Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2003, 18:41
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
Wat vinden jullie, moet Lonsdale verboden worden op scholen omdat het een racistische uiting heeft?? En waarom wel of niet?

graag veel reacties, we hebben binnekort spreekbeurt met deze stelling! Alvast thanxx
__________________
don't cry over anyone... who won't cry over you..
Advertentie
Oud 09-11-2003, 18:43
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Doe maar wel, en gooi dan gelijk maar een censuur op alles wat niet wonderwel samen gaat met de Zionistische kapitaal-maatschappij.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 09-11-2003, 18:45
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
't Zal mij een worst wezen, dat kankerlonsdale.

Wat me wel opvalt is dat er een boel idioten in die kleding lopen, een of andere domme marokkaan bijvoorbeeld liep laatst op school op te scheppen over twee nieuwe lonsdaletruien die ze ging kopen enzo...
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Oud 09-11-2003, 18:49
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
ow, verbied karl kani ook, en fubu ook
en zwarte jassen. o ja blauwe truien.


mensen moeten toch zelf weten wat ze dragen???
__________________
Appelmoes
Oud 09-11-2003, 18:49
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Nee absoluut niet!

Iedereen heeft recht op vrije meningsuiting en ook recht om de kleren aan te trekken die hij of zij wil!!!

Ik vind dat er in Nederland vaak veel en veel te oppervlakkig wordt gekeken. Niet iedereen in een blousje is een kakker, niet iedereen met skateschoenen is een skater, en niet iedereen in Lonsdale is een Nazi... toch?
En dan heb ik me NU al schuldig gemaakt aan die hokjes die de hele Nederlandse cultuur verpesten.

"Toen ik vroeger zou oud was als jullie" ( @ Marcel van Dam) dacht ik ook in hokjes..... ik vond "kakkers" (wat zijn dat eigenlijk en hoe zijn ze te herkennen??) niet aardig, maar toen ik wat ouder werd en mn vooroordelen onderdrukte bleek dat er echt wel een stel toffe mensen bij zaten....

kortom: beoordeel mensen niet op hun kleren.
Lonsdale verbieden is dus onzin. Lonsdale is geen symbool van Nazisme, althans niet officiëel.

Hakenkruizen kun je verbieden op scholen... andere dingen (soms erg spijtig, maarja) niet.
Oud 09-11-2003, 19:07
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Nee. Tegen vrijheid van expressie.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 09-11-2003, 19:24
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Is Lonsdale per definitie een Extreem Rechtse uiting?
Oud 09-11-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 09-11-2003 @ 20:24:
Is Lonsdale per definitie een Extreem Rechtse uiting?
Het word wel vaak gedragen onder dat soort figuren, net zoals gothics allemaal in het zwart lopen
Oud 09-11-2003, 19:30
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-11-2003 @ 20:26:
Het word wel vaak gedragen onder dat soort figuren, net zoals gothics allemaal in het zwart lopen
Dat is een vooroordeel!

Ik vind niet dat ze lonsdale moeten verbieden, tevens vind ik dat ze kisten niet moeten verbieden. Het heeft volgens mij allemaal geen zin.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 09-11-2003, 19:33
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-11-2003 @ 20:26:
Het word wel vaak gedragen onder dat soort figuren, net zoals gothics allemaal in het zwart lopen
(offtopic)

Ik ken er een stel die zo nu en dan VOLLEDIG in het wit verschijnen "hey, hoe doettiedatnou?"
Oud 09-11-2003, 20:01
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
nee, tot voor kort had ik nog nooit van gehoord en het zal allemaal wel. kleding kan iets zeggen over een persoon en wanneer je tegen een persoon zn ideeen bent moet je daar wat aan veranderen en verandert eventueel vanzelf de kleding ook wel.
__________________
nooit meer
Oud 09-11-2003, 20:03
Verwijderd
Absoluut niet. Door het verbieden van een bepaald kledingmerk maak je een nodeloos grote inbreuk op de vrije kledingkeuze van jongeren, iets dat vrij belangrijk is dacht ik zo. Bovendien is het probleem daar niet mee weg. Je vermijdt alleen bepaalde confrontaties, maar die kunnen ook op andere manieren worden opgelost of vermeden.
Oud 09-11-2003, 20:05
Dvalin
Dvalin is offline
als bep. groepen daarna opeens in Armani of Ralph Lauren enz. gaan rondlopen moet dat zeker opeens verboden gaan worden
__________________
No fucking European constitution
Oud 09-11-2003, 21:04
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-11-2003 @ 20:30:
Dat is een vooroordeel!
Natuurlijk zijn dat in zekere mate vooroordelen
Maar kleding kan wel iets uitzeggen over mensen.
Oud 10-11-2003, 11:11
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 09-11-2003 @ 19:49:

