Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2002, 12:39
guapo
guapo is offline
Kan een persoon teveel over dingen nadenken waardoor hij minder van de dagelijkse dingen kan genieten. ik denk volges mij veel te veel na over: wat heeft dit voor nut of waarom leef ik en daardoor kan ik iets niet meer leuk vinden als ik teveel over dit soort dingen nadenk heeft iemand anders dit mischien ook en wat doet hij/zij eraan¿
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2002, 13:01
Dagusti
Avatar van Dagusti
Dagusti is offline
Dan moet je nu een biertje pakken, als je die op hebt dan pak je de volgende, dan bel je vrienden op. Zorg dat er genoeg kratten thuisstaan. Dan als je al die kratten op hebt, ben je dom genoeg geworden (je bent simpelweg niet in staat om helder na te denken) om hard te gaan feesten. Dan ga je naar je plaatselijke discotheek, een scoor een of ander sletje. Dit doe je twee weken achter elkaar en dan denk je heus niet meer na over de zin van het leven or what so ever.
__________________
Stalin vertegenwoordige het onmensenlijke van het rationalisme
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 13:18
xsten
Avatar van xsten
xsten is offline
Dagusti............................ WHATEVER!

ahum... Ik denk dat je zeker teveel kunt nadenken waardoor je minder van dingen geniet. Probeer dingen gewoon te nemen zoals ze zijn en je er niet teveel over af te vragen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 13:28
guapo
guapo is offline
Dankje xsten aan jou hepje nog es wat kan je nie zegge van Dagusti
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 20:58
Dagusti
Avatar van Dagusti
Dagusti is offline
Tis toch gewoon loos om te posten. Kan je zelf niet bedenken wat je eraan moet doen ofzo?? Lijkt me vrij logisch. Ik zat ook in zo'n periode. Dat heb je blijkbaar nodig, ik had het op het gebied van wetenschapsfilosofie. Nouja ga het dan lekker uitzoeken en doe alleen wat je leuk vind. Die andere dingen komen wel een keer. En je vrienden begrijpen het heus wel hoor.. Mag ik hopen dat je goede vrienden hebt altans
__________________
Stalin vertegenwoordige het onmensenlijke van het rationalisme
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 11:02
Steve Le Irwkin
Avatar van Steve Le Irwkin
Steve Le Irwkin is offline
Citaat:
Dankje xsten aan jou hepje nog es wat kan je nie zegge van Dagusti
mjah, ehm, die tip van xsten had je denk ik ook zélf wel kunnen bedenken... Stukije van DAgusti is juist goed. Je kunt niet zomaar ophouden over de dingen na te denken, je kunt niet zomaar zeggen van voortaan neem ik de dingen zoals ze zijn, punt. Dat gaat heus niet werken. Ik ken het. Voorbeeld van Dagusti is een beetje lauw, ok, maar het idee is goed. Ga gewoon iets doen, het liefst met andere mensen. Dan heb je geen tijd om te piekeren. En als je dat wel gaat doen, dan kun je gaan discussieren met andere mensen en kom je misschien tot een conclusie. En bier werkt ook altijd

- Dit stukje is niet geschreven om Dagusti te verdedigen -
__________________
So tell me, why is YOUR signature written in English?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 20:44
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Al denkende relativeer je je genot tot iets futiels.

REIE
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 22:22
Rhinus
Rhinus is offline
Ik geniet meer als ik minder denk. Daarom drink ik bier, luister ik muziek en trek ik mezelf af.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 06:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het stomme is dat ik niet genieten kan als ik me volledig overgeef aan het niet-denken. Als ik dus puur op mijn instincten afga en eens de beest uithang.
Als ik op stap ga, me vol giet, dans, dan heb ik op dat ene moment wel even plezier gehad, maar daarna (vaak een kater/veel te moe) denk ik weer: wat een onzin,... nu heb ik door die paar uurtjes een hele dag verkloot.
En ik merkte dat ik het veel fijner vond als ik even wat minder dronk, even wat minder danste en mensen meer ging observeren en over na ging denken (op biologisch/sociologisch/filosofisch/psychologisch niveau) en dat vond ik leuk. Omstanders dachten vaak dat ik een hekel had aan het avondje, maar integendeel

