Oud 07-10-2006, 20:17
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Jaja, dit is al mijn zoveelste 'watvoor studie ga ik in godsnaam doen' topic, met het verschil nu dat de studie zelf vaststaat. Engels dus. Het kon eigenlijk ook niet anders. Maar nu sta ik nog voor de keuze Leiden of Utrecht.
Qua wonen lijkt Leiden me een stuk makkelijker/rustiger etc. Het is ook dichter bij huis en er heerst niet zo'n belachelijke woningnood als in Utrecht.
Maar van ik heb gezien op de websites is dat Leiden volgens mij veel meer georienteerd is op Literatuur en Middeleeuws Engels.

Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die dus in een van deze steden studeert. Watvoor vakken krijg je, hoe vaak heb je college, is het veel werk, hoe interessant is het voor echte anglofiel?

Tell me!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2006, 21:02
Joyceb
Joyceb is offline
Mijn idee is dat de woningnood in Utrecht al een stuk minder is dan het is geweest.
Als je je nu aanmeld bij de SSHU, heb je in september (als je dan zou willen beginnen) een kamer.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 22:47
deoxyribose
deoxyribose is offline
ik had het idee juist dat de woningnood in Leiden erger was dan in Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 23:04
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het in Utrecht echt een drama is om iets te vinden en dat je je maar beter zsm kan inschrijven bij de SSHU omdat je anders een hok van 6 m² hebt voor een prijs van minstens 350 euro. (Ik overdrijf graag he, moge dat duidelijk zijn.)
Over Leiden lees ik eigenlijk vrijwel nooit iets nagatiefs over kamers zoeken. Mss ben ik de laatste tijd dan ook wel erg selectief aan het lezen geweest.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 23:36
deoxyribose
deoxyribose is offline
Nuja, de eerstejaars krijgen in de zomer en in de eerste twee maanden van het nieuwe studiejaar wel voorrang bij het verkrijgen van een kamer. Er wordt in Leiden de laatste tijd ook flink gebouwd aan studentenhuizen geloof ik.

...tot zover mijn nuttige bijdrage...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 09:55
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
tsja over engels kan ik niks mlden, maar wel over de stad. Leiden is een leuke en gezellige stad waar alles kleinschalig is. Echt studentikoos De kamernood is er erg laag, je vind binnen een paar maanden een kamer als je goed je best doet. De prijzen zijn er redelijk laag, en ook uit verschillende rijtjes over woningnood komt Leiden er goed vanaf.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 14:25
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
De letterenfaculteit in Leiden heeft in ieder geval wel een leuke sfeer, maar verder heb ik geen flauw idee.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 15:01
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 08-10-2006 @ 00:36 :
N Er wordt in Leiden de laatste tijd ook flink gebouwd aan studentenhuizen geloof ik.

...tot zover mijn nuttige bijdrage...
In Utrecht ook De SSHU verwacht binnen 2 jaar de wachtlijsten tot maximaal een jaar terug te brengen, je hebt nu na 1 jaar toch al wel een kamer, alleen niet op de meest ideale plekken (daar is dan ook de langste wachttijd voor)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:54
Verwijderd
Op het moment volg ik (in het kader van de studie TCS) twee van de drie Engels vakken in Utrecht. In het eerste jaar krijg je daar Written English: Argumentation, Written English: Grammar en Academic Reading (Poetry).
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 10:05
Verwijderd
Op je laatste vraag: mijn vriend studeert sinds september Engels en hij verheugt zich vrijdag al op het eerste college van dinsdag, vertelt me na elk college enthousiast hoe interessant het wel niet was en laat me zijn huiswerk zien omdat hij vindt dat ik moet zien wat voor verschrikkelijk leuk huiswerk hij heeft. Nu studeert hij in Groningen, maar ik denk dat als je Engels echt leuk vindt je dat in elke stad wel hebt
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 17:22
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik studeer nog Engels in Utrecht maar ik heb mijn ervaringen ook al in je vorige topic gezet.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 20:06
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 09-10-2006 @ 18:54 :
Written English: Grammar en Academic Reading (Poetry).
Dan heb je les met drie vriendinnen van me.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 14:55
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 08-10-2006 @ 00:04 :
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het in Utrecht echt een drama is om iets te vinden en dat je je maar beter zsm kan inschrijven bij de SSHU omdat je anders een hok van 6 m² hebt voor een prijs van minstens 350 euro. (Ik overdrijf graag he, moge dat duidelijk zijn.)
Over Leiden lees ik eigenlijk vrijwel nooit iets nagatiefs over kamers zoeken. Mss ben ik de laatste tijd dan ook wel erg selectief aan het lezen geweest.
In Leiden kan je best makkelijk aan een kamer komen, vooral als eerstejaars. Moet je eens op www.sls.nl kijken .
Leiden zelf is heel erg leuk en over Utrecht kan ik niets zinnigs zeggen. De faculteit is ook cool, het gebouw is lelijk maar wel lekker midden in de stad.
Die nadruk op literatuur is er wel, maar niet zo overdreven dat de rest verwaarloosd wordt. Je hebt gewoon van alles wat, zowel taal verwerving en taalkunde als philologie en literatuur. En ja eigenlijk alles wat ik op msn al zei
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 17:13
fractuur
fractuur is offline
In Utrecht een kamer zoeken hoeft echt niet moeilijk te zijn. Vooral niet als je al snel een soort van netwerk opbouwt, Hyves en kamernet afstruint etc. Op de SSH moet je idd niet wachten, dan duurt het jaren.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 00:51
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
L_angel schreef op 12-10-2006 @ 15:55 :
En ja eigenlijk alles wat ik op msn al zei
Voordat ik met je praatte had ik eigenlijk helemaal niet over Leiden nagedacht, maar ik heb het allemaal wat verder uitgezocht nu en het staat vast: Het word Leiden.
Alleen nog een motivatiebrief schrijven en dan ben ik klaar en kunnen de examens beginnen.
Ik ben nu alleen bang dat m'n motivatiebrief een beetje te lang en/of informeel wordt, maar enthousiast ben ik iedergeval wel, dat scheelt.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 11:00
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
fractuur schreef op 12-10-2006 @ 18:13 :
Op de SSH moet je idd niet wachten, dan duurt het jaren.
Ik had 4 maanden na mn inschrijving een kamer
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 13:40
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
MieX schreef op 13-10-2006 @ 12:00 :
Ik had 4 maanden na mn inschrijving een kamer
Relaxed. Waar? Ik ken mensen die er langer over hebben gedaan, vooral ook met het hospiteren, en door de mensen die tijdelijk gaan wonen en dan daarna bovenaan de lijst worden gezet enzo.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 22:54
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 13-10-2006 @ 01:51 :
Voordat ik met je praatte had ik eigenlijk helemaal niet over Leiden nagedacht, maar ik heb het allemaal wat verder uitgezocht nu en het staat vast: Het word Leiden.
Alleen nog een motivatiebrief schrijven en dan ben ik klaar en kunnen de examens beginnen.
Ik ben nu alleen bang dat m'n motivatiebrief een beetje te lang en/of informeel wordt, maar enthousiast ben ik iedergeval wel, dat scheelt.
Wow wat gaaf zeg! Dat je gedeeltelijk door mij naar Leiden gaat . Je gaat het echt wel tof vinden, trust me
Wat voor motivatiebrief moet je schrijven dan?
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2006, 23:11
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ze willen gewoon van me weten waarom ik zo ontzettend graag wil studeren. Wel logisch natuurlijk, want ze kunnen niet elke pielo zomaar toelaten, maar ja je moet van tevoren ook al 100 euro betalen en als dat niet al enigszins bewijs is dat je wel graag wilt studeren...

