Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2002, 20:08
Verwijderd
van tweakers.net (mag ik dat hier gooien voor een discussie???)


Film en muziek industrie mag (bijna) hacken op je PC
Gepost door Ralph Smeets donderdag 25 juli 2002 - 19:55 - bron: C|Net News.com
In de strijd tegen het illegaal kopiëren gaat de muziek- en filmindustrie binnenkort een nieuw wapen in de strijd gooien, zo blijkt uit een wetsvoorstel dat wacht op de goedkeuring van het Amerikaanse congres. Het wetsvoorstel houdt in dat organisaties als de Motion Picture Association of America en de Recording Industry Association of America de vrije hand krijgen om computers te hacken die aangesloten zijn op een peer to peer filesharing service, zoals Kazaa of BearShare, zonder vervolgt te kunnen worden wegens aangebrachte schade. Zowel enkele hoog geplaatste Republikeinen als Democraten zijn fel voorstander van het wetsvoorstel.

Het voorstel is redelijk vaag. Zo mogen de MPAA en RIAA geen files wissen op de computers die gehacked worden. Hier is niks mis mee, zij het niet de eigenaar van een computer de RIAA of MPAA niet aansprakelijk kan stellen voor het 'ongewild' wissen van files op zijn of haar computer. Ook wordt er gezwegen over de wapens die de organisaties in de strijd gaan zetten. Virussen, wormen, DoS aanvallen of het kapen van domein namen behoren allemaal tot de mogelijkheden en mogen legaal gebruikt worden, zolang de justitie maar op de hoogte is van de gebruikte middelen.

Ondertussen blijft het dus wachten op de beslissing van het congres, waarna het wetsvoorstel naar het House of Representatives gestuurd kan worden voor goed- of afkeuring. Ondertussen gaan de huidige activiteiten om peer 2 peer filesharing onaantrekkelijk te maken gewoon door. Met het onder andere aanbieden van MP3's waarin de gezochte muziek onderbroken wordt met andere stukken muziek is het een stuk moeilijker geworden om een complete MP3 binnen te halen


Het moet toch niet gekker worden!???
Maar ja, wat kan je er tegen doen!??

Wat ze moeten doen is logisch: De prijzen moeten lager van cd's, want het is niet leuk meer gewoon!

Enne, als ze mijn comp. hacken, dan hebben ze een probleem want:

*Op het P2P netwerk zitten, mag, want is niet verboden
*Ze weten nooit of ik die films / muziek gekocht heb (want dat heb ik allemaal )
*Mijn wav files naar Mp3 omzetten is ook niet verboden

Dus hoe ze het gaan doen ..... !????

Ik ga ze wel tegenhouden:

Ik heb nu al:

-zone alarm Pro
-Sygate Personal Firewall Pro
-neo trace (full version)
-hack tracer (full version)

-Panda antivirus
-Norton antivirus 8.0

(bovenstaande is wel legaal, als enige)

-Ga binnenkort weer achter een proxy zitten ....


op mijn verlanglijstje staat nog een externe firewall van Symantec, beetje overkill, maar staat wel zwaar kewl bij een lan-Party

Alles waarschijnelijk zinloos, want geldt wet in VS ook in Europe !??

Laatst gewijzigd op 25-07-2002 om 21:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2002, 20:57
DreamLord
DreamLord is offline
Je zegt het zelf al:
*Ze weten nooit of ik die films / muziek gekocht heb (wat dat heb ik allemaal )

Dus het lijkt me stug dat het gaat gebeuren.

En is dit al niet oud?
Want volgens mij zijn ze hier al een langere tijd mee bezig.

En als ze binnen willen komen komen ze echt wel binnen hoor
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 21:05
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
tis niet zo moeilijk hoor gewoon je films en dingen die je niet gebruikt op cd zetten... iso's enzo.. dan heb je misschien een paar duizend mp3's ofzo.. maar dan gaan ze echt niet tegen je optreden...
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 21:53
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
tsja boeiend ik woon toch niet in amerika....


wel in en in triest als dat daar zomaar zou kunnen...ik denk overigens dat het zo een vaart neit zal lopen
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 21:58
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
Citaat:
In dit geval zou, wanneer jij illegale mp3's van amerikaanse bodem hebt (van amerikaanse copyrighthouders), valt het niet meer onder de nederlandse wetgeving, maar onder de amerikaanse.
Da's een fout die veel mensen maken.
__________________
A helta ar caita caimanna!

