Oud 11-03-2015, 22:05
Verwijderd
Goede vraag Elindrie!
Advertentie
Oud 11-03-2015, 22:19
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Waarom wachten tot morgen?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 11-03-2015, 23:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Oh ik ben weer zo onhandig. Ik kom terug op het station, rij mijn fiets van het parkeerdek af, staan er twee jongens onder aan de trap. Ik slik. Ze stonden nogal in de loop en ik kon van een afstandje niet echt inschatten of ze oké waren of dat ze me lastig zouden vallen. Op hoop van zegen toch maar er op af. Staat één van die jongens met een duif in z'n handen! Eerst maakte ze flauwe grapjes dat de duif tegen ze aan was gevlogen, later bleek dat ze hem gewoon gevonden hadden. Het beestje had een bloedend oog en was echt enorm tam. Uiteraard kon ik toen niet meer gewoon naar huis, maar moest ik ook helpen om de duif te redden.

Ik stelde voor om de dierenambulance te bellen, dus zo gezegd zo gedaan. Erg behulpzame mensen: "Ja laat maar liggen hoor". O. Oké. Wij waren blijkbaar meer begaan met het diertje dan zij.

Dus wij met duif en al de fietsenwinkel van het station in, of de jongen van de fietsenwinkel een idee had. Nou, dat had ie ook niet.

Weer buiten zagen we dat de duif een ringetje om zijn poot had. Een ringetje! Met 06-nummer erop! Dus wij bellen: Voicemail.

Maar we wisten een naam, dus wij die naam googlen. Het bleek een kunstenaar te zijn, met eigen site, dus daar konden we een ander telefoonnummer vinden. Nogmaals gebeld en de eigenaar wilde eerst t nummer op het andere bandje weten. Dus de jongens met twee man sterk de duif omgedraaid zodat we het nummer konden lezen. En ja hoor, dat was zijn duif. Meneer zou wel naar het station komen fietsen.

Ondertussen had een van de jongens zich netjes aan me voorgesteld, met de duif in z'n hand. En mijn nummer gevraagd toen de andere jongen even weg was gelopen.

We hebben nog 10min op die man staan wachten. Hartstikke gezellig ondanks de kou. De eigenaar van de duif was hartstikke blij en de jongen die mijn nummer vroeg was ook behoorlijk enthousiast. We moesten nog maar n keer wat gaan doen enzo.

Ik ben echt heel slecht in op dat soort momenten even te droppen dat ik een vriend heb
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 11-03-2015, 23:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
goed, zo ver ik van 'm meekrijg!
En met jou? Hij parasiteert tenslotte in jouw baarmoeder Is hij nog niet lastig?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 12-03-2015, 06:08
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me zo onverwacht goed deze middag.
Goedzo! Misschien ben je aan de medicijnen aan het wennen en blijft het zo!
Oud 12-03-2015, 06:15
Verwijderd
Citaat:
En met jou? Hij parasiteert tenslotte in jouw baarmoeder Is hij nog niet lastig?
Met mij redelijk - ik ben ziek geweest en toen afgevallen, en ik kwam al niet heel hard aan, dus nu moet ik dat weer inhalen, en dat is lastig want hij zit lekker tegen m'n maag te drukken dus ik heb snel last van maagzuur en ik zit heel snel vol. Dus dat is minder, maar afgezien daarvan gaat het goed. En verder ook, opleiding afgerond op 28 februari, morgen eerste werkdag (ik doe tot aan het verlof alleen losse diensten en vakantie-inval enzo)

