Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 13:13
Demi
Demi is offline
Bestaat er een verschil tusse Havo en Vwo leerlingen?
Ik ben van 5H naar 5V gegaan en merk nog niet echt verschil, ook de leerstof is niet ineens moeilijker ofzo. De mensen zijn even ongemotiveerd en luidruchtig.
Het enige dat me opvalt is dat er meer nerds in mijn klas zitten.
Sommige leraren behandelen je ook anders en verwachten meer van je maar voor de rest... ik zie weinig verschil!
Wat denken jullie? Is er verschil?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 13:54
Miess
Miess is offline
Ik merke zeker wel verschil in mijn eerste lessen ja, zie
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=200188
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:04
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
neuh geen verschil

als ik havo deed zou ik met ongeveer de zelfde cijfers geslaagd zijn als ik met vwo zou doen
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:19
georgie
georgie is offline
Ja er is weldegelijk een verschil. VWO mensen zijn over het algemeen iets serieuzer en stiller in de lessen. HAVO mensen schreeuwen meer door de klas en doen niet gauw dingen uit zichzelf. VWO mensen hebben ook iets meer intresse in dingen, willen graag iets weten. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar het is mijn ervaring
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:31
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Weinig verschil nee
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:47
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
georgie schreef:
Ja er is weldegelijk een verschil. VWO mensen zijn over het algemeen iets serieuzer en stiller in de lessen. HAVO mensen schreeuwen meer door de klas en doen niet gauw dingen uit zichzelf. VWO mensen hebben ook iets meer intresse in dingen, willen graag iets weten. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar het is mijn ervaring
vorig jaar werd onze klas er regelmatig op aangesproken dat wij veel drukker waren dan de havo klassen (wij= 3vwo klas)
Het kan dus ook anders

Kuzzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:49
georgie
georgie is offline
Citaat:
dreen schreef:
vorig jaar werd onze klas er regelmatig op aangesproken dat wij veel drukker waren dan de havo klassen (wij= 3vwo klas)
Het kan dus ook anders

Kuzzzzz
Ik zat vorig jaar in een VWO klas en nu in een HAVO klas (ok mensjes zijn ook jaartje jonger), maar toch merk ik een duidelijk verschil. Ook in hoe ze met nieuwe stof omgaan. Blijkbaar was jullie klas de uitzondering die de regel besvestigt
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:17
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik denk dat er niet echt verschil in zit, in havo klassen heb je ook hele gemotiveerde mensen, in vwo klassen heb je hele ongemotiveerde mensen... ect... ik denk dat er niet echt verschil in zit omdat ze toevallig havo of vwo doen... meer verschil zit er tussen havo en mavo kinderen waarschijnlijk...
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:23
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
ik krijg wel een beetje het idee dat vwo-ers wat socialer zijn dan havo-ers... ik zat in de 1e en 2e in een havo/vwo klas, en na de 2e zag je beswel duidelijk verschil tussen de mensen die naar het vwo gingen en de havo-ers.
(er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:39
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
ik vind dat er een groot verschil is: ten eerste kun je latijn erbij nemen (en e.v.t ook grieks).
de leerlingen zijn over het algemeen (inderdaad) rustiger
je docenten gaan sneller door de hoofdstukken heen
de stof is moeilijker

en nog een paar dingen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:40
SiGmA
SiGmA is offline
Bij mij op school hadden de VWO'ers vooral veel kapsones. Ze keken echt neer op de "lagere" niveau's. Ze gingen buiten school ook alleen maar om met andere VWO'ers.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 00:24
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
SiGmA schreef:
Bij mij op school hadden de VWO'ers vooral veel kapsones. Ze keken echt neer op de "lagere" niveau's. Ze gingen buiten school ook alleen maar om met andere VWO'ers.
dat is dan niet op mij van toepassing.
ik zit op Atheneum en ga ook gewoon om met mensen die op Basis zitten.

