Oud 21-12-2003, 17:19
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
dit is een verhaal wat uiteindelijk op mijn broer zijn site terecht moet komen, maar ik wou het eerst aan een kritische test onderwerpen, vandaar dat 'ie hier staat. het is trouwens geschreven met het gegeven dat de lezer mijn broer joost kent, maar die kennen jullie dus niet.

Het echte verhaal van joost

Goeiendag, ik ben joost zijn zusje. Jullie kennen joost als een leuke, spontane jongen, die tot ieders verbazing toch nog van zijn jeugdpuistjes af is gekomen. Hij ligt goed in de markt als ik de verhalen mag geloven. Maar dit is een facade, waaronder een heel ander persoon schuilt. Niets is wat het lijkt en niets lijkt wat het is. Het verhaal wat ik jullie, als gerespecteerde vrienden van joost, ga vertellen, mag absoluut Niet openbaar gemaakt worden. Als de verkeerde personen erachter komen, zal het lot van jullie allemaal in handen liggen van een supermacht die alles op alles zal zetten om mij, joost, en de rest van de mensen met een speciale missie tegen te houden.
Ik zal jullie alles, maar dan ook alles vertellen.

Ooit, zo'n tien jaar geleden, was ik met mijn broers joost en joris aan het spelen op het industriegebied tussen Breda en dorst. Wij konden niet vermoeden dat deze dag ons leven zou veranderen in een wereld van onwerkelijkheden en onzekerheden, waarin liegen onze enige hoop op een redelijk leven was.
Nietsvermoedend speelden wij tussen de bouwmaterialen, tot wij opeens stemmen hoorden. Deze stemmen leken uit de grond te komen, en wij gingen gedrieeen op zoek naar de bron. We zochten en zochten, en op een gegeven moment zagen we een gang onder de grond, die naar een zwarte kamer bleek te leiden. Toen zagen we dat er twee mannen in zwarte gewaden stonden. Toen ze ons opmerkten, kregen we onmiddellijk geweren op ons gericht. We werden gedwongen om op stoelen te gaan zitten, waarna we vastgebonden werden. De man die de leider bleek te zijn stelde zich voor, met wat later een valse naam bleek te zijn.
Hij vertelde dat we door het lot naar binnen waren gebracht, en dat wij drieen heel belangrijk voor hen waren, en dat ze op ons hadden gewacht. 'Yeah right', dacht ik.
Hij vroeg ons of we wisten van een matrix, dat de gehele wereld bedreigde. Nou, als je amper zes bent weet je dat niet echt, toch? Maar joost scheen er wat van af te weten, en dus werd er door mij en mijn andere broer vanuit gegaan dat het dan wel goed zat.
De leider vertelde een verhaal, waar ik natuurlijk de ballen niet van snapte, maar joost knikte op alles wat die vent uit zijn nek lulde.
Op een gegeven moment was hij eindelijk klaar, en moesten ik en mijn broers kiezen uit twee pillen, waarvan ik dacht dat het snoepjes waren, dus ik wou ze allebei nemen, maar dat bleek een domme fout want ik werd meteen uitgescholden door joost. Na een paar keer iene-miene-mutte nam ik de pil die joost mij aanwees maar.
Meteen kwam ik terecht in een soort van vage realiteit, waar ik niet wist wat onder of boven was, en ik kompleet het spoor bijster raakte. ik zag toen ik bijkwam dat ik in een slijmerig bad lag, en ik helemaal kaal was. toen viel ik, en ik kwam terecht in een soort van groot bad...vaaaag. Na een tijdje werd het toen uiteindelijk rustig, en keerden we weer terug naar waar we vandaan kwamen.
Daar vertelde die rare mafkees met zijn zonnebrilletje dat joost degene was die de mensheid kon redden, met behulp van joris en mij. Hij was de zogenaamde 'one' en joris was 'the second' En ik, ik had weer pech. Ik was 'the third'. Daar ben je mooi klaar mee, als koter van vijf die nog niet eens het onderscheid kan maken tussen een poep en een scheet.