Laatst gewijzigd op 12-03-2015 om 07:03.
Oud 12-03-2015, 06:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Eline, lief verhaal. Maar je kan toch zeggen dat je geen interesse hebt je hoeft niet eens te zeggen dat je een vriend hebt.
"Mag ik je nummer?"
"Nee sorry, daar heb ik geen interesse in."
Klaar
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 12-03-2015, 06:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Eline, lief verhaal. Maar je kan toch zeggen dat je geen interesse hebt je hoeft niet eens te zeggen dat je een vriend hebt.
"Mag ik je nummer?"
"Nee sorry, daar heb ik geen interesse in."
Klaar
Had ik beter kunnen doen ja maar het was echt een super aardige jongen en misschien wilde hij nog zijn foto's van die duif naar me appen enzo
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 12-03-2015, 08:03
Verwijderd
Als hij een superaardige jongen is en foto's van de duif wil appen dan is er toch niks aan de hand? Dan kan je toch gewoon contact met hem hebben? De duif was de aanleiding, als hij het random en uit het niks had gevraagd dan had je misschien wel gelijk gezegd dat je geen interesse had.
goed verhaal trouwens wel een heel rare reactie van de dierenambulance.
Oud 12-03-2015, 08:24
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Met mij redelijk - ik ben ziek geweest en toen afgevallen, en ik kwam al niet heel hard aan, dus nu moet ik dat weer inhalen, en dat is lastig want hij zit lekker tegen m'n maag te drukken dus ik heb snel last van maagzuur en ik zit heel snel vol. Dus dat is minder, maar afgezien daarvan gaat het goed. En verder ook, opleiding afgerond op 28 februari, morgen eerste werkdag (ik doe tot aan het verlof alleen losse diensten en vakantie-inval enzo)
Nice Succes met je eerste werkdag!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 12-03-2015, 10:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als hij een superaardige jongen is en foto's van de duif wil appen dan is er toch niks aan de hand? Dan kan je toch gewoon contact met hem hebben? De duif was de aanleiding, als hij het random en uit het niks had gevraagd dan had je misschien wel gelijk gezegd dat je geen interesse had.
goed verhaal trouwens wel een heel rare reactie van de dierenambulance.
We hadden echt hele awesome gesprekken over olifanten (dat die rouwen om overleden familieleden enzo, olifanten zijn fascinerend!). Die andere jongen keek ons raar aan dat we zoveel daarover wisten

Jongen in kwestie heeft inmiddels via de app gevraagd of ik n keer wat met m wilde eten Heb maar gezegd dat dat er aan lag hoe diep teleurgesteld hij zou zijn als ik vertelde dat ik n vriend had. Hij zei dat ie dat niet erg vond .

Geen idee of ik verder ooit nog wat van m ga horen, maar we hebben in elk geval die duif aan de eigenaar overhandigd en daar ging het om.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 12-03-2015, 10:15
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Wat een schattig verhaal Eline!

Vraag van de dag:
Lieve Ertur (en anderen mogen uiteraard ook antwoorden!), wat ik me afvraag he, beetje naar aanleiding van ons gesprek van gister. Zou jij het erg vinden als de toekomstige liefde van je leven minder gaat werken omdat jullie makkelijk kunnen leven van jouw salaris? En als je vriendin dik zou verdienen en zij het niet erg zou vinden een groot deel van de lasten te dragen zodat jij minder (of niet) kunt werken, zou je dat dan doen of zou je gewoon blijven werken?
__________________
#JeSuisAldi
Oud 12-03-2015, 10:18
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Oh en bonusvraag: stel dat je een vriendin krijgt die weinig verdiend, omdat ze weet ik veel, in de zorg zit ofzo, zou je dan een 50/50 verdeling nastreven of zou je dan een groter deel van de lasten op je nemen? En als jij het licht ziet en wereldverbeteraar besluit te worden en zeg eh, 1000 euro per maand gaat verdienen en je vriendin is zeg advocaat en vangt tegen de 8000 zou je je dan bezwaard voelen als zij meer zou bijdragen of vind je dat normaal?
__________________
#JeSuisAldi
Oud 12-03-2015, 10:18
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Dit alles uiteraard in het hypothetische geval van samenwonen.
__________________
#JeSuisAldi
Oud 12-03-2015, 10:26
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
En even een algemene mededeling: IK BEN ZO BLIJ DAT HET LENTE IS, WH00P, AL M'N DONKERE GEDACHTEN ZIJN WEG EN IK BEN WEER EEN BLIJ EI
__________________
#JeSuisAldi
Oud 12-03-2015, 10:26
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
niet dat ik in een heftige winterdepressie zat hoor, maar het eind van de winter duurt altijd zo lang en dan word ik altijd een beetje neerslachtig.
__________________
#JeSuisAldi
Oud 12-03-2015, 10:34
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
En hebben jullie allemaal al braaf jullie belastingaangifte gedaan?
__________________
#JeSuisAldi
Oud 12-03-2015, 10:36
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wij hebben een heel ongelijk inkomen en de lasten zijn naar draagkracht verdeeld. 50/50 bij zo veel verschil is niet realistisch vind ik.