er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die een enorme hoge dunk van zichzelf hebben maar dit komt ook op andere niveau's voor.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 08:50
tacidvs
tacidvs is offline
VWO-leerlingen zijn arrogant en kunnen, ondanks tot al die uren ederlands die ze krijgen, niet spellen en zijn materialistischer dan HAVO-leerlingen. Voorst zijn ze kinderachtiger, dat komt dan weer omdat ze een jaar langer op school zitten, wordt ook van ze verwacht. Hun ouders zijn meestal elitair en cultureel verdwaasd.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 09:56
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
VWO-leerlingen zijn arrogant en kunnen, ondanks tot al die uren ederlands die ze krijgen, niet spellen en zijn materialistischer dan HAVO-leerlingen. Voorst zijn ze kinderachtiger, dat komt dan weer omdat ze een jaar langer op school zitten, wordt ook van ze verwacht. Hun ouders zijn meestal elitair en cultureel verdwaasd.


__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 10:32
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Mijn ervaring is dat de Vwo-ers veel meer doen en het ook willen en dat de Havo-ers minder gemotiveerd zijn enzo.
Ik bedoel, kijk maar wie er in de kantine nou bezig zijn met hun huiswerk: driekwart van de vwo-ers en eenkwart van de havo-ers. Mensen van havo hebben ook minder de dissipline om tegen zichzelf te zeggen nou ga ik elke dag een hoofdstuk frans lezen en dat ook echt te doen. Dat doen Vwo-ers wel veel meer. Die nemen het zichzelf voor en doen het dan ook gewoon.

Ik heb een vriendin op Gymnasium (ik doe havo 5) en die zei dat ze niet niet voor een proefwerk kan leren. Ik kan niet de hele avond voor een proefwerk leren. Ik zal eerder niet leren dan veel. (nu met proefwerkweken doe ik wel weer veel meer)

Maar het blijft natuurlijk een feit dat de Vwo-ers zich meestal meer voelen dan havo/mavo/andere klassen. (uitzonderingen daar gelaten)
__________________
I like to say what I want to say

Laatst gewijzigd op 01-09-2002 om 10:44.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 10:39
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
VWO-leerlingen zijn arrogant en kunnen, ondanks tot al die uren ederlands die ze krijgen, niet spellen en zijn materialistischer dan HAVO-leerlingen. Voorst zijn ze kinderachtiger, dat komt dan weer omdat ze een jaar langer op school zitten, wordt ook van ze verwacht. Hun ouders zijn meestal elitair en cultureel verdwaasd.
Ghehe , je doet zeker geen VWO?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 11:28
Alana
Avatar van Alana
Alana is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
VWO-leerlingen zijn arrogant en kunnen, ondanks tot al die uren ederlands die ze krijgen, niet spellen en zijn materialistischer dan HAVO-leerlingen. Voorst zijn ze kinderachtiger, dat komt dan weer omdat ze een jaar langer op school zitten, wordt ook van ze verwacht. Hun ouders zijn meestal elitair en cultureel verdwaasd.


Jij komt zeker uit het Gooi?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 11:42
NN
NN is offline
Leuk onderwerpje is dit....

Ik heb zelf afgelopen jaar VWO afgesloten en heb daar helemaal niks gemerkt van hardwerkende leerlingen etc.. Zelf ben/was ik altijd wel gemotiveerd om een beetje wat te doen tijdens lessen, maar was dan meestal ongeveer de enige in onze klas. De meeste zaten altijd een beetje te kletsen / discman te luisteren / iets anders dan schoolboek te lezen of verschenen niet / veel te laat in de les.