"Toen ik vroeger zou oud was als jullie" ( @ Marcel van Dam) dacht ik ook in hokjes..... ik vond "kakkers" (wat zijn dat eigenlijk en hoe zijn ze te herkennen??) niet aardig, maar toen ik wat ouder werd en mn vooroordelen onderdrukte bleek dat er echt wel een stel toffe mensen bij zaten....
"Toen ik vroeger zou oud was als jullie" ( @ Marcel van Dam) dacht ik ook in hokjes..... ik vond "kakkers" (wat zijn dat eigenlijk en hoe zijn ze te herkennen??) niet aardig, maar toen ik wat ouder werd en mn vooroordelen onderdrukte bleek dat ik zelf de grootste kakker van allemaal was
Oud 10-11-2003, 11:47
Verwijderd
Als ze het al verbieden, dan moeten ze alle zwaar communistische dingen ook verbieden en dingen als truien met 'USDDR' e.d. erop.
Oud 10-11-2003, 11:49
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 10-11-2003 @ 12:47:
Als ze het al verbieden, dan moeten ze alle zwaar communistische dingen ook verbieden en dingen als truien met 'USDDR' e.d. erop.
Precies, al dat tuig dat denkt dat het in de CCCP een pretje was zouden ze eens naar Siberie moeten sturen.
Oud 10-11-2003, 13:20
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Iedereen moet dragen wat hij /zij wil iedereen ergert zich namelijk wel eens ergens aan, als we dat allemaal moeten gaan verbieden...
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Ads door Google
Oud 10-11-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-11-2003 @ 12:49:
Precies, al dat tuig dat denkt dat het in de CCCP een pretje was zouden ze eens naar Siberie moeten sturen.
In de CCCP was het een pretje
Oud 10-11-2003, 13:38
MeiSs
MeiSs is offline
Waar slaat dat nou op...
Waarom zouden ze.
Ja oke ik zou zelf niet in die kleding lopen, maar er zijn mensen die het mooi vinden, dus laat die lekker gewoon die kleding blijven dragen. Het is ook maar kleding voor een bepaalde groep, net als skaters, gotics enz. die kun je toch ook niet hun styl verbieden.
Oud 10-11-2003, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 09-11-2003 @ 19:49:


Hakenkruizen kun je verbieden op scholen... andere dingen (soms erg spijtig, maarja) niet.
daar ben ik ook tegen, als iemand dat wil doet hij/zij dat maar. bovendien is een swastika gewoon een boedistisch/hindoeïstisch teken.
Oud 10-11-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 10-11-2003 @ 15:31:
daar ben ik ook tegen, als iemand dat wil doet hij/zij dat maar. bovendien is een swastika gewoon een boedistisch/hindoeïstisch teken.
Jij ziet toch ook wel in dat een swastika een compleet andere betekenis heeft gekregen. Dat gezwam over dat het zo'n oud teken is kennen we wel. Sinds WO II heeft het hakenkruis voor altijd en eeuwig dié betekenis.
Oud 10-11-2003, 14:44
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2003 @ 15:41:
Sinds WO II heeft het hakenkruis voor altijd en eeuwig dié betekenis.
Je overdrijft.
Oud 10-11-2003, 14:46
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef op 10-11-2003 @ 15:44:
Je overdrijft.
De associatie tussen swastika en jodenvervolging is pas verbroken, wanneer ouders hun kinderen weer zonder problemen Adolf kunnen noemen. Dat punt komt ontegenzeglijk, maar deze eeuw zou ik niet durven zeggen.
Oud 10-11-2003, 15:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2003 @ 15:41:
Jij ziet toch ook wel in dat een swastika een compleet andere betekenis heeft gekregen. Dat gezwam over dat het zo'n oud teken is kennen we wel. Sinds WO II heeft het hakenkruis voor altijd en eeuwig dié betekenis.
desondanks is dat geen reden om het dragen van een dergelijk teken te verbieden. er zijn zoveel tekens waar in naam van wel meer mensen zijn vermoord (crusifixen, cccp jasjes, hoofddoekjes) en die zijn wel geoorloofd.
Advertentie
Oud 10-11-2003, 15:40
Verwijderd
In de CCCP werden alleen koelakken en verraders hard aangepakt
Oud 10-11-2003, 15:42
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2003 @ 15:41:
Jij ziet toch ook wel in dat een swastika een compleet andere betekenis heeft gekregen. Dat gezwam over dat het zo'n oud teken is kennen we wel. Sinds WO II heeft het hakenkruis voor altijd en eeuwig dié betekenis.
Wat nog niet wil zeggen dat het daarom verboden mag worden.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 10-11-2003, 15:43
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 10-11-2003 @ 16:40:
In de CCCP werden alleen koelakken en verraders hard aangepakt
Alleen jammer dat koelakken helemaal niet bestonden en dat iedereen die ook maar het flauwste spoor van een mening had ergens een "verrader" was. Jij zou het ook geen jaar overleefd hebben, dus doe nu maar niet lekker hip communistisch want dat slaat als een tang op een varken.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 10-11-2003, 15:51
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2003 @ 15:41:
Jij ziet toch ook wel in dat een swastika een compleet andere betekenis heeft gekregen. Dat gezwam over dat het zo'n oud teken is kennen we wel. Sinds WO II heeft het hakenkruis voor altijd en eeuwig dié betekenis.
En de hamer en de sikkel ook. Lees voor de grap het 'Zwartboek van het communisme' maar eens.
Oud 10-11-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 10-11-2003 @ 16:43:
Alleen jammer dat koelakken helemaal niet bestonden en dat iedereen die ook maar het flauwste spoor van een mening had ergens een "verrader" was. Jij zou het ook geen jaar overleefd hebben, dus doe nu maar niet lekker hip communistisch want dat slaat als een tang op een varken.
Heerlijk om zulke reacties uit te lokken
Oud 10-11-2003, 15:57
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 10-11-2003 @ 16:54:
Heerlijk om zulke reacties uit te lokken
Ik laat me altijd graag trollen

Ik vind overigens ook dat een goede troll beloond moet worden.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com

Laatst gewijzigd op 10-11-2003 om 16:08.
Oud 10-11-2003, 16:07
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 10-11-2003 @ 16:54:
Heerlijk om zulke reacties uit te lokken
Wat een smeerlap ben je toch.
Oud 10-11-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 10-11-2003 @ 16:54:
Heerlijk om zulke reacties uit te lokken
dit is slechts een schijnontkenning van je communistische denkbeelden kameraad
Oud 10-11-2003, 16:14
Verwijderd
Ik hoorde van een klasgenoot dat die neo-nazi beweging een eigen merk had opgericht: 'JohnsDapp' o.i.d..
Oud 10-11-2003, 18:12
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
ik vind je mag het wel dragen, maar niet met de reden dat je nazi bent
__________________
I am who I am, you just can't change me
Oud 10-11-2003, 20:38
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 10-11-2003 @ 19:12:
ik vind je mag het wel dragen, maar niet met de reden dat je nazi bent
Gat in de markt:
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Ads door Google
Oud 10-11-2003, 21:34
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 10-11-2003 @ 19:12:
ik vind je mag het wel dragen, maar niet met de reden dat je nazi bent
ik zie het al voor me... Selectie aan de poort:

"waarom draag jij die trui?"

"Ik ben nazi meneer"

"trek dan maar uit!!"

"waarom draag je die trui?"