Oh ja, belastingaangifte...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 12-03-2015, 11:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wolter en ik hebben het er al een paar keer over gehad dat hij het niet erg zou vinden om minder te gaan werken en een paar dagen thuisblijfman zou willen worden, mocht het voorkomen dat we later kindjes hebben een ik een carričretijger ben Dat zou betekenen dat ik financieel meer zou bijdragen aan de lasten. Logisch dan, toch?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 12-03-2015, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Wat een schattig verhaal Eline!

Vraag van de dag:
Lieve Ertur (en anderen mogen uiteraard ook antwoorden!), wat ik me afvraag he, beetje naar aanleiding van ons gesprek van gister. Zou jij het erg vinden als de toekomstige liefde van je leven minder gaat werken omdat jullie makkelijk kunnen leven van jouw salaris? En als je vriendin dik zou verdienen en zij het niet erg zou vinden een groot deel van de lasten te dragen zodat jij minder (of niet) kunt werken, zou je dat dan doen of zou je gewoon blijven werken?
Nee, ik vind het beter als ieder zijn eigen inkomen heeft. Vind ik gezonder. Heb je elkaar ook nog wat te vertellen en je bent niet afhankelijk van een ander zn portemonnee.
Citaat:
Maaiikesann 3749028 schreef:
Oh en bonusvraag: stel dat je een vriendin krijgt die weinig verdiend, omdat ze weet ik veel, in de zorg zit ofzo, zou je dan een 50/50 verdeling nastreven of zou je dan een groter deel van de lasten op je nemen? En als jij het licht ziet en wereldverbeteraar besluit te worden en zeg eh, 1000 euro per maand gaat verdienen en je vriendin is zeg advocaat en vangt tegen de 8000 zou je je dan bezwaard voelen als zij meer zou bijdragen of vind je dat normaal?
In principe doen wij 50/50 maar we hebben bij de notaris vastgelegd dat we de lasten betalen naar verhouding van inkomen, mocht dat veranderen in de toekomst dan zou dat geen probleem zijn. Als onze inkomens echter zo ver uit elkaar zouden liggen als in je voorbeeld zou de rijkere van ons wel de ander meer verwennen met luxe dingen.
Oud 12-03-2015, 12:03
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
En even een algemene mededeling: IK BEN ZO BLIJ DAT HET LENTE IS, WH00P, AL M'N DONKERE GEDACHTEN ZIJN WEG EN IK BEN WEER EEN BLIJ EI
IK OOK! Ik word er zelfs een beetje hyper van Dat is dan weer minder goed voor mijn portemonnee maar hé, gelukkigheid enzo!
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 12-03-2015, 12:04
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik hoef geloof ik geen belastingaangifte te doen.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 12-03-2015, 12:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Wolter en ik hebben het er al een paar keer over gehad dat hij het niet erg zou vinden om minder te gaan werken en een paar dagen thuisblijfman zou willen worden, mocht het voorkomen dat we later kindjes hebben een ik een carričretijger ben Dat zou betekenen dat ik financieel meer zou bijdragen aan de lasten. Logisch dan, toch?
Ik hoef dus als niet mee te antwoorden

