Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2006, 16:58
Verwijderd
Ik ben al heel erg lang bezig met wat ik later wil gaan doen na mijn VWO. Op dit moment doe ik het profiel Natuur en Techniek, en dat bevalt mij wel.

Ik raak alleen een beetje in de knoop met mijn studiekeuze, ik vind heel erg veel dingen leuk, maar gelukkig zijn er ook dingen die mij absoluut niet trekken (medische studies en talen). Er valt dus al redelijk wat af, maar nog steeds blijven er veel studies over.

Op dit moment vallen heb ik een oogje op de volgende studies:
Natuuwetenschappen en Innovatiemanagement (UU)
Technische Natuurkunde (TUD)
Onderwijskunde (UvA of UU)
Bestuurs en Organisatiewetenschap (UU)

Deze studies liggen enorm ver uit elkaar. Daarom vraag ik aan jullie advies. De schoolvakken die ik op dit moment leuk vind zijn:
Wiskunde, Natuurkunde, Maatschappijleer, Nederlands (argumenteren en betogen). Daarnaast ben ik al ontzettend lang actief in verschillende jeugdparticipatiegroepen (leerlingenparlement/jeugdraad etc.)

Zijn er hier trouwens mensen die een NT profiel hebben gedaan en een alfa studie zijn gaan doen? Ik vind het namelijk heel erg 'zonde' van mijn NT kennis om bijvoorbeeld onderwijskunde te gaan doen, omdat je het dan nooit meer zal gebruiken.

Kunnen jullie mij advies geven over welke kant ik ns op moet kijken, of kunnen jullie niet gewoon zeggen wat ik het beste kan gaan doen ? Studiekeuzetest wijzen uit dat ik naar het consevatorium zou moeten of musicologie zou moeten studeren, maar dat is niet mijn ding.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2006, 17:30
Verwijderd
Heb je al naar de studie technische bestuurskunde gekeken in delft?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-06-2006 @ 18:30 :
Heb je al naar de studie technische bestuurskunde gekeken in delft?
Ja, ik heb ookal naar TB in Delft gekeken, maar deze studie kwam op mij heel erg over (net ook weer, toen ik op de site keek van TUD), dat de opleiding erg gericht is op de economie.

Economie is niet iets wat ik nou echt enorm leuk vind (anders had ik het wel gekozen).Ik weet niet of iemand weet of Economie echt een prominente rol speelt binnen de studie, maar dat is voor mij de rede om er niet voor te kiezen.

Verder lijkt die studie best veel op Natuurwetenschappen en Innovatiemanagement
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 18:44
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik heb hetzelfde als jij; ik doe NG met wiB1,2 en frans, maar het zou best kunnen dat ik ook een alfastudie ga doen. Ik vind ook een heleboel dingen interessant: talen, maatschappelijke dingen, exacte dingen. Alleen eigenlijk geen economie en gezondheidsdingen. Het probleem is dat ik het zonde vind om iets gerichts te gaan studeren, omdat je daar zoveel mee uitsluit. Ik kan wel wiskunde gaan studeren, maar er zijn zoveel meer dingen die ik ook wil leren.
Hm... En over een jaar zal ik het toch moeten weten...

Misschien is 't Univeristy College in Utrecht/Middelburg/(maastricht) iets voor je Ik zit daar ook aan te denken.
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 18-06-2006 @ 19:44 :
Misschien is 't Univeristy College in Utrecht/Middelburg/(maastricht) iets voor je Ik zit daar ook aan te denken.
UCU Lijkt mij opzich enorm fantastisch, maar ik ben niet goed in Engels. Nouja ik sta wel een 7, maar ik moet enorm veel moeite er voor doen om dat niveau te behalen. Nu weet ik wel dat later alles in het Engels zal zijn, maar om meteen mijn eerste jaar op deze manier te starten leek mij niet verstandig. (Mijn cijfers zijn niet zo hoog namelijk, dus de toelatingskans is erg klein).

Je hebt dan wel Liberal Arts & Sciences in Utrecht, of Betŕ-gamma in Amsterdam, maar dan ben je toch zo breed dat je uiteindelijk niets er mee kan worden.

Hmm. Als ik zo denk is de studie die ik op dit moment primair in gedachten heb (Natuurwetenschappen en Innovatiemanagement) niet eens zo slecht. Daarnaast heb je een groot vrij deel, en kan ik dus op die manier vakken bij Natuurkunde, Wiskunde en Onderwijskunde volgen als ik dat graag wil.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 19:58
Experiment
Experiment is offline
Evatjuhh, ik denk dat jij vrij intelligent bent en dan moet je ook kijken naar de inhoud van een studie. Veel alfastudies zijn opzich misschien erg interessant maar vind je er genoeg uitdaging in, als iemand die ook diepgaand abstract kan denken (wat ik van jou aanneem als na12 en wisb12'er?)

Ik denk zelf dat je met een studie als TN een grotere kans hebt om uitdagend werk dan met bestuurswetenschap. Bestuurkundigen, managers e.d. zijn er al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 20:29
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Experiment schreef op 18-06-2006 @ 20:58 :
Evatjuhh, ik denk dat jij vrij intelligent bent en dan moet je ook kijken naar de inhoud van een studie. Veel alfastudies zijn opzich misschien erg interessant maar vind je er genoeg uitdaging in, als iemand die ook diepgaand abstract kan denken (wat ik van jou aanneem als na12 en wisb12'er?)