"ik hou gwoon van blauwe truien meneer"

"ooh. hou hem dan maar aan"



Mijn mening over het verbieden van kleding lijkt me duidelijk. Niet doen. Probeer liever energie te steken in het aanpakken van het gedachtengoed (waarin van mijn part ook ruimte is voor een felle discussie).
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 10-11-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 10-11-2003 @ 17:11:
dit is slechts een schijnontkenning van je communistische denkbeelden kameraad
Oei, busted
Oud 10-11-2003, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-11-2003 @ 16:51:
En de hamer en de sikkel ook. Lees voor de grap het 'Zwartboek van het communisme' maar eens.
Dat is toch niet relevant? Inderdaad hebben de hamer en sikkel diezelfde betekenis, maar dat doet toch niets af aan de waarheid van mijn stelling?
Oud 10-11-2003, 23:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Lonsdale is slechts een merk, dat neo-nazis daar 1 of andere vage betekenis aan vastknopen is hun zaak, maar lonsdale zelf kun je daar niet op aankijken.

Tenzij je alle onesthetische kleding wilt gaat verbieden, ben ik voor want ik vind t niet mooi
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-11-2003, 23:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-11-2003 @ 16:51:
En de hamer en de sikkel ook.
vertel es? wat betekenen hamer en sikkel?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2003, 01:04
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2003 @ 00:28:
vertel es? wat betekenen hamer en sikkel?
noeste arbeid! Het verbieden van de amer en sikkel leidt tot een enorme teruggang in de economie daar boeren en timmerlui alles met de hand zullen moeten doen!
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 11-11-2003, 01:09
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Tampert schreef op 11-11-2003 @ 02:04:
noeste arbeid! Het verbieden van de amer en sikkel leidt tot een enorme teruggang in de economie daar boeren en timmerlui alles met de hand zullen moeten doen!
Suffie, niemand gebruikt nog sikkels tegenwoordig.

Spoiler
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 11-11-2003, 10:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Racisme ban je niet uit door bepaalde kledingstukken te verbieden. Je moet de racisme zelf aanpakken.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 11-11-2003, 10:31
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 09-11-2003 @ 19:43:
Doe maar wel, en gooi dan gelijk maar een censuur op alles wat niet wonderwel samen gaat met de Zionistische kapitaal-maatschappij.
inderdaad, verbied de keppel dan ook maar.
Oud 11-11-2003, 10:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Isa schreef op 11-11-2003 @ 11:31:
inderdaad, verbied de keppel dan ook maar.
en het hoofddoekje natuurlijk want lonsdale figuren haten alles wat niet hetzelfd is als henzelf
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-11-2003, 10:44
Negrotiator
Avatar van Negrotiator
Negrotiator is offline
Ha, ik keek laatst op een t-shirt van me dat ik vaak aan heb, bleek ook Lonsdale te zijn. Ik heb dat ding al vijf jaar maar het was me nog nooit opgevallen! Nu draag ik dat ding ook maar niet meer zonder iets erop, voor hetzelfde geld kom ik de foute persoon tegen.
Oud 11-11-2003, 13:36
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Daarbij, met het verbieden van dit soort kleding wordt de boodschap ervan alleen maar sterker. Het schokeffect wordt groter waardoor meer mensen in de verleiding komen om het te gaan dragen.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Oud 11-11-2003, 13:40
Bjorn008
Bjorn008 is offline
Er zijn een hoop mensen die Lonsdale kleding dragen omdat ze daarmee willen laten zien dat ze rascist zijn of iets dergelijks , natuurlijk zijn er ook mensen die deze kleding dragen omdat ze het een mooi merkteken vinden (dus niet vanuit het rascistische oogpunt). Vaak worden alle lonsdale-dragers bevooroordeelt dat ze 'allemaal' rascisten zijn. Maar goed nu ff on-topic: Lonsdale moet niet verboden worden, want dit hoeft niet altijd iets rascistisch of extreem-rechts tot uitdrukking te brengen!
Oud 11-11-2003, 14:52
spsup
spsup is offline
Ik heb ook een lonsdale shirt toen ik hem kocht dacht ik er niet eens bij na dat er wel is maffe mensen zouden kunnen zijn die mij daardoor voor racist zouden gaan uitmaken....
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Hoofddoeken verbod
patricalientje
452 04-11-2005 20:34
Lifestyle lonsdale love all colors
DreamQueen
100 12-01-2005 20:41
Lifestyle Waar vind ik.. -topic
Verwijderd
500 22-09-2004 22:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap lonsdale verboden op scholen
barbara112
3 28-01-2004 12:44
De Kantine Laat je Lonsdale-kleding NIET verbieden..!!
Boosoog
202 30-10-2003 17:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.