Laatst gewijzigd op 25-07-2002 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 12:25
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
-=Odysseus=- schreef:
bullshit ze kunnen mij nix maken.. ze kunnen hoogstens om uitlevering vragen ... alsof dat zou gebeuren
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 13:02
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:


bullshit ze kunnen mij nix maken.. ze kunnen hoogstens om uitlevering vragen ... alsof dat zou gebeuren
Nee maar het zit wel zo in elkaar.
__________________
A helta ar caita caimanna!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 15:08
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:


bullshit ze kunnen mij nix maken.. ze kunnen hoogstens om uitlevering vragen ... alsof dat zou gebeuren
Ze kunnen je nog altijd hacken.
Richten wat schade aan omdat ze je, zogenaamd, niets kunnen doen.
En verdwijnen weer.

Emailtje naar je isp, je word afgesloten.

Er zijn zoveel manieren.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 15:10
Verwijderd
whaha ken jij één iemand die ooit door de stichting BREIN is bedreigd omdat ie illegale software had??

(tja ik één vriend die een site vol mp3 had, maar das een uitzondering...)

Maar het idee van Amerikanen in je computer is niet lekker nee...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 16:40
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Nopes, maar ik heb wel een verhaal gehoord van iemand die een amerikaanse pc had gehackt. Die dus uit zijn bed werd gelicht door 10 agenten.
En Amerika had dus de nederlandse justitie onderdruk gezet waardoor het proces versnelt werd.
Hij was dus aangeklaagd door het bedrijf van die pc.

Dit hoor jij natuurlijk ook niet.
Dus denk je dat het niet gebeurd als jij het niet hoort?
Think again.

Maar dit zul jij ook wel weer een uitzondering vinden.
*kuch*

En die stichting BREIN concentreert zich meer op bedrijven.
Anders was geen thuisgebruiker meer veilig.

Laatst gewijzigd op 26-07-2002 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 17:05
Verwijderd
Als dat voorstel er door komt, ligt een cyberoorlog inderdaad voor de hand. Mensen zullen dit niet pikken, en de mensen die 't daadwerkelijk kunnen zullen met gelijke munt terugslaan. En ik denk waarschijnlijk harder.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Als dat voorstel er door komt, ligt een cyberoorlog inderdaad voor de hand. Mensen zullen dit niet pikken, en de mensen die 't daadwerkelijk kunnen zullen met gelijke munt terugslaan. En ik denk waarschijnlijk harder.
want ........... de jeugd heeft de toekomst (en de kennis )
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 18:07
NightmareZ
Avatar van NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
Ikedea schreef:


want ........... de jeugd heeft de toekomst (en de kennis )
IDD
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 18:29
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Ikedea schreef:


want ........... de jeugd heeft de toekomst (en de kennis )
Eerder de middelen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 18:54
Verwijderd
UPDATE !!!!!!!!!

Lobbygroep CCIA, met leden als AOL Time Warner en Sun Microsystems, zegt alles te zullen doen om te wet tegen te houden. Volgens directeur Will Rodger krijgt de muziekindustrie een vrijbrief om computers te vernietigen. Als deze een schending van auteursrecht vermoedt van 50 dollar of meer mag ze in feite een computer totaal vernietigen. Hij stelt 50 dollar gelijk aan 50 MP3's.

De wets stelt niet alleen de muziekindustrie in staat om computers te ontwrichten. Alle eigenaren van auteursrechten hebben dat recht. Dus ook nieuwsuitgevers, fotografen en, bijvoorbeeld, de vrienden van de Scientology-beweging.


Nou bedacht ik mij dus, iedereen met auteursrechten kan dat doen .......

Kan je geen auteursrecht voor je eigen computer aanvragen, omdat jij configuratie helemaal speciefiek is en jou naam van je computer ook (kan je opgeven in Windows)

En anders, wat vinden jullie ervan als P2P stopt en al het illegale echt gestraft gaat worden een totale boycot van Film, bioscoop en Muziek @???

Hoeft de wereld maar 2 weken te doen en niemand weet meer waar die het zoeken moet .....

(ik ga maar is een website maken omde mensen op te roepen voor dit soort dingen, heb ik wat te doen in de vakantie ....)

Aansporen tot boycot is toch niet verboden !????
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:42
Verwijderd
wordt nu toch wel spannend .....

Chat in plaats van P2P hackwet

Als de muziek- en filmindustrie P2P-netwerken als Kazaa en Gnutella vernietigen, profiteren IM-programma's als ICQ en Yahoo Messenger daarvan.

Gisteren werd in de Verenigde Staten een wet goedgekeurd die eigenaren van auteursrechten in staat stelt om schenders van deze rechten direct aan te pakken (zie: Vermaakindustrie mag p2p-netwerken hacken door nieuwe wet). Niet de Amerikaanse overheid, maar de getroffenen mogen technologische aanvallen uitvoeren om de rechtenschending te ontwrichten; een nieuwe vorm van zelfregulering.
In tegenstelling tot peer-to-peer netten als Kazaa en Gnutella lijken de chatprogramma's buiten de nieuwe wet te vallen. Dit vergroot de kans dat chatprogramma's het nieuwe walhalla worden voor bestandsuitwisseling, schrijft Wired.