Ik denk zelf dat je met een studie als TN een grotere kans hebt om uitdagend werk dan met bestuurswetenschap. Bestuurkundigen, managers e.d. zijn er al genoeg.
Hier wordt haast voor mij gesproken: amen.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 21:13
Verwijderd
TN, ik denk dat de andere studies niet erg uitdagend zullen zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Experiment schreef op 18-06-2006 @ 20:58 :
Evatjuhh, ik denk dat jij vrij intelligent bent en dan moet je ook kijken naar de inhoud van een studie. Veel alfastudies zijn opzich misschien erg interessant maar vind je er genoeg uitdaging in, als iemand die ook diepgaand abstract kan denken (wat ik van jou aanneem als na12 en wisb12'er?)

Ik denk zelf dat je met een studie als TN een grotere kans hebt om uitdagend werk dan met bestuurswetenschap. Bestuurkundigen, managers e.d. zijn er al genoeg.
Dat is het geen wat ik mezelf ook afvraag, maar ik ben niet iemand die hele hoge cijfers voor alles haalt en daarom, zeker met alles wat je hoort over niveau verschil tussen VWO en WO op bčta gebied vraag ik me af of ik zo'n studie uberhaupt wel aankan.

Ik denk ook dat ik in die andere studies niet zoveel uitdaging zal vinden in moeilijkheidsgraad, maar misschien voel ik mezelf er wel gelukkiger?

Ik heb namelijk het gevoel dat ik het maatschappijgebeuren ga missen als ik TN ga doen. Ik kan natuurlijk een minor bestuurskunde doen of iets dergelijks, maar dat is toch anders.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 21:20
Joyceb
Joyceb is offline
Ik denk dat het heel verfrissend is om met een beta profiel een gamma/alfa studie te gaan doen. Je hebt een exacte basis die je een andere manier van problemen benaderen heeft gegeven en de kennis die je zou kunnen missen kan je snel genoeg ophalen.
[arrogante beta mode] Als CM-meisjes onderwijskunde aankunnen, kan een NT-er die geinteresseerd is in die richting dat zeker zonder CM/EM te hebben gedaan [/arrogante beta mode]

Nw&I is volgens mij een hele brede, leuke studie die ook het bedrijfskundige/zakelijke kant combineert met toch een beta studie zijn en de exacte diepte in te gaan.

Wat betreft UC: je niveau van engels zou geen reden moeten zijn om UC niet te gaan doen. Dat trekt erg snel bij en voor je het weet schrijf je 4000+ woorden essays in je eerste semester in het engels. Bovendien heeft UC het voordeel dat je je inderdaad erg breed kan ontwikkelen maar tegelijkertijd toch wel een samenhangend pakket aan kan bieden (als je die vakken kiest tenminste). Daarnaast is het juist erg interactief en praterig. Betogen en argumenteren komen bij elk vak aan bod en dat is een van de dingen die ik juist heel erg leuk vind (bij Bio, niet direct jouw richting maar toch! zijn er regelmatig discussies over de ethische kanten van bepaalde ontwikkelingen tijdens de les, en dat kom je denk ik bij een reguliere studie niet zo snel tegen. Dat zal ook vast gelden voor de andere Sciences vakken).

Daarnaast heb je nog een jaar, en kan je volgend jaar echt een dagje meelopen om te kijken hoe je het vind. Ik wil zelfs wel een studiegenoot ritselen die meer in jouw vakgebied zit (ik heb volgend jaar 3 biomedische vakken en 1 gs vak namelijk).
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 21:22
Joyceb
Joyceb is offline
Overigens zou ik je onderwijskunde wel als tweede studie aanraden omdat je je er niet echt mee onderscheidt.
En een exacte studie je hoofdstudie maken, om de eerdergenoemde redenen.

(off topic: als ik naar naar UC was gegaan was ik waarschijnlijk NW&I gaan doen met pedagogiek of onderwijskunde De UU heeft de fijne mogelijkheid van minors enzo en daar moet je zeker gebruik van maken als je een tweede studie zou willen doen!)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 21:23
Verwijderd
Ik denk dat je je niet te druk moet maken om hoe 'uitdagend' een studie zou zijn, maar wacht gewoon af.. Als het moment dat je moet gaan kiezen dichterbij komt en je krijgt genoeg informatie enzo, wordt het waarschijnlijk wel vanzelf duidelijk wat je het liefst wilt doen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 21:30
Verwijderd
JoyceB, misschien is het inderdaad wel goed om gewoon een dagje mee te lopen. Uit boekjes en van websites kan je toch niet alles halen. Misschien moet ik wel gewoon een dagje op UCU meelopen, vooral omdat het stiekem gewoon wel iets is wat me leuk lijkt maar dat ik het mezelf niet vertrouw omdat mijn engels gewoon niet goed genoeg is.