Voor de schoolvakanties in de toekomst lijkt het sowieso geen probleem te worden voor thuisblijven iig, dat scheelt alvast want dan kan ik gewoon doorwerken
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-03-2015, 12:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
(deels) leven op het salaris van de ander qua vaste lasten zie ik ook geen probleem in. Als je luxe goederen gaat kopen zonder goed overleg vind ik dat wel weer bezwaarlijk, maar dat geldt van twee kanten.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-03-2015, 12:27
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik krijg echt tyfusveel geld terug Maar ik heb nog een paar specificaties nodig om te kijken of ik er niet nog meer uit kan slepen en die heb ik op 1 maart aangevraagd gelijk want moneyzzz maar iedereen is fucking traag
__________________
#JeSuisAldi
Oud 12-03-2015, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Oh en bonusvraag: stel dat je een vriendin krijgt die weinig verdiend, omdat ze weet ik veel, in de zorg zit ofzo, zou je dan een 50/50 verdeling nastreven of zou je dan een groter deel van de lasten op je nemen? En als jij het licht ziet en wereldverbeteraar besluit te worden en zeg eh, 1000 euro per maand gaat verdienen en je vriendin is zeg advocaat en vangt tegen de 8000 zou je je dan bezwaard voelen als zij meer zou bijdragen of vind je dat normaal?
Wij verdelen het zo dat we allebei even veel eigen geld overhouden na betaling van vaste lasten en boodschappen!

En de tweede vraag vind ik lastig want te hypothetisch. Maar dat Theodoor lang gestudeerd heeft terwijl ik al werkte vond ik prima. Als-ie maar iets nuttigs doet. Dus dat is denk ik wel een antwoord op de originele vraag.
We hopen het straks met baby zo te verdelen dat hij de eerste tijd drie dagen werkt en ik vier, maar het is natuurlijk maar afwachten wat er mogelijk is.
Oud 12-03-2015, 13:03
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
(deels) leven op het salaris van de ander qua vaste lasten zie ik ook geen probleem in. Als je luxe goederen gaat kopen zonder goed overleg vind ik dat wel weer bezwaarlijk, maar dat geldt van twee kanten.
Afhankelijk van hoe je het regelt.

Wij hebben beide een eigen lopende- en spaarrekening en ook hebben we gezamenlijk een lopende- en spaarrekening. Ons huishouden heeft dus 6 rekeningen We zijn er beide verantwoordelijk voor dat ons deel tijdig op de gezamenlijke lopende rekening staat voor boodschappen, hypotheek, verzekeringen & shizzle. Wat we verder doen met onze eigen centen boeit niet. Mijn lieftallige echtgenoot koopt dan meuk als Xbox One en ik geeft het uit een paardenmeuk. Beide happy en geen geld tekorten voor belangrijke zaken
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 12-03-2015, 13:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Afhankelijk van hoe je het regelt.

Wij hebben beide een eigen lopende- en spaarrekening en ook hebben we gezamenlijk een lopende- en spaarrekening. Ons huishouden heeft dus 6 rekeningen We zijn er beide verantwoordelijk voor dat ons deel tijdig op de gezamenlijke lopende rekening staat voor boodschappen, hypotheek, verzekeringen & shizzle. Wat we verder doen met onze eigen centen boeit niet. Mijn lieftallige echtgenoot koopt dan meuk als Xbox One en ik geeft het uit een paardenmeuk. Beide happy en geen geld tekorten voor belangrijke zaken
Zo lang het niet ten koste gaat van andere gezamenlijke dingen is dat prima idd. Ik zie mezelf ook veel meer geld uitgeven aan gadgets terwijl Miekje daar veel minder mee heeft
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-03-2015, 14:23
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oh en bonusvraag: stel dat je een vriendin krijgt die weinig verdiend, omdat ze weet ik veel, in de zorg zit ofzo, zou je dan een 50/50 verdeling nastreven of zou je dan een groter deel van de lasten op je nemen? En als jij het licht ziet en wereldverbeteraar besluit te worden en zeg eh, 1000 euro per maand gaat verdienen en je vriendin is zeg advocaat en vangt tegen de 8000 zou je je dan bezwaard voelen als zij meer zou bijdragen of vind je dat normaal?
Ik ken wel meer koppels met een significant verschillend salaris die dan toch stug die 50/50-verdeling gaan nastreven. Ik snap dat niet zo goed, we betalen toch ook niet allemaal even veel belasting? Het is ook niet alsof ik er harder voor moet werken of zo.
Oud 12-03-2015, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Afhankelijk van hoe je het regelt.