Programma's als ICQ, MSN, Yahoo en AOL Messenger zijn in strikte zin geen programma's om bestanden te delen. Ze staan directe, onderlinge communicatie toe. Het zijn chatprogramma's. Deze drie programma's bieden echter als extra functionaliteit de mogelijkheid bestanden te delen met bekenden op het vriendenlijstje van het programma.

Een addertje onder het gras is echter dat deze programma's via een centrale server werken, waar de industrie dan met (dreigende) rechtszaken haar pijlen op kan richten. Dit staat in tegenstelling tot de diensten van P2P-programma's die nu het slachtoffer lijken te worden van een technologische oorlog. De meeste P2P-programma's werken gedistribueerd, dat wil zeggen: zonder centrale server.

Volgens Fred von Lohmann, zegsman en advocaat van 'netrechtenbeweging' Electronic Frontier Foundation (EFF), houdt de nieuwe wet bedrijven als AOL Time Warner buiten schot. En dat is volgens hem niet toevallig. AOL Time Warner is een van de grootste muziek- en filmuitgevers van de wereld. Von Lohman: wat voor internet geldt, geldt niet voor AOL Time Warner.



Nou, niet de overheid, maar de mensen zelf.... Dat wordt lachen, maar is niet goed voor de sfeer ......
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:48
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Valt me zelfs mee dat er niet over IRC gesproken word...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 22:36
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Chat in plaats van P2P hackwet
Niet de Amerikaanse overheid, maar de getroffenen mogen technologische aanvallen uitvoeren om de rechtenschending te ontwrichten; een nieuwe vorm van zelfregulering.
Wat zijn die VS-ers toch een vieze vuile kltzakken. Laten ze de mensen het recht in eigen hand nemen. Dat is dus gewoon het einde van een rechtsstaat op die manier.
...Waarom nog naar de rechter als je het zelf mag oplossen...
Die amerikanen zijn compleet gestoord. en dat noemt zich een frigin democratie. kl#te land. Kheb er geen enkel goed woord voor over...
__________________
A helta ar caita caimanna!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2002, 22:51
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Zelfregulering.
Eigenlijk is dat best wel een mooi woord.

Achja, IRC heeft blijkbaar niets te vrezen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Onorthodox schreef:


Achja, IRC heeft blijkbaar niets te vrezen
Tsja, vind ik ook raar .....
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:24
JJzD
JJzD is offline
ook al mogen ze onder de amerikaanse computerwetgeving hacken

onder de nederlandse computerwetgeving is dat nog steeds ten alle tijden verboden.
en aangezien ik in nederland zit val ik ook onder de nederlandse wetgeving als 2 wetten elkaar tegenspreken. (van de buma mag je ook maar 35 sec mp3 hebben ook al zijn ze amerikaans )

en voor de rest ontketenen ze all1 maar een oorlog die ze zelf verliezen, want het gaat dan hard tegen hard, en ik denk dat de illegaliteit aan betere hackers/crackers kan komen
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 12:48
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
ook al mogen ze onder de amerikaanse computerwetgeving hacken



en voor de rest ontketenen ze all1 maar een oorlog die ze zelf verliezen, want het gaat dan hard tegen hard, en ik denk dat de illegaliteit aan betere hackers/crackers kan komen
dat denk ik ook, maar toch, is best irri dat dat zomaar zou mogen in Amerika, maar jah, zolang daar, geen prbleem (wel lullig voor mensen daar) hier, is toch wat minder prettig ...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:29
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Ikedea schreef:


Tsja, vind ik ook raar .....
Icq ed hebben er ook geen last van.
Voor IRC zal wel hetzelfde gelden
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:33
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
JJzD schreef:
ook al mogen ze onder de amerikaanse computerwetgeving hacken

onder de nederlandse computerwetgeving is dat nog steeds ten alle tijden verboden.
en aangezien ik in nederland zit val ik ook onder de nederlandse wetgeving als 2 wetten elkaar tegenspreken. (van de buma mag je ook maar 35 sec mp3 hebben ook al zijn ze amerikaans )

en voor de rest ontketenen ze all1 maar een oorlog die ze zelf verliezen, want het gaat dan hard tegen hard, en ik denk dat de illegaliteit aan betere hackers/crackers kan komen
Denk je nou echt dat ze rekening gaan houden met de wetgeving?

Ze verneuken je pc.
Wat wil je er tegen gaan doen?
Je kunt er niets tegen doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.