En ik heb ondanks mijn VWO-diploma niet het idee dat ik een 'elitair en cultureel verdwaasd' gezin opgroei.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2002, 11:49
Mindfields
Mindfields is offline
Heerlijk al die vooroordelen...
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 12:01
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
VWO-leerlingen zijn arrogant en kunnen, ondanks tot al die uren ederlands die ze krijgen, niet spellen en zijn materialistischer dan HAVO-leerlingen. Voorst zijn ze kinderachtiger, dat komt dan weer omdat ze een jaar langer op school zitten, wordt ook van ze verwacht. Hun ouders zijn meestal elitair en cultureel verdwaasd.
nou dank je wel voor het compliment...

en wie had het hier nou over kinderachtig zijn???
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 12:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Alopia schreef:
ik vind dat er een groot verschil is: ten eerste kun je latijn erbij nemen (en e.v.t ook grieks).
de leerlingen zijn over het algemeen (inderdaad) rustiger
je docenten gaan sneller door de hoofdstukken heen
de stof is moeilijker

en nog een paar dingen
jij hebt het over gymnasium en over de leerstof enzo. maar 't gaat hier om de leerlingen.

ikzelf zit in een klas van bijna allemaal mensen die super makkelijk kunnen leren (5vwo). is dus een klas die alleen maar zit te kloten en weinig leert voor proefwerken ofzo. Zijn natuurlijk altijd een paar uitzonderingen, maar niet zo veel bij ons ( 2 ofzo).
In een andere klas zitten juist heel veel van die types die enorm leren voor proefwerken enzo. Maar zo heb je dat ook op de havo. Dat is helemaal niet afhankelijk van het niveau, dat heb je altijd en overal.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 12:23
georgie
georgie is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Hun ouders zijn meestal elitair en cultureel verdwaasd.
Heb je mijn ouders nog nooit gezien
Ohw ja doe tegenwoordig geen vwo meer, maar das om persoonlijke redenen, maar mijn pa elitair??
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
alpha schreef:
1. Mijn ervaring is dat de Vwo-ers veel meer doen en het ook willen en dat de Havo-ers minder gemotiveerd zijn enzo.
Ik bedoel, kijk maar wie er in de kantine nou bezig zijn met hun huiswerk: driekwart van de vwo-ers en eenkwart van de havo-ers. Mensen van havo hebben ook minder de dissipline om tegen zichzelf te zeggen nou ga ik elke dag een hoofdstuk frans lezen en dat ook echt te doen. Dat doen Vwo-ers wel veel meer. Die nemen het zichzelf voor en doen het dan ook gewoon.

2. Ik heb een vriendin op Gymnasium (ik doe havo 5) en die zei dat ze niet niet voor een proefwerk kan leren. Ik kan niet de hele avond voor een proefwerk leren. Ik zal eerder niet leren dan veel. (nu met proefwerkweken doe ik wel weer veel meer)

3. Maar het blijft natuurlijk een feit dat de Vwo-ers zich meestal meer voelen dan havo/mavo/andere klassen. (uitzonderingen daar gelaten)
1. Ik ben totaal niet gemotiveerd, opzich in de les wel. maar dat komt vooral omdat ik toch een kut klas heb en dan kun je beter in de les wat zinnigs doen dan je de hele tijd gaan ergeren aan vanalles toch..?
Voor thuis heb ik totaal geen disipline en motivatie. ik doe gewoon echt geen huiswerk. Vorig jaar deed ik natuurlijk nog wel wat, maar dit jaar zie ik het echt niet zitten. Voor nederlands moeten we bijv alleen ff wat bladzijdes lezen dat je weet waar het over gaat in de les. dat doe ik dan ook nog wel. maar voor geschiedenis moeten een stel kut vragen beantwoorden en nee dat kan ik thuis echt niet opbrengen (ja ik weet het: je kunt alles als je maar wilt. maar op zo'n moment lukt het gewoon niet). Ahum door dat tekstje van jou wordt me wel duidelijk dat ik het op 't vwo niet vol ga houden Hopelijk verandert er snel wat.

2. Tja dat kan ook. Sommigen vinden het gewoon zwak van zichzelf als ze niet leren. das opzich wel goed natuurlijk. Maar het kan ook lastig worden na een tijdje lijkt mij.

3. Mwah, ik wil niet zeggen dat ik me meer voel ofzow. Maar een beetje gelijk heb je wel. Ik voel me wel ANDERS dan luitjes op de mavo, maar om dat nou meer te noemen...

Kuzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:02
Heelduh
Heelduh is offline
Ik heb wel degelijk het idee dat er een verschil is tussen havo en vwo mensen. Op het vwo zitten idd meer nerds (sorry jongens) en op de havo zijn de leerlingen vaak drukker en minder gedisciplineerd. De arrogante houding die vwo'ers zouden hebben (daar heb ik nooit wat van gemerkt) wordt door docenten gestimuleerd : "jullie zijn vwo, jullie moeten dit en dat kunnen"
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:40
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
dat is inderdaad zo, veel leraren zeggen van bij de havo kloten ze maar wat aan, jullie zijn vwo en jullie moeten een serieuze werkhouding hebben anders haal je het niet.
en ik bedoel, wil ben ik om de leraar niet te geloven. Ik bedoel, die havo studenten kloten toch ook maar wat aan inderdaad, dit is sarcasme.


Wat nu echt het wezelijke verschil is tussen vwo en havo...
In vwo zitten denk ik meer mensen die in zichzelf gekeert zijn , en er zijn ook meer mensen die zich zelf wel goed vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2002, 22:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
vraag me af welk niveau de personen doen/deden, die vwo'ers nerds en arrogant noemen...
zijn d'r ook vwo'ers zélf die dat vinden, of alleen personen die een ander niveau hebben gedaan/doen?

ikzelf (vwo) kan me namelijk totáál niet inleven in de hierboven geschetste verhalen, maar ben benieuwd of anderen toch wel een overeenkomst tussen die verhalen en hunzelf (of anderen uit de klas) zien...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 22:31
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ga maar eens met ze werken. Dan weet je zo wat het verschil is.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 07:20
tacidvs
tacidvs is offline
Dus dát is het. De mensen met een v'tje onder hun naam zijn geen meisjes, maar VWO'ers! Alleen jammer dat de MAVO niet meer bestaat, de andere helft van de leden moet nu VM onder de naam krijgen.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 11:40
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Het is een ander type mensen; ik mag het niet te hard zeggen..maar om nou elkaar daar op af te rekenen ofzo dat is niet mijn bedoeling; iedereen kiest de plek waar hij zich thuis voelt; tussen wat hij kan en zoekt en met mensen die daar hetzelfde over denken of voelen; maar heb wel altijd gemerkt dat er een verschil was; een niveauverschil is er sowieso want je doet niet voor niets havo of vwo; er is een splitsing tussen die 2 met een reden dat je beide kan kiezen omdat er juist verschillen aanwezig zijn; anders kan je net zo goed er 1 richting van maken.
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 12:06
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
alpha schreef:
Maar het blijft natuurlijk een feit dat de Vwo-ers zich meestal meer voelen dan havo/mavo/andere klassen. (uitzonderingen daar gelaten)
Nou ja dat vind ik echt onzin.. Waarom zou ik me beter voelen? Omdat ik toevallig wat makkelijker kan leren ofzo??
Ik voel me niet beter dan mensen die havo of vmbo doen.. En ik weet wel zeker dat bij mij op school de meeste vwo'ers zich echt niet beter zullen voelen..

Ik weet niet of er veel verschil is tussen mensen van het vwo of van de havo.. Het verschil tussen vwo en vmbo zal groter en duidelijker zijn..

Misschien dat je het anders moet bekijken. Mensen die bijvoorbeeld in 6vwo zitten zijn de oudsten van de school, al een stuk verder op weg naar volwassen zijn en hebben veelal een andere mentaliteit dan de rest van de school..
Men verwacht van ons, 6vwo'ers dat wij een goed voorbeeld zijn voor de rest van de school.. Maar heb eerlijk gezegd dat daar nogal weinig gehoor aan wordt gegeven door lagere klassen.. Als ik door een stel gillende brugklassers omver gelopen wordt, dan heb ik toch even moeite om daar nog vriendelijk naar te lachen, als ik uitgescholden wordt omdat ik toevallig vwo doe, dan heb ik moeite om respect op te brengen ja...
Maar goed, ik weet dat dat een enkeling is, en lang niet iedereen gedraagt zich zo..

