Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 12:30
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
hallo,

ik zit met een vraagje wat betreft mijn profiel. Ik zal het proberen uit te leggen.

wij hebben een schema van school gekregen met alle vakken die we hebben. Ik zal hem hieronder even vermelden:

PROFIELDEEL C&M
(deze vakken worden altijd betrokken in de uitslag)
wiskunde A1
geschiedenis
CKV 2,3

(twee van onderstaande vakken komt in het profiel, rest in het vrije deel )
Duits 1,2
Latijn
Filosofie

VRIJE DEEL
aardrijkskunde

ÉÉN vak in het vrije deel wordt altijd betrokken bij de uitslag
Latijn wordt ook altijd betrokken bij de uitslag...zowel in het profieldeel als in het vrije deel


Dit is dus ons formulier.

Nu is mijn vraag:
Ik sta sowieso een 5 voor Latijn. Die wil ik naar het vrije deel pleaatsen, aangezien ik een grote kans heb dat wiskunde ook een 5 wordt.
Dat wil zeggen dat er dan 2 vakken in mijn vrije deel staan. En latijn telt daarvan dus zeker mee. Maar...1 vak in het vrije deel zou meetellen voor de uitslag, latijn dus. Wil dat zeggen dat ik voor Aardrijksunde ook een onvoldoende mag halen die dan vervolgens niet meetelt? Of dat ik aardrijkskunde wissel met duits of filosofie zodat 1 van die 2 niet meetelt?

Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is.
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Advertentie
Oud 22-05-2003, 12:33
hi
hi is offline
Je mag 2 5-en staan in je vrije deel maar niet drie. Als je 2 onvoldoendes staat in je vrije deel mag je er in je profiel geen een staan.
Oud 22-05-2003, 12:36
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
Citaat:
hi schreef op 22-05-2003 @ 13:33:
Je mag 2 5-en staan in je vrije deel maar niet drie. Als je 2 onvoldoendes staat in je vrije deel mag je er in je profiel geen een staan.
weet ik maar....stel ik sta een 5 voor latijn...zet ik in mn vrije deel.
stel ik sta een 5 voor wiskunde...staat in mn profieldeel.

Aangezien er maar 1 vak in het vrije deel meetelt...en dat is dus latijn..zou ik dus voor aardrijksunde ook een ov mogen staan en daarvan zegen dat ie nie meetelt?
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Oud 22-05-2003, 12:37
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
steentje schreef op 22-05-2003 @ 13:30:
hallo,

ik zit met een vraagje wat betreft mijn profiel. Ik zal het proberen uit te leggen.

Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is.
Je mag 2 onvoldoendes hebben (waarvan één 4 en één 5 of 2 vijven) Máár deze 2 onvoldoendes mogen niet binnen je profieldeel zitten. Dus als jij Latijn in je vrije ruimte hebt, kun je dus voor wiskunde én voor Latijn een onvoldoende hebben. Maar dan moet aardrijkskunde wel voldoende zijn want je mag maar 2 onvoldoendes hebben! En je mag dus ook 2 onvoldoendes hebben búíten je profieldeel. Als de 2 vakken waar jij een onvoldoende voor hebt maar niet in je profiel zitten!
Maar als je 2 vakken in je vrije ruimte hebt, dan kun je er 1 ervan toch ook nog na je examen laten vallen als het cijfer erg tegenvalt?! Want je hoeft er maar 1 in je vrije ruimte te hebben. Dus als aardrijkskunde nou erg tegenvalt, laat je het vallen!
(behalve natuurlijk als je dat nodig hebt voor je vervolgopleiding..)

Hoop dat je mij begrijpt en dat ik jou ook goed heb begrepen...