Ik hou het in mijn achter hoofd .
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 21:31
Verwijderd
Citaat:
doezel schreef op 18-06-2006 @ 22:23 :
Ik denk dat je je niet te druk moet maken om hoe 'uitdagend' een studie zou zijn, maar wacht gewoon af.. Als het moment dat je moet gaan kiezen dichterbij komt en je krijgt genoeg informatie enzo, wordt het waarschijnlijk wel vanzelf duidelijk wat je het liefst wilt doen
Ik denk dat ik juist dan verkeerd zal kiezen, dat ik dan impulsief kies voor iets wat sowieso de gemakkelijkste weg is, iets waarvan ik het niet zeker weet. Daarom heb ik liever een keuze die een beetje gefundeerd is. Want informatie heb ik zat, alle boekjes heb ik doorgelezen, maar uiteindelijk moet je toch kiezen tussen enorm verschillende dingen en niet tussen sociologie en psychologie.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 21:53
Azzurra
Azzurra is offline
ik heb ook n&t gedaan, en was er ook goed in, maar ik was na al die jaren die exacte vakken zo enorm beu! ik dacht na over wat ik ongeveer wilde gaan doen na mijn studies, en kwam tot de conclussie dat ik het liefst een niet-commercieele kant op wil.
Vroeger wilde ik altijd sterrenkunde of natuurkunde studeren, maar uiteindelijk drong het tot me door het vooral de dromerige filosofische kant daarvan is die me aansprak en neit de praktijk. Maar een miniem gedeelte van de afgestudeerde natuurkundigen krijgen de kans om bijvoorbeeld onderzoek te doen aan de universiteit, de rest komt toch in het bedrijfsleven terecht. Uiteindelijk ben ik dan iets gaan studeren dat ik interessant vind en ook actueel is, arabische taal en cultuur. het bevalt me hoe langer hoe beter ! en volgend jaar wil ik misschien religiestudies erbij gaan doen.
en ja, of je daarmee een talent verspilt... dat lijkt me niet zo belangrijk, ik denk dat je gewoon moet kiezen wat je het interessantst en het leukst lijkt.
__________________
Violins and Happy endings
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Azzurra schreef op 18-06-2006 @ 22:53 :
Maar een miniem gedeelte van de afgestudeerde natuurkundigen krijgen de kans om bijvoorbeeld onderzoek te doen aan de universiteit [...]
Wat? Dat is een verplicht deel van het curriculum. Verder kan bij ons (zo goed als) iedereen die dat wil promoveren, promotieplekken zat.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 18-06-2006 @ 22:31 :
Ik denk dat ik juist dan verkeerd zal kiezen, dat ik dan impulsief kies voor iets wat sowieso de gemakkelijkste weg is, iets waarvan ik het niet zeker weet. Daarom heb ik liever een keuze die een beetje gefundeerd is. Want informatie heb ik zat, alle boekjes heb ik doorgelezen, maar uiteindelijk moet je toch kiezen tussen enorm verschillende dingen en niet tussen sociologie en psychologie.
Ik heb ook moeten kiezen tussen een hoop vrij uiteenliggende studies, maar uiteindelijk was het wel duidelijk wat ik wou doen.. Kzou het vreemd vinden als dat bij jou niet zo zou zijn, en je zult toch een keuze moeten maken volgend jaar.

Je bent er trouwens al serieus mee bezig voor iemand die in het 5de zit
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 15:55
Trala
Trala is offline
Je moet iig gaan voor wat jij het allerleukst vindt, niet afgaan op uitdagingen of iets want wat voor de 1 een uitdaging is is voor de ander saai. Je moet dus gewoon kijken bij welke studierichting 'je hart ligt'. Dan maakt het niks uit of je nou exacte vakken gevolgd hebt of economische vakken oid. En je kan sowieso dagjes meelopen ofzo, misschien kom je dan ook al een heel eind

En trouwens: je gebruikt later zoveel vakken niet meer toch die je ooit op school hebt gevolgd? Dus zonde vind ik het niet echt als je onderwijskunde gaat doen of bestuurs- en organisatiewetenschap (wat mss ook wel iets is als ik kijk dat je actief ben in verenigingen en dergelijke)

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 15:57.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-06-2006, 16:52
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Ik heb ook ooit de keuze gemaakt om met NT een gammastudie te gaan doen, maar na 4 maanden ben ik op die keuze teruggekomen: de onsamenhangendheden en tegenstrijdigheden in de theorieën (die je alleen maar moest leren voor je tentamen en daarna weer vergeten) vond ik erg vervelend als persoon met een beta-achtergrond.
__________________
Relativeren is een werkwoord
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:55
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
doezel schreef op 19-06-2006 @ 09:11 :

Je bent er trouwens al serieus mee bezig voor iemand die in het 5de zit
Hm... Bij mij op school verwachten ze dat je aan 't eind van de vierde weet welke richting je op wil en dat je aan 't eind van de vijfde een voorlopige keuze qua opleiding en aan welke universiteit kan maken. En de meeste kunnen die keus dan ook al maken, terwijl ik op elk blaadje/formuliertje moet invullen 'ik weet het nog niet'.
Je wordt in vijfde gewoon gedwongen om zo serieus bezig te zijn, iig op mijn school.
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Young Grow Old schreef op 19-06-2006 @ 17:52 :
Ik heb ook ooit de keuze gemaakt om met NT een gammastudie te gaan doen, maar na 4 maanden ben ik op die keuze teruggekomen: de onsamenhangendheden en tegenstrijdigheden in de theorieën (die je alleen maar moest leren voor je tentamen en daarna weer vergeten) vond ik erg vervelend als persoon met een beta-achtergrond.
Wat voor studie was je gaan doen en welke studie doe je nu?

