Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2013, 00:01
Ezzie1000
Ezzie1000 is offline
Ik heb heel veel huiswerk en geen vrije tijd meer voor mezelf!
Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2013, 00:07
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Je huiswerk goed maken, je schooldiploma halen, daarna studeren, een goede baan vinden en daarna heb je vrije tijd.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 02:04
Verwijderd
Harder huiswerk maken zodat je meer vrije tijd hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 09:35
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Dan moet je vrije tijd ook maar inplannen.. Mijn ervaring is: de tijd die je wilt besteden aan huiswerk, zul je er ook aan besteden. Dus plan bijv. tussen 19:00 en 20:00 uur tijd voor jezelf in.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 15:16
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Bewust tijd voor jezelf maken. Zoals AzN zegt. Inplannen of met jezelf afspreken wanneer je tijd voor jezelf wilt hebben.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 15:58
Verwijderd
Je kunt niet zó veel tijd aan huiswerk hoeven te besteden dat je geen vrije tijd meer hebt. Dan doe je waarschijnlijk een te hoog niveau.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 16:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je huiswerk goed maken, je schooldiploma halen, daarna studeren, een goede baan vinden en daarna heb je vrije tijd.
Haha, nee. Daarna heb je niet ineens vrije tijd. Als je in hetzelfde ritme blijft hangen als op de middelbare school waar je zoveel deed dat je geen vrije tijd over had zal je als volwassene ook geen vrije tijd hebben. Of je vrije tijd niet als vrije tijd zien. (Bijvoorbeeld van die mensen mensen die geen vrije tijd hebben, maar wel tijd hebben om tv te kijken en dutjes te doen enzo.)

Om vrije tijd te hebben moet je soms gewoon tegen jezelf zeggen "nu heb ik hier genoeg aan gedaan, ook al is het niet helemaal af, ik heb voldoende gedaan en ik ga nu iets voor mezelf doen". En er dan natuurlijk wel van genieten, anders kan je net zo goed huiswerk zitten te maken
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 20:21
Ezzie1000
Ezzie1000 is offline
Citaat:
Haha, nee. Daarna heb je niet ineens vrije tijd. Als je in hetzelfde ritme blijft hangen als op de middelbare school waar je zoveel deed dat je geen vrije tijd over had zal je als volwassene ook geen vrije tijd hebben. Of je vrije tijd niet als vrije tijd zien. (Bijvoorbeeld van die mensen mensen die geen vrije tijd hebben, maar wel tijd hebben om tv te kijken en dutjes te doen enzo.)

Om vrije tijd te hebben moet je soms gewoon tegen jezelf zeggen "nu heb ik hier genoeg aan gedaan, ook al is het niet helemaal af, ik heb voldoende gedaan en ik ga nu iets voor mezelf doen". En er dan natuurlijk wel van genieten, anders kan je net zo goed huiswerk zitten te maken
Ja jullie hebben gelijk!
Ik doe ook aan sport en dat blijf ik doen.
Ik wil gewoon tijd voor mezelf even doen wat ik zelf wil!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 22:42
tripster
tripster is offline
Maak je huiswerk direct als je uit school komt voor de vakken die je die dag hebt opgegeven gekregen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 23:29
aniN
Avatar van aniN
aniN is offline
Op school je huiswerk maken, tijdens de tussenuren, of in de bus/trein opweg naar huis
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Maak je huiswerk direct als je uit school komt voor de vakken die je die dag hebt opgegeven gekregen.
Van die mensen die twee weken vooruit leren voor een toets, en de nacht van te voren alsnog moeten leren, omdat ze alles alweer half vergeten zijn. Slim!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 09:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Van die mensen die twee weken vooruit leren voor een toets, en de nacht van te voren alsnog moeten leren, omdat ze alles alweer half vergeten zijn. Slim!
Dat is niet helemaal waar. Als je vroeg van tevoren begint en blijft herhalen weet je het met de toets wel veel beter. En blijf je het na de toets ook nog weten, aangezien het niet allemaal in je korte-termijn-geheugen zit (wat wel zo is als je alleen de avond van tevoren leert). Gelijk je huiswerk maken is altijd slim, omdat dan de lesstof nog vers in je geheugen zit!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 10:02
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb tijdens mijn middelbare school en HBO-opleiding altijd mijn vaste regel gehad: Nooit 's avonds of in het weekend huiswerk maken. Vanaf het avondeten is het avond, en dus vrije tijd. Ik heb het altijd volgehouden en het is aan te raden
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.

Laatst gewijzigd op 26-02-2013 om 10:28. Reden: Typefoutje weggehaald :)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet helemaal waar. Als je vroeg van tevoren begint en blijft herhalen weet je het met de toets wel veel beter. En blijf je het na de toets ook nog weten, aangezien het niet allemaal in je korte-termijn-geheugen zit (wat wel zo is als je alleen de avond van tevoren leert). Gelijk je huiswerk maken is altijd slim, omdat dan de lesstof nog vers in je geheugen zit!
Maken is altijd slim ja, maar leren ben ik niet met je eens.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 18:26
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Citaat:
Ik heb tijdens mijn middelbare school en HBO-oppleiding altijd mijn vaste regel gehad: Nooit 's avonds of in het weekend huiswerk maken. Vanaf het avondeten is het avond, en dus vrije tijd. Ik heb het altijd volgehouden en het is aan te raden
Ik doe het juist andersom. Omdat als je eenmaal uit school bent, het wel lekker is om even iets anders te doen. En tegen de tijd dat de avond begint begin je met huiswerk. En stop je rond achten. Want na 8ten is het niet heel slim om nog verder te gaan.
__________________
Elke dag is anders... Elke dag opnieuw...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 10:28
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Ik doe het juist andersom. Omdat als je eenmaal uit school bent, het wel lekker is om even iets anders te doen. En tegen de tijd dat de avond begint begin je met huiswerk. En stop je rond achten. Want na 8ten is het niet heel slim om nog verder te gaan.
Hmm ja is afhankelijk van hoe laat je normaal 's avonds eet natuurlijk.. Wij aten (en eten) eigenlijk nooit voor half 7-7 uur en als je dan nog huiswerk moet maken blijft er niet veel tijd meer over tot 8 uur Aan de andere kant duurde voor mij de middag dus wat langer en had ik meer tijd.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoeveel vrije tijd heb jij?
Cootje01
52 06-11-2015 21:00
Beleidszaken Vrije Tijd
Verwijderd
3 24-09-2014 07:14
De Kantine vrije tijd teveel..
ExpoRules
56 16-06-2011 01:12
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Preference drift & Reference drift
Love_icecream
5 15-06-2010 19:39
De Kantine Vrije tijd probleempje
Fog.
37 27-03-2004 08:52
Lifestyle te veel vrije tijd
Blisss
35 02-11-2002 22:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.