Liefs Moppie
Oud 22-05-2003, 12:41
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
Citaat:
Moppie4ever schreef op 22-05-2003 @ 13:37:
Je mag 2 onvoldoendes hebben (waarvan één 4 en één 5 of 2 vijven) Máár deze 2 onvoldoendes mogen niet binnen je profieldeel zitten. Dus als jij Latijn in je vrije ruimte hebt, kun je dus voor wiskunde én voor Latijn een onvoldoende hebben. Maar dan moet aardrijkskunde wel voldoende zijn want je mag maar 2 onvoldoendes hebben! En je mag dus ook 2 onvoldoendes hebben búíten je profieldeel. Als de 2 vakken waar jij een onvoldoende voor hebt maar niet in je profiel zitten!
Maar als je 2 vakken in je vrije ruimte hebt, dan kun je er 1 ervan toch ook nog na je examen laten vallen als het cijfer erg tegenvalt?! Want je hoeft er maar 1 in je vrije ruimte te hebben. Dus als aardrijkskunde nou erg tegenvalt, laat je het vallen!
(behalve natuurlijk als je dat nodig hebt voor je vervolgopleiding..)

Hoop dat je mij begrijpt en dat ik jou ook goed heb begrepen...

Liefs Moppie
dus als ik jou goed begrijp...mag ik voor aardrijkkunde geen onvoldoende halen, maar wel zeggen dat ik het niet meegeteld wil hebben? Of mag ik nou voor aardrijkskunde wel een onvoldoende halen?

Kvind t maar ingewikkeld!

tnx in ieder geval...
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Oud 22-05-2003, 12:44
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
steentje schreef op 22-05-2003 @ 13:41:
dus als ik jou goed begrijp...mag ik voor aardrijkkunde geen onvoldoende halen, maar wel zeggen dat ik het niet meegeteld wil hebben? Of mag ik nou voor aardrijkskunde wel een onvoldoende halen?

Kvind t maar ingewikkeld!

tnx in ieder geval...
Je mag voor aardrijkskunde wél een onvoldoende halen, máár dan moet je dus of Latijn of Wiskunde voldoende hebben, want 3 onvoldoendes mag niet!
Maar ik vraag me nu af wat eigenlijk het probleem is...want Latijn zit toch sowiezo al in je vrije ruimte? Latijn is toch helemaal profielvak? En 2 onvoldoendes in je vrije ruimte mag wel.

Moppie
Oud 22-05-2003, 13:21
Zlatan
Zlatan is offline
Citaat:
Moppie4ever schreef op 22-05-2003 @ 13:44:
Je mag voor aardrijkskunde wél een onvoldoende halen, máár dan moet je dus of Latijn of Wiskunde voldoende hebben, want 3 onvoldoendes mag niet!
Maar ik vraag me nu af wat eigenlijk het probleem is...want Latijn zit toch sowiezo al in je vrije ruimte? Latijn is toch helemaal profielvak? En 2 onvoldoendes in je vrije ruimte mag wel.

Moppie
Nee, want ze heeft Aardrijkskunde in haar vrije deel. Als je latijn in je vrije deel wél laat meetellen (ook al is het een vijf) mag je een ander vak (aardrijkskunde in dit geval) laten vallen.
Oftewel je mag:
én
Een onvoldoende staan voor Latijn (Je staat een 5 maar laat het NIET vallen).
én
Een onvoldoende voor Wiskunde staan. Dat is dan de onvoldoende in je profieldeel.
én
Aardrijkskunde laten vallen. Ook als zou je er een 3 voor staan, als je het laat vallen telt het simpelweg niet mee.

In deze situatie ben je, naar mijn overtuiging, geslaagd. En ik weet er wel het een en ander van, want ik had ook een soortgelijk verhaal met Latijn én profieldeel.
Oud 22-05-2003, 13:47
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
Zlatan schreef op 22-05-2003 @ 14:21:
Nee, want ze heeft Aardrijkskunde in haar vrije deel. Als je latijn in je vrije deel wél laat meetellen (ook al is het een vijf) mag je een ander vak (aardrijkskunde in dit geval) laten vallen.
Oftewel je mag:
én
Een onvoldoende staan voor Latijn (Je staat een 5 maar laat het NIET vallen).
én
Een onvoldoende voor Wiskunde staan. Dat is dan de onvoldoende in je profieldeel.
én
Aardrijkskunde laten vallen. Ook als zou je er een 3 voor staan, als je het laat vallen telt het simpelweg niet mee.

In deze situatie ben je, naar mijn overtuiging, geslaagd. En ik weet er wel het een en ander van, want ik had ook een soortgelijk verhaal met Latijn én profieldeel.
Uhhhh, ja, maar ik heb hierboven toch ook precies hetzelfde gezegd?!?
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.