Het lijkt mij, nu ik er zo over nadenk eigenlijk niets om alleen theorieën te leren en ze daarna maar weer te vergeten. Dan komen mijn geschiedenis ergenissen van de middelbare school weer naar voren. Ik heb liever dat ik iets leer omdat het nuttig is, en ik het later weer nodig zal hebben (in andere vakken e.d) dan dat hetgeen wat ik leer niet zozeer nuttig is, maar alleen leuk is voor je algemene ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 19-06-2006 @ 17:55 :
Hm... Bij mij op school verwachten ze dat je aan 't eind van de vierde weet welke richting je op wil en dat je aan 't eind van de vijfde een voorlopige keuze qua opleiding en aan welke universiteit kan maken. En de meeste kunnen die keus dan ook al maken, terwijl ik op elk blaadje/formuliertje moet invullen 'ik weet het nog niet'.
Je wordt in vijfde gewoon gedwongen om zo serieus bezig te zijn, iig op mijn school.
In de vierde hoeven wij nog niet zo serieus te zijn wat dat betreft, maar omdat ik mezelf verveelde kreeg ik in de eerste al de opdracht: ga maar uitzoeken wat je wil gaan studeren. Ik heb dus al heel wat boekjes gelezen en al heel veel dingen weggestreept die niet leuk zijn. Vanaf oktober/november 5V begint het bij ons qua denk werk: wat kan ik, wat wil ik, en vooral: wat wil ik niet. En dan hopen ze dat je het aan het einde van 6V weet
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 19-06-2006 @ 17:55 :
Hm... Bij mij op school verwachten ze dat je aan 't eind van de vierde weet welke richting je op wil en dat je aan 't eind van de vijfde een voorlopige keuze qua opleiding en aan welke universiteit kan maken. En de meeste kunnen die keus dan ook al maken, terwijl ik op elk blaadje/formuliertje moet invullen 'ik weet het nog niet'.
Je wordt in vijfde gewoon gedwongen om zo serieus bezig te zijn, iig op mijn school.
Beetje overdreven he.. Op mijn school waren ze ook er ook heel erg mee bezig vond ik, maar wel pas vanaf het 6de. Uiteindelijk weet dan de helft tegen de paasvakantie wat hij wil gaan studeren en de rest beslist in de zomervakantie ofzo vind ik wel in orde.. ik zou zot zijn geworden van nog meer studiekeuzeinformatie
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:35
professor2
professor2 is offline
doe gewoon een alfa studie naast een beta studie
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:36
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 19-06-2006 @ 19:35 :
doe gewoon een alfa studie naast een beta studie
Dan zou ik in Delft + Amsterdam óf Utrecht moeten studeren en dat lijkt me erg ingewikkeld eerlijk gezegd?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2006, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2006 @ 22:13 :
TN, ik denk dat de andere studies niet erg uitdagend zullen zijn.
Ik denk dat dat wel meevalt.
Citaat:
Trala schreef op 19-06-2006 @ 16:55 :
En trouwens: je gebruikt later zoveel vakken niet meer toch die je ooit op school hebt gevolgd? Dus zonde vind ik het niet echt als je onderwijskunde gaat doen of bestuurs- en organisatiewetenschap (wat mss ook wel iets is als ik kijk dat je actief ben in verenigingen en dergelijke)
Ik begrijp je punt niet helemaal

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 19:45
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 18-06-2006 @ 22:17 :
Dat is het geen wat ik mezelf ook afvraag, maar ik ben niet iemand die hele hoge cijfers voor alles haalt en daarom, zeker met alles wat je hoort over niveau verschil tussen VWO en WO op bčta gebied vraag ik me af of ik zo'n studie uberhaupt wel aankan.

Ik denk ook dat ik in die andere studies niet zoveel uitdaging zal vinden in moeilijkheidsgraad, maar misschien voel ik mezelf er wel gelukkiger?

Ik heb namelijk het gevoel dat ik het maatschappijgebeuren ga missen als ik TN ga doen. Ik kan natuurlijk een minor bestuurskunde doen of iets dergelijks, maar dat is toch anders.
Het wellicht te hoge niveau is niet het eerste waar ik me zorgen over zou maken. Als je iets wil, moet je het gewoon proberen lijkt me. Van beta naar alfa kan altijd, andersom is het niet altijd even makkelijk.

Als je toch iets maatschappij-achtigs zou willen doen zou ik toch meer in de richting van Innovatiemanagement gaan. Of: wat vind je van dingen als Milieu-natuurwetenschappen of is dat niet de maatschappelijke kant die je bedoelt?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 20:16
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Experiment schreef op 18-06-2006 @ 20:58 :
Ik denk zelf dat je met een studie als TN een grotere kans hebt om uitdagend werk dan met bestuurswetenschap. Bestuurkundigen, managers e.d. zijn er al genoeg.
TN'ers kunnen ook prima terecht in financiele/bestuurkundige/managende functies terecht overigens (geld voor veel beta's).

Ik vond op het VWO ook de meeste vakken wel leuk en interessant en ik had een N profiel (NG+NT) en heb gekozen voor een technische studie (Werktuigbouwkunde), maar ondervond het afgelopen jaar dat ik dingen als betogen en essays schrijven en dingen lezen en lezend leren behoorlijk miste.

Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 19-06-2006 @ 19:36 :
Dan zou ik in Delft + Amsterdam óf Utrecht moeten studeren en dat lijkt me erg ingewikkeld eerlijk gezegd?!
In Utrecht studeren ingewikkeld? Daar kan je namelijk prima zowel een alfa als een beta studie volgen, al hebben ze daar voor zo ver ik weet geen technische studies.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 20:24
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Hmm, ik heb zelf ook een NT opleiding gedaan, vervolgens een technische studie gedaan en er mee gekapt omdat ik het te eenzijdig vond qua studie maar ook qua personen die er rond lopen. Er wordt niet of nauwelijks aandacht besteed aan maatschappijke vakken en al helemaal niet aan economische/ management vakken. Iets wat zeker ook nuttig kan zijn denk ik (het moet geen overhand krijgen natuurlijk, maar bijv. 25% van de studie of zo)...

Nu heb ik bijna 1 jaar een economie en bedrijfskunde studie erop zitten en ik erger me net zoals iemand hier op het topic al zei aan de tegenstrijdigheden en groffe aannames die gemaakt worden binnen deze dicipline. Om maar eens een simpelk voorbeeld te noemen: in de (macro)-economie wordt aangenomen dat consumenten altijd bij dat bedrijf kopen dat het goedkoopste levert. In de praktijk hangt het er natuurlijk vanaf wat de service van dat bedrijf is, hoeveel moeite de consument ervoor moet doen om daar te kopen (afstand) etc. etc... Ik kan niet met dat soort aannames leven...