Wij hebben beide een eigen lopende- en spaarrekening en ook hebben we gezamenlijk een lopende- en spaarrekening. Ons huishouden heeft dus 6 rekeningen We zijn er beide verantwoordelijk voor dat ons deel tijdig op de gezamenlijke lopende rekening staat voor boodschappen, hypotheek, verzekeringen & shizzle. Wat we verder doen met onze eigen centen boeit niet. Mijn lieftallige echtgenoot koopt dan meuk als Xbox One en ik geeft het uit een paardenmeuk. Beide happy en geen geld tekorten voor belangrijke zaken
Ja zo hebben wij dat ook. Plus mijn werkrekening.

Citaat:
Ik ken wel meer koppels met een significant verschillend salaris die dan toch stug die 50/50-verdeling gaan nastreven. Ik snap dat niet zo goed, we betalen toch ook niet allemaal even veel belasting? Het is ook niet alsof ik er harder voor moet werken of zo.
Ja een vriendin van me had dat met haar ex. Zij voltijds een opleiding aan het volgen plus een bijbaantje bij de action, hij vast contract als electricien, maar allebei betaalden ze 50% van de vaste lasten en boodschappen. Dus zij kon nooit mee als we eens naar de film gingen ofzo, en hij maar allemaal dure electronica kopen. Raar.
Oud 12-03-2015, 16:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wie kan dat nou een goed idee vinden ook echt? Lekkere relatie heb je dan ook...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 12-03-2015, 17:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Had ik beter kunnen doen ja maar het was echt een super aardige jongen en misschien wilde hij nog zijn foto's van die duif naar me appen enzo
Citaat:
Als hij een superaardige jongen is en foto's van de duif wil appen dan is er toch niks aan de hand? Dan kan je toch gewoon contact met hem hebben? De duif was de aanleiding, als hij het random en uit het niks had gevraagd dan had je misschien wel gelijk gezegd dat je geen interesse had.
goed verhaal trouwens wel een heel rare reactie van de dierenambulance.
Ja dit. Maar ik had die vraag van dat etentje wel verwacht (of iets gaan drinken)

Citaat:
Wat een schattig verhaal Eline!

Vraag van de dag:
Lieve Ertur (en anderen mogen uiteraard ook antwoorden!), wat ik me afvraag he, beetje naar aanleiding van ons gesprek van gister. Zou jij het erg vinden als de toekomstige liefde van je leven minder gaat werken omdat jullie makkelijk kunnen leven van jouw salaris? En als je vriendin dik zou verdienen en zij het niet erg zou vinden een groot deel van de lasten te dragen zodat jij minder (of niet) kunt werken, zou je dat dan doen of zou je gewoon blijven werken?
Als de liefde van mijn leven minder gaat werken, verwacht ik wel dat zij (ja, voorbarig, fuck you ) het huishouden/de kinderen verzorgt. Andersom mag ze dat namelijk ook van mij verwachten.
Ik weet niet of ik minder zou gaan werken, ik vind mijn werk namelijk echt heel leuk en ik heb werken sowieso nooit vreselijk gevonden. Maar als het makkelijk zou kunnen, zou ik misschien minder gaan werken, maar tegelijkertijd wel een studie gaan doen ofzo. In de hypothetische wereld dat ik na deze opleiding de smaak te pakken heb of dat ik ineens iets tegenkom wat me geweldig lijkt om te leren.
Het is natuurlijk ook de insteek die je hebt. Ik zou nooit stoppen met/minder gaan werken, omdat het wel heel makkelijk is, en zij ook niet.
Al met al denk ik niet dat het in ons zit om minder te gaan werken, omdat wij allebei graag onafhankelijk zijn en dat kan niet zo goed als je van iemand anders' salaris leeft. Vind ik persoonlijk dan he, onafhankelijkheid is voor anderen misschien iets heel anders.

