Oud 10-07-2003, 22:16
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Mjuh ik slaap al maanden best wel slecht
de ene x nóg slechter als de andere x...

mijn ritme is verstoord, deels doe ik dat zelf, maar wel met een reden, daar kom ik zo nog wel even op trug

Ik droom ontzettend veel snachts Ik weet dat iedereen droomt, en de 1 onthoud ze en de ander niet, maar ik kan echt 15 dromen per nacht hebben zo wordt ik eigenlijk nooit uitgerust wakker...
Ik wordt dan ook elk half uur of nog vaker wakker..
Ik schrik dan echt wakker, en dan schiet de droom nog ff door me hoofd, ik vervloek het (ik praat niet hard op ofzo ) en na een paar min val ik weer woelend en onrustig verder in slaap... en heb ik een volgende droom, die lang lijken te duren (maar dat duren ze neit want ik slaap maar telkens half uurtjes)

Ik vind dit sowieso erg raar omdat je toch altijd zo'n rem slaap hebt etc? en het duurt toch ander half uur (als je eenmaal slaapt) voordat je een droom kan krijgen?
Maar goed dat ter zijde...

De inhoud van mijn dromen, ook erg onrustig ik of liefhebbende worden altijd verkracht/vermoord/ zijn verslaafd/ gaan dood, bla bla bla.

al bij al, ik slaap dus kut, als ik om 11 uur na bed ga, val ik pas veel later in slaap, dit komt mede door het piekeren waar ik erg goed in ben. Dus vaak ga ik pas midden in de nacht slapen, ik ben dan dood moe, maar zo sla ik het pieker gedeelde voor het slapen gaan over, en me nacht is zo korter (= minder dromen!)
Goed zo krijg ik dus een verkloot ritme, en of ik nou om 8 uur of om 2 uur smiddags op sta, moe ben ik altijd, want een rustige nacht is het nooit


goed een heel verhaal
Mijn vraag is gewoon is het overdreven om hiermee na de dokter te stappen en medicijnen ofzo te vragen voor korte duur (slaap pillen)
Ik ben er eigenlijk erg tegen, maar dingne als valeriaan, en al dat soort dingen helpen mij nooit
En wat voor dingen kun je nog meer doen/krijgen als je slecht slaapt? onrustig bent?
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 22:36
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Ik denk dat als je niet kan slapen het zeker niet overdreven is om naar de dokter te gaan ! Slaap is zo belangrijk en je hebt het nodig.
Misschien zou de dokter er evt. samen met jou achter kunnen komen waar het van komt (onrustig in de geest uit zich misschien in je dromen).

Om eerlijk te zijn slaap ik vaak goed dus tips om te slapen kan ik je verder niet geven. Succes !
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 23:51
Verwijderd
Blowtje roken, ongeveer een uur voor je gaat slapen...succes gegarandeerd
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 00:03
Verwijderd
Dat komt door een tekort van 'n bepaald stofje in je lijf, ik weet niet zo gauw uit m'n hoofd welke. Je kunt het laten onderzoeken, en als je er inderdaad te weinig van hebt kun je medicijnen voorgeschreven krijgen. Voor zo ver ik het weet wordt het zelfs vergoed door de verzekering.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 07:14
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 11-07-2003 @ 01:03:
Dat komt door een tekort van 'n bepaald stofje in je lijf, ik weet niet zo gauw uit m'n hoofd welke. Je kunt het laten onderzoeken, en als je er inderdaad te weinig van hebt kun je medicijnen voorgeschreven krijgen. Voor zo ver ik het weet wordt het zelfs vergoed door de verzekering.
Hmmm ja daar heb ik wel eens van gehoord
oxazepam/bromazepam (ofzoiets) 1 van die 2 is ook om rustig te worden.
Ja goed als dat stofje echt ontbreekt, miss dat ik dan aan de medicijnen wil, verder hou ik niet zo van dat slaappillen, kalmerings tabletten, anti depresiva gedoe bij mezelf
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 07:20
Verwijderd
Er zijn idd zat tips om wel goed te kunnen slapen...misschien die eerst eens uitproberen voordat je aan de pillen gaat beginnen? Als je het al uitgeprobeerd hebt ed, dan is het natuurlijk anders.