Ook besef ik me meer en meer dat het eigenlijk zonde is van je NT kennis om dan een economische studie te doen. Ik heb het idee dat een afgestudeerde technici heel makkelijk dezelfde kennis over economie kan opdoen. Een bčta studie is gewoon veel diepgaander/ meer op analyse gericht. En ik denk dat dat een heel goede basis is om later ook in andere diciplines aan de slag te kunnen.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 21:28
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 19-06-2006 @ 21:16 :
In Utrecht studeren ingewikkeld? Daar kan je namelijk prima zowel een alfa als een beta studie volgen, al hebben ze daar voor zo ver ik weet geen technische studies.
Ik bedoel in Delft én Utrecht. Zeg maar, als je twee studies doet.

@Anton aus Tirol:
Ik denk inderdaad dat het misschien wel raar is om met simpele aannames te werken, maar misschien vind ik het wel fijner ofzo? Ik denk dat ik bij een aantal studies een dagje ga meelopen, ik denk dat ik na een college al snel weet of ik het interessant vind of niet. (Ik heb bij TN een dag meegelopen, en ookal snapte ik het voor geen meter, ik heb me niet verveeld, om me heen gekeken ofzo, ik vond het heel erg leuk).

Ik denk dat ik bij Onderwijskunde in Utrecht een dagje meega lopen en bij Natuurwetenschappen en Innovatiemanagement. En ik denk dat ik dan wel mijn keuze kan maken, ik denk dat uiteindelijk voor mij dan wel duidelijk is wat ik wil en welke richting
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 18-06-2006 @ 18:41 :
Ja, ik heb ookal naar TB in Delft gekeken, maar deze studie kwam op mij heel erg over (net ook weer, toen ik op de site keek van TUD), dat de opleiding erg gericht is op de economie.

Ik heb geen idee, maar Gimme more beer kan hier meer over vertellen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 23:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-06-2006 @ 22:59 :
Ik heb geen idee, maar Gimme more beer kan hier meer over vertellen denk ik.
Dat kan ik inderdaad

Laat ik even voorop stellen dat TB erop gericht is breed te zijn en dus zowel technische als niet-technische kanten kent. Economie is een vrij essentieel onderdeel in de bedrijfs- en bestuurskunde, maar het is écht geen economie zoals je het op een alfa-faculteit zult krijgen. Daarnaast maakt het ook maar een klein deel uit van je eerste jaar, bijvoorbeeld. De economie vakken zijn dan ook nog eens toegespitst op de praktijk, wat het voor mij een stuk interessanter maakte (ik ben geen echte economie-liefhebber). Ik vond het allerminst vervelend.

De andere onderdelen in het eerste jaar zijn dus absoluut niet minder aanwezig. Er zit een deeltje openbaar bestuur (politiek), een deeltje rechten in de algemene vorming. Dan nog een aantal vaardigheden, hoe je problemen aanpakt en dat soort zaken.

Dan heb je ook nog eens het technische deel. Dat onderscheidt onze studie echt van "reguliere bestuurskunde". Je hebt een basisdeel wiskunde (lichte analyse, modelleren en dynamica/statica) en nog je domeingedeelte. Het domein is erg leuk, omdat je dus de technische richting kunt kiezen die je op wilt. Dat kan ICT (Informatie- en Communicatietechnologie), TIL (Transport, Infrastructuur en Logistiek), RGO (Ruimte, Gebruik en Ontwikkelijk) of EWI (Energie, Water en Industrie) zijn. Je kunt je wel een voorstelling maken bij de domeinen, neem ik aan, ik kan er ook wel wat meer over vertellen als je wil.

Je kunt dus binnen TB in je eerste jaar al kiezen welke kant je op wilt endat maakt de studie erg interessant. Als je, zoals ik, een brede interesse hebt, is deze studie echt een uitkomst. Het combineert alfa en bčta en het is absoluut geen studie zonder toekomstperspectief. Sterker nog, het toekomstperspectief is zelfs erg goed.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 23:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Overigens kun je volgend jaar wel een keer meelopen bij ons, ik heb al eens eerder iemand meegenomen en die had het erg leuk gevonden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 06:12
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-06-2006 @ 00:49 :
Dat kan ik inderdaad

Laat ik even voorop stellen dat TB erop gericht is breed te zijn en dus zowel technische als niet-technische kanten kent. Economie is een vrij essentieel onderdeel in de bedrijfs- en bestuurskunde, maar het is écht geen economie zoals je het op een alfa-faculteit zult krijgen. Daarnaast maakt het ook maar een klein deel uit van je eerste jaar, bijvoorbeeld. De economie vakken zijn dan ook nog eens toegespitst op de praktijk, wat het voor mij een stuk interessanter maakte (ik ben geen echte economie-liefhebber). Ik vond het allerminst vervelend.

De andere onderdelen in het eerste jaar zijn dus absoluut niet minder aanwezig. Er zit een deeltje openbaar bestuur (politiek), een deeltje rechten in de algemene vorming. Dan nog een aantal vaardigheden, hoe je problemen aanpakt en dat soort zaken.

Dan heb je ook nog eens het technische deel. Dat onderscheidt onze studie echt van "reguliere bestuurskunde". Je hebt een basisdeel wiskunde (lichte analyse, modelleren en dynamica/statica) en nog je domeingedeelte. Het domein is erg leuk, omdat je dus de technische richting kunt kiezen die je op wilt. Dat kan ICT (Informatie- en Communicatietechnologie), TIL (Transport, Infrastructuur en Logistiek), RGO (Ruimte, Gebruik en Ontwikkelijk) of EWI (Energie, Water en Industrie) zijn. Je kunt je wel een voorstelling maken bij de domeinen, neem ik aan, ik kan er ook wel wat meer over vertellen als je wil.

