Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2012, 14:26
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Zowel financieel als roostertechnisch? Het enige wat je voor de tweede studie extra betaalt is geld voor je studiemateriaal (boeken) toch?

Het menselijk lichaam met al zijn processen en onbekendheden interesseert me enorm, maar ik houd ook erg van vreemde talen, het is prachtig en leuk om met mensen in hun eigen taal te kunnen praten. Ik zou erg graag naar Rusland gaan om de taal te leren en cultuur te snuiven, of Polen. Maar wil ook 'een vak leren' zeg maar, niet hoofdzakelijk een taal.

Van geneeskunde ben ik afgestapt omdat het mij eigenlijk gewoon leerwerk lijkt en dat dan in de praktijk toepassen. Ik ben er nu een aantal maanden van overtuigd dat Biomedische Wetenschappen mijn studie wordt, ik weet alleen nog niet waar.

Ik heb dit topic gelezen, iemand zei dat je wel onderscheid moet weten te maken tussen dat waar je je beroep van wil maken en je hobbies. Maar ik denk dat je je met een bachelor het beste kunt verdiepen in een vreemde taal en cultuur. En dat de taal in kwestie moeilijk is en veel motivatie vereist, vormt geen groot probleem denk ik.

Kan het, BMW combineren met Slavische talen en culturen? Ook qua tijd? BMW heeft weinig contacturen, heb ik me laten vertellen. Maar over de vorm en inhoud van de studie weet ik weinig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2012, 20:06
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
BMW heeft weinig contacturen? Ik dacht dat dat een van de studies was met een behoorlijke studielast aan colleges en practica?

En verder: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1849428
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 10:44
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Is het geen optie om BMW te doen, en dan een taalcursus daarnaast. Universiteiten bieden in de avonduren taalcursussen aan.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 10:47
stefano12
stefano12 is offline
Ik zou Lottes voorstel doen. Als je aan de slag wil in de BMW-wereld, dan heb je toch echt een master-diploma nodig. De Slavische-taal-wereld lijkt me meer een kwestie van een taalcursus en goed netwerken, dan kom je er ook. Bovendien lijkt mij het erg zwaar om twee studies te volgen. Aan een gemiddelde studie ben je ruim 40 uur per week kwijt, dus als je er nog een studie bij doet, dan lijkt het me wel iets te veel school.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 13:05
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Oh dank jullie, dat van die taalcursussen wist ik helemaal niet! Doen alle uni's dat? Dan gaat dat hem worden, geweldig.

En @Lorelei: Ergens in een ander topic zei iemand dat BMW er ongeveer 20 per week had, en dat dat die studie weinig colleges had in vergelijking met andere genoemde studies daar, vandaar. Is dat toch veel?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studies: alfa, bèta, dubbele studies, theater...
Livestyle
13 23-04-2013 19:53
Studeren Combinatie op WO van talen&cultuur?
xxsiimoxx
13 29-01-2010 18:50
Studeren Twee studies
Verwijderd
7 22-03-2009 12:41
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-topic #141
metallica
499 01-02-2009 13:51
Studeren Law College Utrecht, Part 2.
iThink
139 31-12-2008 14:18
Algemene schoolzaken Twee studies tegelijk..
Joyce-b
56 20-01-2003 21:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.