze valt nu enige tijd op vrouwen, maar ik zie haar wellicht ook ooit nog wel met een man thuiskomen, dat zien we wel) en in mijn vriendengroep zitten genoeg mensen met enigszins biseksuele neigingen en ik heb genoeg homoseksuelen om me heen, dat ik er echt niet raar van op kijk. Ik vind het altijd wel leuk, het gooit de standaard man-vrouw verhoudingen in de groep een beetje om.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-12-2009, 14:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het ging me denk ik met name om de onderwerpen, maar ook op de manier waarop het gebracht wordt inderdaad. Ik word heus niet kwaad als we met elkaar van mening verschillen over of Utrecht leuker is dan Groningen oid, maar dit vind ik wel iets wezenlijkers. Maar goed.

Ik heb nog niet eens ontopic gereageerd. Ik zou er in het algemeen niet echt van op kijken, maar als iemand die ik nu al ken aan mij zou vertellen homoseksueel of lesbisch te zijn, dan zou ik wél verbaasd zijn, omdat ik dan blijkbaar met een enorm bord voor mijn kop moet hebben rondgelopen als ik dat niet eens door had. Meestal vermoed ik het al wel. Als mijn zusje lesbisch zou zijn, zou ik trouwens niet weten hoe ik zou reageren, dat zou te bizar zijn
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 19:31
omgwtfbbq=)
Avatar van omgwtfbbq=)
omgwtfbbq=) is offline
beetje creepy, ik bedoel, er was Adam and Eve, geen Adam and Steve... 0.o
__________________
The word 'Studying' is just the word 'Student' and 'Dying' put together.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 19:37
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
Zou er geen last van hebben
Citaat:
beetje creepy, ik bedoel, er was Adam and Eve, geen Adam and Steve... 0.o
dat verhaal is uberhaupt bullshit en er zijn toch genoeg mensen om maar lol te maken met hetzelfde geslacht. meer mensen hoeven we toch niet dus geen adam en eve meer nodig voor de komende 150 jaar. (we hebben in 100 jaar tijd er 4.5 miljard mensen bij gezet op de planeet...)

Furthermore is het absoluut natuurlijk gedrag - de rest van de dieren zoals penguins en dolfijnen doen het ook.

ben zelf verder wel 100% straight maar heb nul komma nul moeite met mensen die gay zijn (tenzij het van die gay-aandachttrekkers zijn. wat een losers zijn dat..als ze zich gewoon gedragen als de rest en niet met zo'n stomme vlag gaan rondlopen met een groep om te bewijzen hoe gay ze wel niet zijn - ik ga toch ook niet bewijzen hoe straight ik wel niet ben ")
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 20:49
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
beetje creepy, ik bedoel, er was Adam and Eve, geen Adam and Steve... 0.o
Maarja, als je in Adam en eva gelooft dan geloof je ook dat incest dé manier is om een diersoort te laten ontwikkelen .
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 22:33
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
beetje creepy, ik bedoel, er was Adam and Eve, geen Adam and Steve... 0.o
Als je je mening baseert op een 2000 jaar oud sprookjesboek... Er is meer bewijs dat homoseksualiteit aangeboren en natuurlijk is dan dat Adam en Eva echt hebben bestaan.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 16-12-2009 om 16:58. Reden: reactie op verwijderde post weggehaald
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 00:26
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
beetje creepy, ik bedoel, er was Adam and Eve, geen Adam and Steve... 0.o
Adam en Eva hebben nooit bestaan.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 01:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als je ook maar een beetje zelfrespect hebt accepteer je jezelf zoals je bent, ook al zou de buitenwereld er negatief op reageren. Vind het zwak om jezelf voor anderen te verbergen, en al helemaal tegenover mensen die je dierbaar zijn zoals vrienden en familie. Als een van hen daar negatief op reageert is dat zijn of haar probleem, ze hebben je geaardheid maar te accepteren.
Ook als dat betekend dat je ontslagen wordt, en al je vrienden en familie je niet meer willen zien, en je aangevallen en misschien zelfs vermoord wordt?

Ik vraag me af of jij zo heldhaftig zou zijn in die situatie. Ik weet niet of ik het zou zijn...