Je kunt dus binnen TB in je eerste jaar al kiezen welke kant je op wilt endat maakt de studie erg interessant. Als je, zoals ik, een brede interesse hebt, is deze studie echt een uitkomst. Het combineert alfa en bčta en het is absoluut geen studie zonder toekomstperspectief. Sterker nog, het toekomstperspectief is zelfs erg goed.
Als je het op deze manier voorstelt klinkt het inderdaad minder erg dan de website weergeeft. Natuurwetenschappen en Innovatiemanagement lijkt eigenlijk wel heel erg hierop, alleen is je technische basis wat kleiner (je hebt alleen 2 vakken scheikunde, natuurkunde en/of biologie n wat wiskunde).

Nu brengt het mij weer in overweging om TB toch weer nader te bekijken
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 09:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-06-2006 @ 07:12 :
Als je het op deze manier voorstelt klinkt het inderdaad minder erg dan de website weergeeft. Natuurwetenschappen en Innovatiemanagement lijkt eigenlijk wel heel erg hierop, alleen is je technische basis wat kleiner (je hebt alleen 2 vakken scheikunde, natuurkunde en/of biologie n wat wiskunde).

Nu brengt het mij weer in overweging om TB toch weer nader te bekijken
Ik kan het ook in cijfers uitdrukken. 12 Van de 60 studiepunten (dus 1/5 deel) kun je verdienen met economische vakken, waarvan een deel ook nog erg op de praktijk gericht is. Ik wil daar niet mee zeggen dat de economie niets voorstelt, want het is absoluut niet onbelangrijk, maar het is slechts een onderdeel van het bestuur- en bedrijfskunde deel.

Ik raad je aan in ieder geval een keer te komen kijken op een open dag, maar ook vooral een keer een middagje mee te lopen buiten een open dag om.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 10:02
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 19-06-2006 @ 21:16 :
TN'ers kunnen ook prima terecht in financiele/bestuurkundige/managende functies terecht overigens (geld voor veel beta's).

Daarom juist; met een betastudie kun je altijd nog de managementkant opgaan maar met ene bestuurskundige opleiding kun je niet opeens technisch onderzoek gaan doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-06-2006, 13:58
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 19-06-2006 @ 21:24 :
Hmm, ik heb zelf ook een NT opleiding gedaan, vervolgens een technische studie gedaan en er mee gekapt omdat ik het te eenzijdig vond qua studie maar ook qua personen die er rond lopen. Er wordt niet of nauwelijks aandacht besteed aan maatschappijke vakken en al helemaal niet aan economische/ management vakken. (...)
Nu heb ik bijna 1 jaar een economie en bedrijfskunde studie erop zitten en ik erger me net zoals iemand hier op het topic al zei aan de tegenstrijdigheden en groffe aannames die gemaakt worden binnen deze dicipline. (...)
Ook besef ik me meer en meer dat het eigenlijk zonde is van je NT kennis om dan een economische studie te doen.
Wat ga je nu uiteindelijk doen dan?
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 15:43
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 20-06-2006 @ 14:58 :
Wat ga je nu uiteindelijk doen dan?
Haha, goeie vraag , ik doe naast mijn huidige studie (economie en bedrijfskunde dus) een honoursprogramma om toch wat extra diepgang te krijgen. En dat lukt heel goed, aleen het is hooguit 12 punten per jaar dacht ik. Een opleidingsdirecteur heeft bij ons letterlijk gezegd: "Wij kunnen helaas niet genoeg diepgang bieden voor echt gemotiveerde studenten." Ik overweeg nu sterk om toch een technische studie te gaan doen, bijvoorbeeld werktuigbouwkunde. Later kun je alsnog richting de economie op gaan.

Maar tis heel jammer dat de 3 technische universiteiten uitsluitend technische vakken aanbieden. Het is niet echt mogelijk om daarnaast nog iets bedrijfskundig/economisch te doen ... Als de de Uva, UU of welke algemene universiteit dan ook een technische studie had, was ik dat meteen gaan doen... maar dat is helaas niet zo...Jammer dat de TU's bij ons zo eenzijdig zijn. Ik denk dat we beter een voorbeeld hadden kunnen nemen aan bijvoorbeeld Duitsland.
__________________
Alles maximaal!!

Laatst gewijzigd op 20-06-2006 om 15:47.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 15:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 20-06-2006 @ 16:43 :
Maar tis heel jammer dat de 3 technische universiteiten uitsluitend technische vakken aanbieden. Het is niet echt mogelijk om daarnaast nog iets bedrijfskundig/economisch te doen ...
En bij TB kan dat dus juist wel. Het zit echt op de scheidingslijn tussen alfa en bčta en als je je wilt verdiepen, kun je zelf bepalen welke kant je dat op wilt doen. Is het technische deel voldoende? Dan doe je er nog wat niet-technische verdieping bij. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde.

Je kunt het ook op de andere manier doen. Je gaat een technische studie doen in Delft of Eindhoven en pikt wat alfa-vakken mee bij de TB faculteit.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 15:53
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 19-06-2006 @ 22:28 :
Ik bedoel in Delft én Utrecht. Zeg maar, als je twee studies doet.