Afijn, om een lang verhaal toch maar een beetje in te korten, het kwam erop neer dat joost de wereld moest redden en ik hem zo'n beetje moest helpen. Dus nu zijn we bezig met het kraken van the matrix, en daarbij worden we bijgestaan door morpheus trinity en neo, die sukkel die eerst dacht dat ie zelf the one was...sjonge, wat was die teleurgesteld toen joost de ene bleek te zijn! En ik weet wat je denkt. Ja, dit zijn inderdaad laurence fishburne, carrie-anne moss en keanu reeves, maar dat zijn ze in de nepwereld. Oh my god, wie noemt zijn kind nou weer ‘ koel briesje dat door een dal stroomt’… dan ben je toch ziek? Oh nee, dat heeft het computersysteem bedacht. Kijk, daar moet je rekening mee houden, ik vergeet het altijd. Maar het zijn aardige mensen hoor, ze noemen mij altijd: ‘real mean fightmachine’ . ik ben namelijk nogal bedreven in die martial arts. Herinner je je die scene in de film dat neo voor het eerst vechtles krijgt? Nou, ik kreeg van hem les, en dat vond ie achteraf niet zo leuk! Whaha, die gast heb ik echt finaal alle hoeken van nebuchadnezzar laten zien! Ach, ik moet hem niet zo plagen, hij is niet echt heel erg dom ofzo, gewoon een beetje…. Hoe zal ik het zeggen… hij ias meer met trinity bezig dan met the matrix. Trinity is trouwens wel een fucking ijskonijn.. sjee wat een bitch was dat in het begin! Ik weet nog wel, de eerste week dat ik er was, moest ik naar de plee, en ik kon heel dat ding niet vinden, dus ik vroeg met mijn zojuist door een computerprogramma aangeleerd engels zo van: I was wondering where the toilets are, could you please show them once more?’ nou, die blik die ze me gaf…’the fact that your the third doesn’t mean you can make me your slave, young girl.’rustig maar slet, ik vroeg alleen om de wc! Nouja, naderhand is ze toch nog wat aardiger gaan doen. En dan hebben we morpheus nog. Morpheus is echt cool. Weet je wat ie deed toen ik mijn eerste martial arts les gehad had? Maakte ie een programma voor me waarin ik kon zwaardvechten te paard, in de omgeving van the lord of the rings, inclusief alle personages… weet je hoe cool als je een beetje kung fu-end die orks afslacht…ja, die vent is wel okee.
Afijn, nu moeten wij dus die miezerige wereld zien te redden, in ieder geval wat er nog van over is. Want denk je nou echt dat Breda werkelijk bestaat? Nee, allemaal nep. De enige plek is Zion, maar dat hadden jullie in de film al gezien. Die film hebben wij trouwens niet gemaakt, die heeft het systeem gemaakt, zodat er mensen in opstand zouden komen, en ze zo meer energie zouden leveren, dit gebeurt namelijk als er woede in de mensen komt die het systeem niet kan maken, snap je?. Maar wij zijn er in geslaagd die mensen , of in ieder geval een groot deel ervan, uit het systeem te halen. Dit zijn trouwens voornamelijk bekende mensen, zoals artiesten en kunstenaars, die staan er veel meer open voor dan die zakenlui, maarja, dat zijn dan ook bijna letterlijke agent smith-klonen. Dus als het ooit mocht voorkomen dat je je van het systeem los kunt maken en wij erin slagen je te bevrijden, loop je grote kans iemand van een vn je favoriete bands tegen te komen. Nu wil je natuurlijk voorbeelden weten he? Nou, het doet mij zeer veel genoegen dat wij er onder meer in zijn geslaagd Thom Yorke van radiohead te bevrijden, je weet wel, die menselijke vertolking van hun hit Creep. Die heeft nu hier op het schip als functie nieuwkomers te verlichten, al schrikt ie ze voornamelijk af met zijn oog. Ook Jonny Greenwood van Radiohead, die doet ook van dat soort gedoe. Verder hebben we, even denken… oh ja, die stomme Britney Spears. Jongen, je wil niet weten hoe veel mensen hier de schurft aan d’r hebben. Ze gedraagt zich echt alsof ze the bomb is… stom kind, beetje wulps tegen joost op lopen te raggen. Haha, Joost was een keer ziek, en toen heeft ie d’r helemaal onder gekotst! Whahaha, wat hebben we toen met zijn allen gelachen! Maarja, om nog maar wat indrukwekkende muzikale namen aan het rijtje toe te voegen: Omar Rodriguez Lopez van the Mars Volta, Nick Jago van the Black Rebel Motorcycle Club en nog een van die gasten van the Strokes (lompe band trouwens, heeft het systeem niet goed gedaan)wiens naam ik kwijt ben. Nouja, inclusief neo op de bas (zoek maar eens op kazaa een liedje van Dogstar…. Slechte muziek joh!) en ik hebben we nu dus een emo/punk/garage/rock’n’roll band aan boord. Verder worden we bijgestaan door Harry Mulisch, die ons uitermate goed helpt (ahum) door allerlei onzin te verkondigen, over een of andere ontdekking van de hemel… whatever. En voor de goede lach aan boord zit er ook maar een caberetier in, en verder nog wat van die belangrijke peeps. Ohja, en ook nog de hele cast van Harry Potter, om de een of andere reden… kom op zeg, zit ik nou echt te wachten op drie kids die nog niet eens overtuigend kunnen spelen dat ze bang zijn? Nouja, ik heb in ieder geval iemand om tegen te praten. Dus nu zitten we met een ‘cellentekort’ aangezien er nu al ongeveer tweehonderd mensen aan boord zitten. Ja nu denk je, hoe hebben ze die allemaal bevrijd? Nou, dat kwam dus allemaal door die film, die geeft mensen aan het denken gezet. Niet echt snugger van het systeem…nouja, ik zit er niet mee, ik vind het wel gezellig. Alleen als ze gaan vechten, dat is minder, want dan moet ik ze altijd uit elkaar halen.
Vooral Jack White ( in het nep van the white stripes) en Julian Casablancas ( die was het van the strokes) vinden het nogal leuk om elkaar een blauw oog te slaan, stelletje mietjes. Dus dan kom ik weer aan, timmer ze even met zestig hits per seconde even naar de zijlijn , maak nog een indrukwekkende move, en het is weer rustig. Nouja, het is een keer voorgekomen dat ze al drie keer in een week hadden gevochten, en toen kon ik me echt niet meer inhouden, en toen heb ik ze allebei maar van ellende een gebroken arm bezorgd. Sindsdien schijten ze al in hun broek als ik eraan kom. Ow, en dan hebben we Courtney Love nog,die kan het niet zo vinden met Kate WinSLET. Liep ze laatst weer apestoned door het schip ( waar haalt ze die spullen uberhaupt vandaan? Heeft ze een hele voorraad ofzo) , komt ze die Kate tegen, slaat ze d’r zo ineens op d’r bek! Ja hoor daar gaan we weer. Nouja, verder gebeurt er nog niet zoveel, omdat we nu nog bezig zijn met het bevrijden van mensen, en daarna, als we genoeg mensen hebben, gaan we proberen het systeem definitief af te slachten. Wat er in de film gebeurt is weet ik niet, maar heel erg indrukwekkend is het in het echt niet. Ik train hier de mensen een beetje, joris zorgt voor het free your mind-werk en joost zit ondertussen te verzinnen hoe hij the matrix kan vernietigen. En Trinity, Neo, en Morpheus helpen hem daar bij. Ik vind het wel leuk om die martial arts trainingen te geven, maar soms zitten er echt van die mensen bij die het nooit zullen leren. Zoals Bill Gates, die is nog te suf om een salto te maken. En dan die Georgina Verbaan, als die een keer in de lucht springt, zit ze meteen met d’r hyperactieve lijpe kop in het plafond omdat ze gewoon te blij is voor dat soort dingen. Maarja, ze boeken vooruitgang, en ze zijn weer voor andere functies bruikbaar. Nuja, en zo sukkelen we dus verder dor de4 gangen van het rioolsysteem van the matrix, te wachten tot we eindelijk na tien jaar toe kunnen slaan om dat ellendige kunstmatige intelligentie-systeem de nek om te draaien. Ondertussen vermaken we ons met de band , leuke computerprogramma’s en het dissen van Britney en Jan Peter Balkenende. Dit was eigenlijk alles wat ik te vertellen had, want veel spectaculairs is er tot nu toe niet gebeurd.



