Oud 04-12-2017, 00:54
Laps
Laps is offline
Hallo ik ben 13 jaar bijna 14 en heb nog geen baard in de keel, hoe komt dit?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2017, 04:24
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Het zou kunnen dat dit nog komt; niet iedereen begint lichamelijk tegelijk te puberen en je bent nog relatief jong.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2017, 08:52
Yannickje
Yannickje is offline
Bij mij is het ook pas begonnen toen ik 13-14 was. Bij de enen vroeger dan de anderen.
__________________
Genieten van al wat mooi is en het goede doen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2017, 17:00
Verwijderd
ik ben net 15 en bij mij is het ook pas net begonnen :\

gewoon afwachten denk ik
Met citaat reageren
Oud 07-12-2017, 14:42
eeuwigstudent
eeuwigstudent is offline
Hoi Laps,

niet elke (jonge) man krijgt de baard in de keel. En als het al gebeurt, dan kan dat ook pas zo rond je 17de nog gebeuren. Voorwaarde is dan wel dat je lichamelijk goed gezond bent en blijft. Ook intensief een sport (of meerdere sporten) beoefenen kan deze lichamelijke ontwikkeling wat vertragen, maar voorkomen niet.
De enige mij bekende manier om de baard in de keel bij jongens tegen te gaan is het gebruik van bepaald soort drugs, inenten van vrouwelijke hormonen of iets dergelijks.
Gezien je leeftijd denk ik dus, (en dat is het meest waarschijnlijke scenario) dat je gewoon nog een paar jaartjes geduld moet hebben, voordat ook jij de baard in de keel krijgt.
Overigens is dit een beetje gekke benaming, want dit zou duiden op een soort van kriebel in de keel. Dit is doorgaans niet het geval. Er treed wel over een korte of langere periode het fenomeen op, dat je stem plots verandert en "lager" wordt.
Dit hoort bij de puberteit. Net zo als vermeerderde haargroei op de lip en kin, in de oksels, borst/ buik en schaamstreek. En ook acné duidt deze fase aan.
M.a.w. wees gerust het gaat je vast nog overkomen, maar in het onwaarschijnlijke geval dat bij jou geen van de genoemde puberteitskenmerken zichtbaar zijn of worden tegen dat je 15/ 16 jaar bent; dan zou ik je willen aanraden alsnog je huisarts vragen je te onderzoeken.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Afvallen
Coldbrew
14 24-05-2016 20:06
Seksualiteit Het grote is mijn penis te lang/te kort/precies goed topic #3
bloodyb
500 20-09-2015 19:46
Lichaam & Gezondheid ontwikkeling , dun en kort enz..
depress
28 04-03-2012 12:39
Liefde & Relatie Leeftijdsverschil
Autumn.
38 11-12-2008 20:52
Lichaam & Gezondheid de groei
ikonzeker
6 11-12-2008 19:27
Verhalen & Gedichten ----->Noah<-----
Riantje
216 16-07-2004 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.