Maar ik denk dat er tussen de havo en het vwo weinig verschil zit.. misschien dat men op het vwo iets gemotiveerder is, meer wil leren ofzo, en dat men op de havo soms toch ook nog meer geinteresseerd is in er-mooi-uitzien bijvoorbeeld (ik zeg niet dat het zo IS, maar dat is wat ik zie bij mij op school)
qua lesstof is er denk ik weinig verschil, het vwo is niet zozeer moeilijker, maar dingen gaan iets sneller, wat op een bepaalde manier ook wel weer moeilijker is..

Vwo-leerlingen worden trouwens meestal wel meer bevoorrecht.. Bijvoorbeeld met het te laat komen.. Op het vwo wordt dat sneller een keer door de vingers gezien dan op het vmbo.. De leraren benaderen de leerlingen ook minder streng en veel soepeler..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 16:24
Sommetje
Sommetje is offline
Er bestaat wel degelijk verschil tussen havo en vwo leerlingen. Althans dat is MIJN indruk (Iemand anders kan een andere indruk hebben.) De havo stof is echt vele malen makkelijker dan de vwo stof. havo leerlingen hebben een beperkter wereldbeeld en zijn zelden intelligent. Nog meer verschillen??
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:10
Bertske
Avatar van Bertske
Bertske is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Er bestaat wel degelijk verschil tussen havo en vwo leerlingen. Althans dat is MIJN indruk (Iemand anders kan een andere indruk hebben.) De havo stof is echt vele malen makkelijker dan de vwo stof. havo leerlingen hebben een beperkter wereldbeeld en zijn zelden intelligent. Nog meer verschillen??
Nah over die stof ben ik het niet eens...
Bij ons op school zijn de meeste boeken voor zowel havo als vwo, alleen moeten de vwo leerlingen vaak een extra paragraaf leren....
Ook krijgen we dezelfde overhoringen en testen, alleen met een andere norm.
__________________
Eddy Wally is gaaf...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:19
georgie
georgie is offline
Citaat:
Bertske schreef:


Nah over die stof ben ik het niet eens...
Bij ons op school zijn de meeste boeken voor zowel havo als vwo, alleen moeten de vwo leerlingen vaak een extra paragraaf leren....
Ook krijgen we dezelfde overhoringen en testen, alleen met een andere norm.
Bij ons op school is er wel degelijk een groot verschil in de stof, zeker met wiskunde. Op het VWO gaan ze er veel dieper op de stof in, bij de HAVO is alles veel oppervlakkiger en er worden bij overhoringen veel minder inzichtvragen gesteld. Op de HAVO kun je met puur leren een dikke voldoende halen, op het VWO net, maar dan moet je alle leervragen goed hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 20:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
georgie schreef:


Bij ons op school is er wel degelijk een groot verschil in de stof, zeker met wiskunde. Op het VWO gaan ze er veel dieper op de stof in, bij de HAVO is alles veel oppervlakkiger en er worden bij overhoringen veel minder inzichtvragen gesteld. Op de HAVO kun je met puur leren een dikke voldoende halen, op het VWO net, maar dan moet je alle leervragen goed hebben.
wij hebben bij bijv. engels dezelfde toetsen als andere niveaus.
dan geldde (weet niet hoe het volgend jaar zal zijn met vmbo, maar toen er nog mavo was: )

mavo: 50% fout = 5
havo: 25% fout = 5
vwo: 10% fout = 5

vonk vaak best wel onredelijk, aangezien dat meestal toetsen waren waarbij je bijv. 100 woordjes moest leren en ik vind dat het geheugen (want daar gaat het toch om bij woordjes leren), niets te maken heeft met het niveau dat iemand doet.
Een mavo'er mocht dan 50 woordjes, zeg maar, 'vergeten' en een vwo'er maar 10 en dan had ie al een onvoldoende
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 21:14
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
het gaat over de mensen, niet de leerstof.