(dit verhaal berust op waargebeurde verhalen, maar eigenlijk is het een hele hoop onzin bij elkaar. Geloof het als je wilt, maar ik heb het allemaal uit mijn nek zitten lullen)
__________________
Peanutbutter Motherfucker

Laatst gewijzigd op 21-12-2003 om 18:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2003, 17:31
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
wat ongelofelijk lomp nu ik het teruglees...
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:14
Mindfields
Mindfields is offline
Haal eerst maar eens de stijl, schrijf en grammatica fouten eruit.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:26
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
zo beter?
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:27
Mindfields
Mindfields is offline
Namen moeten ook met een hoofdletter sorry, ik wil geen mieren neuken, maar een strakke opbouw en dus zonder fouten leest veel lekkerder maar ik ga het even lezen...
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:32
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
het kan dat er nog fouten inzitten, en het is ook niet echt een literair hoogstandje, het is meer bedoeld als grap
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:48
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
en? heeft het enige vorm van boeiendheid?
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 19:47
Mindfields
Mindfields is offline
Sorry, maar ik kan er niet door heen komen maar wat ik heb gelezen vond ik best grappig
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 19:54
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
haha, okee, dat is al heel wat! maar op wat voor manier kon je er niet doorheen komen? qua fouten, of stijl? het is naar mijn mening wel zo dat het begin niet echt lekker leest, het einde wordt, naarmate het steeds ongelofelijker wordt, steeds beter.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Het huidige schoolsysteem is ouderwets en nutteloos
2000DC
8 12-11-2014 00:17
Werk, Geld & Recht Geld verdienen via Paypal ,Werkt ECHT!!!
MoneyMaker
3 02-02-2007 08:46
Software & Hardware [Systeem] Zo simpel mogelijk
Jones
37 22-09-2006 15:44
Software & Hardware [Systeem] Toekomst
Verwijderd
56 01-09-2005 21:57
Games Steam systeem half-life
Elky
9 04-11-2003 12:46
Software & Hardware ik weet het echt niet meer....
ChuCky16_:-)
20 01-09-2002 08:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.