Vaak hoorde ik ook in het algemeen (dus niet tijdens uitgaan) dat ik veel te veel nadenk. Zeker over de wereld enzo. Ik heb dat proberen te minderen, maar daar ontzettende spijt over gehad. Nee, laat mij me maar lekker bekommeren om de wereld. Daar lijk ik gemaakt voor te zijn en dat bevalt me prima.

Niemand kan teveel denken; het ligt er maar puur aan wat voor een persoonlijkheid je bent.
En ik vind denken fijn......ik aanbid het , want zonder kan ik niet leven.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 06:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
REIE schreef:
Al denkende relativeer je je genot tot iets futiels.

REIE
Op het moment zelf van lichamelijk genot, moet je natuurlijk niet gaan denken maar je volledig over laten gaan aan je gevoelens..... maar algemeen gesproken prefereer ik ratio boven instinct.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 08:42
xsten
Avatar van xsten
xsten is offline
Citaat:
Steve Le Irwkin schreef:


mjah, ehm, die tip van xsten had je denk ik ook zélf wel kunnen bedenken... Stukije van DAgusti is juist goed. Je kunt niet zomaar ophouden over de dingen na te denken, je kunt niet zomaar zeggen van voortaan neem ik de dingen zoals ze zijn, punt. Dat gaat heus niet werken. Ik ken het. Voorbeeld van Dagusti is een beetje lauw, ok, maar het idee is goed. Ga gewoon iets doen, het liefst met andere mensen. Dan heb je geen tijd om te piekeren. En als je dat wel gaat doen, dan kun je gaan discussieren met andere mensen en kom je misschien tot een conclusie. En bier werkt ook altijd

- Dit stukje is niet geschreven om Dagusti te verdedigen -
Hè ja laten we lekker zoveel doen op een dag dat je nergens meer over na kunt denken.......
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 09:32
Steve Le Irwkin
Avatar van Steve Le Irwkin
Steve Le Irwkin is offline
Citaat:
xsten schreef:


Hè ja laten we lekker zoveel doen op een dag dat je nergens meer over na kunt denken.......
Gaan we flauw doen? Ik neem aan dat je begrijpt wat er bedoeld wordt...
__________________
So tell me, why is YOUR signature written in English?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 15:25
xsten
Avatar van xsten
xsten is offline
Citaat:
Steve Le Irwkin schreef:


Gaan we flauw doen? Ik neem aan dat je begrijpt wat er bedoeld wordt...
Dat was niet flauw bedoelt hoor. Het is toch gewoon fout om voor dingen weg te lopen?........
De oplossing is niet zoveel mogelijk dingen doen om maar niet na te hoeven denken, maar gewoon leren hoe je denken een beetje te doseren.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 16:42
Steve Le Irwkin
Avatar van Steve Le Irwkin
Steve Le Irwkin is offline
Precies. Ik bedoel dus ook niet dat je alleen maar dingen moet gaan doen. Maar guapo geeft aan té veel na te denken. Mijn advies is om es een of twee dagen heel veel te doen. Kijk dan wat je ervan vind. Je kan het dan combineren, gewoon over het algemeen meer dingen doen. Op een intensieve sport gaan ofzo. Ik doe ook veel (nu niet want het is vakantie), en houd genoeg tijd over om over de dingen na te denken. Nu slaap ik ook altijd heel laat in, omdat ik teveel pieker, maar dat neem ik voor lief. De uiteindelijke dosering moet je uiteraard zelf bepalen.
Als je het zo doet loop je helemaal niet voor dingen weg. Je zorgt gewoon dat je niet eindeloos over alles gaat zitten piekeren. Je doseert je denken op zo'n manier toch?
__________________
So tell me, why is YOUR signature written in English?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 19:05
commodo
commodo is offline
Citaat:
Steve Le Irwkin schreef:
Precies. Ik bedoel dus ook niet dat je alleen maar dingen moet gaan doen. Maar guapo geeft aan té veel na te denken. Mijn advies is om es een of twee dagen heel veel te doen. Kijk dan wat je ervan vind. Je kan het dan combineren, gewoon over het algemeen meer dingen doen. Op een intensieve sport gaan ofzo. Ik doe ook veel (nu niet want het is vakantie), en houd genoeg tijd over om over de dingen na te denken. Nu slaap ik ook altijd heel laat in, omdat ik teveel pieker, maar dat neem ik voor lief. De uiteindelijke dosering moet je uiteraard zelf bepalen.
Als je het zo doet loop je helemaal niet voor dingen weg. Je zorgt gewoon dat je niet eindeloos over alles gaat zitten piekeren. Je doseert je denken op zo'n manier toch?
jah dat vind ik ook. en als je veel nadenkt moet je tot de conclusie komen dat 't helemaal geen zin heeft
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 19:10
guapo
guapo is offline
maar het heeft wel zin want ik snap steeds meer maar de conclucies die ik trek zijn juist het probleem
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 19:14
commodo
commodo is offline
maar heb je dan niet zoiets van: als we IDD nutteloos zijn, laten we dan maar 'n hoop lol maken???
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 19:38
guapo
guapo is offline
jewel maar als je tot de conclusie komt dat je totaal nutteloos bent samen met de rest van je ras word je er niet vrolijker op.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-07-2002, 19:47
commodo
commodo is offline
dat is persoonlijk denk ik. Stel: je bent niet nutteloos op deze wereld, en je hebt een doel, een missie die je moet vervullen. Dan maak je je hele leven druk, om die missie te vervullen omdat dat jouw doel is. Daar word ik dan niet vrolijker van. Ik heb liever dat ik hier dan totaal nutteloos ben, en een beetje kan doen wat ik zelf wil. maar schijnbaar verschillen de meningen daarop
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 20:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
commodo schreef:
dat is persoonlijk denk ik. Stel: je bent niet nutteloos op deze wereld, en je hebt een doel, een missie die je moet vervullen. Dan maak je je hele leven druk, om die missie te vervullen omdat dat jouw doel is. Daar word ik dan niet vrolijker van. Ik heb liever dat ik hier dan totaal nutteloos ben, en een beetje kan doen wat ik zelf wil. maar schijnbaar verschillen de meningen daarop
En ik ben wat dit betreft het tegenovergestelde van jou. Ik wil niet nutteloos zijn en voel dat ik een missie/een doel heb te verwezenlijken
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 20:49
guapo
guapo is offline
en als je je missie hebt vervult en je gaat dood dan heb je zoiets van het is gelukt en ik ben nuttig geweest, mijn leven heeft zin gehad. als ik geen doel heb voel ik me net zon koe die iedere dag weer in zijn wei staat schaapachtig voor zich uit te kijken en een beetje gras te eten
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 09:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
guapo schreef:
en als je je missie hebt vervult en je gaat dood dan heb je zoiets van het is gelukt en ik ben nuttig geweest, mijn leven heeft zin gehad. als ik geen doel heb voel ik me net zon koe die iedere dag weer in zijn wei staat schaapachtig voor zich uit te kijken en een beetje gras te eten
Inderdaad
(Maar een koe is ook nuttig (bemesting, bv.))
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 15:25
guapo
guapo is offline
maar ook schadelijk bv overbemesting
koe-mens,
best veel overeenkomsten eigelijk
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 15:28
commodo
commodo is offline
mensen, zullen we bij het topic blijven?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 15:31
guapo
guapo is offline
wat valt er nog te zeggen dan¿
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2002, 17:05
Steve Le Irwkin
Avatar van Steve Le Irwkin
Steve Le Irwkin is offline
Gatara: een koe is in de zin van bemesting alleen nuttig voor ons, niet direct voor zichzelf.

guapo: een koe die schaapachtig voor zich uitstaart... zal wel weer aan het mengvoer liggen...