Over de leerstof kan je namelijk duidelijk zijn:
een VWO leerling zal op het proefwerk vragen krijgen waarbij hij over de stof moet nadenken, een havo leerling moet natuurlijk ook alles snappen, maar minder toepassen en meer "opdreunen".
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 22:31
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Een mavo'er mocht dan 50 woordjes, zeg maar, 'vergeten' en een vwo'er maar 10 en dan had ie al een onvoldoende
Die redeneringen hadden de leraren bij ons op school ook.
Maar vwo had gemiddeld alsnog het hoogst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2002, 22:35
Verwijderd
Het verschil is in de vijfde ook nog niet zo heel erg duidelijk. De echte verschillen komen tot uiting op het hoger onderwijs. De HBO'ers blijven een beetje op dezelfde weg doorgaan: het aanleren van bestaande kennis, truukjes, handigheidjes. Ze leren hoe ze een baan moeten krijgen en volhouden.

Studenten daarentegen leren niet de kennis sec, maar de manier waarop die tot stand komt. Ze leren niet de invulling van het raamwerk zoals HBO-scholieren, maar leren het raamwerk zélf maken. Dat zie je wel aan het feit dat studenten met een klassieke opleiding heel sterk zijn in debatteren, argumenteren, filosofie, levensbeschouwing, noem maar op.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 06:22
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ik vind dit altijd enorme onzin, van die generalisaties als 'VWO-ers doen meer dan HAVO-ers', dat is gewoon niet zo, het ligt puur aan hoe je als leerling zelf in elkaar zit. Ik doe zelf gymnasium en voer echt niet al te veel uit, terwijl mensen die ik ken op de HAVO juist veel gemotiveerder zijn. Bij ons is het juist eerder andersom, VWO-mensen denken hier over het algemeen best laks over school en HAVO-mensen hebben het idee dat ze heel hard moeten werken om het te halen en hebben daardoor motivatie.
Zoiets is gewoon per school, per klas en per leerling verschillend en ik denk idd zoals Nare Man al zei dat het verschil later pas te merken zal zijn.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:21
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Parallel schreef:
Heerlijk al die vooroordelen...
Zeker. Want iedereen schrijft slechts uit eigen ervaring en dat maakt het wel grappig. Het heeft ook niet zo veel zin overal op in te gaan. Hoewel er op school (een havo/vwo-school) flink over gediscussieerd wordt. Over het algemeen wel grappig, maar soms kan ik wel pissed worden.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:47
xx_sanne
xx_sanne is offline
er zit wel een beetje vershil tusse! het hangt er ook vanaf in wat voor klas je op de havo komt. ik heb vorig schooljaar eerst drie maande in 4 vwo gezeten, dat ging nie goed dus vervolgens ging ik naar 4havo! nou tussen die twee klasse zat best wel een verschil, die havo klas was veel drukker en meer eenchaos! daarom was die klas nie stommer of leuker ofzo, allebei de klass waren gaaf! nou ben ik alsnog blijven zitte, heb eenrotjaar gehad en zit weer in 4 havo!! en deze klas is gewoon nog veel stiller dan die vwo klas!! het zal er net vanaf hange wat voor mense je tref op de havo, maar ook op het vwo! en voor de rest vind ik al die vooroordelen maar een beetje onzin!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:54
Verwijderd
Vwo is iets moeilijker denk ik, maar op het vwo lopen ook genoeg idioten rond die 4 uur per dag huiswerk maken en hun diplomaatje halen met een min of meer snoeppakket volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 16:02
georgie
georgie is offline
Citaat:
perseus schreef:
Vwo is iets moeilijker denk ik, maar op het vwo lopen ook genoeg idioten rond die 4 uur per dag huiswerk maken en hun diplomaatje halen met een min of meer snoeppakket volgens mij...
Het echte snoeppakket van vroeger bestaat (helaas) niet meer. En ja er zijn mensen die veel huiswerk doen, maar ook mensen die het met gemak doen. Maar ik merk een duidelijk verschil tussen klassen op de HAVO en op het VWO.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 18:26
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
wel verschil... tenminste bij ons op school wel. van ons wordt meer zelfstandigheid verwacht dan van havo'ers.... vorig jaar zat ik met kcv bv samen met havo en de leraar liet mij en een vriendin, de enige vwo' ers in de klas' veel vrijer. hij ondersteunde de mensen van havo meer. daarnaast worden er voor veel dingen hoger eisen gesteld op vwo.. aantal kantjes van ut profielwerkstuk bijvoorbeel...