Maar bv.
Elke dag op tijd naar bed (en dat kan best bv. om 12 uur zijn als je eerder toch niet slaapt. En ook elke dag op dezelfde tijd er uit.

Zorg voor een vast ritme voor het slapen gaan, dus bv: naar boven, douchen, tanden poetsen, in bed gaan liggen, nog even een half uurtje lezen en dan gaan slapen.

Kijk geen enge films en lees geen enge boeken vlak voor je gaat slapen. Drink 's avonds ook geen koffie of cola. Ga ook niet sporten vlak voor je naar bed gaat. En al dat soort dingen waar je onrustig van wordt.

Je kunt ook vlak voordat je gaat slapen alles overdenken wat je die dag gedaan hebt en eventueel wat dingen opschrijven. Daardoor gaan al wat van de indrukken die je die dag hebt opgedaan je hoofd uit en hoef je minder te dromen.

Zorg dat het niet te warm is in je kamer en dat er voldoende frisse lucht is. Dus bv. raam open en niet met een dikke pyama onder een dik dekbed slapen.

En proberen om minder te piekeren. Ik denk dat oa daar de oorzaak ligt van het dromen. Doordat je veel piekert en dus over alle dingen die in de dag gebeurd zijn nadenkt ed en ook al die dingen moet verwerken, droom je veel. Dromen hebben op zich echt wel zin, nl. het verwerken van wat er op de dag gebeurt is (en dat hoeft echt niet super veel bijzonders te zijn).
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 11:42
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2003 @ 08:20:
Er zijn idd zat tips om wel goed te kunnen slapen...misschien die eerst eens uitproberen voordat je aan de pillen gaat beginnen? Als je het al uitgeprobeerd hebt ed, dan is het natuurlijk anders.

Maar bv.
Elke dag op tijd naar bed (en dat kan best bv. om 12 uur zijn als je eerder toch niet slaapt. En ook elke dag op dezelfde tijd er uit.

Zorg voor een vast ritme voor het slapen gaan, dus bv: naar boven, douchen, tanden poetsen, in bed gaan liggen, nog even een half uurtje lezen en dan gaan slapen.

Kijk geen enge films en lees geen enge boeken vlak voor je gaat slapen. Drink 's avonds ook geen koffie of cola. Ga ook niet sporten vlak voor je naar bed gaat. En al dat soort dingen waar je onrustig van wordt.

Je kunt ook vlak voordat je gaat slapen alles overdenken wat je die dag gedaan hebt en eventueel wat dingen opschrijven. Daardoor gaan al wat van de indrukken die je die dag hebt opgedaan je hoofd uit en hoef je minder te dromen.

Zorg dat het niet te warm is in je kamer en dat er voldoende frisse lucht is. Dus bv. raam open en niet met een dikke pyama onder een dik dekbed slapen.

En proberen om minder te piekeren. Ik denk dat oa daar de oorzaak ligt van het dromen. Doordat je veel piekert en dus over alle dingen die in de dag gebeurd zijn nadenkt ed en ook al die dingen moet verwerken, droom je veel. Dromen hebben op zich echt wel zin, nl. het verwerken van wat er op de dag gebeurt is (en dat hoeft echt niet super veel bijzonders te zijn).
thx voor de tips maar indd het meeste heb ik al geprobeerd...warme thee voor het slapen gaan, mjuh koffie drink ik al nooit, een ontspannende douche voor het slapen gaan, vroeg gaan slapen, laat gaan slapen, vroeg op staan, laat op staan, nix helpt, en ik heb ook al valdisper, valeriaan (nachtrust) een poos gebruikt en meer van dat soort spul. En ook dát helpt niet. (etc etc etc)

Indd de dingen die ik droom kan ik meestal wel 'ontcijferen'
Soms droom ik 10 gebeurtenissen in 1 droom, door elkaar, en is er geen touw aan vast te knopen als ik het na wil vertellen.
Maar de dingen die in me droom gebeuren, de wat 'zwaardere' dingen zoals verkracht worden, mensen die dood gaan bla bla, soms komen die wél uit het dagelijks leven (maar ook vaak genoeg niet) maar als ze wel uti het dagelijks leven komen, zijn het dingen waar ik niet eens meer mee zit overdag denk ik er zelden aan, en tis niet dat ik het verdring, gewoon die hoofdstukken zijn uitgesloten voor mij, en toch droom ik er dan nog maanden over
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 12:04
Verwijderd
Hmm, klinkt heel erg zoals hoe ik de laatste tijd slaap..