-------------------tot zo ver even de loze replys---------------------------


Hoe kunnen de dingen die je doet nou nutteloos voor je zijn? Als ik toch iets doe dat ik leuk vind, is dat toch nuttig voor mij? Zelfs als je het heel scheikundig en *zoekt het goede woord maar kan er niet op komen* ... bekijkt, is het nuttig. --> Ik doe iets dat ik leuk vind, in mijn hersenen worden stoffen aangemaakt waardoor ik het als leuk ervaar. Hierdoor vrolijk ik op. Mijn lichaam zal dan ook beter kunnen presteren (hier heb ik geen bewijs van maar is mijn ervaring). Het zal gezonder zijn. Dat is dan toch een evolutionair nut..? mjah...als je dan bedenkt dat voortplanten ook geen nut heeft....wisten jullie dat de slimste en geleerdste mensen vaak zelfmoord plegen of doordraaiien?
__________________
So tell me, why is YOUR signature written in English?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 13:30
woefke
Avatar van woefke
woefke is offline
Citaat:
guapo schreef:
Kan een persoon teveel over dingen nadenken waardoor hij minder van de dagelijkse dingen kan genieten. ik denk volges mij veel te veel na over: wat heeft dit voor nut of waarom leef ik en daardoor kan ik iets niet meer leuk vinden als ik teveel over dit soort dingen nadenk heeft iemand anders dit mischien ook en wat doet hij/zij eraan¿


jij bent helemaal mun broer. Hij heeft dat ook , hij is maar altijd bezig in elke discussie waarom leven we nu ect. Hij doet er niets aan hij is gewoon zo . Maar mijn ouders beginnen het wel beu te worden. mijn moeder heeft het enorm lastig mee dat hij zo doet .
Soms praat hij gewoon niet meer hij is gewoon heel de tijd bezig met : Waarom zijn we hier ?? Hij zegt ook dat we hier gewoon zijn voor niets mja .....
__________________
Hey you, yes you, stop reading my signature. STOP GODDAMMIT, it doesn't concern u. allright happy now, you've read the end
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 21:23
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
denk wel dat je teveel na kunt denken... als je bijvoorbeeld je bezig houdt met het sterrenstelsel kun je er volgens mij op een gegeven moment niet meer naar kijken met het ontzag dat iemand heeft die alleen maar zwart en sterren ziet.
en door biologie weet ik nu wat voor verschrikkingen me kunnen overkomen als ik ooit zwanger raak nou, nu heb ik zin om zwanger te worden

denk dus niet dat het goed is altijd over alles na te denken. aan de andere kant moet je ook wel weer na denken om je te kunnen blijven verwonderen over de wereld.

(HET ENIGE WAT WE NODIG HEBBEN OM GOEDE FILOSOFEN TE WORDEN, IS HET VERMOGEN ONS TE VERWONDEREN - Uit: de wereld van Sophie)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Tinder: mijn eerste keer seks & hoe slecht het wel niet was
Verwijderd
17 13-03-2022 22:41
Liefde & Relatie Veel in het buitenland zijn
blurred
36 11-03-2006 12:09
Psychologie Te veel denken = arrogant worden
Dallas
14 04-04-2005 13:51
Liefde & Relatie Gevoel dat je nooit een relatie zal hebben, hoe er mee om gaan
Another Way
191 17-08-2003 15:03
ARTistiek layout check : de laptopper.nl
David
37 30-01-2003 23:21
Psychologie Dringend: uit huis gezet !
Captain
36 27-12-2001 22:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.