en luister toetsen; vorig jaar met duits deden we nog havo toetsen en had ik gem. een 7. nu haal ik een 4

er is nog wel verschil, al valt dat wel steeds meer weg.
slechte ontwikkeling eerlijk gezegd
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 20:21
Verwijderd
er is wel verschil denk ik. vwoklasen zijn vaak gemotiveerder ik zelf zit in een havoklas en we zijn nou niet egt wat je noemt gemotiveert ik heb een vriendin die vwo doet en die zit in de leuke vwoklas mar volgens haar is de andere saai vol met allemaal nerds enzo...ag volgens mij zijn havoklassen gewoon veel rommiliger (=leuker)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 21:27
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
marrrtuuh schreef:
er is wel verschil denk ik. vwoklasen zijn vaak gemotiveerder ik zelf zit in een havoklas en we zijn nou niet egt wat je noemt gemotiveert ik heb een vriendin die vwo doet en die zit in de leuke vwoklas mar volgens haar is de andere saai vol met allemaal nerds enzo...ag volgens mij zijn havoklassen gewoon veel rommiliger (=leuker)

wat een vooroordeel mijn klas is hét voorbeeld voor demotivatie... met een paar uitzonderingen dan... en wij zijn toch een vwo klas...

ik snap alleen niet wat er leuk is aan een ongemotiveerde klas. is alleen maar erg irritant. vind ik. zeker in de bovenbouw. en zeker zeker in het eindexamenjaar....
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 10:07
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
ik merk ZEKER WEL verschil... mensen snappen dingen niet zo snel als mij.. leerstof is makkelijker... bijkomend voordeel is dat ik veel vrije uurtjes heb

Havo is dus wel degelijk makkelijker dan VWO....
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 16:23
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Razzle schreef:
ik merk ZEKER WEL verschil... mensen snappen dingen niet zo snel als mij.. leerstof is makkelijker... bijkomend voordeel is dat ik veel vrije uurtjes heb

Havo is dus wel degelijk makkelijker dan VWO....
niet zo snel als IK
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 16:52
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
sublime schreef:


niet zo snel als IK
juist wilde ik ook juist gaan zeggen
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 01:20
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Om eerlijk te zeggen weet ik niet hoe het met havo en vwo zit, maar op de mavo merkte je niet echt het verschil tussen de mavoleerlingen en oud havoleerlingen die naar de mavo zijn gegaan.
Maar misschien is het verschil tussen havo en vwo groter.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 18:41
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Vice schreef:
Om eerlijk te zeggen weet ik niet hoe het met havo en vwo zit, maar op de mavo merkte je niet echt het verschil tussen de mavoleerlingen en oud havoleerlingen die naar de mavo zijn gegaan.
Maar misschien is het verschil tussen havo en vwo groter.
je kunt oud havoleerlingen die naar de mavo zijn gegaan niet vergelijken met 'havo-diehards' naar mijn mening.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 18:59
Algemene schoolzaken Van havo naar vwo
Emmé
2 18-09-2011 11:59
Studeren C&m
loves_dogs
119 30-03-2007 07:39
Algemene schoolzaken Vmbo
Gatara
32 18-01-2004 20:07
Algemene schoolzaken Wat is nou HEt verschil tussen havo en VWO
Vini-Vidi-Vici
144 11-06-2003 22:15
Psychologie Ik wil het niet meer/Hoe moet ik verder?
Miracle
33 05-01-2003 21:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.