Want dat wat ik beschreef, is wat je kan overkomen als je uit de kast komt, dat is de tolerantie in Nederland tegenover homoseksuelen op dit moment.
We doen wel alsof we zo tolerant zijn, en op papier is dat zo, maar de domme gelovige massa's zijn nooit heropgevoed, discriminatie van homoseksuelen is legaal (dank u, CDA, PVDA en CU), en veel christelijke en socialistische politici zijn of pro-discriminatie of te zwak om daar weerstand tegen te bieden.

Heel goed als mensen dan zichzelf zijn, en je hebt gelijk dat mensen horen te vechten om zichzelf te kunnen zijn, maar heb a.u.b. een beetje oog voor de problemen.
En vooral: leg die problemen neer bij de mensen waarbij ze thuis horen; de niet te ver ontwikkelde religieuze medemens die anderen haat, omdat toevallig in een boekje van een barbaarse woestijnstam staat dat dat moet.

Gelukkig zijn de meeste gelovigen al niet slaafs genoeg meer om op commando mensen te vermoorden, maar er is nog een lange weg te gaan.
Citaat:
beetje creepy, ik bedoel, er was Adam and Eve, geen Adam and Steve... 0.o
Volgens datzelfde boek moet jij vermoord worden als je ooit vloekt tegen je ouders, en mogen diezelfde ouders eventuele zusjes van jou verkopen als seksslavin. Verkrachting is legaal. Alle steden met minstens één persoon met een ander geloof, moeten volledig uitgemoord worden. Srebrenica is er niets bij.

Is dat jouw morele referentiekader? Niet toch?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 15-12-2009 om 01:29.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 10:49
Verwijderd
Wat ik zou doen?

Niks?

Het maakt die persoon niet minder om of het nou lesbisch is of homo of bi...
Het blijft dezelfde persoon!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 18:25
Romano
Romano is offline
Zo lang die mij maar niet leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 19:23
evil inside
Avatar van evil inside
evil inside is offline
Citaat:
als je in een kast zit moet je er uit.
weenie waarom maar blijf hierom lachen xD
__________________
sterke drank
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 01:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zo lang die mij maar niet leuk vind.
Maak je niet druk hoor, ben je vast niet leuk genoeg voor
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 09:23
Verwijderd
Als mijn beste vriendin ineens bekent dat ze lesbisch oid is, zou ik heel blij zijn dat het het durft te zeggen. Zal haar willen steunen in het totaal uit de kast komen. Als ik een nieuwe vriendschap maak en diegene geeft aan homoseksueel of bi te zijn, zal ik waarschijnlijk iets in de trant zeggen van: O Ok.
En dan weer verder kletsen.
Ik wil homoseksuele mensen niet op een voetstuk plaatsen, juist omdat ze toevallig homo zijn. Maar ze zijn absoluut even veel waard als hetero's.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 10:46
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Dat soort dingen zouden geen enkele invloed op mijn vriendschap hebben, ja tenzij diegene mij leuk vindt, maar dan zou ik het vooral vervelend voor haar vinden en me verder hetzelfde blijven gedragen. Ik zou het in ieder geval erg waarderen dat diegene dat met mij durft te delen.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 11:11
Verwijderd
Ik zou hetzelfde doen als wanneer ie dat niet zou zijn: niets. (De persoon accepteren zoals ie is en met hem om blijven gaan zoals ik al deed dus, maar ik zou dus niet iets bijzonders doen oid.)

Als een vrouw lesbisch of bi is en mij leuk vindt, dan heeft ze pech, maar dat heeft een man (anders dan mijn eigen man ) die hetero of bi is en mij leuk vindt ook, dus dat is weinig anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Liefde & Relatie Aankijken van homo's
Verwijderd
81 17-04-2005 13:28
Psychologie Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.')
Lucky Duck
125 13-06-2004 08:35
Verhalen & Gedichten thuis voel ik me niet thuis
karamba
16 23-12-2002 12:06
Liefde & Relatie Homoseksualiteit, geaccepteerd of niet??
Verwijderd
47 02-12-2002 18:29
Seksualiteit Houding tegenover homo's
JurG
54 14-02-2002 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.