Spoiler

Citaat:
Oh en bonusvraag: stel dat je een vriendin krijgt die weinig verdiend verdient, omdat ze weet ik veel, in de zorg zit ofzo, zou je dan een 50/50 verdeling nastreven of zou je dan een groter deel van de lasten op je nemen? En als jij het licht ziet en wereldverbeteraar besluit te worden en zeg eh, 1000 euro per maand gaat verdienen en je vriendin is zeg advocaat en vangt tegen de 8000 zou je je dan bezwaard voelen als zij meer zou bijdragen of vind je dat normaal?
Ik zou het niet 50/50 verdelen. Ik denk dat het eerlijkste is om een even groot percentage van je salaris te betalen aan de vaste lasten. Al vind ik het verschil 1000-8000 wel zo belachelijk groot dat er dan van mijn salaris boodschappen gedaan kunnen worden en van haar salaris de rest betaald kan worden. Ik zou me niet bezwaard voelen, want je kan niet meer betalen dan je hebt.

Spoiler
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 12-03-2015, 17:15
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wolter en ik zijn het ook wel vaak eens over dat soort dingen, ja. Ook al is het wel een beetje spannend om het erover te hebben
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 12-03-2015, 17:36
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Als ik aanzienlijk meer zou verdienen dan De Liefde Van Mijn Leven, of andersom, dan zou ik het niet okee vinden als de minder verdienende van ons op z'n krent zou zitten omdat we alles toch wel kunnen betalen. Niet werken omdat je nog op zoek bent naar iets of omdat je wilt focussen op een studie oid zou prima zijn, maar stoppen met werken gewoon omdat het kan lijkt me raar en oneerlijk. Het lijkt me ook sterk dat DLVML het type zou zijn dat er geen moeite mee heeft om alle dagen op z'n luie reet te zitten en op andermans zak te teren.

De 50/50 split lijkt me ook vreemd als de één zoveel meer verdient als de ander. Stel dat je allebei fulltime werkt, dan werkt de minder verdienende zich net zo goed de tering, maar heeft dan veel minder geld over voor leuke dingen. Het lijkt mij dat DLVML zo goed mogelijk voor me wilt zorgen en wilt proberen me gelukkig te maken (en andersom) en dat gaat niet lukken wanneer DLVML bijvoorbeeld geld over de balk smijt als een malle, gewoon omdat het kan, terwijl ik me kapot werk om 1 keer per jaar iets leuks te kunnen doen.
Mijn ouders hebben het opzich goed geregeld. Zij hebben een gezamelijke rekening waarvan alles wordt betaald, kunnen dingetjes voor zichzelf kopen wanneer ze dat willen en overleggen over grote aankopen. Maar zij doen dan ook echt alles samen, dat maakt zulk soort beslissingen wel makkelijker.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 12-03-2015, 19:34
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Mijn moeder verdient volgens mij veel minder dan mijn vader. (Ze verdient niet weinig, mijn vader verdient gewoon veel) en volgens mij betaalt mijn vader gewoon de meeste dingen, maar hij koopt ook bijvoorbeeld random nieuwe pc's terwijl hij niet overlegd
Oud 13-03-2015, 05:17
Verwijderd
Ik ben gisteravond om 10 uur begonnen met het schoonmaken van de keuken en nu pas klaar we hebben de huiskamer geschuurd en ondanks al onze maatregelen zit het stof dus gewoon OVERAL. Man man man man wat een drama. Ik heb alle kastjes uitgesopt en gereorganiseerd, bestek opgepoetst, alles wat een randje en/of groefje had heb ik met een wattenstaafje schoongemaakt. En natuurlijk het grove schoonmaakwerk. Echt tot iedere fles, pot, kastje was helemaal geel van het stof.