Ik denk dat ik bij Onderwijskunde in Utrecht een dagje meega lopen en bij Natuurwetenschappen en Innovatiemanagement. En ik denk dat ik dan wel mijn keuze kan maken, ik denk dat uiteindelijk voor mij dan wel duidelijk is wat ik wil en welke richting
Dagje meelopen werkt inderdaad wel redelijk, maar het is echt onmogelijk om een goed beeld van een studie te krijgen denk ik. Bij Natuurwetenschappen en Innovatiemanagement ben ik ook geweest en ik vond dat drie keer niets. Ik had het idee dat je er manager mee kunt worden die dan iets van technische zaken begrijpt. Ze zeiden ook van dat je uitsluitend leert begrijpen wat natuurkundigen en scheikundigen doen, je hoeft het zelf niet te kunnen. Dan heb ik zoiets van kies dan of een natuurkunde/scheikunde studie of een managementstudie. Maar goed, ik weet niet hoe dat voor jou ligt natuurlijk.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 16:00
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-06-2006 @ 16:51 :
En bij TB kan dat dus juist wel. Het zit echt op de scheidingslijn tussen alfa en bčta en als je je wilt verdiepen, kun je zelf bepalen welke kant je dat op wilt doen. Is het technische deel voldoende? Dan doe je er nog wat niet-technische verdieping bij. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde.

Je kunt het ook op de andere manier doen. Je gaat een technische studie doen in Delft of Eindhoven en pikt wat alfa-vakken mee bij de TB faculteit.
Maar het probleem is dus dat je net geen ingenieur bent in de zin van dat je bijvoorbeeld onderzoek kunt doen op het gebied van nano-technologie (om maar eens iets te noemen). Dan heb ik zoiets van doe dan TN, CT, WB of een andere technische studie waarbij dat wel kan, als je toch op een TU zit. Als je zo'n studie doet krijg je voldoende wiskunde om ook bedrijfskundige processen te kunnen modeleren denk ik.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 16:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 20-06-2006 @ 17:00 :
Maar het probleem is dus dat je net geen ingenieur bent in de zin van dat je bijvoorbeeld onderzoek kunt doen op het gebied van nano-technologie (om maar eens iets te noemen). Dan heb ik zoiets van doe dan TN, CT, WB of een andere technische studie waarbij dat wel kan, als je toch op een TU zit. Als je zo'n studie doet krijg je voldoende wiskunde om ook bedrijfskundige processen te kunnen modeleren denk ik.
Okee, maar waarom doe je dan geen TN, CT of WB?

TB is te combineren met een andere technische studie. Het zit allemaal op dezelfde campus. Dat het zwaar is, zal ik niet ontkennen, maar het kán wel. Ik wil helemaal geen onderzoek doen op het gebied van nano-technologie. Als ik dat wel zou willen, zou ik wel TN zijn gaan studeren.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 16:32
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-06-2006 @ 17:07 :
Okee, maar waarom doe je dan geen TN, CT of WB?

TB is te combineren met een andere technische studie. Het zit allemaal op dezelfde campus. Dat het zwaar is, zal ik niet ontkennen, maar het kán wel. Ik wil helemaal geen onderzoek doen op het gebied van nano-technologie. Als ik dat wel zou willen, zou ik wel TN zijn gaan studeren.
T ging meer om de overweging tussen TB en een andere technische studie. Ik studeer zelf economie en bedrijfskunde en het heeft weinig (of geen) zin om dat te vergelijken met bijv. technische natuurkunde.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-06-2006 @ 17:07 :
Okee, maar waarom doe je dan geen TN, CT of WB?

TB is te combineren met een andere technische studie. Het zit allemaal op dezelfde campus. Dat het zwaar is, zal ik niet ontkennen, maar het kán wel. Ik wil helemaal geen onderzoek doen op het gebied van nano-technologie. Als ik dat wel zou willen, zou ik wel TN zijn gaan studeren.
Het voordeel van TB vind ik, is dat je meer diepgaande kennis krijgt (ook qua wiskunde enzo). In tegenstelling tot wat Anton aus Tirol zegt, dat je het oppervlakkig begrijpt. Trouwens, dat geen wat Anton aus Tirol zegt brengt mij wel aan het denken van "wil ik het wel op zo'n manier?"

Ik had de tentamens van Natuurwetenschappen en innovatiemanagement bekeken, en ik bedacht me, dat als het alleen maar dat was, ik het wel kon halen. (theorie leren, vergelijken en opschrijven). Daarnaast leek de natuurkunde ernstig op de middelbare school natuurkunde

Maar je kan bij TN wel bestuurskunde als minor doen, maar dan krijg je weer les op de Erasmus Uni in Rotterdam.

Waarom kan je gewoon geen leuke vakken bij Universiteit Utrecht volgen en gewoon een échte studie bij de TU?! .
(dit is een serieuse vraag, zijn er mensen die zoiets doen?)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 17:52
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-06-2006 @ 17:36 :
Het voordeel van TB vind ik, is dat je meer diepgaande kennis krijgt (ook qua wiskunde enzo). In tegenstelling tot wat Anton aus Tirol zegt, dat je het oppervlakkig begrijpt. Trouwens, dat geen wat Anton aus Tirol zegt brengt mij wel aan het denken van "wil ik het wel op zo'n manier?"


Uhm, wat bedoel je dan precies?

Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-06-2006 @ 17:36 :
Waarom kan je gewoon geen leuke vakken bij Universiteit Utrecht volgen en gewoon een échte studie bij de TU?! .
(dit is een serieuse vraag, zijn er mensen die zoiets doen?)
Citaat:
Hmm, met dat probleem zit ik ook ja. In theorie zou het wel kunnen, want als je bent ingeschreven als student bij de IB-groep heb je recht op onderwijs aan welke universiteit dan ook. Je kan dus best aan de TU een studie doen en ook vakken volgen aan een algemene universiteit. Maarja, eigenlijk komt alleen Delft dan in aanmerking omdat daar redelijk dicht bij een andere universiteit staat (Erasmus). De andere TU's vallen dan al af...En Delft trekt me dan het minste van de drie.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 18:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-06-2006 @ 17:36 :
Het voordeel van TB vind ik, is dat je meer diepgaande kennis krijgt (ook qua wiskunde enzo). In tegenstelling tot wat Anton aus Tirol zegt, dat je het oppervlakkig begrijpt. Trouwens, dat geen wat Anton aus Tirol zegt brengt mij wel aan het denken van "wil ik het wel op zo'n manier?"
Ik weet niet of de kennis diepgaander is, ik weet wél dat je aardig wat technische vakken voor je kiezen krijgt. De verdieping in het domein zorgt ervoor dat je je specialiseert in een vakgebied. Wel moet je je realiseren dat de échte specialisten niet van TB komen, maar dat is niet meer dan logisch.

Citaat:
Ik had de tentamens van Natuurwetenschappen en innovatiemanagement bekeken, en ik bedacht me, dat als het alleen maar dat was, ik het wel kon halen. (theorie leren, vergelijken en opschrijven). Daarnaast leek de natuurkunde ernstig op de middelbare school natuurkunde
Makkelijk is het niet bij ons, dat kan ik je verzekeren. Maar je moet ook niet alleen naar de tentamens kijken, dat is hooguit een steekproef uit je vergaarde kennis. De stof is heel wat veelomvattender, ook in Enschede.

Citaat:
Maar je kan bij TN wel bestuurskunde als minor doen, maar dan krijg je weer les op de Erasmus Uni in Rotterdam.
Ja, maar je minor duurt een half jaar en komt pas aan het einde van je derde jaar. Dat is dus sowieso niet iets waar je al snel mee te maken zult krijgen.

Citaat:
Waarom kan je gewoon geen leuke vakken bij Universiteit Utrecht volgen en gewoon een échte studie bij de TU?! .
(dit is een serieuse vraag, zijn er mensen die zoiets doen?)
Ik ken iemand die het heeft gedaan, maar die is na een jaar opgehouden en een andere studie erbij gaan doen in Rotterdam. Gewoon omdat het te zwaar is. Hij had ook een aantal keer twee tentamens op hetzelfde moment en dat kon niet gecombineerd worden. Dat schiet dus niet op.

Overigens, als je een keer wat stof (tentamens, leeswerk e.d.) wil zien en vragen wil stellen, kun je me toevoegen op MSN. Ik kan wel wat doorsturen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 23:13
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-06-2006 @ 19:34 :
Ja, maar je minor duurt een half jaar en komt pas aan het einde van je derde jaar. Dat is dus sowieso niet iets waar je al snel mee te maken zult krijgen.
Volgens mij begint die in Delft al in de tweede helft van je tweede en ben je best vrij in je keuze. Wij op LR hebben ook minors, maar dat zijn enkel specificaties binnen de faculteit, bij TN kan je echt doen wat je maar wilt denk ik. (En de Erasmus ligt naast de deur als je in Delft zit...)

Ik ben het erg eens met de gedachte dat je van Beta nog naar Alfa kan, maar niet andersom. Als je eenmaal begonnen bent bij een pure Alfa studie zal je niet snel geneigd zijn te switchen, terwijl als een harde beta-studie echt niks voor je is je redelijk snel ermee op kan houden. Dus het ligt er ook aan of je bereid bent een jaartje "verspilling" te riskeren. Maar eigenlijk zal je juist als je besluit te switchen na een jaar denk ik steviger in je uiteindelijke keuze staan.

En hoe graag ik normaliter TB de grond in boor, het is vast een interessante studie, omdat het zo breed is, zonder dat je totaal vervreemd raakt van de wiskunde.

Maar er is ook nog wel een groot verschil tussen TB in Delft en Eindhoven, want dezelfde afkorting wordt gebruikt voor twee verschillende studies, dat moet niet vergeten worden.

En over aannames, zelfs in de lucht- en ruimtevaart lijken die vreselijk grof, maar als je dat meeneemt in de precisie van het verkregen antwoord is de tijdwinst het best goed waard. En ze zullen verder in de studie ook wel steeds minder grof worden.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:15
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Keith schreef op 21-06-2006 @ 00:13 :
Volgens mij begint die in Delft al in de tweede helft van je tweede en ben je best vrij in je keuze. Wij op LR hebben ook minors, maar dat zijn enkel specificaties binnen de faculteit, bij TN kan je echt doen wat je maar wilt denk ik. (En de Erasmus ligt naast de deur als je in Delft zit...)
Ja, dat kan ook. Het ligt een beetje aan de opzet van je studie.

Citaat:
Maar er is ook nog wel een groot verschil tussen TB in Delft en Eindhoven, want dezelfde afkorting wordt gebruikt voor twee verschillende studies, dat moet niet vergeten worden.
Dat verschil is met name het bedrijfs- of bestuurskunde deel. Dan ligt het er gewoon aan wat je meer aanspreekt. Wij kijken ook naar bedrijfsprocessen en -structuren, dus hoe groot dat verschil in de praktijk is, valt eigenlijk ook nog wel te bezien
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:57
Experiment
Experiment is offline
Wat ik trouwens van mijn vriend, die werktuigbouwkunde studeert, hoor is dat je sowieso een minor Bestuurskunde kan doen en dat er genoeg Masters zijn die meer de managementkant opgaan. Als ingenieur kun je meestal kiezen of je meer de management kant opgaat of de harde research in.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 00:55
Verwijderd
Definieer 'harde research' (ik weet via-via ongeveer hoe 'hard' het onderzoek in Delft/Eindhoven is).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.