Heel veel dromen, heel vaak wakker, heel onrustig en laat gaan slapen omdat ik daarvoor toch alleen maar wakker lig.

Mja, ik ga eerst die tips van Leonoor maar doorwerken, als het me lukt (ik ben goed in me dingen voornemen en ze vervolgens niet doen)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 12:05
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-07-2003 @ 13:04:
Hmm, klinkt heel erg zoals hoe ik de laatste tijd slaap..

Heel veel dromen, heel vaak wakker, heel onrustig en laat gaan slapen omdat ik daarvoor toch alleen maar wakker lig.

Mja, ik ga eerst die tips van Leonoor maar doorwerken, als het me lukt (ik ben goed in me dingen voornemen en ze vervolgens niet doen)
succes
Indd dat wat Leonoor zei.. allemaal heel logisch, maar ik heb ze al uitgeprobeerd
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:27
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 10-07-2003 @ 23:36:
Ik denk dat als je niet kan slapen het zeker niet overdreven is om naar de dokter te gaan ! Slaap is zo belangrijk en je hebt het nodig.
Misschien zou de dokter er evt. samen met jou achter kunnen komen waar het van komt (onrustig in de geest uit zich misschien in je dromen).

Om eerlijk te zijn slaap ik vaak goed dus tips om te slapen kan ik je verder niet geven. Succes !
Toch bedankt
en miss waag ik wel een dokters bezoekje
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 10:44
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Heel herkenbaar.

Heb ook heel lang problemen met slapen (gehad),
totdat ik uiteindelijk om de paar uur een halfuurtje oid
sliep, om vervolgens weer wakker te schrikken ed.
(en dan niet alleen 's nachts, maar dat de hele
dag door)

Ben toen gaan rotzooien met slaappillen ed, maar
dat moet je dus niet te snel doen.
Als je ècht geen andere oplossing dan pillen ed ziet,
ga dan naar de huisarts, en hou het goed onder controle ed..

Nu gaat het wel beter, en dat komt vooral door
veel regelmaat, en de oorzaak min of meer oplossen.
(bij mij was het dus vooral door stress, en een aantal
dingen die me heel erg dwars zaten. )

Probeer de oorzaak op te lossen, (oa het piekeren idd),
al is dat makkelijker gezegd dan gedaan..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 10:55
Verwijderd
Je hoeft niet naar de dokter te gaan, er zijn gewoon homeopathische middelen in de winkel te koop. Zo heb ik zelf Dormiplant (in druppels of pilletjes) gebruikt, dat is rustgevend en ik ben er allang immuun voor. Ook heb ik melatonine gebruikt, dat werkte heel goed, tot na een paar maanden, ik heb het namelijk iedere nacht gebruikt. Ik raad je daarom aan zo min mogelijk te gebruiken en bij voorkeur 2 of 3 keer in de week een keer goed uit te slapen, dan heb je er veel langer plezier van, anders ben je dus na 2 maanden immuun. Het enige veilge middel dat bij mij nog werkt is alcohol..

Laatst gewijzigd op 12-07-2003 om 11:08.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:25
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Zijn die middeltjes erg duur? *arme student*

Ik heb er zelf ook heel veel problemen mee de laatste weken. Waarschijnlijk speelt mee dat ik een nieuwe kamer heb en dat het er vrij warm is, maar normaal ben ik na maximaal 2 dagen wel aan een andere kamer plus bed gewend.

Het is echt ontzettend frustrerend, ik zie elke keer weer tegen de nacht op, omdat ik weet dat ik toch niet goed slaap. Ik denk ook teveel na, het is niet eens piekeren, maar toch erg vervelend. En ik heb alle simpele middeltjes geprobeerd: van rustgevende thee tot warme melk met anijs.