Ik zit nu iedergeval met een heel verhaal over hoe ik VWO heb gedaan en door 'persoonlijke problemen' ben gestopt, Dat ik nu al 2 jaar werk en dat ik dat vreselijk vind omdat ik weet dat ik zoveel meer kan en dat ik al sinds m'n 3e ongeveer een obsessie heb met alles wat maar enigszins Brits is. 'Blabla m'n engels is al aardig goed, ik krijg complimenten, maar ik vind het zelf nooit goed genoeg, blabla improvement, blabla academic writing skills etc.'
Nu kan ik natuurlijk de gehele brief in het Engels schrijven, maar dat komt denk ik nogal uitsloverig over.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 14:34
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Motivatiebrieven bij studies waarvoor niet geloot hoeft te worden hebben geen waarde voor je toelating, want toegelaten word je immers sowieso als je aan de gestelde eisen voldoet. Hooguit wordt het gebruikt als basis voor een kennismakingsgesprek met je tutor/mentor/studiebegeleider.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 14:36
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Ik heb mijne in ieder geval nooit terug gezien of er iets van gehoord.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 19:42
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 14-10-2006 @ 00:11 :
Ze willen gewoon van me weten waarom ik zo ontzettend graag wil studeren. Wel logisch natuurlijk, want ze kunnen niet elke pielo zomaar toelaten, maar ja je moet van tevoren ook al 100 euro betalen en als dat niet al enigszins bewijs is dat je wel graag wilt studeren...

Ik zit nu iedergeval met een heel verhaal over hoe ik VWO heb gedaan en door 'persoonlijke problemen' ben gestopt, Dat ik nu al 2 jaar werk en dat ik dat vreselijk vind omdat ik weet dat ik zoveel meer kan en dat ik al sinds m'n 3e ongeveer een obsessie heb met alles wat maar enigszins Brits is. 'Blabla m'n engels is al aardig goed, ik krijg complimenten, maar ik vind het zelf nooit goed genoeg, blabla improvement, blabla academic writing skills etc.'
Nu kan ik natuurlijk de gehele brief in het Engels schrijven, maar dat komt denk ik nogal uitsloverig over.
Een beetje wel ja

Ik heb volgens mij niet eens een motivatiebrief moeten insturen, gewoon me aanmelden was genoeg. Misschien hebben ze het veranderd, geen flauw idee. Maar het zal niet echt invloed hebben op je toelating, ze hebben tot nu toe gewoon iedereen toegelaten.
En inderdaad wat Broeder zei, waarschijnlijk is het meer voor hun eigen informatie zodat ze (je docentmentor) je al een beetje kennen enzo.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 13:16
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
fractuur schreef op 13-10-2006 @ 14:40 :
de mensen die tijdelijk gaan wonen
Ik woon nu ook tijdelijk Zit in tolsteeg, over t algemeen zit ik hier prima (alleen krijg over 3 weken 2 keer zo grote kamer )
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Lifestyle Wat ga jij in de toekomst doen?
kuik
136 18-07-2007 12:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.