Volgende keer laat ik dat schuren achterwege. Ik verf liever eens per jaar dan dit
Oud 13-03-2015, 08:01
Verwijderd
het is gewoon bizar dat dingen die ik gister heb schoongemaakt nu al weer stoffig zijn. Hoe dan. Ik heb triljoen keer gestofzuigd, gedweild en gesopt
Oud 13-03-2015, 08:03
Verwijderd
het is overigens omdat we vanavond gasten krijgen, anders was ik wel gewoon naar bed gegaan. We hebben nog een paar 5 sterren recensies nodig en dan zijn we superhost. De peildatum is 1 april dus het gaat erom spannen.
Oud 13-03-2015, 10:59
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik snap dat niet zo goed, we betalen toch ook niet allemaal even veel belasting?
Dit.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 14-03-2015, 00:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Gezien vanuit mijn positie: ieder van ons kan min of meer kiezen hoeveel hij gaat verdienen (kort door de bocht: bedrijfsleven vs. wetenschap). Als de een dan kiest voor een (flink) lager inkomen (omdat die baan hem leuker/interessanter lijkt), hoeft dat niet helemaal financieel door de ander (evenredig) te worden gedragen/bijgepast. Maar de minst verdienende hoeft natuurlijk ook niet op een houtje te bijten.

Verder zijn er gezamenlijke lasten (wonen, boodschappen etc.) die samen betaald worden, en gaat ieder zelf over het geld dat hij overhoudt na aftrek hiervan. Dus als de ander graag een zeilboot wil kopen van zijn eigen geld, moet die dat vooral doen.

Laatst gewijzigd op 14-03-2015 om 00:36.
Oud 15-03-2015, 10:54
Verwijderd
Wat zal ik eens gaan koken vandaag en morgen? Vandaag overweeg ik gemarineerde paprika (met kaas en salade) of olijf/tomaatrijst met geitenkaas, amandelen en courgette, of Catelaanse tuinbonensoep.
Voor morgen overweeg ik Chinese kip/ei soep, Marokkaanse lamsstoofpot of geroerbakken varkensvlees met vijfkruidenpoeder en met rijst, paprika en erwtjes.
Oud 15-03-2015, 10:55
Verwijderd
Hm eigenlijk wil ik geen soep. Ik heb al twee dagen maaltijdsoep gegeten deze week.
Oud 15-03-2015, 10:56
Verwijderd
De paprikas moeten twaalf uur marineren dus eh dat wordt m ook niet meer dus vandaag de olijf/tomaatrijst, dat is helder.
Oud 15-03-2015, 11:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wilde vandaag tosti's eten, maar mijn katten hebben net mijn tosti-ijzer van de kast gegooid ik weet nog niet precies wat de schade is, maar ik gok dat het niet verantwoord is er nog stroom op te zetten.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 15-03-2015, 11:04
Verwijderd
En in de lamsstoofpot moeten zoete aardappelen, die hebben ze meestal niet bij de AH en ik heb geen zin om morgenochtend naar de Turkse winkel te gaan (ik eet morgen 's middags warm). Dus morgen het roerbakgerecht
Oud 15-03-2015, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde vandaag tosti's eten, maar mijn katten hebben net mijn tosti-ijzer van de kast gegooid ik weet nog niet precies wat de schade is, maar ik gok dat het niet verantwoord is er nog stroom op te zetten.
Als er niets aan te zien is verder en de kabelisolatie is niet gescheurd lijkt mij dat prima kunnen!
Oud 15-03-2015, 11:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Als er niets aan te zien is verder en de kabelisolatie is niet gescheurd lijkt mij dat prima kunnen!
Ik heb alleen gezien dat de plastic behuizing kapot was, ik zag wel snoeren, maar weet niet hoe het daarmee gesteld is.
Ik kan trouwens wel het ijzer van mijn buren lenen, als ie echt stuk is. Of een pantosti maken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 15-03-2015, 12:05
Verwijderd
Oh de behuizing is wel stuk, nee dan zou ik t niet doen idd.

Ik kreeg 2 moestuinen bij boodschappen van 24 euro paprika en tijm, die had ik allebei nog niet!
Oud 15-03-2015, 12:24
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, ik heb gekeken, hij is echt stuk, durf hem niet in het stopcontact te doen. Maar gelukkig heb ik leuke buren waar ik zo een apparaat van mag lenen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 15-03-2015, 15:41
Verwijderd
Hoe is het eigenlijk met die kat met stuipjes?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.