Inmiddels ben ik het echt zat! (ik slaap trouwens wel normaal door als ik eenmaal slaap, meestal rond 4 uur als ik om 23.00 uur naar bed ga)
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:53
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Valeriaan?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:03
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Anneee schreef op 12-07-2003 @ 20:25:
Zijn die middeltjes erg duur? *arme student*
Bij de Dio hebben ze nu de Valdispert voor 8,50 oid,
normaal zijn ze rond de 9/10 euro..
(pakje met 40 pillen)

Maar ik zou pillen ed toch als laatste 'redmiddel'
houden, misschien gaat het over een paar dagen
beter doordat je meer gewend bent ed?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 23:24
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
perseus schreef op 12-07-2003 @ 11:55:
kun je immuun worden voor melatonine? dat zou nogal vreemd zijn, aangezien je eigen lichaam dat aanmaakt.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 10:06
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Quiana schreef op 13-07-2003 @ 14:03:
misschien gaat het over een paar dagen
beter doordat je meer gewend bent ed?
Ik woon er al een maand.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 10:37
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef op 14-07-2003 @ 00:24:
kun je immuun worden voor melatonine? dat zou nogal vreemd zijn, aangezien je eigen lichaam dat aanmaakt.
Dat klopt, ik ben er ook niet helemaal immuun voor, maar zelfs van de maximale dosis merk ik gewoon heel weinig meer.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 13:07
loetje
loetje is offline
hey,

Ik heb het ook gehad! Mijn school ging er heel erg onder lijden kom opegevenmoment niet eens meer fatsoenlijk schrijven van de moeheid.
Maar omdat ik toch vaak naar het ziekenhuis moet/moest heb ik het er daar gewoon met mijn dokter over gehad en die heeft ervoor gezorgt dat ik een 24-uurs E.E.G. kreeg,
daaruit bleek dat ik snachts niet in de remslaap kwam en daardoor heel slecht sliep enzo.
Toen heb ik pilletjes gekregen en alles gaat nou goed!

Dus mijn advies is ga naar de dokter en stel voor om bv een eeg te laten maken ofzo en te kijken of je bv wel in je remslaap komt
__________________
Ik ben een dwaas zoals zovelen Gevangen in mijn eigen val De glazen kooi van mijn gedachten Waar ik dit leven slijten zal
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 14:36
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
ik heb ook een homeopatisch middel gebruikt (ik zelf voor mijn hyperventilatie, maar het staat officieel voor rustgevend) en mijn ervaring is dat je echt heel snel heel diep gaat slapen (ik weet natuurlijk niet waardoor je die dromen krijgt of dat je te diep slaapt of dat je net te licht slaapt) maar je kan het in elk geval proberen

middel: goudpapaver
uitleg: http://www.indros.com/vitelle/goudpapaver.html

is gewoon bij de drogist te verkrijgen (het zijn capsules) en kan je gewoon innemen voor het slapen gaan (deed ik ook altijd als ik bijv. heel onrustig was en daardoor niet kon slapen) en na een kwartier lag ik dan te slapen.
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:43
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
femkeb schreef op 15-07-2003 @ 15:36:
ik heb ook een homeopatisch middel gebruikt (ik zelf voor mijn hyperventilatie, maar het staat officieel voor rustgevend) en mijn ervaring is dat je echt heel snel heel diep gaat slapen (ik weet natuurlijk niet waardoor je die dromen krijgt of dat je te diep slaapt of dat je net te licht slaapt) maar je kan het in elk geval proberen

middel: goudpapaver
uitleg: http://www.indros.com/vitelle/goudpapaver.html

is gewoon bij de drogist te verkrijgen (het zijn capsules) en kan je gewoon innemen voor het slapen gaan (deed ik ook altijd als ik bijv. heel onrustig was en daardoor niet kon slapen) en na een kwartier lag ik dan te slapen.

mjah zoals ik dus al een aantal x gezegt heb, ik heb al veul homeopatische dingen gehad, zoals valeriaan nacht rust (heb ik ook geslikt omdat ik hyperventilatie gehad heb)
maar dat helpt mij dus nooit...
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoeveel slapen?
Politiker
46 12-02-2007 10:27
Lichaam & Gezondheid Slecht slapen
Stefanie
15 13-06-2006 14:43
Psychologie Erg slecht slapen...
gewoonmezelf
13 28-03-2006 11:18
Lichaam & Gezondheid Wallen en slecht slapen.
Verwijderd
11 12-12-2005 19:55
Lichaam & Gezondheid Slecht slapen
stralende ster!
6 29-12-2004 20:43
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.